1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 770524 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Silly season 2012/2013

Huge:"Sen finns det dom som inte kan motstå frestelsen att dopa sig och därmed skynda på vissa processer, ex läkning av skada. Men det hindrar ju inte att dessa fuskare trots allt haft och har en bra inställning i grunden."

Jag har då svårt att se det positiva i fusket och att fusket på något sätt skulle vara en indikation på en bra inställning känns absurt.

Sv: A proposito de nada
Vill önskar er alla en GLAD o TREVLIG MIDSOMMAR :-)

Anders Berg:
"Titelförsvarande Brynäs satsar på en norsk målvakt och att Jonsson ska ersätta Ekholm - jo, det handlar ju om att bli bättre..."

Efter ditt sågande av guldtruppen förra hösten så är det tveklöst så att du inte har kompetensen att skilja en bra värvning från en dålig.

Jajjen: Mads Hansen 1+4 idag. Slå det du om du kan Zäta....

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
SM GULD!!!!

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!

Andreas Dackell hängde inte med ynglingarna på Heartbreak i natt alla fall. Träffade honom på en av dom lite mindre krogarna. Guldhjälm och allt på, väldigt kul! Kramade om honom och sa att jag var så jävla glad för hans skull, att han fick avsluta karriären på det här sättet.

Såg Widing där inne också, han gick det inte att få stopp på dock. Full fart!

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Horace76c: Nu skiter jag i jobbet och drar till Gävle i stället för att heja fram våra hjältar, 40 mils körning.

Guldet ska hem!!

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Zappaholic: svinryggar går inte att stryka medhårs, men jag ska försöka klappa mjukt. Ge fan i att gnälla på domarna era bortskämda crybabies. Man up! Så mycket domarfördel ni haft detta slutspel så har ni fan inget att gnälla på...

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
MarcusElving: Jönsson lät ändå rätt sansad, även om jag inte begriper vad han menar med "ja, vi har iaf ingen fördel av domarna"
Det är väl just det som är meningen med att ha domare öht, att inget lag ska ha nån fördel när det gäller deras bedömningar.
Eller har jag missat nåt?

Zappaholic: Modoboken måste KOKA över filmningen som Holtet gör. Måste in och titta på det sen. Dom som avskyr filmningar, fast att vara konsekvent är väl inget som rimmar med att vara modoit.

Patrik Källstr:

Smart av Wännström att peta ut ögat på Färjestads viktigaste spelare.

Jag har svårt att se att något annat lag än Brynäs skall kunna vinna det här, de tycks ha ett motmedel mot allt.

Det här med att man är ansvarig för sin egen klubba gäller tydligen bara när Järnkrok blir smekt över bröstet.

Skäms tammefan över Gävle när det inte är slutsålt i arenan under vårat första semifinalspel på århundraden..

..på fredag däremot, då är folk helt plötsligt helpigga på att gå på hockey. på måndagar kanske man vill göra någonting annat, typ glo på 'Familjen Annorlunda' på tv?

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Låt Modofansen hålla på, det handlar ju om ren och skär avundsjuka. De har inte lika skickliga spelare som oss. Framför allt producerar de inte egna spelare på det sättet vi gör, våra produkter avgör slutspelsmatcher. De har tappat statusen som Sveriges ledande juniorverksamhet, en status som vi nu innehar.

De åkte ut i kvarten, vi är på väg mot SM-guld.

Låt dom hålla på, stackarna.

Jajjen: Hade affãrsbesôk; Indier och en Amerikan med mig. Indierna klappade entusiasiskt takten i 4 timmar och flôg upp skrikande när BIF gjorde mål - "this is different from cricket...!!". Killen fr USA var mycket kunnig (gick på Phillys matcher under glansåren på 70-talet och numera ibland på Caps) - han var spontant mycket imponerad av "19 and 100 in the black team"... Samt av introt inkl ice projection och inte minst av ståplatspubliken ("who are these guys over there? I can't believe they are so unisone..."). Indierna var imponerade av att det fanns vegetarisk mat på arenan... Samtliga sussade gott bak i bilen tillbaka till Sthlm.

spud: Lär dej grammatiken, idiot. Ska du kommunicera med folk utanför övik räcker det inte att grymta.

