1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769865 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zource: Han är ju en stor jävla idiot utan spärrar! Brynäs har ett annat mål med sin lagbyggnad.

Presskonferensen om en kvart! Hade kunnat lägga några hundralappar för att se den i Pay-per-view :)

Skrubben: Tommy har ju fått ordning på mycket. Defensiven är ju bra mot den katastrof vi såg när Melin lämnade. Jag kan inte hitta någon bra anledning att peta Sjödin för att ta in någon ifrån överskottslagret.
In med en andrecoach som kompletterar Sjödin. Varför inte flytta upp Bäcklin?

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Går till sömns och upptäcker att Ludde Rensfeldt (8), Sebbe Wännström (8) och Jocke Rohdin (9) hade placerat sig som 4:a, 4:a och 2:a i vår interna poängliga.
Lägg därtill att Emil Molin ligger 5:a i Allsvenskans poängliga.

Detta är alltså ishockeyspelare som BZ haft alla möjligheter i världen att knyta åt sig de senaste 3 åren men avböjt samtliga. Varför ska vi lägga massa pengar på att utveckla egna spelare för att sedan hjälpa konkurrenter med dem?

Nej, jag tycker BZ gör gigantiskt stora fel i vår klubb.

Låg nivå härinne nu.. kommer kolla igenom alla inlägg imorgon bitti, tänk på vad ni skriver.

Sjukt trött på förlusterna, men älska Brynäs. Godnatt

Makalöst att Linköping leder efter den här perioden. Lider med laget. Bra spel av oss och tryggt med Fernström.

Att inte Hockeypuls/GD/AB ens nämner Clark när de räknar upp saknade visar att fel personer skriver artiklarna...

Hävdar att vi gör en bra match idag. Vi matchar FBK i Karlstad. Chansmässigt har vi fler klara än hemmalaget... Tyvärr gör dåligt självförtroende och fega domare att vi ändå har uppförsbacke...

Ryno borde få en tia för mattflykt! Vilken fegis!

Besviken på M Johansson. Trodde seriöst vi skulle få ut mer av han än detta. Ser halvhjärtad ut på isen.

kennys: Mannberg bästa forward... Dags att öppna upp plånboken.

Inkazar: Sanny är den klara favoriten hos mig.

Har ni sett Christoffer Perssons armbåge en liggande Robin Alvarez?
Malmöforwarden drabbades av hjärnskakning.
Nu stängs HV-backen av i två matcher.

Idoit jäveln siktar och träffar han i huvet när han ligger oskyddad.
Blir avstäng i efterhand T V Å. matcher.

Hurfan kunde Ölund bli avstängd 2 matcher med en dutt?

Skandal om ni frågar mig...

Herregud så skönt!! Kul o se Bjurström och Westfäldt idag! Rautio +++++

Väck mig inte om jag drömmer!!!

Zappaholic: Perfekt genomförd match så här långt. Bertil och Kilström klippor i försvarsspelet och Rautio kommer upp med ett par svettiga räddningar när det som bäst behövdes.

Bara fortsätta gnugga i tredje så kommer vi få chanser när Frölunda måste framåt.

SHLs bästa kommentator förtjänar också beröm, mycket kunnig och engagerad.

HAHAHAHAHAHA. YEEEES!

Spåkulan efter jul:

Sandström - Honken

Gunderson - Sundqvist
Bertilsson - Boqvist
Carlsson - Kilström
Fälth

Clark - Jensen - Rödin
Dahlén - Ölund - Boqvist
Palushaj - Blomqvist - Ikonen
Paille - Granström - Alcén
Asklöf

Zappaholic:(Fortsätter det så här så får vi vara överlyckliga om vi undviker kval. ))

Fortsätter det så här slipper inte Brynäs kval, men ser i spåkulan att inom en månad har ni skickat Caporusso, Liljevall och inte förlängt med Micke J.

Och energin är tillbaka med ny tränare och Jesper Jensen tillbaka och Jesper Boqvist på gång och Anton Rödin har kommit hem plus Adam Boqvist spelar mer och mer.
Clark och Öhlund och några forwards och backarna är tillbaka på nivån dom ska vara.
Några juniorer ser ju intressanta ut kan bli riktigt vassa.

Målisarna kommer dock va kvar men blir det som jag tror här ovanför så kommer det räcka till 6-7-8-9 plats iallafall, och i ett slutspel kan ju Felix kliva in som en vinnarmålvakt som han ju gjorde några matcher i fjol.
Och jag vet han va dålig några matcher med i slutspelet.

