1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774730 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Med det sagt, inte fel att värva någon (som i HVs fall bara en bra back), men lite virrigt i Timrå kan jag tycka. Till deras försvar så har de idag inte samma sportchef som satte truppen.

Jag köpte ändå det Alcén sade och jag har varit lite kritisk mot honom tidigare. Tror att han är bättre på det han gör än vad många tror.

Vidare tycker jag att Bosse Bank också gav ett väldigt bra intryck på mötet!

{7981}: TPS tog in både honom och Martin Johansson. Tror de är lite missnöjda med sin start, höga krav där, inte minst med tanke på finalspelet ifjol. Kanske även en fördel att Finland har EURO nu?

Den här liraren har för övrigt placerats på Waivers.

Timråbokens tur att storma.
Måste vara så att deras sportchef har en spetsback på G.
Annars kan detta vara historiens sämsta ”trade” med Lalaggia: Ut.
Pääjärvi + en finsk breddback som HIPK fansen verkar lyckliga över att bli av med: In.

Verkar som att Timrå gör sig av med LaLeggia och tar in Pääjärvi. Känns spontant väldigt märkligt med tanke på att det är på backsidan Timrå varit lite svagare, och Pääjärvi gjorde väl inte direkt succé i MIF förra säsongen.

Vet att de saknar lite forwards, men att plocka bort en producerande back som snittar +22 min känns... märkligt!

Såg knappt på matchen från 2a och framåt.
Men Brynäs problem fortsätter denna säsong.
Förlorar ofta mot "bottenlagen" och spelar även sämre mot dom lagen också. Men spelar ofta bättre och vinner mer mot dom s.k topplagen.

Trodde vi tvättat av oss det här. Men verkar vara samma visa i år. Som om vi underskattar dom "sämre" lagen.

Tror fan vi torskar på torsdag.. tråkigt, men jämt när jag tror på torsk så vinner dom. Så det kanske är bra att jag tror på förlust.

Kul för Anton att han äntligen fick göra mål. 2 dessutom. Och äntligen spelade tydligen Friman en väldigt bra match.

Men Kvist fortsätter spela krångligt och Hedberg kladdar i defensiv zon som vanligt.

Nästa match hoppas jag Manner ger dessa mycket mer istid:
Bergman
Vehviläinen
Ljungkrantz

Istället för Lindbäck, Hedberg och Kvist.

Har Brynäs vunnit nån match med Smålands-Claesson som domare?

Dags för Brynäs att vakna snart. 10 skott på mål efter nästan 2 perioder är långt ifrån godkänt enligt mig.

Falken: Nu blir det hårtorken av Manner i paus så höjer vi tempot i 2:a. Viktig reducering av kapten Rödda (äntligen!) innan paus.

Larssons skarv till Scott innan målet är ju magisk!

Jag spyr mentalt på att en så fruktansvärt talanglös spelare som Thorp får göra mål på oss. En riktig skitperiod av Brynäs och Limpan är svag på andra målet. Viktigt att vi kunde reducera och förhoppningsvis kunna starta om matchen nu i andra.

Vi ska inte GE bort matchjäveln.

Jag tror vi tar vår 4:e raka ikväll..jag känner det på mig..det brukar jag inte göra..

Heja Bryyynääs!!! 💥🇩🇪💥

Fint med match imorgon!
Var jäkligt många år sen Brynäs vann 4 raka matcher efter full tid. Nu tror jag man har ett guldläge.
Hv har varit dåliga hittills. Många nya som inte alls infriat förväntningarna.
Ortio har varit rent av dålig. Martinsson inte att känna igen.
Petersson rätt anonym. Nättinen, Bødker och Miele riktigt usla.
Näe jag ju den som faktiskt tror vi kommer vinna imorgon igen. Jinx.... men jag tror Hv är så pass på nedgång och Brynäs har verkligen träffat formtoppen.

Tippar 4-1 till oss. Mål av:Larsson, Kinnvall, Rödin och Eklind.

Forsberg 1978: Grattis till vinsten!

Anders Berg: ”Anders Berg: 2022-10-02 16:30
Målen bara rasar in - och detta mot en av våra kvalkandidater.”

Du väljer verkligen dina lägen ”när det är slut” och inte. Patetiskt!

Ja, Gävlar vilken bra bortamatch! Inför matchen var Öret bästa hemmalag och jag tror dom fick skjuta 17 skott totalt.

Känns som många gör säsongsbästa idag. Lindbäck och Olesen för att nämna några. Även om Lindbäck även var jäkligt bra senast mot SAIK också. Känns som han börjar komma in i SHL spelet nu och är så bra som vi alla vet att han är. Snacka om konkurrens nu för att Veven ska få spela!