Sv: Brynäs IF-AIK 28/2-12

munkas: "Ett vågat tips: Färjestad kliver om Brynäs och kniper 4:e platsen, väljer sedan Brynäs i kvarten. Brynäs stretar emot skapligt men Färjestad vinner med 4-1 i matcher. Efter slutspelet värvar Sundlöv Hyvönen som ersättare för Silfer och förlänger sedan med resten. Silly season är över och ny försäsong inleds om 4 månader."

Ett annat, inte lika vågat, tips: Brynäs gör en bra serie och ett bra slutspel utan att vinna guld. Clarence, Berg, munkas m.fl. hånar föreningen och kräver Jonssons och Sundlövs avgång. Efter slutspelet värvar Sundlöv ett par stjärnspelare som, enligt tidigare nämnda experter, är för gamla, för dåliga, för tjocka, för långa. Sundlövs avgång krävs. Inför nästa säsong kommer laget överens om en ny målsättning - att som bäst bli sexa. HS experter rasar, "typiskt Brynäs, inga vinnarskallar, vill dom inte vinna".

Clarence: "Låt oss vänta på den sportsliga riktigt stora framgången innan vi berömmer för mycket, käre vän..."

Men när det handlar om att såga, då behöver man inte vänta...

Du får Nostradamus att framstå som en ståuppkomiker.

Huge: Om man skall spekulera lite i Bäcklinfrågan så tror jag att det ligger till så här.

Bakgrundsfakta: Vad vet vi?

Bäcklin har fått erbjudanden från X antal elitserieklubbar om ett jobb som assisterande tränare.

Brynäs sitter nöjda med sin nuvarande tränartrojka och vill fortsätta med den.

Summasumarum: Man låter Bäcklin gå till en annan klubb. Förhoppningsvis med en god stämning mellan Brynäs och Bäcklin. När man sedan skall byta tränare i framtiden så kommer säkert att Bäcklin vara ett namn högt upp på Sundlövs lista. Då efter att ha fått erfarenhet i en annan klubb.

Nej! Det känns som att det finns en del här som hela tiden söker saker att klaga på. Är det inte att Sundlöv inte gjort ett bra jobb med lagbygget så är det nånting annat. Allt från enskilda spelare till som i det här fallet en J20 tränare. Om man ändå inte är nöjd så kan man ju alltid roa sig för nästa säsong ;-)

Själv har jag gärna sett en förstärkning på backsidan. Men det kom ingen så det är bara att släppa det. Man får hoppas att det räcker med det lag vi har till förfogande. Skulle det skita sig ordentligt och vi inte kommer över "tröskeln" som vi snubblat på de senaste 10 åren när vi tagit oss till slutspel, nämligen kvartsfinalerna. Så får man summera det då. Just nu så känner jag att jag vill slappna av och försöka njuta så mycket det går. För Just Nu ser det jävligt bra ut.  :-)

Vad man har väntat på det här läget..... Brynäs itopp o dom spelar rolig o vägvinnande hockey.

Efter alla dessa år av ekonomisanering o andra tråkigheter så är vi verkligen på banan igen, skräckmotståndare från förr har blivit betydligt mänskligare o numera kan vi slå alla lag i serien. Det måste vara väldigt stärkande rent mentalt när laget går in till match, vi KAN slå alla lag.

Så otroligt kul att se dessa juniorer från Brynäs egen organisation styra o ställa med teknik o pondus, extra kul eftersom junissatsningen inte varit så självklar o hyllad hela tiden

Jag vill ge lite credd till en Brynäsledning som vågat stå emot o inte skrivit på vilka hutlösa kontrakt som helst som dykt upp..... när "alla" andra lag har värvat namn o erfarenhet. Ok..... " lätt att låta bli att handla när inga pengar finns"..... det kan man tycka MEN..... Sundlöv & Co har haft is i magen o trott på laget.

Men mer än hälften kvar...... hoppas det inte blir för många skador, med bibehållen ödmjukhet inför varje uppgift så blir fortsättningen mycket intressant.

