1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 770523 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Säsongen 12/13, vad gick fel? Nämn 3 viktigaste orsakerna.
KulaShaker: 43 miljoner i skuld avskrivna...vilken jävla hån mot klubbar som AIK och Borås...

Sv: A proposito de nada

Modo gick nästan 6 miljoner minus.

Modo tog sig till slutspel den gångna säsongen men åkte ut i kvartsfinalen mot Färjestad. I dag redovisade klubben en förlust på 5,7 miljoner kronor för den gångna säsongen. Och nu lämnar vd:n Anders Trollsås klubben.

Sv: Lagbygget 2013/2014
Pettisbif: Minus Gunderson, glöm inte det ! ; )

Sv: Lukas Kilström
Brynäslegenden: han är född där, det är hans moderklubb, han har spelat i SSK upp till a-laget och i ES med dem, vad är det som är konstigt med att SSK-supportrar ser honom som ur-SSK:are?

Han är dock professionell hockeyspelare, inte Supporter...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Sv: SILLY SEASON 13/14

SAIK bjuder ju också TV-tittarna på annan underhållning. Vanligtvis brukar jag titta på Americas Funniest Videos med barnen när jag vill se dråpliga situationer där människor ramlar, faller och trillar på isen, men igår sa jag till barnen strax innan kl 16 :

"Kom nu barn, så ska ni få titta på en farbror som inte kan stå på isen fast han har skridskor på sig. Den pojken heter Jimmie och nu ska ni få se hur han trillar omkring."

Efter hockeyn satte vi på Papphammar, avsnittet där han får på sig rullskridskor och far runt i lägenheten helt utan balans. Då utbrast ett av barnen:

"Titta pappa, det är han vi såg förut...vad hette han nu igen...just det, Jimmie var det ja"

Jag vill passa på att tacka SAIK för även den underhållningen!

TACK!

Sv: Widing Klar!
mattias - 74: Jag hoppas att han firar som fan, NÄR han gör mål :-)

Huge: Känner inte till Djurgården. Måste spela i någon lägre serie :-)

Sv: Brynäs - LHC. SISTA OMGÅNGEN!
Slajsarn: Ska ni flytta ihop?

Sv: AIK - BRYNÄS LÖR 2 MARS. AVGÖRANDET! (?)
brynäs08: var det bara jag som såg att Tommy Salo försökte ta sig in på isen när publiken kastade in mynt?

Sv: AIK - BRYNÄS LÖR 2 MARS. AVGÖRANDET! (?)
Treklövern1912: Black Army, förmodligen....

Sv: Tommy Jonsson - Årets coach 2011/2012
Tråkigt detta men väntat... Något har varit och är sjukt. Gillar ju Tommy men i och med detta är det bara att konstatera att han inte kan fortsätta. Om lokaltidningen går ut med en sån här sak har det förmodligen gått långt. Man är ju generellt försiktig att publicera "skandaler" som kan skada det lokala laget i onödan.

Jag tycker det är märkligt dock, att inte ledningen agerat i frågan då detta måste vara något man känt till. Nu är det väl i det närmaste för sent att rädda denna säsong vilket får en del negativa följder såklart:

- Vinnarstämpeln föreningen förskansat sig är som bortblåst.
- Inte längre lika attraktiv klubb för potentiella nyförvärv.
- Allmänintresset för laget minskar.
- Ett kännbart ekonomiskt bakslag att missa slutspel eller att delta som statister i ett slutspel. (välj själv)

Känslan är att Brynäs än en gång har trampat i "bekvämlighetsfällan" där man lugnt lutat sig tillbaka i tron på att man är vida bättre än man i själva verket är...

...Såg att Kahnberg signade 2år till i fiskrens. Kul för honom. Jag gillade hans spel när han började leverera. Det var kul att titta på honom. Fan vad jag avskydde onom innan han kom till oss. Önskar honom lycka till!

Gurra88: Det är snarare du som är den lättlästa här. Istället för att besvara frågorna flyttar du fokus till personen som har ställt frågan och utmålar dig själv som en martyr. Som vanligt, alltså...

Redigerad kommentar

Ständig: Sitter här i Brynäs-brallor, Brynäs-tröja, Brynäs-Klocka och tycker att hockey är skit just nu... Bitr. tränare Persson har dock konstaterat att man förvisso fick stryk i torsdags men han har sovit gott!!!! Morsning G. om du är rätt citerad så tycker jag att du ska kliva av nu, vi har tillräckligt problem med att motivera spelarna vi orkar inte motivera tränarna också...

En lite fundering bara...Sundlöv har gjort sina misstag genom åren, det ska gudarna veta, liksom han har haft några ljusa stunder.

