1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775396 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Synd att domarna håller så jävla dålig kvalitet, det är åt bägge håll ska tilläggas.

Men man börjar vänja sig för längesedan.

Ang matchstraffet på sigalet så är det enligt mig inte matchstraff,
Max 2 min på sin höjd.

Tack för en bra match igår.

Väl mött igen den 7 mars. Då hoppas vi att det är 2 lag som lämnat bottenskiktet 😉

Skönt att vi har treårsplanen en kväll som den här.

Jim80: 1 poäng blev det mot Oskarshamn och Leksand alltså. Bye bye Mange.

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Jag köper inte riktigt det Sundlöv säger idag, "Inte bara värva för värvandets skull". När ska man bli proaktiv? Det är snart 2020 och vi sitter utan ersättare för Boqvist, där skulle man satsat på att täcka upp innan seriestart. Lägg till att vi vet att skador alltid kommer.

Vilka var tänkta att vara våra kreativa backar? Söderström, Norin och Lindelöf. Lindelöf platsar inte, Norin gränsfall. Söderström inledde i Nordamerika och JVM var en garanti mer eller mindre.

Hur kan vi misslyckas med att scouta två spelare i VIK? Både Zetterberg och Lindelöf verkar sakna skridskor för SHL.

Nä, jag dyrkar både Sundlöv och Dacke för vad de gjort i Brynäströjan, men är fruktansvärt besviken på dem i dagens läge.

bradberry: Ni borde bara ignorera Huge, diskussioner med honom är som ett svart hål. Han kommer aldrig hålla med, byta åsikt eller sluta med nedsättande one-liners mot andra skribenter. Det är hopplöst så ignorera bara, det är nog enda sättet att minimera antalet hjärndöda inlägg från honom.

Huge: ”Ok.
Kan du isf ge oss en konkret bild och berätta hur du vill att de olika uppspelen borde se ut, beroende på hur motståndaren agerar när vi har puck?”

- Nu är du där och trampar igen! Är det inte meningen att kunnigt yrkesfolk skall fixa detta? Man måste väl kunna ställa högre krav på avlönade elittränare än tyckare på ett hockeyforum...?

Så fort det påtalas brister på tränarna så försöker du finna motargument genom att jämföra tränarnas ishockeykompetens med HS-medlemmars dito. Hir tänker du då?

Huge: Tycker du kunnigt yrkesfolk lyckas med sin uppgift?

Det är inte mitt/ vårt ansvar att ge laget idéer hur man ska spela.
Det finns det anställda som ska göra.
Klarar inte de av det så ska någon annan som klarar det bättre anställas.

Vi som supportrar har all rätt i världen att uttrycka vår oro och upprördhet över spelet som Brynäs presterar nu.

När man läser vad du skriver så förstår man vilken sida du står på..
Du är en så nyttig "idiot" som bara följer vad ledningen säger.

Det är sorgligt att se.

Huge: att som du prata om detaljer är som att prata om att vi behöver en kofångare till bilen. När det inte finns nån bensin , ingen ratt batteriet trasigt Verkstaden är stängd och vi befinner oss mitt i ödemarken utan karta och kompass!
Jag gillar inte att sparka tränare men uppenbart är något väldigt fel när man har haft 18 miñ på sig att prata om hur man ska uppträda efter paus och inget händer...och att det ser ut så är numera en regel och inget undantag!
Räddninen kan bli att vi har skaffat oss lite mer poäng än lagen under och att de knappast tar så många mer poäng de heller..för just nu är det tamejfan inte bra någonstans

eltifoso: Fullsatt, bra träningsvecka, bra snack, vi möter jumbon och vår bästa spelare Mannberg i målform. Jag tippar 9-0.

Sv: A proposito de nada
God Jul brynäsvänner!

Jag önskar er alla här på forumet en god jul!!
Jag vill även skänka en tanke till alla dem i världen som på ett eller annat sätt har det svårt i livet.

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Steenm: Lindelöfs skridskoåkning är bland det sämsta jag sett i en elitliga. Han blev ju ikappåkt från mittzon mot slutet av perioden. Helt sjukt.

Kevin47:
#2010338 · Kevin47 20x20-41786_251199266865_4781574_n.jpg · 2019-12-02 19:36
R?dinAGJ: Från en kollega på jobbet som känner personer inom Brynäs han som gav mig sallinen förut

Är du ute och kastar sten i glashus? :)

Kevin47: Inte för att vara sån med vad bidrar du med själv hit? Tycker du inte gör annat än grinar och gnäller.

