1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769766 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Bara att lyfta på hatten när ni tystade festen i Scandinavium i eftermiddags..😊
Snacka om effektivitet!
Grattis och lycka till i vinter!👍🏼

Hahaha! Sigalets tydliga blickar mot tavlan i ”dialogen” med Joel.... Oslagbart!

Skrubben: Kanske Brynäs borde börja med ett projekt som heter "Ett bra lag"?

Huge: Du måste mena dig själv.
Nu är jag fullt medveten att det är exakt ett sånt här inlägg som menas med spam.

Men hur många ickedebatter har du inte varit inblandad i genom åren?
Tänk före innan....

Kommer en ny spännande sillsmak lagom till jul!
Uppladdat:

500x0-cbnupgoueaarczk.jpg

Ja man blir så trött på jargongen på detta forum. Alltid ska det gnällas. Spelar verkligen ingen roll hur spelet ser ut eller vad resultatet blir, det ska alltid gnällas över något. Suck..

Brynäsgubbe: ”Tror Brynäs kommer få det tufft. Vi är bara marginellt bättre än både SSK och AIK.”

- Det kan du inte mena! Klasskillnad idag... Även matchen mot Södertälje visade på klasskillnad och det är ingen slump att Brynäs vann den. Vill inte vara dryg men jag anser att en match kan te sig jämn ”på ytan” sas... Bryter man ned det så gör Brynäs de små detaljerna bättre även om man inte glänser. Sen att ett allsvenskt lag kan pressa och tom vinna mot ett SHL-lag är ju realitet. SSK kanske tar 1 av 10 mot Brynäs...

Deschenau är lysande i en medioker match. Brynäs klart bättre i andra perioden.

Vad alla blir extremt resultatstyrda. Hade vi gjort mål i 5 mot 3 hade allt varit frid och fröjd istället?

Måste säga att det är roligt att se Brynäs spela ishockey igen. Kunde man inte säga många gånger förra säsongen. Sen kommer inte allt bli guld och gröna skogar denna säsongen för det. Vi kommer ha våra perioder när det är hönsgård i egen zon och man hellre hade föredragit en sarg ut istället. Men så skönt att känna glädje igen över att se detta lag spela ishockey.

Zappaholic: Fyfan vad jag gillar mönstret att Brynäs är bäst i tredje! Djurgårn klart bättre första halvan sen är det Brynäs match. Scott lysande.

varulf: Nu måste Jag lägga mig i diskussionen som pågår. Förutsättningar ska självklart vara lika för alla men det måste väl sättas i förhållande till produkten och vilken sysselsättning man ockuperar sig med. Jag köper att damhockeyn ska ha rättvisa och rimliga förutsättningar! Vem kan tycka något annat? Sedan måste vi se till fakta. SDHL hade ett snitt på 192 besökare förra året. Tror Luleå hade ca 450/match så dem drar upp snittet betydligt. Finns lag som hade ca 50-60 i snitt. Hur ska detta då bli rättvist undrar jag till er som skriver att de ska ha full ersättning och de ska få hålla på med vad de vill. Jag har gått på speedway, innebandy, bandy och en jävla mängder med sporter som drar mkt mer folk. Jag hade en kollega som höll på med discogolf. Det var säkert 500 pers som var där och tittade. Skulle hon kunna hävda samma som damhockeyspelarna? Nä, självklart inte! Sanningen är ibland enkel. Finns det efterfrågan kommer utbudet alltid att få betalt efter vad efterfrågan kräver. Jag gör verkligen inte åtskillnad mellan könen utan försöker bara belysa att produkten styr alltid!! Om jag väljer att sysselsätta mig med något som få bryr sig om kan jag ju inte förvänta mig att att jag ska ersättas därefter, eller? Självklart ska förbundet stötta och motivera istället för deras bakåtsträveri (om det nu finns något som heter så). För övrigt är jag väldigt stolt över att Brynäs lyfter frågan och det känns verkligen som man menar allvar med sin damsatsning. Det tycker Kag är väldigt roligt! Trevlig helg!

Rodrigo: Får Clarkvibbar på nya 88:an.

Ove Myling:

Mitt tips till dig. Ta ledigt från suporterskapet runt Brynäs några år. Det kommer göra gott lovar jag. När det har gått så långt att men fabricerar enbart negativa händelseförlopp om laget i sitt hjärta. Ja då ska man nog fundera på en längre paus.
Skriver det här med omtanke om dig Brynäskompis.

Sv: SILLY SEASON 2019
Perfekt att så kallade experter börjar ano oro över Rödda.
Det kan jag lova er alla bara gör honom bättre!
Rödin kommer om han får vara hel göra upp mot 45 poäng!
Har hört att han sett extremt stark ut nu på försässen.
Jag ska till rinken imorn för att bevittna första riktiga ispasset. Kommer delge min analys till er senare under dagen.

ellis: Med tanke på att du med flera inte har några som helst problem med att håna Brynäs, borde man väl få skicka en och annan gliring till motståndarna också?