Men denna säsongs fiasko tycker jag man i första hand ska klandra de s.k. stomspelare som blev kvar från fjolåret och som har underpresterat å det grövsta. Visst kan man klaga över backsidan och det tveksamma i att värva Robin Rahm, men när spelare som Widing, Nordqvist m.fl glider omkring på en skridsko och längtar efter golfsäsong anser jag att det största ansvaret ligger på dom.

Huge: Vet inte det jag...Känns som om du upprepar det in absurdum...

Tillför inte GBn ett dyft

Huge: är du dum?

Huge:Jag STÖTTAR inte brynäs, jag har ingen ambition att göra det och sedan jag flyttade från Gävle och slutade som aktiv inom Brooklyn Tigers så har jag aldrig stötta laget.

Däremot så har jag hållt på Brynäs sedan barnsben och det smärtar mig att se laget jag håller på degradera sig själva genom bristande ödmjukhet.

Om du tror att du stöttar laget genom att låta denna degradering fortgå så får det stå för dig.

Du besöker ju inte ens hemmamatcherna så din "stöttning" består av det du gör här inne på HS. Jag undrar hur mycket den stöttningen är värd för Brynäs.

Du är här för en enda sak. Att göda ditt eget jävla ego i tron att du är någon slags übermenschen över allt och alla här.

Hade du varit den språkligt duktiga skribent som du tror dig är så hade du haft förmågan att skriva det du vill ha sagt imycket kortare inlägg.Men du ordbajsar på och ingen orkar läsa dina inlägg utan att mötas av upprepningar, glåpord och ditt vanliga jidder om otur, dommartavlor och liknande.

Sedan klagar du på bristande läsförståelse. Problemetligger i att väldigt få läser det du skriver fullt ut.

Sv: säsongen över . Tack Sunklöv !!!
Gurra88: Peja är en av gästbokens mest objektiva, sansade, nyanserade och kunniga skribenter.
Förstår att du inte vill ha svar därifrån eftersom du inte är intresserad av att vare sig lära dig nåt eller försöka föra en normal och sansad hockeydebatt.

Gurra88: Jag besvarar de inlägg som jag har lust att svara. Skriv privata meddelanden till de berörda om du endast vill ha svar från vissa. Din föreställning om att jag bedriver någon slags hetsjakt på dig börjar dock likna paranoia.

brynäs08: Många sakfel i ditt inlägg. Åtgärdsplanen har bestått av flera olika åtgärder.

Innan transferfönstret stängde försökte man få tag på en back som tillförde tyngd i egen zon. Man fick tag på Jacobsson, som är en 100-kilosbjässe som spelar fysiskt. Många andra ES-klubbar värvade också backar, men ingen fick tag på någon som passade Brynäs kravbild bättre än vad Sundlöv fick i Jacobsson.

Exakt vilken juniorback som inte platsar anser du är lika bra som Jacobsson? Berglind? Nörsterbö?

Om Brynäs ledning hade förmedlat ut (den felaktiga bilden) att det är total kris i klubben, så hade man ju bara hällt bensin på elden. Jag tycker ändå att man ska komma ihåg att folk inte alltid säger samma sak i tidningarna som bakom de stängda dörrarna... Och det är givetvis helt rätt. Det är ingen mänsklig rättighet att ha full insyn i vad som händer i Brynäs.

Gurra88: Om du är modig nog att starta den påstådda insamlingen, så får jag ju se svaret på min fråga utan att du försöker byta samtalsämne (för övrigt komiskt att du alltid försöker rikta fokus på den som svarar dig istället för vad den personen skriver, men så gör ju dåliga debattörer när de inte kan hantera frågor/argument).

Redigerad kommentar

Gurra88: "Vad fan är då Brynäs?"

Regerande Svenska Mästare.
Guldet bärgades som bekant med det sämsta lag Sundlöv nånsin ställt på isen.
Iaf enligt nåt småländskt byorakel...

Sv: Brynäsare i Nordamerika
Zappaholic: Nu måste vi få vila lite, Jag tycker det funkar bra med delad vårdnad ;)

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 26/1-13
70 Rodrigues: Varför då?
För att jag stöttar laget även i motgång?
Är det så jobbigt för dig?
Eller beror det på att jag svarar dig som du tilltalar mig?
Tål du inte att få skiten tillbaka, trots att du kallar dig en riktig man?
Nåt barnsligare än du har jag aldrig stött på i hela mitt liv, när jag tänker efter...

Sv: (Ex) Brynäsarna i NHL

Carl Lejonkräk: Han får otroligt med beröm, verkar redan vara mer eller mindre äskad av fansen. Förstod man ju!

Ett litet urval av reaktioner på Twitter:

Silfverberg is going to be a special player, at both end of the ice.

