1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 771270 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Costanza: Som sagt ni är verkligen som en lillebror. En lillebror som springer runt och skriker om hur fantastisk han är medan man bara skrattar och tycker det är lite gulligt.

Blå grottan: Grymt sur och onödig kommentar.

Man kan tänka den, men man skriver inte allt man skriver.

Rätt bra tanke att leva efter..

Farsang: Det kan ju vara så att det inte finns så många alternativ om den gamla är så pass dålig att det är dyrare att underhålla den istället för att köpa en ny (ledskärmarna kan ju vara en del av paketköp). Sen finns det ju andra variabler också som kan spela in. Är det någon sponsor som gått in och hjälper till med en ny mediakub t.ex?

Den vi har nu är väl nästan 15 år gammal (tror det var kring 2010) och lär väl knappast vara strömsnål heller. Sen förstår jag så klart argumentet att man vill lägga pengar på spelare och etablera sig i SHL osv, tro inget annat. Men om detta kostar nästan noll för Brynäs så får ju inte Brynäs mer pengar till spelare för att man väntar till ett annat år.

Och om det är så att det är Brynäs som tar hela kostnaden (det vet vi inte) så kan det ändå snabbt löna sig om den gamla är uttjänt och väldigt dyr i drift jämfört med att köpa en ny. Sen är det ju förmodligen något som planerats under längre tid och inget spontanköp. Alternativet är ju att inte köpa en ny och chansa på att den inte går sönder under säsongen när det lär vara svårt och dyrt att byta som en panikåtgärd.

Loomis666: Man gillar ju att Rödda följer med Miks hem till Riga ändå.

{8225}: Som Modo alltså?

Svensson_62: Har just hakat på swishandet i jakten på en toppcenter..

Ska bli roligt att se vad Benn’s tröja går för på tröjauktionen.

Ändå en ruskigt mäktig spelare som spelat i Brynäs, med tanke på att hans enda koppling till Sverige och Brynäs var Scott.

Anders Berg: Jag kommer att sakna Kelleher🥺. Maken till avig och farlig forward är svårt att hitta.

Slaven82: Tråkigt med Kelleher.
Man hade unnat honom ett kontrakt med bara tanke på hur han presterade för oss på isen och vilken underbar personlighet det verkar vara.
Att han dessutom inte ville ta av sig matchtröjan efter sista matchen för att han inte ville att resan skulle vara över är så förbaskat vackert.

Jockster : Om Benn vill fortsätta spela hockey så finns det väl ingenting som säger att han inte skulle kunna komma i oktober på artistkontrakt när dom fött barnet. Jag skulle gärna se Benn i lineupen, karln var ju f-n felfri i slutspelet.

Farsang: ”Hade även ingen aning om att han var i Anaheim i 3 säsonger, kan det vara Silfverberg som var vågskålen för att välja bort Skellefteå då”

Det, blandat med avståndet till Stockholm samt den knivskarpa konkurrensen på backplatser i SAIK tror jag fällde valet på Brynäs. Här kommer han ju vara given på sex backar i alla fall till en början när Theo är borta på NHL-läger.

Nybros gamla kommentator Håkan Lönngren får ju en att skratta. Här snackar vi partisk hahah. Länkar ett klipp så får ni lyssna själva.

Mattson: ”Hedman måste spelat skadad. Division 1-klass turneringen igenom.”

Tvek på att Tampa skulle släppt iväg honom då. Uppenbarligen är varken Hedman eller Karlsson lika dominanta på stor is som liten. Tycker båda varit bleka kopior av sig själva och inte passat ihop som par.

TheMacamush: NHL är definitivt ingen överskattad liga, en slagpåse som San Jose skulle vinna SM-guld varje säsong. Men hela 3 kronor gör ju en riktig plattmatch idag och det anser jag ligger på tränarteamet som inte förberett laget på rätt sätt.

Försvarsmässigt är ju matchen ett haveri, trots alla våra stjärnbackar…

Det var längesen Tre kronor hade någon som helst stomme. Förr i tiden var landslagsspelarna superkändisar i Sverige för de alltid spelade landskamper. Nu är det nytt lag varje gång och inga spelare folkhemmet har någon som helst känslor för. Jag är hockeynörd och jag vet knappt vilka hälften av spelarna är även om de är framgångsrika i NHL. För de här spelarna är landslaget en eftertanke. För Foppa Sundin och de gamla gubbarna var det viktigare än klubblaget.

Farsang: Tror du är ute och cyklar vad gäller Indrasis lön. Svensson på Expressen rapporterade (i podden eller Expressen, minns ej och har sagt upp premium nu under försäsongen) om en rätt saftig löneökning för honom, så jag tror definitivt det är närmare 200k/mån än 100.

Gavve: Med andra ord inga besked om Kelleher, Cukste, Coreau och Benn.

Spännande att se hur det kommer att gå för Kvist i Hockeyallsvenskan, där jag antar att han kommer att spela. Anade att han skulle lämna med tanke på att han inte var med på försäsongsträningen, det var han förra försäsongen innan han förlängde. Hoppas han kan utvecklas där och återkomma om några år.

