1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 772870 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Vi lyckades förlänga en målvakt som räddade oss många gånger förra säsongen och tackar honom med att ställa en fågelskrämma i mål. Om inte VV är på väg bort ska han stå resten av matcherna.

Huge: Jag vet inte mycket mer än att Lindbäck är en överskattad målvakt och att du är lite efter i skallen.

munkas: Håller inte med. Du som många andra har fel förväntningar på Larsson. Han ÄR bra. Gör genomgående rätt saker på isen och banar väg för medspelare.

När vi summerar säsongen kommer han att ha varit vår bästa forward…

Sjukt bra start och så släpper en nonchalant Lindbäck in första skottet.

Snacka om att döda momentum.

Intressant omgång. Kommer Brynäs kunna sno med sig nåt från Skellefteå? Kommer Luleå "göra sitt jobb" i Jönköping och det viktigaste av ALLT..Kommer Timrås fans att kunna sjunga högre än Örebros?

Jag har inga jätteförhoppningar på oss idag även om vi ibland överraskat i Skellefteå. Kommer krävas färre misstag mot ett SKAIK som kanske är tillbaka på vinnarspåret.

{10023}: ”Tror ni kan sluta diskutera nån ny forward.
Alcén har gått i ide ... ruggigt dött från hans sida i 3 månader!!
Kommer ingen mer ny i år.”

Bra då vet vi det!
Med tanke på din tidigare hybris vad gäller nyförvärv så får du helt enkelt stå med dumstruten på om Alcén värvar något innan jul.
Blir spännande att följa upp!

Karlkvist spelade fram till samtliga 6 mål igår

Hur länge är han kvar i SHL?

Otroligt imponerad av den killen

Tigerhjärta: Synd att domarna inte vågar döma, förmodligen av rädsla för att påverka för mycket, men det de inte verkar inse är ju att ickebesluten påverkar lika mycket.

Tigerhjärta: Tycker Lindbäck var klart bäst i Brynäs idag. Det här hade blivit en klar förlust om han inte hade radat upp räddningar på deras superchanser.

Sportnisse: Han har ju varit riktigt bra idag. 6 poäng på de sex senaste är inte bra nog?

Silfverkroken: Så jävla larvigt! Samla er! Gå på match! Skapa tryck!

Tifon å sånt är fina mervärden men sekundärt i sammanhanget. Att det ska vara så svårt… Stolthet och storhetsvansinne kombinerat i ett patetiskt litet paket…

Jugge: Amen!
Det målet Ljungen gjorde påminde massor om Silvers alla mål innan han blev mega stor här i Brynäs och Gävle.
Hoppas innerligt Ljungen kan peta nån mer meriterad spelare från PP och jag lovar att han kommer ta chansen.
Säger som en vis man sa här på HS. Finns en anledning att Islanders har draftat honom!

Han är verkligen inne i zonen och stimmet. Hoppas Manner ser det och ger en sån spelare speltid i PP istället för en proppmätt, lat, iskall och nonchalant Palve/Olesen.

Charliejfz: Mm, lag vars namn börjar på B får endast ha 12 st forwards när säsongen börjar. Sen får de eventuellt fylla på med ytterligare en forward om de andra lagen har värvat klart. Det är den enda regeln som jag kommer på just nu.

Tom Bissett: ” VV är ett skämt, jag hoppas att han inte vaktar kassen nån mer efter dagens match.”

Du är uppenbarligen ett skämt som har noll koll på hockey. Din profilbild och nick svärtar ner Bissett…

Fan vad kul med Ljungkrantz dock! Hoppas han fortsätter växa! In med ny så får kvist vara extraforward. Han var bättre för några säsonger sedan än nu visar inte progression

BIF Kungen: Vilka krav har du på Timashov? Sju poäng på de sju senaste… Dessutom frejdig mönsterbrytare, även idag…

Palve är dock en skugga av sitt forna jag. Ger honom 5 matcher till sen är det dags att utvärdera hans trupptillvaro om inget sker…

Lindström:
Haha, till och med kommentatorn var lite rolig i och med Ölunds mål.
"och det blev inte ens videotitt"

lapad: Det är bara för att vi inte ska sno uppmärksamhet från FHC jultröjor 😂såå fruktansvärt fula dräkter dom har! Jissus