Frågan är om personen som gjort denna lista varit rejält packad. Ingen rödin och everberg med på listan. Humor 😂😂😂

hockeybladet.nu/silly-season/lista-de-tio-basta-nyforvarven-i-shl-hittills/

Skagge: Måste ju säga att det är lite komiskt att dom som klagade mest över att Söderström blir ersättaren för Gunderson, nu är dom som dramatiserar tappet av Söderström mest. För en vecka sedan kunde Brynäs hamna på plats 8-10 enligt dessa personer. Men nu blir det att undvika nedflyttning. Då blir jag väldigt nyfiken på vilken position i tabellen dessa personer anser att Brynäs skulle hamna på om vi hade haft Gunderson kvar i laget, eftersom han är SÅ mycket bättre än Söderström. Pratar vi topp 6? Topp 3?

Ove Myling: Man undrar verkligen varför det aldrig bekräftad med Ölund. Han tränar med laget. Varför åker inte GD dit och frågar honom?

{8399}: Det här forumet tappar sin charm när du står för 50% av inläggen. Så trött på alla dessa icke-diskussioner och nonsensinlägg. Ta en titt i spegeln och fundera på om du verkligen tillför något med all din skit.

Lyxlirare eller inte, är han bra eller dålig för sina lag? Kolla hans historik, genom hela karriären har lagen han spelat i gått till slutspel och han har som sagt tagit flera guld. Kan förstås vara så att han dragits till lag med chans att vinna, men även på papperet bra lag brukar floppa ibland.

Jämför till exempel med Aaron Palushaj. Det enda guld han har är från amerikanska college-serien. Brynäs var dåliga när han var här och Örebro var dåliga när han var där (bättre när han var skadad).

Nu vill jag inte utpeka Aaron Palushaj som en diva eller något, men allt är inte alltid som det kan se ut och bra att försöka mäta saker istället för att bara gå på känsla.

Jag är inte främmande för att Dick Axelsson skulle kunna vara en vettig ersättare till Jesper Boqvist, men det är helt säkert en värvning man får fundera mycket kring (även med tanke på skadehistorik).

Svedberg klar för Djurgården. Rent spontant på förhand lär vi ha en av de bästa om inte den bästa målvaktsuppsättningen i serien. Stor eloge till Dacke och Co!

Silfverkroken: Den är på gång. Vi ska bara enas om ett namn först.

Anders Berg: Äh, jag förstår inte varför ni verkar haka upp er på Wahlman. Silly season utan rykten är bara tråkigt och alla väljer ju vem man ska tro på. Inom världsfotbollen finns det tiotusen Wahlmans på twitter, dvs journalister som matar ut lösa rykten.

Anders Berg: Även en journalist måste väl få skriva om sin känsla på twitter?

Tycker inte det är journalistens fel om läsare har tolkat hans känsla som fakta, när han uttryckligen skrev att det var just en känsla.

Däremot är det illa att Mittmedia aldrig är etta, tvåa eller trea på pucken när Brynäs värvar...

KulaShaker: Kevin överträffar sig själv. Vilket klipp han varit för Brynäs. Känns som han på egen hand vänt ett blad för Brynäs som var väldigt viktigt att vända.

Tittade på ett klipp med Rödin för att jag var sugen på att se hans skills och mål i Brynäs senast han var hos oss. Istället hamnade mitt fokus på Greg Scott. Jävlar, han låg ju nästan bakom allt som Rödin gjorde. Med första- eller andra-assist. Otroligt kloka passningar. Hade glömt hur smart spelare Greg är. Han är välkommen "hem" :-)

Mattson: Spelarmaterialet var självklart inte bra. Men var det så fruktansvärt dåligt att vi var tvungna att bli utspelade på hemmaplan mot i princip varenda lag? Okej att lag som Färjestad, Frölunda och Djurgården körde över oss. Men när lag som Malmö, Rögle och Örebro besökte Gavlerinken och körde över oss är det en annan sak. Då beror det inte bara på spelarmaterialet (så mycket sämre material har vi inte än dessa lag) utan då sitter felet någon annanstans.

Lite mer politik kanske... men är inte denna jävligt lik Rödin😁
Uppladdat:

500x0-resizedi1.jpg

Marcus Fors: Då har vi en världsmästare på backen i vinter. GRATTIS! Victor Söderström 😊

Lägger ingen värdering i hur bra någons kontakter är, men man kan konstatera att "troligen blir det en dackesignar denna vecka" är ett ganska brett spelbord. Inte speciellt svårt att gissa sig fram till, samtidigt som man garderar sig med ett troligen.

Som sagt, ingen kritik eller värdering utan mer ett konstaterande.

Måste hylla Kevin och gänget som lyckats hamna högst upp på hela Sportexpressen.

