Huge: Meterologerna förutspår oväder kommande vecka. Är det bättre att de säger att det ska bli sol och varmt, för att det är vad vi vill höra?
Bara för att man är supporter behöver man inte blunda för verkligheten. Det är stor risk att det är just den sortens naivitet som tagit tillbaka föreningen till lindansandet från de senaste 15 åren – man har missbedömt sin egen förmåga och inte förstått omvärlden.
Jajjen:
Hittade ett till, bortaderby, tränarkommentaren rätt tydlig. Övriga kommentarer är också intressanta.
10 HV-Bif 5-0
"Vi orkade inte att mobilisera oss i lördags av någon anledning. en prestation som vi inte är nöjda med överhuvudtaget, men som vi ändå drar lärdom av"
14 LHC-Bif 5-0
”När det första målet kommer, då är det någonting som händer. Vi går ifrån vårt spel och slarvar, speciellt i egen zon”
15 Bif-HV 4-7
"Det är inte acceptabelt och det är något som vi har pratat mycket om i laget."
16 Lif-Bif 3-2 (3-0 i 2:a perioden)
"Vi är missnöjda med allt från det taktiska- till det mentala spelet. Vi är inte ens nära att ta poäng i matchen. Vi har haft en ordentlig sittning med alla spelare och ledare kring laget"
17 Bif-Dif 4-7
"Djurgården får göra mål direkt när vi har gjort mål. Men återigen är det de här misstagen som kommer i defensiven och som kostar oss allt för mycket."
18 Vxj-Bif 5-2 (Fr 1-0 t 4-0 i 2:a perioden, 5-0 i 3:e)
”Vi har för många pucktapp som gör att vi får många situationer emot oss. Vi kommer lite snett in i försvarspositionerna. Vi vet vad det är vi brister i. Nu under uppehållet ska vi gnugga på både det ena och det andra”
25 Frö-Bif 6-1
"-Det finns många bra moment i matchen, fler bra moment än mindre bra. Men det är absolut inte okej att släppa in tre mål på en minut."
32 Dif-Bif 5-2 (3-0 på 2 min i 1:a, 4-0 i 2:a)
”-Vi fick jobba in uppförsbacke nästan från start. Det är några minuter i första perioden som vi förlorar matchen på.”
33 Bif-Vxj 0-4 (0-3 början av 2:a, 0-4 början av 3:e)
"Utifrån det som har varit runt laget de senaste dagarna så är det klart att det påverkar"
39 Bif-Saik 2-7
”efter 1-0 är det något som händer. Jag har ingen förklaring till vad det är, men det är allt ifrån målvakt-spelet, backarna och forwards… Det är inte acceptabelt och jag känner en oerhörd besvikelse. Det är ett lågvattenmärke”
Tänk förresten om vi hade haft Växjös alla miljoner o kunnat köpt in alla stjärnor som de gör...
...då hade vi kunnat haft 3 poäng till nu...
Jag tycker vi ska sätta ihop Blomqvist och Westerholmarna in i en kedja.
Sen skicka dom till Almtuna.
Huge: Underbart, du går från en logisk kullerbytta till en logisk trippel Salkow.
Härmed korar jag dig till världsmästare i bortförklaringar :-)
Huge: "Ren och skär otur"
Det är synd om Hedman. Finns nog ingen spelare i svensk hockey med mer otur. Armbrott, avslagna näsben, hjärnskakningar… På spelbegåvade motståndare.
Han är hänsynslös. I kombination med en vikt på 100 kg och med en enda ambition med sitt ”spel” – att plocka bort motståndare – så är det tillräckligt för att reglerna måste ändras för att få bort den här typen av spelare. Har han otur varje gång han tacklas är det lämpligt att han, inte hans motståndare, får ta konsekvenserna av sin ständiga otur. Precis som ett återfallande rattfyllo till slut måste låsas in.
Bifbiffen:
Jag tror de 36 grundseriematcherna efter dagens match + matcherna därefter blir helt avgörande för resten av säsongen
70 Rodrigues:
Bengtzèn har basat Brynäs i 14 seriematcher med en trupp han ärvde av Sundlöv. Jag tycker det är lite magstarkt att raljera över hans agerande med dom förutsättningarna, han kan väl få misslyckas med en värvning innan det sedvanliga sportchefsgnället börjar!
Om TJ kunde tala ur skägget som Enter gör, uppfriskande!
"– En pissmatch rakt igenom. Vi är lite små hela matchen, det är några stunder som vi spelar helt okej. Men de vinner kamperna framför mål och det är inte mer än så. Vi kan inte spela upp och ner såhär, då är det svårt att bli ett topplag."
