1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769566 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs årsmöte 2023
{8225}: En av sakerna som klubbledningen tog upp på kvällens årsmöte var den stora skillnaden mellan självbilden och målsättningarna, och vart man faktiskt befinner sig.

I Hockeyallsvenskan kan man åtminstone inte sikta på SM-guld.

Sv: A proposito de nada
modomille: ” Har Brynäs fintat bort sig återigen? Vad tycker ni?
Länkar:
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/rl3vw3/brynas-sponsras-av-gevalia-leifby-hyckleri”

Det där är tomten Leifby som jagar klick, artiklar om Brynäs resulterar alltid i en massa klick.

Jan-Erik : SHL-spelare kan hålla i NHL också. Det betyder inte att ett SHL-lag skulle kunna hävda sig i NHL.

Hejade ändå på Modo i finalen och var glad att de slog ut Djurgården och gick till SHL. De senaste dagarna har jag nog skiftat totalt efter alla Modoiters snack härinne. Hoppas ni åker ur med dunder och brak!

Bara det att Camilla sitter i en intervju med Gävles största tidning och kallar SHL för Elitserien säger en hel del om vilken dålig koll hon har på det hon säger sig ha kompetensen att styra.

Zzz: Varför skulle motionen behöva rivas upp om några år? Merparten av spelarna som är aktuella för Brynäs har knappast spelat KHL-hockey under kriget.

Om Brynäs medlemmar är för förslaget, så är det helt rätt att besluta. Det återstår att se om man är det. Tycker medlemmarna har rätt att ta den här typen av principbeslut, vad hockeyförbundet tycker är skitsamma.

Zzz: Konsekvensen för Timrå??? Jag skiter väl i Timrå, de är väl fullt kapabla att ta sina egna beslut. Jag är stolt medlem i Brynäs IF, en förening som liksom jag inte accepterar folkmord.

Horace76c: Fantastiskt bra!! Brynäs IF är och förblir en förening att vara stolt över!

jofa_007: Varför skulle Robertson byta från Skellefteå för att spela i en fjärde kedja i HA med Brynäs?

Ett minusresultat på ca 700000!

Molla: Ett stort problem är att hon inte ingår i ett "styrelsepaket". Så vitt jag kan se finns det inga förslag på nya styrelseledarmöter som skulle ingå i hennes team.

Ett annat problem är att hon, baserat på intervjuerna, inte verkar förstå skillnaden mellan ordförande och klubbdirektör. En jobbar operativt, en gör det inte.

modomille: Låt mig gissa, Frycklund gjorde något dumt på en Modo-spelare och är därför en psykopat? Glömde att alla Modos fiender är mina fiender. Ska tänka på det nästa gång innan jag häver ur mig något så galet som att Frycklund är en stabil poänggörare här på Brynäsforumet.

Silfver: Jag skulle vilja uppmana alla medlemmar - oavsett era åsikter - att anmäla er till årsmötet. Ju fler som deltar desto bättre.

jofa_007: Alcen sa att Rödin kan göra 40 mål och han kan göra 10-15 mål. Är bara kontroversiellt om man klipper efter ”40 mål”.

jofa_007: Oerhört märkligt att Brix gamla ägare vet att Silfverberg är klar. Anaheim måste ju till att börja med köpa ut Silfverberg från kontraktet. Tidigaste datum Anaheim kan göra det är 15/6. Om jag vore du skulle jag inte ta det på för stort allvar innan den femtonde, med tanke på att inte ens Jakob vet just nu om han blir utköpt eller inte.

jofa_007: Kul med Melker - bara han inte är för gammal 🙂

Brynäsgubbe: "Luleå måste känna sig snuvade på ett potentiellt guld. 19-20 slutade de 14p före tvåan. Det måste svida."

Och Modo blev snuvade på uppflyttning till SHL vilket låg även närmare,
Sen ska vi inte prata om Tjomme och gråt valsen om covid till SHL, allt för att inte Leksand skulle bli nerflyttade till HA,
Säsongen efter var SHL fan så mycket värre drabbad av covid men där spelades allt klart.

Så väldigt bra och väldigt välförtjänt att Modo gick upp till SHL den här säsongen, synd bara att det var på våran bekostnad, nu är det bara att vänta på att Leksand får vad dom förtjänar och blir nedflyttade till HA.
What goes around comes around..
Har varit i USA några veckor så amerikanskan flödar HAHAHA

Jan Grismöbel: Röstar verkligen inte på SD men tycker att den här cancel-kulturen är helt jävla sjuk, Måste man rösta på ”godkända” partier för att vara en OK människa? För att få jobba i samhället. Det är helt emot hur jag ser på ett demokratiskt samhälle. Villka partier är ”godkända”? Vad ska människorna och deras familjer göra som ej är ”godkända”?
Har hon själv varit rasistisk eller utfört något brott så förstår jag
Dock hoppas jag hon inte blir vald för hennes politiska koppling skulle skada BIF.

