1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774722 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
{5246}:
Jag begär inte att nån här inne på HS ska förstå sig på mig. För ingen här inne känner mig på riktigt. För er är jag bara en Brynäs fan bakom en skärm.
Men att bli kallad för Schizofren är ett grovt påhopp. Och jag kommer inte tillåta mig själv att nån säger så om mig.
Du sprider ingen god stämning Kribban och väx upp och tänk till innan du häver ur dig nått sånt pass grovt.

Mitt ex pappa led av denna sjukdom och det var och är ett rent helvete att leva så får honom och för hans nära och kära.

Sånt driver man inte om!!! Punkt.
Det är 2022 och jag trodde alla här inne levde som det årtiondet och inte att nån idiot uttryckte sig likt en neandertalare i sina åsikter.

Davey85: Dealen med honken måste vara något av det sjukaste som ett så stort företag har accepterat å böjt rygg för en anställd .

xxx BIF xxx: Fast jag tror Manner brukar lämna en post-it till laget med saker de ska träna på under veckan han är borta.

Grappar!
Träna:

- Skjuta hårt
- Göra mål
- Box play
- Kämpa

{8399}: Sallinen hade definitivt gjort skillnad. Man hoppades att Brynäs hade sett utveckling på Kvist, Birger mfl och att Sallinen kunde undvaras.

Jag har inget stort förtroende för sportsligt ansvariga i Brynäs just nu.

Huge: ”Ja, eller så får Jockster själv redogöra för sina egna kunskaper/erfarenheter/meriter som lagbyggare, jämfört med Alcens. Då får man ju en liten hint om det öht är nån mening med att ens ställa frågan om vem som skulle göra det bästa jobbet…”

- Det är dessa inlägg som stör mig mest av allt på HS… Huge, du sitter alltså själv och jämför Alcéns gärningar med ”soffcoacher” på HS. Hela tiden… Är det meningen att det ska vara jämförbart eller är en sportchef rekryterad utifrån SIN kompetens? Bör inte fans ha förväntningar på sin sportchef? Att sportchefen ska göra ett bra jobb och bygga ett slagkraftigt lag. Bara att du ständigt jämför hans jobb med om ”soffcoacherna på HS” haft det istället säger en hel del om vad du oxå EGENTLIGEN tycker om Alcén på posten…

HJ-S: härligt med två ufon på forumet! Vad vi har längtat….

Synd att vi verkar släppa iväg VV och behåller det skrattande sållet. Jaja, Brynäs i ett nötskal.

Lindström: Vi kan iaf fastslå att Johan Larsson inte blev årets värvning i SHL. Han är väl helt ok men vissa matcher syns han ju inte ens. Nog hade man lite större förväntningar än så…

lapad: ingen Brynäs-intervju….

Vore jag utespelare skulle jag vara fullständigt GALEN på Lindbäck…

Zzz: vi tycker olika, helt OK. Lindbäck är skyldig till alla tre, så ser jag det.

Sätt in Veven nu…

{10023}: Hela idéen med två etablerade målisar var ju att de skulle varva. Förstår att Veven tröttnat.

Stefan R 63: vad är JL, Björninen, Sklenicka, Johannesson och lindbäck om inte spets?

Breddspelare? Reservspelare?

{9233}: I Brynäs hade Mannberg det jobbigt med mål också. Han hade typ en period per år där han stänkte in några mål under en kort period. Oftast lagom till kontraktsförhandling.

Tigerhjärta: Absolut, det är ju den här typen av spelare som vi ska fylla ut laget med, tillsammans med våra egna produkter. Han har sett vass ut i Tingsryd hittills, men kanske lite överdrivet att säga att han är en skicklig målskytt på allsvensk nivå när han har spelat så lite där. Det är dessutom två olika saker att leverera i Tingsryd och att leverera i t.ex MODO eller Djurgården, det är mycket större skillnad mellan lagen där än det är i SHL.

Den som Brynäs verkligen borde ta in är Niederbach, men Gradin hade också varit spännande. Om man scoutar bra i allsvenskan kan det leda till succé. Tänk på alla inkompetenta SHL-sportchefer som avskrivit Patrik Karlkvist under alla dessa år...

Zappaholic: Brynäs var på tårna igår. Åkte mer skridskor och var aggressivare. Serien är så jämn så det räcker med att ett lag går ner några procent så är det kört. Jag hoppas att vi kan lyfta dom där procenten mot Örebro, och bryta deras segersvit!

