1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 772722 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Nu börjas det räknas på poängsnitt för att undvika kval (se länk). Intressant läge…

En notering som inte Mr. MH gör gällande Brynäs är att vi har 11 hemmamatcher kvar och 8 borta. Hemmasnittet är 1,46 poäng/match och borta 0,94 poäng/match. Kan vara avgörande. I alla fall när man gräver ner sig i statistik…

J-S: fakta? Vad har du för fakta på det...? Ser du alla matcher..ser du domarnas matcher..är du domarkontrollant..Klart de gör misstag men det är så jävla många härinne som är blindstyren ...och som inte ser helheten ..O det är att vi är ett bottenlag o här varit det i 5 år och då hänger det inte på något domslut här eller där...
Du har ju nån spåkula att vi skulle lyfta efter jul...nja...
O du styr väl inte vilket snack jag får ha eller inte....

Tjurn : Nej Lindbäck är inte den målvakten som kan stänga matcher. Han är för långsam bland annat.

Att man inte satsade helhjärtat på Veini är så illa, att man tror att Lindbäck ska vara en av SHLś bästa målvakter med ett 3 års kontrakt kommer jag aldrig förstå, han kunde avslutat sin karriär hos oss som andra keeper, men till en lägre lön. Annars kunde han spelat någon annan stanns.

Felet med Brynäs är att det är för mycket kompisklubb, Dem med brynäshjärta får gärna stanna i klubben och hjälpa till vid träningar m.m. Men dem ska inte sitta på avgörande poster. För då blir de klapp på axeln och klart du ska spela hos oss. Det ställs för dåligt med krav!

Bulten: Rykte på stan, var det på damtoaletten igen?

Zzz: Utvisningen Rödin fick var för närkampsspelet som hände framför eget mål är en parodi , kontakt som det händer hela tiden under en match , om det varit omvänt då har inte Växjö forwarden fått en utvisning det säger det mesta , alla närkamper där Växjö spelare slänger sig och försöker dra utvisningar, filmningar så det skriker om det är tydligen ok, andra utvisningen samma där Växjö spelaren slänger sig efter kontakt med Brynässpelare och drar utvisning, allt är bara vidrigt, om du inte ser detta så är det bara ledsamt.🤢🤮🤑

Ett glädjeämne är ju verkligen Anders Lindbäck!
Visst, 3-2 målet släpper han kanske något enkelt, och säljer sig kanske liiiiite för dyrt på 4-4:an.
Men utöver det så har han nått upp till en HELT ny nivå efter nyår. Kommer bli otroligt avgörande att han fortsätter storspela om vi skall vända denna onda trend.

Kommer Roy stanna?
Jag tror faktiskt Alcen väljer att behålla för han har inga andra på ingång.
Tycker inte Roy gjort bort sig på nåt sätt, gillar hans kampvilja. Men han har väl inte tillfört med så mycket spets. Men både Palve och Dima har gjort lite poäng sedan han kom så kanske för deras skull han ska vara kvar. Han kommer säkert inte bli sämre med tiden utan snarare tvärtom.

Peja: kalla mig naiv men jag gillar att vi åtminstone fick en pinne med oss 🙏

{10062}: 1 poäng i Sveriges golvbrunn är helt ok när alla satans zebror är emot oss..

Ni som klagar på Limpan idag kan ingen hockey! Han har varit bra idag! 2 matchen på raken han är riktigt vass!

Spacebb: SHL domarna är helt slut nu…

Är så trött på Timashovs onödiga utvisningar...

{7981}: Lika förbannat finns det folk som tycker att det vore en briljant idé att sparka ytterligare en tränare och börja betala dubbla löner igen. Brynäs, riktiga Lyxfällans IF.

J-S: Brynäs är fyra i PP-ligan med 24,24% , sexa i BP-ligan med 79,35%.

Totalen 103,59% är över 100%.

Det är inte special teams som är problemet. Det är spel 5 mot 5 som är problemet.

Rodrigo: Tyvärr om det är sant så ska lagläkaren och tränarstaben stoppa Lenc, men det är inget fel på Lenc han fick en bröstvärnare och gjorde en Hamlet Shakespeare, kredd för honom och en femma i pp för HIV.

lapad: Han tar ju inga skär utan glider in i situationen med armarna nere och längs kroppen. Får man inte tackla????

xxx BIF xxx: HV spelaren åker in i Bertilsson som ställer upp. Bertilsson tacklar inte

Jag tycker Blomqvist har gjort det otroligt bra sen han kom till Brynäs. Han är absolut en tillgång.