Som sagt, många gör säsongsbästa men jag vill ändå lyfta fram Ölund som genomgående varit vår bästa forward. Vilka kliv han tagit den här säsongen! Det var så här man trodde han skulle se ut när han kom hem igen. Rapp i skridskoåkningen, fysisk, stark på pucken och sen iskall vid frilägena. Jag tycker att han är dominant långa stunder.

Kan vi fortsätta så här så behövs ingen spetsvärvning. Då räcker det att Alcén tar in någon kompetent breddspelare så vi inte är lika skadekänsliga som nu.

Vi klättrar en plats idag är på åttondeplats nu. Dock bara 4 poäng från serieledning och 2 poäng från andraplatsen. Tabellen är galet jämn just nu.

Huge: Monsterbyte med rättvis utdelning.

Zappaholic: Så ja. Monsterbyte.

{8399}: Det låter helt fantastiskt! Gör så!

bifsydväst: Håller med!
Har bett Axle behandla mig som luft och inte kommentera mina inlägg och komma titt som tätt med inlägg och peakar till och om mig.

Hade tänkt behandla honom som luft men när han inte ger sig och till och med skickar dryga pm här på hs så lessnar jag rejält. Jag kan printa det han skriver i pm så ni alla får se att det alltid är han som börjar.
Nu har han fått för sig att jag heter Hampus..
Jag var till och med tvungen att blocka honom från att kunna skriva pm till mig.

Svårt att även låta grabben vara när han postar en bild på Adolf Hitler. Han mördade min morfars mamma och pappa Och det är en person jag inte vill se på ett hockey forum.
Men det är ungefär där hans iq ligger.

Sen tjatar han om Danielsson och då kommenterade jag bara att jag tycker han borde lägga ner honom och att jag själv tror att han inte kommer spela i Brynäs mera.

Men återigen allt drygt och alla peakar står han för alltid först. Sällan om aldrig jag kommenterar han med samma besserwisser inlägg.

KulaShaker: "Det tråkiga är att Brynäs inte förmått att knyta ihop säcken inför pågående säsong, bygget som var så lovande."

”Man ändrar inte på ett vinnande lag”, en sliten klyscha inom idrotten – men det ligger ändå mycket i påståendet. De senaste matcherna, mot Leksand och Skellefteå, känns det för mig som att nästan alla bitar fallit på plats. Brynäs har i mina ögon genomgående varit först på pucken och även varit det hungrigare laget. …Och min känsla och förhoppning är att det kommer att se likadant ut mot Örebro. Jag tror på vinst även ikväll.

Får jag rätt och det fina spelet fortsätter tycker jag att det är väldigt tveksamt att ta in nyförvärv. Det känns som att hela gruppen nu strävar framåt, uppåt och alla verkar ivriga att få komma in på isen. Jag har verkligen njutit av att se de två senaste matcherna.

…Och utanför laget finns unga, hungriga spelare som drömmer om chansen att få komma in och bidra – Theo Lindstein, Linus Lindblom och Joel Holmli till exempel.

När Brynäs vann SM-guld 2012 var stommen i laget egna produkter. …Och det är åt det hållet jag tycker man måste sträva igen. En lovande junior som brinner för det han gör kan vara lika mycket värd för laget som en trött, desillusionerad AHL-spelare som misslyckats med att slå sig in i NHL. …Och är det inte slående att väldigt många som kommer tillbaka från NHL-/AHL-spel har problem med tempot i SHL?

{8399}: Om du vill värva Danielsson som ändå vill ha en lön har du då inga ambitioner att Brynäs ska få en utveckling och gå vidare. Det luktar bakåtsträvande tankesätt Axle San. Du förvånar mig 😳

Gillar Nicky D. Men att värva tillbaka honom i dagens läge skulle vara fel på alla sätt och vis. Då är det Wandell-nivå igen.

Om vi går bet på spets så är det ändå mycket värt om vi kan få in en spelare som flyttar ner typ Olesen till fjärde.

Publiksnitt hittills! Ove, premiär och LIF lyfter snittet
Uppladdat:

500x0-5d4e04e7-4cb7-4307-b4bb-09a57702fe00.jpeg

spolaisen: Du tänker helt fel.

Skulle Brynäs lägga ner Dam. Så skulle säkert flera stora sponsorer lägga av imorgon.
Så viktigt är det att stötta båda sidor av sporten.
Vet ej om du är aktiv i någon förening. Men skulle du kunna säga till damer/tjejer att " Ni kostar så jävla mycket och ni är så dåliga att vi lägger ner ert lag"
Gör det och kom ut med kulorna i behåll, så har du min respekt iaf..