{8399}: Haha! Du måste sluta kolla på matcher genom grogglaset. Palve närmar sig formen… haha

Davey85: Inga problem!
Domarna missade en solklar fasthållning på Olesen strax innan 3-3 målet + en hakning i slutet av matchen som borde resulterat i en straff/utvisning

Spacebb: Hur fan kan han skicka fram Björninen skriker jag.

Björninen visar varför!

Tack!

Stefan R 63: Såhär ska Lindbäck vara under ordinarie tid också! Nu var han en vägg under straffläggningen!

{10023}: Jävla tjat om sossehockey, alla vet att Manners ledarskap inte handlar om bestraffningar.

Kulltorp: Ni Tikare är de absoluta sista som ska kommentera beteende i gästböcker. Vi har haft flera tikare som beter sig som barnungar härinne. #glashus

Zappaholic: Håller med. Man ska vara en bra förlorare men en ännu bättre vinnare. Tyvär så är det samma användare som är dåliga vinnare varje gång, dom tar vi avstånd ifrån alla dagar i veckan.

Det är ju tjusningen med forum, att man kan ha diskussioner mellan varandra. Det tycker iallafall jag.

När Rödin är tillbaka vill jag se detta lag:
(#14 har nu bevisat att han är en sniper. Grymt, hårt och pricksäkert skott som dessutom är väl maskerat. Med den speltiden han fått är det anmärkningsvärt vad han producerar…)

Sklenicka Friman
Rödin Larsson Ljungkrantz

Friman Johannesson
Scott Björninen Timashov

Bertilsson Lindstein
Eklind Ölund Strömgren

Palve Birgersson Olesen

Kvist, Bergman, Hedberg

Det är en signal till Palve. Tar han det på rätt sätt? Om inte bör man leta alternativ för hans kontrakt. Strömgren. Värd en miljö med lite mer kvalitet…

Stefan R 63: Nu har reprisen på matchen börjat. Johan Larsson sa precis inför matchen att de var grymt besvikna på starten senast mot Fbk så ikväll blir det andra bullar! 👍

Andersson: Brynäs råkade tvätta de svarta tröjorna tillsammans med de vita. Detta är det vita bortastället efter tvätten.

Huge: ” Hade du istället varit i närheten av att ha samma kunskaper, insyn och erfarenheter som Manner eller Alcen har, så hade du förmodligen ansett att många saker inte alls är så märkliga...”

Jag glömde Alcens gedigna erfarenhet av sportcheferi…
My bad.

Kan det bli så att Veini lämnar och att Jonas Johansson vänder hem redan till denna säsong? Han verkar inte få till det där borta.
Han skulle vara det bästa alternativet om Veini lämnar.

Pyrret: ”Tror inte Veini är en bättre målvakt än Johansson.”

Okej, då ser vi på hockey väldigt olika.

Khall92: Du får gärna länka till var Silfverberg sagt att han kommer välja att bryta sitt kontrakt sista året för att komma hem till Brynäs.

Vi kanske alla önskar att Anaheim köper ut honom från sista året, likt Rangers gjorde med Henke. Omöjligt är det inte då dom är inne i en rebuild och Silfver är en av de äldre spelarna som dessutom inte övertygat de sista säsongerna. Men att han skulle ha sagt det finner jag för osannolikt

Palmu ser mer och mer ut att vara påväg bort från Örebro vad det verkar. Påstås finnas intressen från andra klubbar. Undra om Brynäs är en av dem?
Med tanke på att ”mitt i säsongen” -värvningar även skall anpassa sig till en ny spelstil så hade det nog gått ganska snabbt för Palmu att acklimatisera sig till Manners spelstil med tanke på att vi lirar likt Lejonen

nittontolv: Det är ju bara trams, killen är ju amerikan även om han har dubbla pass. Det ska väl vara detta PK Sverige som det uppmärksammas i så fall.

J-S: Idag spelade det ingen roll med ett domslut hit eller dit eller att avsluten återigen satt i magplattan på 2:e målisen. Man såg redan efter tre byten att Färjestad hade bestämt sig för att vinna matchen. Brynäs mjukostgossar stod vackert med mössan i hand och kallingarna nere vid knävecken och såg på när karlarna spela ishockey.
Jag tror säkerligen det kom en klick nutella i brallan på flertalet av att bara se FBK-bussen rulla in på parkeringen.
Nä, Färjestad gasade på första 10 av första perioden. Sen kunde de lägga sig på behagliga 65% och spela av resten av matchen.

