1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769802 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Inkazar: Lindbäck är en mycket bättre målvakt än Rautio och Sandström. Självklart är det sannolikt att en bättre målvakt gjort det bättre. Precis som det är sannolikt att en sämre målvakt hade gjort det sämre. Enkel logik, trodde jag.

Pettisbif: Mena du detta lag på riktigt eller på nåt dataspel?

Kan va kul ställa upp ett lag så där men detta kändes ju inte seriöst eller kan detta va Brynäs nästa säsong?=)

Famous last words?...."lagets målvaktstränare Pecka Alcén ser fram emot att få jobba med den 30-årige Fernström. – Med Linus får vi en stor och trygg målvakt. Jag har haft ögonen på honom under en längre tid och det känns bra att vi vet vad vi får nu när han ansluter i det här läget, säger Alcén"

Ojojoj! Sällan har väl en målvakt, direkt och indirekt, blivit så pass sågad av såväl egna tränare som motståndare. Kanske läge att titta på vad som finns ledigt runt om i Europa? Hur pass fit är Honken? Hur mår Felix mage? Sara Grahn?

Ikväll vill jag se att vi bestämt oss för vilket lag vi vill vara. Antingen gör vi en push mot topp 6 nu eller så nöjer vi oss med medelmåtta och spelar playin och åker ut eller blir för trötta för ett långt slutspel. Laget måste visa vad de vill i de kommande matcherna. Det finns inga ursäkter nu.

Rumpelstiltskin: Jag tycker JO och andra som såsar vid sargen ska lära sig en läxa. Ska det vara så jävla svårt att förstå att jobbet dom gör ÄR för spelarna och inte mot. Kan spelarna inte sköta sig då är det bara att sluta med powerbreak så slipper åskådarna vara kvar i hallen så länge.

Sv: Inför shl 18/19
xxx BIF xxx: Det där laget kan du glömma. För det första tror jag vi inte kan behålla varken Clark eller Palushaj. Självklar kommer Schweiz eller KHL locka med för stora pengar till dom. Möjligtvis att vi kan behålla Clark, men att båda två stannar ser jag som högst osannolikt.

Carlsson drar förmodligen till Nordamerika nästa säsong. Han är i den åldern nu. Ölund likaså, men har kanske inte gjort så mycket poäng som många hade trott. Möjligt att han stannar en säsong till innan han drar till Pittsburgh, men verkligen inget man kan räkna med.

Sågningen av Larsson är du fullständigt ute och cyklar med. Han blir mycket bra i SHL nästa säsong och det finns inte på världskartan att köpa ut en sådan spelare.

Det blir en rejäl renovering på forwardssidan nästa säsong. Backsidan ser bra ut med Bertil, Kilström och Gunderson som en bra ryggrad. Släpp Sunken och Fälth, och lyft upp Boqvist och Ersson.

KalleTeodor: Herregud, vilken värld lever Wikegård i ? Han snackar om att Clark kommer bli illa omtyckt av de andra föreningarna och de andra spelarna? När började hockey handla om att ha mest kompisar på isen? Vem fan bryr sig?

Dessutom är Wikegårds ordval och överdrivna suckande patetiskt, "Clark visar ingen ånger", han får det att låta som att Clark är självaste Lasermannen eller liknande.

Clark förstärkte, åkte dit, tog sitt straff. Älskar att han inte slickar uppåt för Cmore/media.

Även om han inte gjorde några poäng tyckte jag Palushaj var riktigt bra idag. Väldigt rapp och snabb och hade lätt kunna få ett par assist om puckarna studsat rätt.

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Har Kamratkompaniet en släng av hybris eller ngt...? ”Större än sin egen klubb” typ...

Detta är bland det barnsligaste dravel jag läst på mycket länge. Vad är det för kottar som håller på? Jävla larv! Man skäms ju själv som brynässupporter...

Rumpelstiltskin: Ja nu sjönk dom verkligen i mina ögon. Av allt hemskt i denna värld man kan ha åsikter om och agera för/mot så tycker dessa personer att detta är viktigt att markera emot!? Kommunistkompaniet?

Berge: Brynäs vinner, Skellefteå förlorar, det är helg!

Rönnberg håller sina 70-80% att klaga på domarn efter förlust

Zappaholic: kanonbyte av Jensen... två klockrena tekningar sen mål 👍👍👍

Adam tillbaka från Almtuna...

Skrubben: Hoppas inte det är något allt för allvarligt med Pecka... hoppas han repar sig!