JawKee: Kaos och kaos. Björninen var handplockad av tränaren men ändå är ni övertygade om att han användes helt fel?

Jag tror grundproblemen var att Manners defensiva taktik inte var kompatibel med SHL, och att Alcén & Manner värvade massa spelare som tillsammans inte utgjorde ett LAG.

Charles: Helvete vad less jag blir på alla reklamavbrott. Kan inte hockeyförbundet förbjuda att skiten sänds i reklamkanaler?…

Jordie och Jessica Benn ska få ett till barn, kul för dem, då känns det också som att han lägger skridskorna på hyllan

Blomqvist måste få en stor hyllning med tifo under säsongen.

Peja: Ja jag är verkligen ingen expert men jag tycker det är konstigt att en sån som Chad Yetman (kanadensare) alltså hamnar i Tjeckiska ligan (HC Vítkovice så ett förmodat mitten/bottenlag) efter en kanonsäsong i Mora (23 mål när tvåan gjorde 14). Han är bara 24 år så i väldigt bra ålder också.

mattias - 74: ” Jag vet dock inte om det blir några mer inloggningar här, om inte nivån höjs.
Tack för mig”

Jag gillar det mesta du skriver här i boken Mattias och det säger inte lite då du är en Leksing😂
Men Huge är Brynäsare och har all rätt att skriva i Brynäs boken även om du som Leksing inte tycker om hans inlägg och han ger svar på tal.
Så om du som Leksing inte klarar av att argumentera i mot en Brynäsare (Huge) i Brynäs boken och därför inte vill logga in här igen så är det ditt beslut, och jag kan bara säga att det är tråkigt och jag hoppas att se dig igen i Brynäs boken.
🥰

SuneMangs: Ja grymt bra jobbat av supportergrupperna denna viktiga säsong
👍👍👍👍👍

Jag tror starkt på Källgren, vilket även opartiska experter gör . Han har gjort stor matcher i NHL så får Anton Hansson fram hans bästa sida blir han nog riktigt bra .

Och det kan inte bli sämre en Lindbäck iallafall 😉

Charles: Tänk om Tyrannosaurus Rex fortfarande levde, då fick man springa in på bolaget.

Måste bara få det ut mig, Cross medias ”Vägen tillbaka”-serie om Brynäs var så fruktansvärt uselt.
Inga röda trådar, konstigt klippt, mängder med missade ”öppna mål” samt återkommande klipp som bara fanns till för att fylla ut tiden.
Nej jag är faktiskt riktigt besviken på nivån..

Silfverkroken: Sportbladet (Abris) har väl ingen källa i Brynäs längre så det är väl bara spekulationer? Så länge inte Vesels agent glappat. Men inte mig emot, då ser jag Brynäs centersida så här:

1:a: Ny
2:a: Larsson
3:a: Vesel
4:e Ölund

Får vi in en vass 1:a så är det där f-n en riktigt bra centersida.

CLUBEN: Tur att vi har en anonym skribent som kan informera oss om att LHC aldrig var intresserad, trots att han besökte, genomförde en läkarundersökning och fick ett kontraktsförslag av LHC. Dessutom råkar den anonyma skribenten också heja på LHC.

Varför är det så svårt att bara acceptera att LHC uppenbarligen hade flera spår, varav en var Källgren, ni fick nobben och det löste sig med en annan bra målvakt istället.

CLUBEN: ” Yes. Som jag sa tidigare så var vi aldrig sugna på Källgren utan det vara bara snack från hans agent för att trissa upp priset. Det har varit Heljanko hela tiden.”

Haha, vilken patetisk kommentar. Varför skulle Källgren annars ha varit i Linköping och genomgått läkarundersökning t.o.m? Klart fan ni var intresserade av Källgren, men ville väl bara erbjuda 2 år. Det kan jag köpa, för efter det så räknar väl ni med att Högberg kommer hem med svansen mellan benen…

Jugge: Kanske för att Ölund är beprövad i SHL. Den stora frågan är ju om Vesel är bättre än Ölund nu när motståndet hårdnar.

Jag gillar Vesel, en riktigt klok center. Så för min del spelar det ingen roll om han går i tredje. Vi får se under säsongen helt enkelt.

Peja: Bra med O’Neill till Lule, märkligt att sajna honom på två år.

Nu hoppas jag på att Brynäs värvar Callahan Burke. Hockeylabbets nestor av underliggande siffror, Simon Brändström kallade honom ”offensiv mosare av rang”, topp i ligan när det kommer till skapade lägen, att ta in pucken i zon, högst individuell SG i klubblaget, tjänar bara 125 k dollar/år i Colorado Eagles.

Go and get him!

Verkar som att Anton Gradin köps ut av Djurgården:
hockeynews.se/nyheter/gradin-kps-ut-av-djurgrden-

Lite oväntat kan jag tycka om det bara rör sig om det sportsliga. Gjorde trots allt 14 mål i DIF denna säsong och säsongen innan 27 mål i Tingsryd (båda i HA så klart) och han är bara 24 år.