Forsberg 1978: Men det finns hopp! Vi har ju trots allt en 5-6 spelare som har väntat på att blomma ut i 3 år. När detta inträffar kommer det bli en riktig blomsteräng inne i ERP:en.
För tillfället ser blomsterängen dock ut som min rabatt i februari…

Forsberg 1978:

37 skott på mål förra matchen med 3 mål varav 1 i öppen kasse

34 skott idag med 1 mål

Hörde jag behov av målskyttar????

KATASTROF INSATS🤮, stackars jävlar som var på plats....

Zebror helt utan ryggrad, bara jävla tur att Larsson inte blir skadad.

Jugge: Kan man inte gå på match kan man köpa en biljett ändå. Förutsatt att det inte är fullsatt. Bra sätt att sponsra och imponera i publikligan.

honken21: Lindbäcks viktigaste uppdrag är att rädda puckar, men han är mycket mer än bara en vanlig puckmotare. Han är en ledare och håller hög internationell klass i spelet med klubban. Även om VV är lika bra på att rädda puckarna så blir det en annan grej med Lindbäck mellan stolparna.

Gällande Palmu så är det ju definitivt en skicklig spelare, men är det verkligen en sådan minilirare som Brynäs är ute efter, med tanke på tidigare kontraktsförslag till Mäenalanen och Komarov...?

Zzz: Vaknar med en bra känsla i kroppen. Vi har nåt på gång! Kan bli en kul vår.

Magiskt.

För Ove, igen!

Lindbäck får en del kritik för att han är ute runt mål och flaxar, men jag tycker han är aktiv på ett mycket bra sätt. Bryter ofta pass bakom mål, snabba uppspel, väldigt aktiv med klubban runt kassen och stöter ofta bort pucken i farliga lägen.

Danne66: Stark vändning. Som vanligt? Haha. Kul för Kinnvall. Första målet ska inte få hända. Broc och Brendan verkar ha något gemensamt, om ni vet vad jag menar. Vårt PP var billigt men domarna vänta bara något för den dom tog på Broc. Och Bertilsson står upp. Det älskar man!

Zappaholic: Där ser man Kinnvalls spets i PP.

Synd att det inte var Little som fick sin jävla papegojnäbb mosad.

Davey85: "Just nu har vi de spelare vi har"
"Vi har de här spelarna just nu som ska spela ikväll"

Fan, han har kommit in riktigt bra i rollen som sportchef i Brynäs måste jag säga. Troligtvis har han kommit över Sundlövs handbok som innehöll 2 meningar:

-Matknaden är död
-Vi har de spelare vi har

Fantastiskt.
Nu kommer raset…

spolaisen: Jomen nu är ju Makarov skadad. Ska du då slänga in Maltsev, Shalimov eller Ryssikov (lovande rysk junior) i första kedjan?
Sen tror jag på Strömgren i det långa loppet och jag vore inte främmande för att testa honom i en PP-uppställning. Men att ta Rödins roll i första, spela upp till 20 min per match, checka hårt över hela banan osv, det kan han inte ta ännu.
Då skulle man bl a behöva korta ner tiden för 1:a kedjan till ca 14-15 min per match och i konsekvensens namn öka tiden för de andra kedjorna inklusive 4:e...
Det vill inte Manner

Med det sagt, inte fel att värva någon (som i HVs fall bara en bra back), men lite virrigt i Timrå kan jag tycka. Till deras försvar så har de idag inte samma sportchef som satte truppen.

Jag köpte ändå det Alcén sade och jag har varit lite kritisk mot honom tidigare. Tror att han är bättre på det han gör än vad många tror.

Vidare tycker jag att Bosse Bank också gav ett väldigt bra intryck på mötet!

{7981}: TPS tog in både honom och Martin Johansson. Tror de är lite missnöjda med sin start, höga krav där, inte minst med tanke på finalspelet ifjol. Kanske även en fördel att Finland har EURO nu?

Den här liraren har för övrigt placerats på Waivers.

Timråbokens tur att storma.
Måste vara så att deras sportchef har en spetsback på G.
Annars kan detta vara historiens sämsta ”trade” med Lalaggia: Ut.
Pääjärvi + en finsk breddback som HIPK fansen verkar lyckliga över att bli av med: In.

Verkar som att Timrå gör sig av med LaLeggia och tar in Pääjärvi. Känns spontant väldigt märkligt med tanke på att det är på backsidan Timrå varit lite svagare, och Pääjärvi gjorde väl inte direkt succé i MIF förra säsongen.

Vet att de saknar lite forwards, men att plocka bort en producerande back som snittar +22 min känns... märkligt!