Kul att Honken kommer in iallafall!

munkas: Hej Munkas, du syns väldigt sällan nu=)
Kolla här va aktiv du va för några veckor sen, varför så osynlig nu?
Menar inte att jävlas men blir lite komiskt när du delade med dig all din kunskap för några veckor sen men slutat dela med dig nu=)

(Tabellen ljuger inte, vi är ett bottenlag. Även om spelet börjar se lite bättre ut, främst på bortaplan, så finns det ingenting som tyder på att vi hux flux kommer börja snitta 2 poäng/match och klättra drastiskt i tabellen. Avståndet uppåt blir snarare större och större.)

(Vi vänder det här. Vi har ju chans på 3 poäng hemma mot Rögle i februari. Då står vi på 16 poäng. Hur många krävs för topp-6?)

(Ska vi hamna på 11:e eller 13:e plats? Spännande... Och ingenting händer. Inga nya spelare, ingen tränare, bara en lite mer defensiv gameplan. Oh joy!)

(Det är väl fortfarande ca 120 poäng kvar att spela om?
Det är lugnt, tar vi 110 av dessa så vinner vi serien. Allt som behövs är en ny målis, en tränare, några spetsvärvningar, en spelide och att någon trycker på knappen. Sitt ner i båten era onyanserade oseriösa läktarcoacher!)

(Jag fattar inte heller hur vissa kan tro att det här laget kommer att spela slutspel till våren...Med lite tur kan vi knipa 12:e platsen.)

(Du får tänka lite positivt, bara en skada under uppehållet. -1 inför omstarten, det får anses vara godkänt. Nu börjar klättringen uppåt. Alla har tränat grymt bra hela veckan och är redo att börja snitta 2 poäng/ match.)

Leonardo: Förluster kommer komma...men vi äter oss längre från botten och närmare toppen. Tre poäng till fjärdeplatsen.

Såja. Härlig arbetsseger av killarna idag! Nollar ett formstarkt Mora på bortaplan och tar verkligen skitjobbet över 60 min.

Några reflektioner:

Mannberg - Så nyttig med sin skridskoåkning och backcheck

Rautio - Tar allt

Jensen - Mycket mycket bra backcheck idag, stängde ner flera kontringar med sitt hemjobb. Målskytt

Clark - Ibland forecheckar han som att han vägde 95 kg. Så mycket vilja. Härligt att se.

Bertil - Stenhård och säker. Som vanligt

Larsson - Gör det bra och kan nog växa med ansvaret

Forsberg 1978: Larsson är lite årets Pudas. Efter en svag start (som övriga också hade) så har han spelat upp sig. Var faktiskt riktigt bra mot Luleå sist. Han söker alltid kreativa lösningar vilket ibland blir fel. Underligt nog verkar vi kunna förlåta Adam Boqvist för sådana missar men inte Larsson...

Inkazar: Parodi att inte SHL gör ett uppehåll.

Sv: Matchtråd Brynäs - Örebro 30/12
Rodrigo: Hoppas vi går för det i sista och inte dumpar puck i 20 minuter.....vi har allt i våra händer..kriga Brynäs!!

bifhjärta: Ja God Jul!

Kul att se att Lindblom efter en riktigt seg start har kommit igång på allvar. Han gjorde 3 p i natt inklusive GWG.

Forsberg 1978: Lite kul i phosotshop...GOD JUL PÅ ER ALLIHOPA :) Ta det lungnt med spriten ;)
Uppladdat:

500x0-jul-brynas.jpg

Redan 8 sektioner slutsålda tills nästa hemmamatch den 26:e December mot Färjestad hemma. KUL!

Usch va tråkigt med Anton Rödin!

Han har väl så gott som missat 2.5 säsong efter denna, helt sjukt.
Vad tror ni? Kan han verkligen komma tillbaka och bli en bra spelare i SHL igen?

Jag tror det bästa är han åker hem till Gävle och nära och kära och sen kör reab med Magnus Ågren i lugn och ro.
Tycker Brynäs ska göra allt för att hjälpa han på alla vis nu.

Jan Grismöbel: Och den, enligt många här, stora ”floppvärvningen”, Miller levererar👍🏻

Back: Detta r en vändning som jag inte upplevt förut . Dom 8 senaste matcherna har resulterat i 22 poäng av 24 möjliga . 31-11 + 20 i målskillnad . Detta lyfter jag på hatten för om jag haft någon . Tänk att livet är så mycke lättare nu när Spelarna visar vad dom kan . Tack till sjödda å ledarna . Som gör livet lättare .

Pettisbif: Yes håller med, han satte en balja i J20... :)

Sitter här med tårar i ögonen efter Dackells tal.

God kväll!
Har firat gårdagen med en räkmacka och lite vin denna kväll.

Viktigt med en vinst imorgon så är vi i nästan på kvalplats.

Men...
Viktigast är ändå att hylla Dackell, en av våra riktiga hockeykrigare och en otroligt sympatisk person dessutom.

Låt oss jubla för honom imorgon!!!