Samsung:
Jag är inte den som är den. Förlåter dig om du inte upprepar samma sak igen.
Som sagt har jag ett liv och jag prioriterar inte HS längre.
Hoppas detta drev kan få ett slut en gång för alla!
Hade så bra! <3

{10646}: Snyggt gjort av dig! Hatten av! All kärlek ❤️

Förstår helt ärligt inte vissa personers fascination med att säga vem som är X eller Y. Om någon misstänker regelbrott (t.ex. detta):
"- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot."
Så anmäl det istället för att tjafsa emot.

Att tjafsa emot är PRECIS vad narcissister vill och ni kommer aldrig någonsin "vinna" eller känna er nöjda hur mycket ni än kämpar för att bevisa er sak. Ignoreras personen (och anmäls vid misstanke om regelbrott) kommer personen snabbt sluta eftersom det inte är så kul när ingen bryr sig.

Blev själv anklagad för att vara någon jag inte var när jag kom in som ny medlem här och det är inte så jäkla kul det heller (jag hade folk som stöttade mig också).

Svensson_62: Väldigt intressant att höra Molins tankar om D’Astous. För er som inte lyssnat på senaste ”Nedsläpp Brynäs” så rekommenderas det.
Molin har tydligen givit Alcén & Co en liten heads up vad man bör akta sig för när man värvar från Finland men när det gällde D’Astous att det inte var något snack.
Det jag fastnade för som Molin ansåg vara positiva med D’Astous var att när han inte får det att lossna poängmässigt så har han fortfarande andra uppsidor så som fysiken m.m.
Hoppas verkligen detta blir bra, Molins lovord gav en större trygghet.

JohnnyBotox: Ölund känns inte som en spelare för Schweiz? De brukar ju vilja ha flashiga importer

{10638}: Det är intressant att Brynäs gav Carlsson ett skambud. Det tyder på att Brynäs letar utfyllnadsspelare i HA. Finns ganska många bra alternativ där om det är den rollen man letar. Hade varit kul med någon som spelar tufft och är allmänt djävlig att möta. Det får man inte riktigt ut av Kvist, Lindblom jr mfl. Jag hoppas att man tänker bredd när man letar efter de spelarna och inte är fixaderade på ålder eller nationalitet. Även en 30-åring som Lennartsson skulle givetvis vara hur hungrig och taggad som helst om han fick en SHL-chans.

Silfverkroken: Blir mest pinsamt med dessa självutnämnda insiders som ska låtsas ha insyn och folk borde verkligen sluta ge dem uppmärksamhet.

Ett snyggt mål av D'Astous.

Semic: Det har cirkulerat vissa uppgifter om att Lausanne vill göra klart med en ersättare till Djoos innan de släpper honom. Det skulle kunna förklara om det drar ut på tiden lite. Säkert kommer Lausanne att hitta en bra ersättare, men det kanske inte är någonting man gör från en dag till en annan. Glöm inte att Lausanne spelade sin sista match för ca 1,5 vecka sedan.

Zzz: Svår balansgång. Man vill ju ha flera extra kedjespelare som kan kliva in och spela vid behov, men samtidigt vill man ha igång alla. Kollade på flera J20-toppmatcher under säsongen där man verkligen kunde se kvalitéer hos Anton Ohlsson, han var verkligen speldrivande över hela banan och elegant i anfallszonen mot J20-backar som håller förhållandevis hög kvalitet. Där tror jag att Brynäs kan ha en mycket bra center på sikt, men han behöver nog utvecklas vidare i HA.

Albin Udd blir intressant att följa i HA. En tvåvägsback med bra skridskoåkning är alltid intressant, men frågan är om han kan hitta en nisch utöver det.

Berge: Nej, började med en vit månad i januari, sen rullade det bara på. 😊

Lindmicke: Jag har helt klart för mig vem du är. Det är samma affekt i beteendet och ditt sökande i högmod, antagligen söker du bekräftelse här nu för att det är något som är tungt på annat plan.
Kör på du, om ett par veckor har du gjort dig osams med någon igen och är bannad eller så kommer du själv välja att avsluta kontot, kanske som några gånger förr med den varma sköna offerkoftan på.

lite hockeysnack historia, har det någonsin kommit ett rykte härifrån som inte redan medias rävar har dragit fram, O'niell är ju abris spaning, Djoos och Lindblom har ju varannan journalist bekräftat mer eller mindre, Pettis Gunderson "avslöjande" var ju rätt på kontraktlängd men att han var pågång hade folk ryktats innan

Lindmicke: Källor som dig är det bästa med forum som detta. Skit fullständigt i gnällspikar som aldrig kommit med inside själva.

Sen om nåt slår fel - kan leva med det

19BIF12: "2+3? Det var en ny variant av Alcén, haha."

Alcéns egna stats för en säsong låter det mer som än kontraktslängd.