Hade Camilla varit aktiv sosse hade det inte varit något problem ..Detta landet är såå sjukt å skadat ..

Ja, röstar vi fram en SD-politiker som ordförande så gör vi förbannat dålig reklam för Brynäs.

Jag orkar inte det här. Inget jävla SD i Brynäs. Jag vill inte ha någon aktiv politiker alls, oavsett block. De är tränade populister som säger vad man vill höra bara för att föra det man inte vill att de ska göra. Jag lägger ned allt hopp om Brynäs om detta blir en verklighet.

Brynäs är bättre än det här.

modomille: Haha.. fast nu var det ju en Modoit som var här och snackade lagbygge. Så jag kommenterar nog eran trupp bäst fan jag vill.

Nybro blir kul. Men inte så kul att vi stannar i HA typ ett årtionde som Modo. Lite pinsamt att ni stannade så länge faktiskt.

Peja: Håller med. Särskilt Dima hade jag aldrig värvat. Känns som en spelare som typ ett välfungerande Växjö möjligtvis kan ha råd att ha som gubbe i lådan. Inte ett lag som måste maximera varje värvning.

Nä, på förhand en dålig värvning av Modo.

Är det bara jag som ser likheten....Tror det blir bra detta 🙂👍👊
Uppladdat:

500x0-pcimg2023-05-2323-34-12jpg.jpg

Tigerhjärta: Eller hur?! Riktigt spännande värvning av Alcen! Var en ganska haussad talang förut, vore kul att se om han kan få utlopp för den hos oss.

Lemp: Det och att han konsekvent blivit uttagen i U18-landslaget säsongen igenom. Vore totalt tjänstefel av Alcén att inte säkra upp honom.

{10078}: Man skulle tro att du är Sundin om man kollar på alla dina inlägg. Aldrig sett någon vara så förtjust i en spelare.

Modigt ändå att hävda att vi borde kasta bort en av våra mest talangfulla spelare som förväntas gå tidigt i draften. Uppenbarligen finns det fler människor i världen som håller med Alcén.

ellis: Killar som Friman och Björninen som är mitt i sina karriärer och landslagsmän skulle aldrig gå ner i HA. Kan inte tänka mig att det ens funnits på kartan.

Peja: "Sportbladet har också kontaktat Anders Carlsson, som hänvisar vidare till en styrelsemedlem i Häradsbydens SS. Styrelsemedlemmen menar, till skillnad mot ordförande Richard Brasar, att frågan redan är löst."

Dålig intern kommunikation i Häradsbygdens styrelse?
Den ena handen verkar inte veta vad den andra har gjort...

mk: Min inställning har alltid varit att den övre halvan av hierarkin ska vara så bra som möjligt och den undre halvan gärna yngre spelare som verkligen pushar den övre halvan.

Bäckis och Sjödda var toppspelare i samma Brynäsupplagor, men helt olika åldrar. Spelar liksom ingen roll om du är 20 eller 35 om du kan leverera. Däremot skulle jag akta mig för äldre spelare som har haft massa skador. Givetvis kan man inte tacka nej till typ Silfverberg pga hans skadehistorik, men typ Johan Alm är en spelare jag hade aktat mig för. Alm hade kunna varit avgörande för Djurgården, men han kunde ju inte spela när det drog ihop sig. Tyvärr.

När det gäller Brodecki är han ju 28 år vilket många skulle kalla för en perfekt hockeyspelarålder.

Därför är det också viktigt att de yngre spelarna håller en viss nivå och inte har en alltför begränsad potential. En spelare som Ljungkrantz skulle kunna pusha de äldre och konkurrera om deras platser, en spelare som Kvist gör det inte.

Kommer ihåg en sekvens mot Leksand där Ljungkrantz satte in en tackling, tog pucken och därefter spelade fram ett mål. Jag tror att Ljungkrantz har mycket bättre möjlligheter att addera en fysisk dimension till sitt spel än vad Kvist har, och han är ju mycket bättre i de övriga delarna också.

Sen ska man komma ihåg att ett allsvenskt Brynäs och ett SHL-Brynäs kanske inte nödvändigtvis behöver ha samma typ av trupper. Visst handlar det alltid om att vinna hockeymatcher, men nu ska man gå hela vägen i ett långt slutspel. Och man kan inte vara lika kräsen när man bygger ett allsvenskt lag, så är det bara.

In med en liten slant till Fansens värvning. Vore kul att visa IFB och SSK att vi kan bättre.

Brynäs forever 1912:
Han kommer inte spela i allsvenskan.

Erat: ” Brynäs kommer helt klart ha det bästa laget på pappret!”

Jämför vi med Djurgården så är väl Larsson och Kruger ungefär jämbördiga. Men jag skulle ju aldrig byta Rödin, Scott, Ölund och Berra mot Brodin, Norman, Rensfeldt och Schilling..