Kevin47: Alla som är lediga nu är det av en anledning och det är sällan en god anledning. Emil Molin var en fyndvärvning av Sundlöv.

Ove Myling: ” För att köra en liknelse såhär i juletider: i år så låg ett väl inslaget paket under granen som man sneglade lystet mot. Kunde det vara en iphone 11? När det väl blev dags för julaftonen öppnade man paketet men det visade sig vara samma luggslitna trasdockor som man fått de senaste 20 åren.”

Fast nu vet du ju inte efter vilka förutsättningar årets jultomte jobbar efter...
Sen måste du ge tomten lite tid att anpassa sig också. 3 år tar det att få till en väl fungerande tomteverkstad med rätt Nisse på rätt plats. Efter det kan du räkna med att du kommer få riktiga superpaket vid minst 4 julaftnar inom en 10-årsperiod.

xxx BIF xxx: alcen o sallinen rök ihop på träningen

Lindström: Tycker Sallinen är en given 2a center alla dagar i veckan i nuvarande Brynäs.

Sen skulle det ju även vara intressant att se Molin på sin "naturliga" position som center.

Förhoppningsvis ges det plats till den positionen för hans del nästa säsong. Jag tycker att han ska få förlängt kontrakt.

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Chris11: Scott va bra igår inget snack! Men brodecki va fan snäppet vassare vann tillbaka puckar varje byte, vart farligt hela tiden han hade pucken

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
YES - Äntligen vann Brynäs en tredjeperiod och en OT.

Skål på det

Zappaholic: Läs senaste artikeln om ev nyförvärv och låtsas att allt Sundlöv säger är på tvärtomspråket. Då blir man glad!👍
Att förstärka mitt under säsong är alltså inte så lätt. Då vet vi det till nästa år. Check Dacklöv!

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Kul att Birgersson fick 20s...
Vafan skulle dom kosta på han en flygbiljett för?

Hur dåligt ska man prestera i Brynäs för att bli bänkad?

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Undrar vilka fler lag - om de fick ”chansen” - som skulle ha Mannberg och Rhodin i första?
AIK? Mora, kanske? Karlskrona?

Forsberg 1978: Bra, då kanske Sundlöv kan kolla av läget och vänta in Boqen liiiiite till... Ett definitivt nej kanske inte kommer för ens 2 dagar innan transfer deadline.

Mattson: Det vi vet med säkerhet är att chiefs på åsen återigen misslyckades med att sätta ett konkurrenskraftigt lag på isen den 15:e september. Vi får återigen slåss med näbbar och klor för att hålla 10:e platsen och vi måste återigen ut och jaga förstärkningar på en död marknad. Detta vet vi.

Lindström: www.shl.se/statistik/spelare?season=from2019-11-22to2019-11-24&gameType=regular&position=All&status=All&team=1ab8-1ab8bfj7N&vsTeam=All&outcome=all&location=all
Här
28 min på Sigalet, helt galet.
Han förtjänar jävlar i mig mycket beröm, har sett stabil ut på slutet.

Förbannat rolig hockey att se.
Jag är riktigt imponerad av Brynäs start.

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
munkas: Roligt med en tjej/kvinna på forumet i alla fall, skräm inte bort Hotkitty17 med en massa trams nu grabbar.

kul att se Linblom i NHL iår leder målligan i flyers, och någon som hade räknat på att 49 av hans 55 poäng i NHL är primary poäng alltså mål eller första assist. inte illa pinkat alltså

Forsberg 1978:
Tackar för underhållningen och skönt att se att ni tar 3p mot Piteå Södra denna kväll..

Sitter med tårar i ögonen efter att ha lyssnat på Honken i intervjun. Du är en riktig Kung Honken 💖
. Tack för all tid i Brynäs och den starka bidragande orsaken till Guldet 2011/2012

spolaisen: Kanske de kan bli roomies och typ käka finska piroger och leverlåda tillsammans och spela Wordfeud på finska med varandra.

xxx BIF xxx: En sån sniper skulle Brynäs behöva.