{7981}: Det är bara att inse att den här säsongen kommer bli oerhört jämn. Hv slår serieledarna med 5-2, Rögle torskar med samma siffror mot Timrå, o Skellefteå förlorar sin femte match på raken.
Vi har ett bra lag, men det måste förstärkas framåt, speciellt när skadorna börjar komma.
Lindbäck är en riktigt bra målvakt, men idag storspelade han inte, samtidigt som försvaret var på semester.
Nu ser vi framåt o tar nya tag i Göteborg på tisdag.
Väl mött tills dess! ❤️💛🖤

Skulle Brynäs vinna ALLA matcher denna säsong?
Hyllade efter förra matchen totalsågade ikväll ..släpp sargen det är en ny dag och ny match snart ! 💛❤️🖤

Snart så... 💛❤️🖤
Uppladdat:

500x0-2022-10-22-14-46-39-797.jpg

Davey85: otroligt bra av Manner att ställa upp laget som han gjorde, rent av succé

Pluspoäng till Brynäs Dj som spelar Judas Priest i pausen.

Sexa och två poäng ifrån serieledning nu. Det trodde man inte efter Malmö-matchen!

Rumpelstiltskin: Håller med. Ljungkrantz gör sin överlägset mest kompletta SHL-match hittills. Riktigt bra, framförallt i första perioden.

BIF Kungen: Friman blir bättre och bättre verkligen kul att se verkar som spelet i SHL börjar sätta sig sen coacherna i Linköping ser ut som Humble och Dumble eller dummare dummast ;-))

Huge: Vad jag tar med mig i från första är en riktigt bra tackling av Bertil , första målet för Kinnvall sen så härligt att Ljungen fortsätter att producera det börjar synas varför han är draftad.

Brynäsgubbe: Antingen bröt little armen där eller så var det en grov förstärkning 🙈🙈

JohnnyBotox: ingen kommer plocka han på waivers med den där lönen och statusen.
Sen skulle han med sin familjesits inte signa i annan klubb. Tämligen säker.

Räven: Rosdahl har absolut en viss uppsida.
Men i det stora hela så är inte Rosdahl en spelare vi ska gå efter.
Anledningen ganska enkel.
Han går inte in på topp sex hos oss.
Och det är där han behöver spela med tanke på vilka egenskaper han har.
Och att byta honom mot Palve tycker jag vore väldigt oklokt.

Ska vi värva i det läget vi befinner oss nu, då är det en spetsforward som går rakt in på topp sex.
Klart att det är svårt att hitta en spelare av den kalibern nu. Men samtidigt är inte Rosdahl den spelaren - inte för mig iaf.
Och speciellt inte mot Palve - då skulle jag bli otroligt irriterad.

Räven: Håller med. Rosdahl vore kanske inte helt dumt, men inte på bekostnad av Palve.

Back: Utan Rödin zero points 😩👍 Heja Rödin våran kapten 👌

Palves utvisning är jävligt tveksam. Men tycker ändå vi faller på eget grepp idag. Vi borde ha tryckt ner Hv i dojjorna ordentligt idag, istället var vi slöa och omständiga.

En uppryckning i tredje räckte till OT, men inte mer.

Tabell-läget just nu känns ju rätt gött ändå :)

Horace76c: VÅRAN KAPTEN RÖÖÖÖDIIIN

Semic: Gällande målvaktsbiten: ändra inte på ett vinnande lag - AL är riktigt i zonen nu. Bara att köra vidare så nu.

10000kr i böter för Brendan Shinnimin

Denna skam för ishockeyn...Fy sjutton! Och domarna ska vi inte tala om, går på hans filmningar varje gång....Suck!

{8399}: Vilken kvalité på Örebros presskonferensvideo. Den är också sponsrad av två företag, det konceptet kanske Brynäs skulle sno?

I övrigt så är det som vanligt, Mikko är ödmjuk vid vinst och pratar förnuftigt.

En sak, Rödins 5 assist hittills är väl inte kattskit och jag tycker han är på uppgång. Men om han ska få det att lossna i målskyttet behöver han ju skjuta. 11 skott på 9 matcher är för lite.

Sen blir det ju mycket passningar för honom med hans spelstil, men ja, han bör kunna ta sig till fler skottlägen.

Tror som sagt ändå att Rödda är på väg in i grejerna mer och mer.