Enaranger: Ja, det är mycket som är bra just nu. Även om kedjan med Palushaj, Ikonen och Öhlund har varit fenomenal så tycker jag den största skillnaden är målvaktsspelet. Igår hade Luleå några riktigt bra lägen som Rautio räddade medan Brynäs gjorde mål på sina två första skott i matchen. Viktigt. Tycker även att Fernström känns stabil. Jesper Boqvist, vilket skönt flyt han har i åkningen och samtidigt bra kontroll på pucken.

Anders Berg: Granström är väl på skadelistan sen tidigare och Pialle har väl åkt hem så vad vill du höra för ord?

Vad dom än säger så kommer du tyvärr klaga Anders Berg.

Om dom säger Granis blir borta 8 dagar och det blir 10 dagar så blir du arg.

Om dom säger vad det är för skada så blir du arg för att det säger ju ingen av dom andra klubbarna så onödigt att blotta vilka skada dom har.

Om dom inte säger nåt så blir du arg för då är dom amatörer som inte säger nåt.

Så du och några till har helgarderat att vad som än händer så är det fel=)

{6984}: Bulan på ena sidan och sjödda på andra sidan det blir ett par intressanta matcher ..kan knappt vänta till Torsdag.

Saker som jag trots allt kan störa mig på även vid vinst..hehe. Kan inte riiiiiiiktigt släppa det. För det är så typiskt domarnivån.

Clark får 2+2 i en liten ofarlig situation vid båset. Den extra tvåan som han får för att ha satt igång det är sååå löjlig, då "bråket" är på kramkalas-nivå.

När sedan Fröberg sätter klubban i knävecket på en oanandes Blomqvist så är det bara vanlig dubbelutvisning...Trots att Blomman aldrig ens får ett läge att ge igen.

Är det så förbannat svårt att bara döma konsekvent?

Rumpelstiltskin: snart tar man bussen till Gävle vilket innebär att man får öppna a burk 🍻

Skrubben: Har jag missat guldceremonin? Helvete! Det sista jag såg av säsongen var att vi stundals blev rejält utskåpade av jumbon och låg på 10:e plats. Kul att det gick vägen! Skål.

Forsberg 1978: Rautio är kungen i Brynäs nu och Clark fick vakna till också underbart, nu tar vi Växjö hemma på lördag med en större publik...skönt att vara Brynäsare nu va :)

Lunkan: jag tror rätt person till tjänsten finns här bland skribenterna!

Tycker verkligen SHL borde ta efter NHL vad gäller skaderapportering. Där måste coacherna rapportera status på spelare varje vecka.

Spelare som haft/har någon skada rapporteras OUT, QUESTIONABLE eller PROBABLE inför matcherna.

Föredömligt och informativt.

Anders Berg: Jag är verkligen ledsen, men dina senaste inlägg gör att det inte går att ta dig på allvar.
Säger som Ingemar Stenmark.. "De ä int lätt å förklar för nån som int begrip".

Huge: Känns som att vi är på väg åt rätt håll . Med dom skadade tillbaka plus nyförvärvet så ser det bra ut ..Godnatt bröder o systrar i brynässverige kämpa på 👊👊

Clarence: Du: "Jag tycker det är rysligt genant för Brynäs". Svenska akademins ordbok, synonym för genant: pinsam.

13 SM-guld, 3:a i maratontabellen, 58 säsonger i högsta serien, ett av två lag som aldrig ramlat ur ES/SHL. Om en svacka på två månader får dig att associera till förlorare säger det mer om dig än föreningen.

Gunnarsson släpper 1av 270000 skott av den sorten. Sandström 7 av 10 😂

Det skulle vara väldigt intressant att höra någon kommentar från Sundlöf om läget i Brynäs.
Tänker främst på BZ;S rätt nedvärderande kommentarer kring att laget var felbyggt....
Jag har då aldrig sett BIF så felbyggt som nu!

Tråkigt att konstatera att BZ;S "prägel på laget" nu slagit ut i full blom och att det innebär kvalplats....

KulaShaker: "Ööööh hoppsan".

Så jävla slött. Han står och tänker på det MEN INFORMERAR INTE SIN MÅLVAKT OM DET?? Han är ju målvaktstränare?! Det är under all jävla kritik.

Sverige till VM!!!!❤👍🇸🇪🇸🇪

Rumpelstiltskin: Hade CHL agerat med pondus så hade det inte behövts någon polisanmälning. Nu blev deras straff ett skämt som visar att de inte ser allvaret. Då måste man reagera.

Anders Berg: #medfacitihandärdetlätt

Anders Berg: Att ens jämföra Hedmans värsta tacklingar med Larkings på Paille är inte så smart...de är inte ens i närheten av varann i fulhet.

Zource: Han är ju en stor jävla idiot utan spärrar! Brynäs har ett annat mål med sin lagbyggnad.