Jag tycker det är läge att få njuta i nuet....... hur många tror att Honken tycker det är rätt Okey att va hemma i Brynäs igen? :-))

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Fy fan vilken heroisk insats med tanke på att vi saknade Dackell, Lavander, Silfverberg, Jonsson och Bertilsson. Nu ska det bli skönt med några dagars uppehåll så att våra skadade o sjuka kan slicka sina sår och förhoppningsvis kan någon eller några vara med när vi kör igång igen?
Nu ska vargen få ta över TV:n en stund. Önskar alla en trevlig lördagskväll!!!

Huge: Du får dilla och försvara hur mycket du vill, du kommer ALDRIG att övertyga en enda människa att nämden gör ett bra jobb, trots deras enorma kompetens och långa erfarenhet.

Madsen= Lagom avstängning
Bertil= För lång
Hyvönen= Lagom
Söderström= För lång
Övlestad= För kort
Granis= Skulle inte ens vara en 2:a

Jag har absolut inga problem att tycka att en Brynäsare ska ha ett långt straff, men då ska det fan vara för en ful tackling inte som i fallet med Granström.
Som det ser ut nu vet inte en enda spelare hur han ska uppträda på isen, får han tackla, när får han? Spelaren som har pucken eller just spelat ifrån sig den har inget ansvar alls, trots att hockey är en sport där man måste vara beredd att få en propp om man inte tittar upp. Hur tror du det kommer att se ut internationellt om 5-7 år? Vi är ju flata och skitnödiga redan idag!

sshs: Prova att försöka sälja den till ett HV-fan nu du. Jag kan inte säga något pris men jag är säker på att du får vad du förtjänar iaf.

Sv: Silly Season 2011/12
Det är inte ens roligt att gå in och läsa här mer vilket man tyckte förut i tiden, det har mer blivit smutskastningen som pågår på Svenskafans bla.
Nämner inga namn, men det finns ett gäng här som har ständiga "min pappa är starkare än din" konversationer. Alla vet verkligen bäst tydligen.
Nä, jag förstår varför vissa bojkottar att skriva och t o m ens vistas här mer.

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11

Gurra88: "Inget spelvärr odds på att du sitter och klickar minus hela dagarna. Kanske vid  varje busshållplats?"

Som tompa71 säger: vem orkar bry sig?
Inte mer spelvärt odds än vad du får på att många sitter och klickar minus på mina inlägg hela dagarna.
Skillnaden är att jag inte grinar som en bebis härinne....

Anders Berg: Du tycker inte att det säger något att du får kanonmycket minus på varenda inlägg du skriver?

Lindström:

hmm..hmm...

jag försöker se en koppling mellan Hitler & göbbels med Sundlöv och CZ med flera, men jag misslyckas totalt.
Ska vara snäll när jag säger att det var nog ett av det mest korkade saker som skrivits här. Det känns som du sitter med en banjo i ena handen och en skål med gröt och sugrör i andra. Fan i bland så skäms man att vara Brynäsare SUCK.

Himla kul med damernas framfart. Fullföljer de inte detta nu ända in i kaklet kan de lika gärna lägga ner. Men glädjen över damlaget grumlas av herrdebaclet. Går inte att ljuga om det...

Emil Larsson förnekar sig inte i Modo. Riktigt grisig huvudtackling från hans sida🐖

SÅ JÄVLA RÄTTVIST!

Cardigan Daffipoff: Billigt mål, Källgren och backarna står och sover. Dags att vakna nu, slutspelet har börjat.

Farsang: Ja, fast för mig faller ingen skugga över Scott. Han är inte längre en PP-spelare och kan inte bedömas som när han var som bäst. Min förhoppning är att Bäckis och Pettersson blir kvar och att Scott, Kopacka och Vesel ersätts med spelartyper som kompletteras övriga bättre.

Om hockeygudarna vill väl kan alltså Brynäs vinna 5 guld.. U16 u18 u20 sdhl och herrar.. De vore väl nåt

Nils Norin1912:
Inte diret att folk här har suktat efter Gunler heller.
Luleåfans verkar heller inte speciellt ledsna över att missa honom.