Davey85: Jag tycker Bulten har rätt i mycket av det han skriver. Sen kan jag tycka att det vore lite klädsamt om Limpan kunde få vara här och försvara sig.
Tyvärr är han fortfarande kvar bakom målburen i Skellefteå Kraft Arena sen lördagen 29:e oktober…😉

Jugge: Mitt problem med AL är tudelat.
Dels prestationen på isen. Sen åldern.
Först så var han inte bra nog under stora delar av säsongen.
Med all säkerhet dåligt tränad.
Lyssna på Masken i Nedsläpp Brynäs.

Sen åldern. 34, kom dåligt tränad, med dåligt mindset.
Är det bara att ändra allt det på en kille "som har spelat i KHL" ?

Jag tycker att man ska gå på JJ. Och en yngre som vill uppåt.

Dels för åldern, men mest för att visa för supportrar och sponsorer att man kan offra en helig ko.

Kanske fel att offra AL. Men han har bäddat för möjligheten själv.

Sen lyssna på Masken och träning.
DÄR kommer det att bli ändring i Brynäs, helt säker.

Aftonbladet;
Silfverberg om Brynäs: ”Jag har verkligen drivkraften för det”

Fan om han kunde rulla in på isen med Larsson i höst..

Noel Nordh gör ett Viktigt 0-2 mål i finalen mot USA 🤩

Kommer endå bli tufft i HA .. är fan inte en enkel liga.. blir inte enkel för oss brynäs... blir och kämpa!! Vinna så mycke matcher....

SaggeBoy: Hoppas hoppas hoppas!
Inte minst för att inte unna Garpenlöv ett skit. Usel tränare, totalt osympatisk och med en frisyr värdig en 72-årig kärring som grädde på moset...

Bulten: Hur mycket man än hade viljat se en bättre sportslig ledning så är ju tidsaspekten som den är. Hade det ens funnits tid att noggrant pinpointa rätt sportchef, sen försöka rekrytera denne och SEN bygga ny trupp? Jag vetefan.

Det är lite vad det är liksom, inte optimalt men kanske logiskt. Däremot så hoppas jag att man letar efter en ny sportchef som kan ta över när saker och ting landat.

Bara o hoppas att Alcén o Co lyckas sätta ihop ett bra lag och att det finns en annan plan för framtiden.

JohnnyBotox: Ja nu fattas bara Huge så är det komplett.
Då kan man ta semester i 3 månader från forumet.

För man vet ju hur skivan kommer att låta..

Bulten: Är som vanligt bara en djävla massa snack . Syns ju direkt att ingen tar något ansvar för vi hamnat i as. Tomtarna på loftet fortsätter som om inget har hänt .Å lägger allt ansvar på Manner å co . Djävla överbetalda ynkryggar är det .

Brynäs forever 1912:
Tycker detta lag hade varit mumma.

1. Silfverberg Larsson Rödin
2. Wännström Ölund Ljungkrantz
3. Scott Komarek Kopacka
4. Nordh Blomqvist lindblom

{5647}:

Det är ingenting som är fel egentligen. Det är bara det att folk bryr sig betydligt mer om Modo och Djurgården än Växjö och Skaik.

Växjö är ett lag som ingen bryr sig om förutom ett par smålänningar som bytte HV mot Växjö i samma stund som lagen bytte i hierarki.

Alla har en relation till Djurgården och Modo. Oavsett om den relationen är negativ eller positiv, det är sånt som lockar intresse.

mk: En liten korrigering 2019/20 var det så gott som klart att Modo skulle gå upp.
Sen för någon outgrundlig anledning flaggade dom av SHL slutspelet,
Kvalet upp till SHL var så gott som klart trots det så nollades allt,
Detta PGA Covid utbrottet.
Vilket slog hårdare säsongen efter 2020/21 men då var allt OK att spela vidare utan publik!!! konstiga beslut!!!
Sen säsongen 2020/21 hade SHL lagen smörgåsbord på Modo truppen som skulle gått upp till SHL säsongen före.
Därför har Modo mina sympatier,

JohnnyBotox: Svedman och styrelsen tycker alltså att Alcén gjorde ett bra jobb i en säsong där vi åkte ur SHL.. Vart fan är kravbilden någonstans, åker vi ut ur Allsvenskan har han säkert också gjort ett bra jobb...

Rodrigo: Tror dock Janne Larsson skulle kunna tillföra en hel del

Silfver: Kollade matchen igår (bitvis), såg fem, just det, fem Växjösupportrar i Skellefteå. Villet stöd de har i hela landet😉

J-S: Hade tagit Kentää före Johan alla dagar i veckan.

Tigerhjärta: Man förstår väll att han vill casha in, men varför inte Schweiz? Närmare till landet han är född i, korta resor, fräscha hallar och bra betalt.
Antar att han ville ha djävulskt bra betalt och inte bara hiskeligt bra betalt.