Tror Anton skulle bli kapten direkt nu om han kommer hem?

Så mycket patetiskt snack om kvalmatcher hit och dit. Japp, efter elva omgångar så ska vi rusta inför ett kval. Ni får det låta som jorden går under. Samma visa förra året när vi torska flertal matcher i rad. ”Åh bulan bryr sig inte längre ” ”åh westerholmarna bryr sig inte längre”. Alla dessa domedagsprofetior.

Ni må vara besvikna och ha en frustration. Men för guds skull HÖJ ER för fan.

Rögle och Mora hemma facit 0 poäng!!! Nu ska huvuden rulla

BZ rensa ur ditt kontor och dra ta hela jävla laget med dig!!!

Bra bua ut dom det förtjänar dom minst sagt!!!

Zappaholic: Sandström svarar direkt!!

Perfekt om Melin drar till Leksand då det är en lönepost mindre!!!

Roger Melin kommer ut som leksing. Lättare att smälta hans avsked nu.

KulaShaker: Som många av oss påpekat så verkar bristerna ha legat i att det tjuvas med detaljerna i spelet. Är spelarna vana vid att få ständig feedback på vad de måste förbättra ute på isen blir omställningen stor när den plötsligt uteblir.

Att man tar sitt ansvar ute på isen ligger ju både hos en själv och hos coacherna...det ansvaret verkar ingen av parterna tagit.

Utgår från att BZ inte gör ett nytt misstag när han rekryterar tränare. Han vet ju själv var bristerna är.

Zappaholic: Det är tack vare Bengtzén som vi gick till SM-final ifjol och gick +10Mkr. Han anställde Bulan och byggde ett slagkraftigt lag.

Nu har han gjort en felrekytering och snabbt insett sitt misstag. Tråkigt att säga kanske, men det är sånt som händer. Han visste såklart vilken tränare Melin var, men det går aldrig att på förhand kunna förutse hur spelargruppen kommer klicka med tränaren. Den här gången gick det snett.

Zappaholic: Du har rätt. Felix är en mur...

{8302}: Zappa förbi du. En dystopier mer eller mindre här inne under kvällen lär knappast märkas ;-)

{7510}: Här är Djoos mål och assist (inget i pp)...

För övrigt två riktigt snygga mål. Assisten är till Ovie och den som passar Djoos är Bäckström. Mysigt!!!

www.nhl.com/video/djoos-first-nhl-goal/t-290861186/c-53388703
www.nhl.com/video/ovechkin-buries-one-in-front/t-290861186/c-53389603

mk: Riktig skitmatch av Brynäs. München var bättre, trots att de antagligen hade kommit sist i SHL. Så typiskt Sandström att göra några jätteräddningar för att i nästa minut göra en enorm tavla, det går ju inte att lita på honom.

Var på väg att skriva ett långt inlägg om hur fel Mellin är för Brynäs osv. Men skiter i det. Ska bara supporta nu och låta laget arbeta sig ur detta. För på något sätt kommer vi göra det.

Melin är fan dement, jag har tappat förtroendet nu. Han tror Kilas är en PP-back etc. Ut med gubben ärligt talat. Eller kan Bengtzén gå ner och säga till honom att spela spelarna på det sättet som han värvat dom för att göra. BZ har byggt ett bra lag men om varenda pusselbit används på fel sätt hjälper det ju inte.

bradberry: Lucas Carlsson också.

Någon som tycker att Felix gjorde en dålig match idag?

F.ö grym klack idag, otröttlig klack som körde på fasten vi låg under! Underbart!

{6984}: Det kan mycket väl vara så att Melin är rätt val! Ni har bara spelat 4 matcher och mycket kan hända men visst ser det risigt ut resultatmässigt och jag har inte sett er spela men det kanske varit dåligt det oxå?? Det Bif gjorde 16-17 var ju sett till materialet fantastiskt och bara en nageludd från guldet, detta kanske är lite "baksmälla" från förra säsongen!! Ge inte upp! Vi snackar hockey o allt kan hända!

Mike.F

Vet knappt om jag törs ge mig in i hetluften bland alla (mycket kunniga) experter, men...

Jag minns iallafall de djupa dalarna från förra säsongen, då Bulans taktiska sinne ifrågasattes (samma femmor i match efter match samt tveksam hantering av hur/när han drog målisen på slutet osv.) Vissa matcher var speciellt trista och fantasilösa, speciellt de gånger jag letade mig till Gavlerinken iaf. Visserligen var 1:a-femman otroligt produktiv och ett nöje att se på för det mesta, men Oscar Lindbloms betydelse går inte att överskatta där. Inte lätt att fylla den luckan.