Huge: ..Nu tar jag fram den STORA popcorn-påsen!! Det här ska bli kul!
Hahahaha
När Donald "Huge" Trump kommer in så vet man att sanningen inte är sanning längre. :-)
Spännande!

Luddf: ” om du läser rubriken på GD så tror alla att Rödin erkänt. Men har han verkligen erkänt att han filmade?”

Jomen det har han väl?

” – Det är klubbor där och jag ska ta ett steg förbi, men det är inga ursäkter för att lägga sig ned liksom, säger en ångerfull Anton Rödin.”
” - Det hör inte till sporten och man får såklart skämmas. Det är bara att be om ursäkt, säger Rödin.”

{9386}: Du har sett Hartmanns filmning va? Säsongens mest pinsamma. Den står Timrå för.

Så städa framför din egna port..

{9386}: Skämmas? Varför ska supportrar skämmas över något de inte kan påverka?

HV 71 borta idag Vilket läge att sätta åt dem under strecke
Ikväll har vi världens chans att skicka HV i ännu mer ovisshet och kvalspöketankar.
Hade varit fantastiskt om vi kunde vara med från start och ta ledningen, men ikväll kanske HV är supertaggade då hårdskjutande Oves pojk ska få sin tröja hissad.
Ses vi i Rosenlundshallen ?
Fokus, hårt arbeta, värdera varje situation på isen och utnyttja Hvs osäkra backar. Då tar vi första trean mot HV för säsongen

{8399}: Jag tycker nog ändå det blev bäst som det blev. Men unnar alltid bra killar som Nicky D framgång sålänge det inte är mot oss.

PINSAMT Anton Rödin. En stor skamfläck med hans filmningar och hur värdelös han är i media. Respektlös, loj, divig och ointresserad i sina intervjuer. Sagt det tusen gånger - han KAN INTE vara Brynäs kapten. Jag vill knappt ens ha honom i laget längre.

Huge: Han har erkänt,,,,alla ser det..o du skriver:
Att Rödin nu har erkänt att han förstärkt är ju bara bra, men det ändrar ju inte på det faktum att det både innan och efter erkännandet ändå går att uppfatta/tolka det som ett naturligt fall och ingen förstärkning.

Du låter mer o mer som Tage D om harrisburg,,,Att sannolikt har det nog aldrig hänt....

han gav oss 1 poäng extra igår o negativa rubriker men det kanske vi kan stå ut med...

Wilhelmsson:

Nu blandar du ihop X med Y. Faktorn att Rödin är lagkapten gör honom inte till en större filmare. Det är ett rätt korkat resonemang.

Dock håller jag med om att Rödin filmade igår, och han ha gjort det förr med. Det är inte okej och i synnerhet inte som lagkapten.

Men att jämföra Rödin med Shinnimin är som att försöka få en vattenpöl att se större ut än Atlanten. De spelar helt enkelt i olika divisioner när det gäller att filma.

Lemp: Jag åberopar CR7-regeln. Rödda förstärker en del, men det går jämnt ut eftersom domarna missar tjuvnyp han får. Dessutom en ganska tydlig kontakt i hög fart. Man har sett värre. (Obs, lite skämt)

Shinnimin kommer såklart alltid vara värst och Luleåfans är mer eller mindre diskvalificerade från att gnälla på andra lags spelare.

Brynäs avgjorde åtminstone inte med en man mer. Det gjorde Luleå i Gävle när Shinnimin låtsades bli trippad av just Rödin.

Lemp:
Kollade nu på SHL's hemsida så man kunde veva reprisen lite (och inte bara ha reprisen från igår på näthinnan).
Solklar filmning i min värld...inte ens bara förstärkning...
Anton ser inte ut att vara i närheten av att tappa någon balans efter den där klubban.

Tycker Lemp säger det klockrent.
Vi måste kunna vara objektiva här...annars blir vi lika parodiska som dom som försvarar Shinimin och Wingerli...