Sorry , we are keeping Silfverberg :)

I was impressed with Silfverberg. He got some good chances and did his job defensively. Even blocked a shot!

OO AH SILFVERBERG I SAID OO AH SILFVERBERG!

Silfverberg definitely fits well in the line-up!

Silfverberg's snapshots will never get old.

Silfverberg

Silfverberg is gem. Calder candidate!

I'm a big fan of Silfverberg... MVP of Swedish Elite League last year... Pure skill.

Så här fortsätter det tweet efter tweet!

munkas:

Herregud ni ligger på säker slutspelsplats iof gör ni en sämre säsong än förra rent sportsligt men ni har en stabil ekonomi och spelar i Elitserien och så talar ni om ett sjunkande skepp. Vi Leksingar har det rätt kärvt om vi säger så. Där kan vi snacka om sjunkade skepp. Lägg av för fan ni är bara löjliga.

Ung kvinna kidnappad i Växjö!

Va fan har Öman nu hittat på?

Gurra88:

Tagga ned lite tack, det här är ett forum för hockeysnack. Ta det du håller på med mot Carl på familjeliv.se eller starta en blogg där du kan skriva av dig din frustration mot allt och alla.

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Huge: Hur vet du att Rahm gjorde en bra match om du missade slutet av första och hela andra? Då gjorde ju Saik 5 av målen......

Sv: Modo - Brynäs IF 10/1 - 2013
Steenm: Som nån skrev tidigare, det här är det sämsta mästarlag som nånsin stått på isen. Bedrövligt att se, från Honken ändå ut till siste man på bänken. Tack Sveriges bäste sportchef!

Sv: Cody Franson
Peja: Burke snackade nyligen med Huge och Gurra88 om Franson. Det fick konsekvenser...

Gurra88: Tror inte heller att du hatar Lauritzen.
Men du är en sån där skittråkig, negativ, gnällande hatsupporter som verkar trivas bäst när du har eller försöker hitta nåt att klaga eller gnälla på.
Jag är bara så fascinerad över vad såna som du och några till härinne får ut av ert supportande?
Under match gnälls det från nedsläpp till dess att matchen är över.
Ett evigt klagande och framförallt letande efter fel hos spelare, gärna nåt favorithatobjekt typ Lauritzen, som verkar ha gjort ex Lindström nåt ont eller i övrigt fått honom att hata nr 16 överallt annat här på jorden.
Vad får ni ut av ert eviga gnäll, kan nån av er svara på det?
Är det nån sorts misslyckande i era egna liv vid sidan av hockeyn, som måste få utlopp?
Känns det skönt att få sitta och hata och kasta skit på spelare/ledare under och efter match i tron att det är ett riktigt bra sätt att stötta det lag man påstår sig älska?
Som sagt, nån av er kan väl förklara hur ni tänker.
Vore kul att höra....

Anders Berg: Var väl en jäkla tur för din del, att det kom lite dåliga nyheter så här efter vinsten igår...

Sv: Brynäs - Timrå, UTEMATCHEN
Ni som struntar i att gå på matcher pga att ni tycker laget är dåligt borde inte kalla er för Brynässupportrar. Ni är uppenbarligen "Brynäskonsumenter".

Sv: Växjö Lakers-Brynäs IF den 13/10-12
Nu kan Modoiterna sluta tjata om Foppa och Näslund.
Aftonbladet har sagt sanningen...   :-)

Sv: Växjö Lakers-Brynäs IF den 13/10-12
Ni som gottar er åt bänkningen av LJ å verkar se det dom en större seger än segern i sig:

Pinsam supporterkultur!

Att inte fatta att man i lugn och ro ser det som en fördel att kunna spela in honom är en gåta. Killen har varit skadad och fått hela försäsongen grusad. Hur I HELVETE skall han kunna gå in å leverera på en gång?

Ren å skär mobbning från vissa dödgrävare här inne.

Gläds åt lagets framgångar istället...!

Efter att sett Wallin köra döende svanen och hålla sig för ansiktet efter att ha fått en lätt puff i magen har jag jävligt svårt att ta gnället på Calle på allvar...

Sv: Brynäs-Skellefteå

70 Rodrigues:Du är snar att önska åsikter från andra..... helt OK om man nån gång levererar nåt tankvärt själv, tyvärr så tycker jag du rätt ofta nöjer dej med nån fräck (inte sällan hånfull o t.o.m. hotande) oneliner.... 

som sagt vi vill väl olika med våran medverkan på HS

Vad säger jag den dag L J bänkas? 

Jag tycker Lars var bra före den ödesdigra vadskadan.... värd sin lön? svårt att säga, ganska medelmåttiga spelare har hyffsade o t.o.m. höga löner.