Kolla på FHC Dam. Jävlar vad det kommer att satsas där.
Nästa år så är nog flera lags inkl Brynäs dominans borta.

Var vill man helst bo. Gävle/ Luleå, eller Göteborg?

Alla tänker fel ibland, det är ok😉

KulaShaker: Det klantiga är ju att han innan seriestart tydligt klargjorde att spets skulle in dock inte exakt när. Klart man som supporter blir extra besviken om det inte blir något. Truppen är tunn framåt alltför tunn i min smak.

Huge:
Han säger ju emot sig själv den gode Alcén iom det uttalandet.
Vill vänta in rätt spelare som verkligen tillför spets.
Samtidigt säger han att vi som klubb inte kan konkurrera med andra lag plus att vi saknar ekonomiska muskler.
Trodde han själv att en rätt spets spelare skulle vara billig??

Märks att han inte är van att vara sportchef. Hans uttalanden som görs lite titt som tätt osar osäkerhet och orutin.
Aldrig att Nubben, Evertsson eller Abbott skulle uttala sig som Alcén gjort.

Alla ser och fattar att det inte är hållbart i längden att enbart ha Birger, Kvist, Ljungen och till viss del även Strömgren i en 4e kedja. Om 1 eller 2 blir skadade i dom första 2 linorna så går det knappt att vinna.
Kolla bara på SAIK som också har en väldigt tunn trupp. Lindström, Möller, Robertsson och Kühnahckal var borta sist. Och vips så var laget inte att känna igen.

Brynäs måste iaf värva en till breddforward som Peja ät inne på. Varför inte Vejdemo. När dessutom vi har målsumparna Olesen och Eklind i en 3e kedja blir detta mer tydligt än nånsin.

Vi kan hålla i denna starka form med samma lag. Men det är knappast nått som håller på sikt. Skador och sjukdomar kommer. Var så säkra.

Alcens politiker svar börjar jag tröttna på.
Bättre ge oss fans tydlighet.

Huge: Hissen funkade tydligen galant på genrepet. Sånt som händer, Murphys law osv..

Pigalle: Utgår ifrån att du inte har en susning om varför tekniken inte funkade vid vephissningen, så att gnälla på den ansvarige innan du vet nånting känns ju sådär lagom korkat.
Om du själv nu inte går på A-kassa....

Farsang: smart att lägga erbjudandet i en match mot ett lag som helt saknar supportrar utanför det egna närområdet 💡 👍🏽 Till och med tvåa i Östergötland efter Vita Hästen…

Bör innebära en siffra över 6000 personer i alla fall kan man tycka.

Juuso Ikonen klar för Tappara. Ingen återkomst i Brynäströjan alltså!

Däremot är Emil Bemström uppsatt på waivers.
Lär säkert bli kvar i NHL, men snacka om att det vore ett perfekt nyförvärv!

{10017}: Jag bryr mig inte det minsta om att du försöker göra dig lustig och förminska mig. Om du hade haft nån iq och läsförståelse så hade du kunnat se att det inlägg du kommenterade var det enda inlägg idag jag skrivit om kedjor, backpar och femmor. Så du snackar ju egentligen bara skit. Läs på och se vad jag skriver så kanske du ser att jag skriverier så mycket annat än bara laguppställningar. Du känns relativt ny här på forumet. För det där du precis sa har jag fått höra 10000 tals gånger. Men du kan inte trolla mig.
Jag vet att mina inlägg ofta får mycket likes och att jag är uppskattad här på HS. För det mesta och när jag inte skriver massa skit och är dryg.
Anledningen att jag tog bort mitt förra Nick var enbart för att jag skulle starta om på nytt och istället för att sprida dynga mot klubben i mitt hjärta vara en tillgång på HS.

Att jag fortfarande stör mig på Axle kanske inte är så konstigt. Att efter i 2-3 dagar haft ett uppehåll från HS så bestämmer jag mig från att komma tillbaka. Men det första jag ser då är en bild på Adolf Hitler. Visa lite respekt och hyffs. Nu har Axle bett om ursäkt. Men jag vet av erfarenhet att han ofta hamnar snett på HS och ofta har blivit avstängd pga olika saker han sagt och lagt ut.

{10023}: Tack för ett informativt inlägg.