Sen det som gör att man ser på säsongen som lyckad, det var ju faktiskt vinst i kvartsfinal mot Linköping (där LHC underpresterade pga loja ego-importer) och vinsten mot Frölunda (hade vi vunnit utan Oscar tror ni? Knappast säger jag). Så jäkla bra var inte säsongen, minns att vi hade FYRA lag framför oss...

Vad jag vill säga är att skillnaden mellan succe och katastrof är så otroligt liten i SHL. Minns hur domarna höll på att döma bort BIF både mot LHC och mot Frölunda. Förlust mot Linköping i kvarten och alla skulle varit missnöjda. (Inte jag dock, eftersom det var första gången på många år det varit ett nöje att se BIF spela.)

Tittar man på de första tre matcherna i år har man sett att Brynäs startat i ett mycket högt och bra tempo, men slaknat i andra och tredje perioden när man inte fått utdelning. Utan att veta säkert, så känns det som att Brynäs inte gick mållöst från någon förstaperiod förra året, så skillnaden är att då kom utdelningen (och många gånger om - vilket boostade laget enormt när man visste hur målfarliga man var). Försvars-spelet såg många stunder då lika virrigt ut som i år, men eftersom man "visste" att man gjorde många framåt spelade det ingen roll.

Sen kan det ju knappast komma som en överraskning att andra lag är mer förberedda på Brynäs spelstil nu, och anpassat försvaret.

Så stenen skall rullas uppför berget på nytt, man får inget gratis för att man gjorde det bra förra året. Det är komplicerat det här med hockey och att hantera framgång. Får hoppas att grabbarna orkar kämpa trots gnället och håller humöret uppe. Det tror jag faktiskt!

Sv: Försäsong 2017/2018
Som jag alltid sagt: murvlarna är seriösa och rankar alltid rätt.... :-)

Sv: Försäsong 2017/2018
{5504}: Melin är en så mycket mer kompetent matchcoach än Bulan.
Jag sitter lugn i båten.

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Nu stoppar vi politiksnacket här. Det finns gott om forum för sånt på andra håll.

Powerfade/Moderator

Adam Boqvist kommer antagligen få spela en träningsmatch. Spännande.

Palushaj=klass!

{8302}: Kan vara en grym värvning, Palushaj. Tredje målet på två matcher.

Sv: A proposito de nada
mk: Spelare får kritik, Huge går in och försvarar. Känns bekant...

Huge: Zanetti var väl inte så mycket bättre i finalerna i våras, när han spelat 6 månader? Det var ju därför Ersson petade honom.
Men som vanligt finns det ingen nyans i dina kommentarer..

{6984}: Jag anser att ni har de finaste tröjorna, tack vare utebliven reklam, önskar att alla hade så.

När GD är totalt inkapabla att ta reda på varför vissa spelare inte är med tog jag saken i egna händer och mailade Mansson. Han skrev följande:
"Ikonen har en känning och valde att avstå men tränade i gym och på is för fullt idag. Mannberg ingen fara med och inte Carlsson heller. De kör för fullt."

Han skrev också att Gunderson tränar på is, så vi behöver inte vara oroliga.

Auchinleck: Homer ska väl inte Brynäsfans kalla sin tränare!
Andra lags fans ok men va är man för supporter som kallar sitt eget lags tränare med sånt pajas namn?

Tycker Jensen är en riktigt grym spelare, han skulle till och med kunna bli ännu bättre. Han har trots allt inte så stor erfarenhet av SHL ännu. Att skydda dig själv bättre i det fysiska spelet och att vässa på skottet är två områden han borde kunna förbättra.

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Drömde att Anton Rödin var klar för Färjestad. Fatta lättnaden när jag vaknade.

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Skrubben: Absolut kan jag det. Datorn vi använder för att livesända material med gav upp tidigare idag under ett test inför årsmötet. Det interna kortet som krävs för att ta emot kamerasignalen slutade fungera samtidigt som en hårddisk kraschade. En hårddisk är inga problem att byta eller få tag i men ett sådant kort är svårare. Ett nytt kort är beställt men anländer inte förrän om några dagar. Finns bara några få leverantörer i Sverige där bara en leverantör i Skåne hade kort på lager.