Mycket härlig bortaseger! Tredje raka värmer verkligen!
När vi hade ledningen men 2-1 sa jag till brorsan " nu är det väl dags att Ölund sätter ett short- handed "
Jodå, satt som en smäck! Synd att man inte satte en tusing på det! 😍⚫🔴

Så jävla skönt att inse nu att Manner och Gubbarna fixar det här. Tack som fan för ännu en sömn man kan njuta av.

bradberry:
Tillsammans med Johan Larsson. Grabben är fan stark som en oxe och vinner exakt alla lösa puckar. Jävlar vad viktig han kommer vara i år. Klass rakt igenom!
Tycker även Kinnvall är bra!

Grattis även till Friman och första poängen i Brynäs tröjan.

Huge: Ölund är i otrolig form

Man kliver in och läser här efter 1:a perioden och kan få intrycket av att vi varit tillbakapressade i stort sätt hela perioden….

Kom igen nu!!!! Vi gör ju en jättebra bortaperiod mot ett Öret som är sjukt starka hemma.. Vi har alltså 3-9 i skott och dominerar duktigt sista 10, men vissa är aldrig nöjda….

Sjukt roligt att Olesen fick göra ett klassmål, hoppas det lossnar nu.

{10023}:
Nu hoppas jag att du är du och inte något fjantande..

Isf börjar jag med att be om ursäkt då stavningskontrollen tydligen inte gillade att jag skrev pettis
Och jag står för att jag gillar dina insiders. En av de största behållningarna här för mig personligen.

Men varför har du själv loggat ut och kommit tillbaka med nytt nick? Det förstår jag inte.
Det gör mig putt faktiskt.
Jag ör en av de som fått höra sen jag hit kom att jag är någon annan.
Och det har historiskt tagit orimliga proportioner från många håll (ffa från moderatorer) och fan så mycket mer bakom lykta dörrar än publikt här i chatten.
Du bidrar ju till detta problem genom att göra så här och det tycker jag fan inte ör OK, ärligt!

Att folk ens funderar på att plocka in Nicky D just nu får mig att undra vad vi faktiskt vill uppnå?
Ni (jag säger ni) sitter och skriker efter varje förlust att laget är si och laget är så.
Ni skriker efter en spetsvärvning.
Sen helt plötsligt börjar vi prata om Nicky D.

Det enda och då pratar jag om det enda vi behöver plocka in nu, det är en toppforward som går rakt in i en av våra toppkedjor.
En spelare som gör skillnad. En spelare som gör säg +30 poäng på resterande matcher.
Annars kan vi likväl fortsätta med laget vi har nu. För Nicky D ska absolut inte in i detta lag.

Blichfeld spelar i Växjös första line kommande match.
Tror nog knappast han kommer till oss.

Och vad är det för snack om Nicke D? Han är verkligen inte nån vi behöver! Det är 2022 och han behövs verkligen inte i dagens Brynäs. Nicke är pasé!
Fanns en anledning till att man tackade för hans insatser i Brynäs tröjan i slutet av fjolåret.
Han kommer med största sannolikhet lägga av helt o hållet. Ev spel i Almtuna.

Anders Berg: Precis, allt är som vanligt i Brynäs.

SC ville ha spetsförvärv och hittade Lindbäck, Björninen, Friman, Sklenicka och Johan Larsson.
Bubblare med spetspotential: Johannesson och Strömgren.

Perfekt så här långt. Nu hoppas vi att Alcen både hittar och har råd med den spetsforward man letar efter och som dessutom ska passa in och verkligen förstärka laget.

Peja:

Saku hade gjort en jävla nytta i den här truppen. Men med Manner (som en uppskattad tränare med internationella uppdrag) vore det sjukt ologiskt om man inte till slut lockar en duktig spelare till klubben.

Att ha spelare som Larsson, Björninen, Sklenicka och Scott i klubben (som bör ha kontaktnät) kan inte heller vara någon nackdel.

Att vi visar intresse för Dal Colle, Saku och Elvenäs tyder på att det till slut kommer en forward in i truppen. Frk vore en dröm. Även Kaut. Eller Bemström.

Kan inte bara Columbus fatta att Bemström skulle må väldigt bra av att spela i en förstakedja med Rödin och Larsson i år. Fan vad mål han skulle göra.