Makita: Be careful what you wish for. En del av oss som håller på Gefle trodde det skulle bli roligare i Superettan, mer attraktiv fotboll och fler vinster, men det gick åt h-lvete :-)

Mattson: Angående perspektiv:

Brynäs var rejält nere i skiten förra säsongen. Och då tänker jag på lagbygget och hur man spelade. Att återhämta sig från det kommer ta ett tag. Det kommer inte bli guld och gröna skogar direkt. Det hoppas jag alla inser. Även fast vi tagit färre poäng än förra säsongen vid samma tidpunkt är jag betydligt mindre orolig för kval neråt. Vi har en betydligt bredare och bättre trupp i år. Vi spelar ett spel som är betydligt roligare att kolla på, och som jag tror kommer vara mer vägvinnande över tid.

Förra säsongen överpresterade vi när vi hade tagit 22 poäng innan landslagsuppehållet. Det visste alla. Det skulle aldrig hålla i sig med tanke på hur utspelade vi var match efter match. I år har vi underpresterat men ändå tagit 18 poäng. Får vi fart på grejerna tror jag verkligen på detta lag. Att vi fick in Molin var ett genidrag av Sundlöv. Tänk att vi kan lira en sån spelare i tredjekedjan. Jämför det med förra året när samma kedja bestod av Alcén-Blomqvist-Rohdin. Och hur fjärdekedjan såg ut för en säsong sedan ska vi inte ens prata om. Hemskt var det i alla fall.

{8399}: Inget ont om Asklöf, säkert en trevlig kille vid sidan av isen. Men han är ingen SHL-spelare. Hade varit bra för honom att ta några år i Allsvenskan.

Huge: "Men när du nu behagar att skriva igen så håller du din vana trogen stilen med att försvara skribenter som "häcklar" ansvariga i föreningen, i det här fallet BZ."

Yup, BZ har fått mycket skit men värst har väl isf föreningen betett sig mot din gullegris när dom sparkade ut honom under minst sagt förnedrande former. Sällan en sportchef får sparken mitt i säsongen.

Föreningens behandling av BZ är ingenting mot diverse "häcklande" härinne.

Adam Boqvist gjorde sitt första NHL mål inatt!

Nån av er med lite kontakter som hört denna, att Brynäs har en nordamerikan från nån europeisk liga på g? Min kontakt visste inte om det var back eller forward. Fick det från en brynäsanställds son.

Lite sammanfattning av dagens insats:

Anfallsspelet var bättre än på länge. Varför krångla i sarghörnor i stället för att lägga kruten på att gå rakt på mål. Idag lyckades man med det. Snabbare passningsspel och snabba avslut

Försvaret var mycket mera kompakta än på länge. J. Eriksson var trygg i målet vilket underlättar en hel del för försvarsspelare, t.o.m Lindelöf gjorde det bra.

PP (bortsett från ett tillfälle) var rikrigt vasst. Allt gick mycket snabbare, bra förflyttningar, korta passningar.

BP Kompakt och fysiskt spel. Fick Frölunda lägen så var Jocke på plats.

Sammanfattningsvis så ser det mesta bättre ut. Höjer vi oss i både BP och PP så tror jag att vi vinner fler matcher.

Många i laget får MVG idag.

Sv: Brynäs - Frölunda i ERP
Anders Berg: ”Bra med 3 poäng. Nu får dock Sundqvist stanna ett tag till = mindre bra.”

Jo det är bra, varje vinst är bra och vinner vi utan att behöva sparka folk så är det ju det bästa.

lapad: Snart sparkar Växjö Hallam. Knip han fort som fan då och sparka MS

Sv: En utläggning om att Brynäs IF behöver förändra ledarstaben
{8356}: Exakt! Varför sparkades Sjödin/Larsson. Varför lät man BZ gå tre veckor in på säsongen?
Manegen skulle krattas för det gamla gänget som BZ entledigade.
Ansvaret vilar tungt på Dackells axlar...

SnowKing:
Det som gör det tydligt för mig är att huvudet först kastas bakåt och han går i backen på det sätt han gör med bakhuvudet. Nästan handlöst.
Det finns väldigt ofta en inbyggd, medvetet eller omedvetet intränad, reaktion hos idrottsmän/kvinnor som gör att de kan ta ”naturliga” smällar (inom sin sport) som andra normalt inte kan.
Att tajma den huvudrörelsen, inkl kropp, på det sättet borde därför vara antingen intränad, genom enorm mängdträning, eller oförberedd så kroppen inte hinner involvera muskelminnet för nacken att dämpa fallet, vilket vore det naturligt för en hockeyspelare som är så pass beredd att den hinner fejka en sådan filmning så naturligt.
Det jag menar är den andra gången huvudet går i isen, där först syns att nacken/muskelminnet är involverad för att dämpa fallet.