{8399}: En center, en forward...
Ok, eventuellt så här då:
Rödin-ny-Boken
Zetterberg-Sallinen-Danielsson
Klart!
Inga skador på 52 omgångar.
SM-guld

pekka85: Herrejävlar om detta stämmer😀
Då har man fanimej visat att man vill iaf👍👍👍👍

tyckte det var extremt synd att Timrå åkte ut igen, gillar det laget lite, men med tanke på hur skadeglada dem är inne i sin bok över Kinnvall så känns det lite lättare att se dem i Allsvenskan

xxx BIF xxx: "Men visa dryga gnällbäbisar har inte kommit till den intellektuella utvecklingsnivån där de kan tänka i en helhetsbild och se hur en faktor kan påverkar en annan.. ..de lägger istället fokus på förolämpningar och personangrepp i hopp om att försöka få lite självkänsla."

Nu kastar du verkligen sten i glashus. Klagar på att andra sysslar med förolämpningar och personangrepp - samtidigt som du kallar dem för "dryga gnällbäbisar"? Höj nivån, tack.

Peja: hoppades verkligen han skulle komma tillbaka. Det här är en kille som hade över 1p/match i J20 som 17-åring.

Han har stor potential och dessutom erfarenhet av SHL-spel.

Westfält har alla möjligheter att bli minst lika bra som Exempelvis Sandin, Brodecki, Fröberg eller Rensfeldt. Därför är det viktigt att han blir så bra hos oss, och inte i Färjestad, Växjö eller Rögle.

Kent747Socker: Kung Roger Melin!

jaha jaha jaha, Molin blir spelarutvecklare

men vad jag förstår vill folk inte ha en 33 årig Videll som gör 1p per match i KHL, ingen Wännström som är bland de bästa i den avancerade statistiken som alla tjatar om så fort vi inte ligger bra i den. inte en 28årig Rödin sålänge det inte är en "bra rödin" vilket man gärna vill ha på alla spelare. fanns till och med någon som inte ville ha en 30årig Patrick Berglund. är rädd att detta ska slå hårt men
Mitch Marner, Connor McDavid, Auston Matthews och Patrik Laine kommer inte gå till Brynäs

HitTheLights: Ingen risk att Berglund är i dålig form när säsongen börjar om han skriver på nu. Brynäs har en väldigt bra fystränare. Klart han vore en kanonvärvning för vilket SHL-lag som helst, men det låter alldeles för bra för att vara sant.

Charles: Wänna igen!

Vi tar och jämför tacklingen som Andersen delade ut mot en Frölundaspelare och den som Hjalmarsson delade ut direkt i mot huvudet på Malmöspelaren.
Enligt mitt sätt att se på saken kunde Hjalmarsson undvikit denna kontakt och delar nu ut en stenhård tackling i mot huvudet.
Detta renderar troligtvis endast en match avstängning och som mest tre.
Tycker Andersens tackling är relativt snäll i jämförelse.
Enligt mitt sätt att se på saken har bla Frölunda en egen regelbok.

Eller förklara för mig varför Andersens tackling är värt ett betydligt strängare straff.

Hahaha fan vad jag älskar Bulan. Bara säger det alla tänker. Växjö är en riktigt lortig förening.

Vad tror ni Sundquist hade sagt? "Ja, jo, vi mötte ett jättebra lag" x5...

All respekt till Bertil som krigat för klubbmärket genom åren. Hoppas han får tjäna mycket pengar och hålla sig hel.

Trots Gunde och Bertil så känns det ju inte hopplöst, det blir spännande tider med dessa tunga löneposter som försvinner. Träffar Brynäs rätt kan detta bli en bra nystart.

Rodrigo: Jag tycker ändå denna åsikt är klart relevant. Ytterligare en felchansning på sportchefssidan och Brynäs hade spelat i Allsvenskan inom 2 år. Sundlöv kommer in, får klubben på fötter igen, och lämnar över till någon annan.

Rodrigo: Kinwall gjorde mest mål av alla backar i SHL. Han är ung. Han är Brynäsare.

För mig är han perfekt som Gundes ersättare. I synnerhet när han backas upp av Söderström och Lindelöf.

Kliar så i mina fingrar nu... Fått fin info idag. Men ska suga på karamellen om jag vågar outa.. för det var TOTAL locket på från Inge/dacke.
Det är flera saker men den största iaf då... Håll tummarna för att Timrå INTE vinner i kvalet :-)

En avskedsvideo för Ryan. Värdigt för en av Brynäs bästa backar, om inte DEN bästa, i modern tid. Kommer sakna honom, återigen.

Hoppas vi får se honom någon gång i framtiden, om inte på isen så förhoppningsvis i form av tröjan i taket.

Haha yeees! Bra jobbat Dacke 😀😀👍

Wesley: jag tror att Huge kommer att göra en pudel nu😊😊😊