{5246}: Precis vad jag tycker. Visst kan man tycka att laget eller någon gör en dålig insats men att kalla folk för ena och det andra är ta mig fan i bedrövligt. Stäng av idiotier för alltid!

Tycker Lindbäck var bra idag! Synd att LAGET var så dåliga i första perioden.

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Huge: Du är väl inte så dum att du tror att målvakterna önskat en målvaktstränare på halvtid?

Huge: Varför tror du att Brynäs målvakter kan påverka en tränares arbetsvillkor? Bestämmer utespelarna hur Manners arbetsvillkor ser ut också eller?

Trist torsk ikväll. Dåligt val av målvakt att starta ned ( känslostyrt?) Spelet och kämpaglöden finns där ( enligt mig ) ...Vad tycker ni om Roy? Min åsikt är att han växt med matcherna och han vågar gå på mål.

Mattson: Insatsen i onsdags var så pass bra att det nog räcker att ställa ut grillorna idag. Sen väntar ett blött nyårsfirande 👍

Huge: Tränare har olika principer och coachar på olika sätt. Manner har sitt sätt. Det finns andra sätt. Går väl inte riktigt att säga vad som är rätt eller fel? Eller tror du att alla SHL-coacher hade coachat det här laget precis som Manner gör?

Vet inte om det länkats här tidigare. Men rolig läsning! Han verkar vara en bra grabb den där Kevin!

Har även helt missat att Brynäs förlängde lånet på Håkansson! Jäkligt skoj!

Stefan R 63: Ursäkta, men jag funderar på att lämna forumet pga alla inlägg AV Huge och alla inlägg TILL huge.. det är så sjukt ointressant och tråkiga inlägg, bara massa dret. Är det möjligt att stänga av inlägg från vissa användare? :))))

Guldtigern: Brynäs har ingenting att förlora på att signa/låna Håkansson resten av säsongen i och med att ingen av de andra målvakterna presterar. Även om Håkansson skulle visa sig vara för dålig i det långa loppet, så är det en risk som är värd att ta, eftersom utgiften vore liten.

Håkansson är långt ifrån oumbärlig för Almtuna, då Andrén står merparten av deras matcher, och skulle nog gå att lösa för ett par hundra tusen eller kanske rent av genom att skicka dit Kvist och/eller Birgersson som vore bra breddspelare för AIS.

Peja: Ja, en svala gör förstås ingen sommar.
Kravet på att byta bort Karhu mot Almtunas andrekeeper, enbart baserat på ETT lyckat inhopp i SHL, är inte realistiskt eller genomtänkt öht.

Malken: Han var onekligen bra och våra andra målvakter har onekligen inte presterat men samtidigt, våra utespelare stod upp och skyddade honom på ett sätt jag inte sett mycket tidigare under säsongen. Detta behöver vi göra framöver också, oavsett om målvakten heter Lindbäck, Håkansson eller vem det nu är.

Jag är svimfärdig kompisar. Kan inte tro detta

Olycklig tackling! Sluta kasta massa jävla glåpord på en spelare som vart stabil HELA säsongen! Blir fan förbannad på er ibland.

Uppladdat:

500x0-screenshot20221228-001524twitter.jpg

Tgl: ”Och grupperingen ”Brynäs kan bättre” - där verkar luften helt tagit slut efter att man fått makten! Har det blivit bättre, nej inte ett enda dugg!”

- Ett tips är att du skaffar dig lite koll nästa gång du strör åsikter omkring dig.

