Andreas Dackell hängde inte med ynglingarna på Heartbreak i natt alla fall. Träffade honom på en av dom lite mindre krogarna. Guldhjälm och allt på, väldigt kul! Kramade om honom och sa att jag var så jävla glad för hans skull, att han fick avsluta karriären på det här sättet.
Såg Widing där inne också, han gick det inte att få stopp på dock. Full fart!
Horace76c: Nu skiter jag i jobbet och drar till Gävle i stället för att heja fram våra hjältar, 40 mils körning.
Guldet ska hem!!
Patrik Källstr:
Smart av Wännström att peta ut ögat på Färjestads viktigaste spelare.
Jag har svårt att se att något annat lag än Brynäs skall kunna vinna det här, de tycks ha ett motmedel mot allt.
Det här med att man är ansvarig för sin egen klubba gäller tydligen bara när Järnkrok blir smekt över bröstet.
Skäms tammefan över Gävle när det inte är slutsålt i arenan under vårat första semifinalspel på århundraden..
..på fredag däremot, då är folk helt plötsligt helpigga på att gå på hockey. på måndagar kanske man vill göra någonting annat, typ glo på 'Familjen Annorlunda' på tv?
Låt Modofansen hålla på, det handlar ju om ren och skär avundsjuka. De har inte lika skickliga spelare som oss. Framför allt producerar de inte egna spelare på det sättet vi gör, våra produkter avgör slutspelsmatcher. De har tappat statusen som Sveriges ledande juniorverksamhet, en status som vi nu innehar.
De åkte ut i kvarten, vi är på väg mot SM-guld.
Låt dom hålla på, stackarna.
munkas: "Ett vågat tips: Färjestad kliver om Brynäs och kniper 4:e platsen, väljer sedan Brynäs i kvarten. Brynäs stretar emot skapligt men Färjestad vinner med 4-1 i matcher. Efter slutspelet värvar Sundlöv Hyvönen som ersättare för Silfer och förlänger sedan med resten. Silly season är över och ny försäsong inleds om 4 månader."
Ett annat, inte lika vågat, tips: Brynäs gör en bra serie och ett bra slutspel utan att vinna guld. Clarence, Berg, munkas m.fl. hånar föreningen och kräver Jonssons och Sundlövs avgång. Efter slutspelet värvar Sundlöv ett par stjärnspelare som, enligt tidigare nämnda experter, är för gamla, för dåliga, för tjocka, för långa. Sundlövs avgång krävs. Inför nästa säsong kommer laget överens om en ny målsättning - att som bäst bli sexa. HS experter rasar, "typiskt Brynäs, inga vinnarskallar, vill dom inte vinna".
Clarence: "Låt oss vänta på den sportsliga riktigt stora framgången innan vi berömmer för mycket, käre vän..."
Men när det handlar om att såga, då behöver man inte vänta...
Du får Nostradamus att framstå som en ståuppkomiker.
Huge: Om man skall spekulera lite i Bäcklinfrågan så tror jag att det ligger till så här.
Bakgrundsfakta: Vad vet vi?
Bäcklin har fått erbjudanden från X antal elitserieklubbar om ett jobb som assisterande tränare.
Brynäs sitter nöjda med sin nuvarande tränartrojka och vill fortsätta med den.
Summasumarum: Man låter Bäcklin gå till en annan klubb. Förhoppningsvis med en god stämning mellan Brynäs och Bäcklin. När man sedan skall byta tränare i framtiden så kommer säkert att Bäcklin vara ett namn högt upp på Sundlövs lista. Då efter att ha fått erfarenhet i en annan klubb.
Nej! Det känns som att det finns en del här som hela tiden söker saker att klaga på. Är det inte att Sundlöv inte gjort ett bra jobb med lagbygget så är det nånting annat. Allt från enskilda spelare till som i det här fallet en J20 tränare. Om man ändå inte är nöjd så kan man ju alltid roa sig för nästa säsong ;-)
Själv har jag gärna sett en förstärkning på backsidan. Men det kom ingen så det är bara att släppa det. Man får hoppas att det räcker med det lag vi har till förfogande. Skulle det skita sig ordentligt och vi inte kommer över "tröskeln" som vi snubblat på de senaste 10 åren när vi tagit oss till slutspel, nämligen kvartsfinalerna. Så får man summera det då. Just nu så känner jag att jag vill slappna av och försöka njuta så mycket det går. För Just Nu ser det jävligt bra ut. :-)
Vad man har väntat på det här läget..... Brynäs itopp o dom spelar rolig o vägvinnande hockey.
Efter alla dessa år av ekonomisanering o andra tråkigheter så är vi verkligen på banan igen, skräckmotståndare från förr har blivit betydligt mänskligare o numera kan vi slå alla lag i serien. Det måste vara väldigt stärkande rent mentalt när laget går in till match, vi KAN slå alla lag.
Så otroligt kul att se dessa juniorer från Brynäs egen organisation styra o ställa med teknik o pondus, extra kul eftersom junissatsningen inte varit så självklar o hyllad hela tiden
Jag vill ge lite credd till en Brynäsledning som vågat stå emot o inte skrivit på vilka hutlösa kontrakt som helst som dykt upp..... när "alla" andra lag har värvat namn o erfarenhet. Ok..... " lätt att låta bli att handla när inga pengar finns"..... det kan man tycka MEN..... Sundlöv & Co har haft is i magen o trott på laget.
Men mer än hälften kvar...... hoppas det inte blir för många skador, med bibehållen ödmjukhet inför varje uppgift så blir fortsättningen mycket intressant.
Jag tycker det är läge att få njuta i nuet....... hur många tror att Honken tycker det är rätt Okey att va hemma i Brynäs igen? :-))
Gurra88: "Inget spelvärr odds på att du sitter och klickar minus hela dagarna. Kanske vid varje busshållplats?"
Som tompa71 säger: vem orkar bry sig?
Inte mer spelvärt odds än vad du får på att många sitter och klickar minus på mina inlägg hela dagarna.
Skillnaden är att jag inte grinar som en bebis härinne....
Huge:"Sen finns det dom som inte kan motstå frestelsen att dopa sig och därmed skynda på vissa processer, ex läkning av skada. Men det hindrar ju inte att dessa fuskare trots allt haft och har en bra inställning i grunden."
Jag har då svårt att se det positiva i fusket och att fusket på något sätt skulle vara en indikation på en bra inställning känns absurt.