Är fan ingen filmning!

{8399}: Hela diskussionen känns märklig, skydda idioten som använder klubban till annat än att spela hockey med.
Anklaga den som får klubban i bröstet för en de ena en det andra gör att man undrar hur det står till i skallen hos många.

Samma personer som troligen tycker att våldtäkten är offrets fel och inte äckelidioten som utför den.

Skrikegård & co kan stämpla ut, skäms över att ha dom i studion och sitta och försvara idiot handlingar. Hade han legat kvar på isen och skippat några byten efter hade lotterinämnden garanterat stängt av han...

Sen är det SYND att Brynäs inte har en polis som kunnat spöat upp fjanten rejält med HÄNDERNA inte med något tillhygge. Hade han gjort det där i AHL hade han garanterats fått käka med sugrör.

Berge: Brynäs är inte bättre själva. Zetterberg gjorde 24 mål i allsvenskan förra säsongen men jag tror inte Brynäs har någon lust att ge honom till en allsvensk klubb bara för sakens skull. Om man ser användning för Z i var tredje match, så som Devils använder Boqvist, blir han kvar.

Förstår att många är frustrerade över Boqvist-situationen, men det är så gamet funkar. Brynäs har två Västeråsare på läktaren, Z och Lindelöf, som säkerligen hade varit stora tillgångar där.

Tror det bästa vi kan göra är att glömma Boqvist. Han verkar bli kvar där borta, om han inte gör det kan vi säkerligen hitta plats åt honom i laget. Oavsett vilket måste Brynäs leta förstärkning.

Charles: Lindblom kan nog ha varit den mest underskattade spelaren vi haft i Brynäs någonsin. Och då talar jag inte om att vi inte fattade att han var bra, vi fattade bara inte hur bra han var.

De två sista säsongerna i SHL spelade han i några av seriens bästa kedjor. Men första säsongen gick snacket att det var Scott och Rödin som bar kedjan, andra säsongen var det Jensen och Clark som var stjärnorna.

Men Lindblom kunde allt. Han hade spelsinne, duktig på skridskor, stor, hade bra skott och fantastiskt på att hålla och täcka puck.

Omöjlig för motståndare att plocka bort en sån spelare.

Fan vad jag saknar Oskar Lindblom.

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Solklar tripping på Mannberg

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Hescores: sopa upp blod efter em filmning. Han är go ibland Wikegård...

Berge: Förstår inte riktigt vem som är vinnaren i den här situationen. Visst det betyder att Devils kan använda sig av honom nu om de vill, men på lång sikt hade det väl varit bättre även för dem att låna ut Boqvist till Brynäs en säsong så att han kan utvecklas? För det lär han ju knappast göra genom att sitta på läktaren i New Jersey. Mycket märkligt agerande av dem.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
RBK: Fel. Hade domarna efter matchen sett att det var en regelvidrig tackling/händelse hade de anmält den direkt.

Sen är det så här att oavsett hur partisk/opartisk man är så är detta en bra tackling.
Scott har absolut en uppåtgående rörelse (vilket inte är förbjudet), han träffar Curran rakt i bröstet, varpå Currans huvud går i en rörelse bakåt likt en whiplash-rörelse.
Möjligtvis så träffar Scott, Curran med sin hjälm, arm etc MEN det är absolut ingen ful tackling någonstans.
Sen är klart att det är olyckligt om Curran skulle skada sig, blöda etc. Men att säga att det ska vara en avstängning på just denna tackling är att vilja ha fram en hockey utan tacklingar.

Ta tex Bouchers tackling på Ölund, Ta Höglanders tackling på Styrman. Ta även med Anderséns tackling ifjol på Pathrik Westerholm.
Dessa är tacklingar som är regelvidriga.
Bouchers är sen, riktigt ful, uppåtgående rörelse DÄR han träffar huvud först.
Höglander sänker ju Styrman med en armbåge rakt i ansiktet vid en offensiv tackling. Den är också riktigt ful.
Anderséns tackling vet jag att många här inne tycker är en bra tackling och jag vet att jag flera gånger haft många emot mig - men det är ingen bra tackling.
Sen är just själva tacklingen svår att bedöma i första läget då man ej ser helt hundra vart den tar.
Men vid långsammare titt så syns det klart och tydligt att det är en tackling som ska anmälas och ja han blev avstängd för den.

Scotts tackling på Curran är helt enligt regelboken och ska absolut inte bestraffas.