1. Brynäs kan bättre framträdde som en alternativ valberedning i tider där befintlig valberedning, trots total haveri i hela föreningen och en styrelse i spillror, vägrade kommunicera med sin uppdragsgivare, dvs medlemmarna om hur man såg på behovet och riktningen framåt samt vilka kandidater man ämnade nominera…. Man fick in en helt ny styrelse samt lyckades byta ut hela valberedningen…
2. Vi har numera en mycket mer kommunikativ valberedning som lämnar regelbundna rapporter samt kommunicerar med sina medlemmar.
3. Styrelsens arbete med att få ordning på föreningen sker ju inte över en natt. Svedman är rekryterad och gör vad han kan för att lägga sten för sten för att skapa en ny, framgångsrik organisation.
4. Alcén och Grahm gör väl också vad de kan. Sen att de är för oerfarna för uppgiften kan lastas den gamla styrelsen som i samband med att de blev avsatta eller strax innan, rekryterade dessa…
5. Brynäs kan bättre existerar numera på ett mera informellt plan men med kontinuerlig dialog, input och kritiska frågor till befintligt styre. Aldrig nöjda!!!! Kritiken och ifrågasättanden behöver dock vara av konstruktiv karaktär för att tas på allvar… ”Avgå alla-retoriken” fungerar bristfälligt…om du förstår vad jag menar… Sen är det lite humor att du tror att Brynäs kan bättre-nätverket ”fått makten”…😂 Läs på lite snälla!!!
6. Sluta blanda in kortsiktiga sportliga resultat med långsiktigt strategiska! Bosse Bank, övriga styrelsen och Svedman kan inte lastas för förlustraderna denna säsong… Det blir lalligt och okunskapen lyser igenom när man börjar svinga åt alla håll samtidigt…

Silfverkroken: skulle säga att det går längre tillbaka. Efter guldet MS inte värvar tillräckligt bra för att ersätta alla som drog till NA var ett stort misstag som han även själv erkänt. Kräftgång fram till 16/17 när man får ihop en bra trupp med tränaren. Och sedan föll man pladask på magen när man fick som jag ser det panikvärva Melin och sedan är karusellen med tränare i full gång. Truppen och spelidén och kvaliteten har aldrig varit i synk.
Jag hoppas så innerligt att man kan ta sig samman och hitta ett vinnande spår resten av säsongen. Alltså undvika kval och helst hamna på play in. Så det åtminstone blir lite kontinuitet. Hoppas att det kommer in en rutinerad GM.

Tycker att diskussionerna idag håller bra och intressant nivå. Istället för som det brukar kunna var ”sparka alla” ”avgå alla”. De problem som många här idag lyfter måste även de på Åsen vara medvetna om. Det är en ny styrelse och en ny Ordf som inte har anknytning till Brynäs förutom att vara supporter precis som vi här. Men skillnaden att han har erfarenhet från annan elitklubb som lyckats. Svedman också utifrån med ett Brynäshjärta som heller inte är inifrån familjen.

Funderar ofta tillbaka till hösten 2018 då vi sparkat Bengtzén och var på jakt efter ny sportchef, liksom Leksand var. Medan Leksand tar in Tjomme, som i flera år gjort en kanonjobb som sportchef i Djurgården, tjatar och övertalar Campese Dackell att ta över som sportchef i Brynäs trots att han egentligen inte ville. Sedan dess har Leksand tagit sig tillbaka till SHL och stabiliserat sig där. För vår del visade sig att Dackell inte vara redo för uppdraget, vi gjorde det tröttaste valet man kunnat göra genom att ta tillbaka Sundlöv och tog ett helt obegripligt beslut genom att göra Alcén, helt färsk från spelkarriären, till sportchef.

Jag undrar ju lite hur det hade sett ut om vi tog ett rätt beslut från första början och tog in Tjomme, en uppenbart kompetent sportchef, som ersättare till Bengtzén (Leksand var liksom i HA då så har svårt att se att de var så mycket mer attraktiva än vi var). Säger inte att det hade löst alla problem, dessa är förmodligen djupare än så, men det känns som att det stora problemet rent sportsligt är alla felbeslut vi tagit gång på gång på denna position.

Sen är detta bara ett område där vi felat, ska man gå igenom alla felbeslut vi tagit på alla områden sedan finalen 2017 typ har man nog tillräckligt med material för att göra en trilogi av det...

{10062}: syftade mer på att i princip alla dina inlägg börjar med ”jag sa.. Jag påpekade redan innan.. Jag förespråkade redan innan.. Jag har hela tiden sagt.. Jag visste redan innan.. etc etc.

SuneMangs: med all respekt till Blomqvist vid mikrofonen men var tog Manner vägen? Bakom skämskudden?

SuneMangs: Frågan är om inte Rödin är passé som spetsspelare i SHL. Han kanske håller i en andrakedja, men han är ju inte i närheten av att tillhöra toppskiktet i SHL nuförtiden. Det är egentligen samma sak med Bertilsson, visst håller han fortfarande i SHL, men han är inte bland de bästa backarna.