Alce'n lär ha spelare klara plus att BIF har lärt sig vara tystare om sånt också

SaggeBoy:
”Hv71 utan Sandström hade varit i HA…”

Hv71 utan Sandström i Brynäs hade varit ett silver 2017

Stark match av Damlaget på bortaplan. Kan det äntligen vara dags för Guld för dem 🤩

Silfver: Vi gör vårt andra år (Det svåra året i folkmun) i SHL och vi slutar top 6 två år i rad. Vi var ett unikum i hela hockeysverige förra året och vann serien som nykomlingar och spelade final. Sen ska man se serien i år efter nyår, så är vi ett av det bästa laget IGEN. Vi har haft bra siffror hela säsongen dock.

Så jag har det svårt att se att utvecklingen har gått tillbaka.

Alcen har jobbat i uppförsbacke bland vissa supportrar sen dag 1. Samma personer är lika kritiska idag som då, tar varje tillfälle man får att ge Alcen en slänga av kritik. Vissa hoppas fortfarande han ska få sparken. Det är lite skrattretande. Alcen med kollegor har bevisat att Brynäs är att räkna med igen och har börjat byggt något som vi ska vara jäääävligt mån om.

Peja: Samtidigt vet vi inget om klausuler som LC krävt kanske finns flera stycket som handlar om outs. Jag har uppfattning att alcen vill bygga långsiktigt med denna typen av spelare tex djoos och lindblom. Det jag menar är att allt är inte pengar i ett spelarkontrakt. Jag litar 100% på alcen här, ser inte LC som nån storfrälsare, dock vill jag tillägga att jag mer än gärna sett han hos oss.

Kom igen nu Öret! Skicka skådespelerskorna på semester…

Axel Andersson uppvaktas tydligen av NHL lag, skulle det inträffa så blir Carlsson affären genast ännu mer bekymmersam

Anders Berg: Mm, vi får väl se om det finns någon plats för Järnkrok i laget. Det är ganska fullt på forwardssidan och vi har några yngre som knackar på dörren också. Det kan ev bli Örebro för Järnkrok.

En fråga till samtliga moderatorer.
Varför tillåter vi tidigare avstängda(!) användare komma tillbaka under nya användarnamn utan att ni tar action?
Har man blivit avstängd (dessutom fler än en gång) så kan det inte räcka att bara skapa en ny profil.
Oerhört tråkigt att komma in här och läsa när denna typen av användare är inne och härjar.

Qvarre:
Klart som fan att alla håller på Leksand i kvalet för vem i helvete ser hellre Hv än LIF i SHL??

Uppladdat:

500x0-img5527.jpeg

Sportnisse:
Kan säkert stämma att Alce'n vill ha hem ex Söderström & då finns inte plats åt LC.

KAN ju vara så att DIF erbjöd en lön som inte BIF ansåg vara skälig att ge

KAN vara så att LC valde DIF före BIF också.

Just nu är det bara spekulationer så ingen mening att slösa energi på det

Den där domaren kommer inte döma mer, han försvarar dessutom beslutet.

Tråkigt att de inte ens frågar om kontakten som faktiskt är tydlig.

Tyvärr inte överraskad, händer alldeles för ofta på Hovet.

dempa: Flickvän från Gävle, nyligen köpt hus i Gävle. Men om det visar sig att Alcén hellre förlänger kontraktet med Berra än att erbjuda Carlsson ett kontrakt då kan han lämna kontoret imorgon.

Bra jobbat tjejer!

ELFBIF: Snyggt mål! 4-0

Vet att alla inte bryr sig om underliggande siffror och xG osv. Men i gårdagens match var vi väldigt väldigt överlägsna. Hade man bara gått efter xG hade vi vunnit med 5-1.

Efter 10 minuter låg HV fortfarande på 0 i xG (de hade ju 0 skott framåt). Och mellan minut 30 och 60 var den i stort sett oförändrad för HV.

Det var alltså inte en så dålig match om vi ser till skapade chanser. Sen finns det så klart annat att kritisera. Att släppa in 3 mål mer än förväntat (4 mot 1) är så klart dåligt, påstår verkligen inte att allt var bra.
Uppladdat:

500x0-xg22.jpg

Här är facit.
Uppladdat:

500x0-img8212.jpeg