Kan bara hålla med en tidigare kommentar angående Sundlövs Silly (hittills)
Innan säsongen 13/14 startade tjatade alla på att det inte fanns några riktiga målskyttar. När Järnkrok gick och ett sent återbud från Lindholm förstod ingen vem som skulle göra poängen. När vi sedan sammanfattar säsongen är detta det minsta man kan klaga på. Fem spelare över 15 mål är riktigt bra, och tyder på en bredd på målskyttet. Nu, när Silly Season är långt ifrån sitt slut, tjatar alla om att Sundlöv ersätter Scott och Thuresson med Westerholmarna och Olden. Hur vet ni det? Har ni snackat med Sundlöv själva? Jag vet, av Sundlöv själv, att två forwards till ska in, FÖRUTOM JUNIORER, så snälla säg inte att Adam Brodecki är en tänkt ersättare till någon av dessa två.
Två spelare som fick mycket kritik innan säsongen började, upplevs helt plötsligt som gudar, nästintill oersättliga, med mångas logik. Ingen kunde väl drömma om att Thuresson skulle göra en så här bra säsong, med tanke på att han ändå floppade säsongen innan? Detta tyder ju ändå på att Brynäs lyckas utveckla spelare, under sin tid i brynäströjan. Kolla bara på spelare som Ollas, Rödin och Gunderson. Ingen kunde väl tro att dom skulle bli så här bra? Nu är dom landslagsmässiga. Som slutsats kan man dra att Sundlöv värvar ytterst sällan riktiga spetsspelare från start, utan dom flesta utvecklas till det. Dom riktiga spetsvärvningar på förhand är väl: Harju (även om han var misslyckad i Luleå), Nokelainen, Greiss, Somervuori. Dessa spelare har verkligen knappast betytt dundersuccé. Utan dessa spelare har även dom visat sig vara chansningar. Även om Somervuori var en lyckoträff, så var Greiss en dunderflopp.
Redigerad kommentar
mattiaskarlgren: "Visst nu står det 3-0.. MEN man ska samtidigt se och veta att Brynäs haft två ruggigt bra lägen och med lite tur och då menar jag väldigt lite tur.. så hade det varit 2-2 istället."
- Bagdad Bob? :)
70 Rodrigues: Måste faktiskt säga att jag är på Huges sida i detta läge.
Till att börja med ska jag säga att Sunken INTE varit bra den här säsongen, mot vad vi vet att han kan. Det kan t.om Huge se även om han inte vill erkänna det.
Men i min bok så är Sunken faktiskt given i dagens Brynäs. Även om han som sagt iår tagit ett kliv bakåt.
Sunken är aldrig skadad, han spelar varje match med stort hjärta och passion.
Jag har varit negativ till Sunken men vi läktarcoacher måste förstå att Sunken trots allt är lagkapten och att TJ, JL samt MS ser honom VARJE dag, VARJE träning och VARJE match. Detta måste betyda att de anser att han fortsatt är enormt viktig och ska man vara ärlig.. Jag vill att du ger mig något exempel på liknande spelare (defensiv back) som Brynäs SKA kunna värva som ersättare. De finns ingen.
Oavsett hur mycket man är emot Sunken så är jag på Sundlövs sida i detta. Han gör helt rätt som förlänger med honom.
Huge: Markus Krüger och Joakim Andersson är med i "hans" OS-lag men inte Bäckis? Bäckström är en världstjärna oavsett vilken kedja han spelar i. Men givetvis ska han leda en av de två bästa.
Huselius ökänt taskiga omdöme visar sej igen. Vilken dumjävel!
Redigerad kommentar
Huge: "Rahm har inte varit så mkt sämre än Honken"
Det där är helt enkelt inte sant.
Huge: Klart det var en hybrissatsning. Pecka trodde han var Kung Midas och Sundlöv tappade kylan efter guldet. Jag tänker på förutsättningarna som de hade gällande förvärv:
- En guldhjälte som sticker till NHL och kvar har vi en en åldrande Honken som varit förpassad till andraspaden i slutspelet och som dessutom är skadebenägen.
Jo, men det är väl klart att vi plockar upp en kille som varit avstängd en längre tid som garanterat inte kommer vara i form och lika säkert kommer dra på sig skador efter det långa uppehället.
Värvningen i sig var helt galen egentligen med tanke på förutsättningarna.
Rahm hade mått bra av något år i Allsvenskan för att repa sig och komma iform istället för att kastas in i lejongropen direkt.
Redigerad kommentar
robocop:
Det avgör saken, antingen var du i baren och söp skallen i bitar eller så går du på tunga droger, alternativt har du inte sett särskilt mycket hockey på...typ 10 år.
foppa78:Ena året så säger man "I år ska vi kolla extra mycket på tacklingar mot huvudet" Nästa år heter det "Slashingar"
Vilket år kommer de att se på sin egen insats och säga "I år ska vi vara konsekventa"?
En av de bästa matcherna jag sett på länge. Imponerad av laget idag.
Nu blire bärs !