Lars har väl kontrakt säsongen ut? alltså får Brynäs betala om han spelar eller ej... på nuvarande meriter är det inte troligt att nåt annat lag är så intresserat att ta över den löneutbetalningen. Förra säsongen spelade lars halvskadad, som jag bedömmer det..... svårt att göra sej rättvisa då.

säsongen 12-13 börjar med operationer när de andra försäsongstränar..... i det läget så tycker jag att TJ gör rätt som ger han istid o förtroende, han får sin chans. MEN, Lars satt på bänken några matcher förra säsongen.... det kan hända nu igen.... I så fall så anser jag att TJ gör rätt... Lars fick sin chans, tog den inte och får då vänta ut skadeläge eller att han presterar på träning så att han får en ny chans.

Som sagt....  det är väl 200K/månad han anses kosta? med eller utan spel.

Tycker vi skiter i att hänga ut någon och istället lägger fokus på:

att vi befinner oss i toppen av serien.

att vi kanske har den bästa kedjan just nu i elitserien.

att vi har två målvakter som är matchvinnartyper.

att Harjus och Järnkroks målskytte kommit igång.

att Cody snart har matchtempo och kommer vara en grym förstärkning.

att gapet ner till de så förhatliga strecken är avgrundsdjupt.

att laget verkar ha ett grymt självförtroende och en moral jag inte sett maken till i Brynäs tidigare

att vi har Sveriges bästa tränare

Har jag glömt något?

För övrigt så hoppas jag att Gunderson stannar här för all evig framtid!!!

Icing-Ove:Ni står och faller med EN spelare. Så du kanske ska tona ner ditt haussande ;-)

För mig är modo dasspapper.. inget annat...

Sv: European Trophy

Det blir väl kvalserien i år då. Katastrofen är ett faktum, vi har förlorat några träningsmatcher. Det är ju nu vi ska var som bäst. Inte framåt vårkanten 2013.

Förra året torskade vi mot SAIK med 6-2 och mot Timrå med 3-1 i träningsmatcher, det gormades högt bland alla domedagsprofeter och dysterkvistar härinne. Hur slutade den säsongen? Någon som minns?

Jag är faktiskt in i helvete förvånad över hur mycket vikt en del av er fäster vid försäsongsmatcher. Vem fan minns ET 2012 när slutspelet drar igång? Inte jag i alla fall, men vill ni sitta och älta så varsågod. 

Redigerad kommentar

Mittzon:

Påhopp? fråga majoriteten av dina brynäsvänner här inne vad dom tycke rom HUGE istället för att gå igång på alla cylindrar. Jag har massvis med Brynäsvänner.

Slajsarn:

Intressant debatt tills HUGE lade sig i. SUCK ! Huge kan verkligen inte debattera vilket är tråkigt.

En busschauföör en busschauföör det är en man med vad?

atilla:Det verkar bli uppslutning kring detta ;-) Jag hakar på :-)

arnio: Har försökt göra detsamma, men ibland så måste man ju bara svara på hans idiotiska påhitt. Är ju egentligen ingen idé att prata med han alls, så kommer från och med nu zippa bort allt vad han skriver.

Gurra88: "Så det är bara hockeymålvakter som klarar att komma tillbaka till samma nivå efter 2 års avstängning? Dumfan"

Du vet inte hur det kommer att gå för Rahm, jag vet inte, Sundlöv vet nog inte heller. Sundlöv har tillsamans med tränarna kommit fram till att de tror att Rahm kan komma tillbaks. Vad gör att du anser dig ha bättre kompetens än dessa att avgöra Rahms fysiska status och hans möjligheter att komma tillbaks i matchform? Kanske du kan berätta lite om dina kunskaper i ämnet och om dina erfarenheter och kompetenser inom ishockey?

Jag kommer ju ihåg din sågning av förra säsångens lag och att du ansåg att det var det sämsta lag som Sundlöv någonsin ställt på isen. När man ser på hur fel du hade där så känns det inte helt osannolikt att du har fel igen. Varför inte vänta och se hur det går för Rahm innan du dömer honom och Sundlöv? Einstein

Lindström: Följa dig och Huge, är som att tvingas sträckse filmerna griniga gamla gubbar 1 och 2. Tror ni verkligen att någon av er ska övertyga den andre om att de har rätt? Lär inte hända va? Blir ju ännu svårare då ingen av er har facit på Rahms prestationer ännu.

Sv: Silly season 2012/2013
Till och med de som håller på Timrå hånar värvningen av Rahm.

Sv: Silly season 2012/2013

mattias - 74: "Hade han varit leksing hade jag skämts men nu garvar jag bara, tycker synd om er Brynäsare som har Huge."

Det är nog många här som skäms över honom också.