Sklenicka är uppenbarligen den stora succéspelaren hittills. Förhoppningsvis kan han hålla i det här nu. Jag minns hur vi hyllade hans landsman Robert Kousal efter en stark inledning, sen åkte han på en skada och kom aldrig riktigt tillbaka på allvar i Brynäströjan. Ser dock att han verkar ha varit bra i Tjeckien sedan återkomsten till hemlandet.

Annars finns det 3 väldigt fina tjeckforwards på Waivers nu. Kanonnamn för Alcén allihopa, tycker jag.

{8399}:
Om Berra vässat formen till den Berra vi är vana att se så ska ha definitivt ha en plats bland dom 6 första.
Sen tycker jag Manner är lite feg om han tar bort Julius. Han spelar efter resurser och kör på stenhårt samt gör det väldigt bra!
Hoppas Tom Hedberg får kliva åt sidan. Och stå en match.
Tycker han inte varit speciellt bra senaste 3 matcherna.

Tycker det vore intressant att fortsätta med Sklenička-Kinnvall. Alla verkar bli bättre med David som back partner.
Sen fortsätta med Johannesson-Frippe. Och Berra ihop med Julle.

Limpan hoppas jag får nytt förtroende.

Annars tycker jag kedjorna ser rätt bra ihopsatta just nu.
Kanske kanske byta Olesen mot Strömgren för ett bättre djup. Men iofs tror jag det kan komma att lyssna för 3e kedjan om dom får fortsatt förtroende ihop.
4e kedjan har faktiskt gjort det bättre än vad jag och många andra kunde tro.

Kämpa Bryppe!

{7981}: Den här spelaren har blivit placerad på waiver. Rätt spelartyp, bra ålder, och såg riktigt vass ut på svensk is för några år sedan.

Expressen verkar ha bevakat matchen via SVT 377:
” När den första perioden väl dragit i gång var Skellefteå vassast. ” Hallå???

Älska Ove, älska Brynäs, skratta åt fadäsen, skååål!

Brynäs bättre och förtjänade att vinna. Men jag är ändå irriterad på domarnivån för den kunde (orättvist) ha sänkt oss idag. Vad fan var det frågan om? Kompensation för att SAIK hade spelare borta? Det är för dåligt.

Men otroligt glad för sex poäng denna veckan, 0 p hade cementerat oss i botten, det gav arbetsro. Tror inte att Rögle är i botten för att stanna…

AW-M89: Ang domarinsatsen. Vi har medhåll från Lulää.
Uppladdat:

500x0-a71e9780-eb51-4759-9d85-94a068148e2c.png

RÄTTVIST!!!

Puuh... Vi gör det inte lätt för oss.

Härlig krigarinsats. För Ove!

9 poäng på Sklenicka nu. Så jävla bra. 🙏

JonteD: Alltså Sklenicka, vilken lirare

Första minnet av Ove Molin måste vara Kringel-cupen -93. Brynäs vann och om jag inte minns fel så föddes smurfkedjan då. Som alla vet blev det SM-guld samma år med Dackell i en avgörande roll. Ove är en legend och absolut en av föreningens bästa spelare genom tiderna.
Hatten av Ove!

Nu har det släppt för Timashov med 2 mål senast. Då väntar vi bara på Palve och framförallt Rödin.
Släpper det för Rödin så kommer det se myyyyycket bättre ut. När han får medgång är det som att lokföraren lägger i full gas på tåget och drar med sig alla vagnar.

{8399}: Grattis till vinsten!

Davydov: Ja, finns nog inget skönare och för sömnen mer välgörande än en vinst, när man är på väg att bädda ner sig för natten.
Säger en snart 69-årig pensionär som för länge sen borde ha lärt sig att det finns viktigare saker här i livet. Men fan tro´t, som det verkar... :-))

xxx BIF xxx: Ölund och Sklenicka ser ut att vara väldigt vältränade. Explosiva och uthålliga. Inte så förvånande för Sklenickas del, för tjeckoslovakiska spelare brukar ofta vara otroligt starka och explosiva särskilt i underkroppen, men överraskande att Ölund har höjt sig så mycket. Tycker även Scott ser fräsch ut även om man såklart ser att han inte längre är ung.

Timashov ser bättre ut igår, kan mycket väl handla om att han tog kortare byten, som Manner var inne på efter matchen.

Tycker däremot att t.ex Rödin har tappat explosivitet stegvis de senaste åren, men han är ju inte längre ung och har haft en del jobbiga skador genom åren, så kanske är naturligt.

Helt otroligt att en omotiverad timashov gör 2 mål!

Jockster : Dina jävla sopor kvitterade just👍

Vågar man titta ikväll? Var mentalt slut efter Malmö-matchen.