1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775690 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Växjö-Brynäs 20161015 MATCHTRÅD
That the goal that you skåååård häär... Fredriksson briljerar hahahaha

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
{7877}: Jag tycker att båda Leksand mål hittills är dundertavlor av Sandström. Det är situationer där han möjligtvis är skymd men där en bra målvakt helt enkelt ser till att se pucken.

Sv: Skellefteå - Brynäs 8/10
munkas: Clark kommer igång? Skämtar du? Han har gjort 5p på 6 matcher, vet inte vad du förväntar dig. Men i min bok är de klart okej!

David FUCKING Rautio räddar 42 skott idag. Tack för 3 poäng David!

Nu vill jag se ett elakt Brynäs. Ett fromt Brynäs åker och betraktar ilskna saikare... Ta initiativ nu! Reta upp! Smäll på!!!!

Kurtan: Svårt att tycka om ett lag som har fans med sådan brist på ödmjukhet som ni har.

bifhjärta: Idag håller vi alla tummar och tår för en Brynäsvinst och den 4:e raka förlusten för Aplaget från Sveriges fulaste/tråkigaste stad Skellefteå. Och täppa igen käften på trollen i apboken.
Nu eller aldrig, Forza Bulan!

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 2016-10-06
Qvarre: Rättvis seger, inget snack.
Twinsen med Zaborsky ser riktigt bra ut, bara en tidsfråga innan tjecken levererar, borde släppa efter första baljan. Hade ett par fina chanser idag och även en framspelning till öppet mål som Ponthus tyvärr missade.
Kul att Enter och den femman fick avgöra, det var dom värda.
Till sist: Oscar Lindblom, redan en fältherre och klippa. Undrar hur länge vi får behålla honom? Njut så länge det varar, nu tar vi SAIK på lördag och bryter den tröttsamma förlustsviten.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Du kan väl formeln som appliceras vid uttalanden av diverse cykelreparatörer och blomsterbud om skador på spelare i Brynäs? Här har du den: (Prognos för läkningstid fastställt av "kunnig" inom Brynäs) x 3 + 2-4 veckor = Egentlig läkningstid.
Fälth borde vara i speldugligt skick i slutet av november ungefär.

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Vilken genomusel publiksiffra.

En lördag klockan 16 och det är lika dåligt som en tisdag i serielunken
när Brynäs ligger på nedre halvan i tabellen.

Var det förlusten borta mot Frölunda som var droppen?
Då förtjänar laget minsann ingen publik.

Nu när det blivit en till förlust.
Ska det bli 3000 då mot Luleå?

Eller vad hade gävlepubliken för ursäkt denna gång?

Verkar ju inte som Gävle vill ha ett lag i SHL.
Och fortsätter det gå så här få människor på matcherna.
Ja då är de få sin vilja igenom. För då lär vi inte
klara de ekonomiska kraven för att spela i SHL.

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Sjödda:
"Vi får tillbaks folk på lördag"
"Jensen kommer garanterat vara med"

Härligt!!!!!

Qvarre: Spelar omdömmen 1-6

Sandström 3 - Okej men inte mycket mer. Förväntar mig att Rautio står hemma mot Lhc på lördag.

Gunderson 3 - Gör mycket rätt men spelar lite svårt ibland. Har i säsongsinledningen redan gjort ett par indianare.. vill mycket och jag är toksäker på att det lossnar snart.
Bertilsson 5 - Ruskigt skicklig i defenisiva zon. Enorm klippa! Var nog vääääldigt många som höll andan när idioten Hudacec tackla bakifrån.

Clark 5 - En riktig artist, bra toutch på allt han gör, grymt klipp i skottet, snabb och avig. Kan mycket väl blanda sej in i toppen av poängligan i år.
Paw 2 - Ruskigt iskall... enda anledningen till att han får en 2a är för att han vann mer tek än vanligt. Ser allmänt virrig ut.
Paille 4 - Otroligt nyttig och har en härlig attityd. Krigar på som ingen annan.

Pudas 5 - Såhär vill jag se Pudas. Placeringssäker, grymt bra i bägge zonerna. Bästa back tillsammans med Berra.
Zanetti 1 - Vart i helvete är fjolårets Zanetti?! Extremt osäker med puck, seg, virrig och allmänt okoncentrerad.

Johnson 2 - Ser trög ut och får inte mycket att stämma. Ser frustrerad ut.. behöver få igång spelet i 5 mot 5 och spela enklare.
Granström 3 - Granis får knappt godkänt. Svag 3a. En av shls bästa tekare, nyttig i BP men lär kötta mera. Mer rakt på mål tack!!
Enterfeldt 2 - Känner inte alls igen Enter. Dock ska sägas att detta var Sebbes första match. Man ser att han är en riktig krigare. Var nära ett mål vid ett långt byte. Är ju egentligen center.

Carlsson 3 - Såg riktigt bra ut den tid han spela. Tyvärr drar Sunken ner han betyg då det ofta blev spel i defenisiva zon när dom var inne. Måste vara en mardröm att spela med #22
Sundqvist 1 - Åh herregud Sunken... sätter inte en enda pass på bladet. Indianare på indianare.. spelar rätt ovårdat som mycket väl kunde ha resulterat i utvisningar. Blir så less att man inte kör Ersson istället för Sunken.

Pow 4 - Har en helt annan speed och styrka i år. Spelar med mycket självförtroende och skapar massor på egen hand och med Lindblom
Thorell 4 - Grym start match av Gurra! Slet på riktigt bra, smart tvåvägs spelare som även tekade grymt.
Lindblom 5 - Oj oj oj vad härligt att se utvecklingen på Oskar. Kommer bli en stöttespelare i år. Gör så vi kommer ha enorm bredd på forwardssidan.

Alcén 3 - Bra match av Johan. Krigare som alltid ger 100%. En grymt starkt mål, kul!
Blomqvist 4 - Äntligen får Jacke speltidi pp. Han förtjänar verkligen det. Ser oförskämt vass ut. Riktigt bra match idag, igen!!
Mannberg 3 - Började väldigt starkt med en ruggig intensiv åkning. Nyttig även i BP. Mattades av i slutet av matchen. Men jäklar vilka steg danne tagit mot fjolårets säsong.

Domarna 3 - Okej inte mer. Kunde ta 2+10 på Libor. Annars en bra match av domarna kan jag tycka.

Clark har en rätt sjuk bössa.

Chris11: rätt säker på att det är en lättare ryggskada, har haft dom flesta ryggåkommor man kan ha - och när han har tränat i rött igår säger det mig att det inte är någon större fara. Hade det varit något värre så hade han inte kunna åkt skridskor 3 dagar efter.

Så det är alltså oklart med Kilström i morgon också??? 😡😡😡 Dags för Brynäs att ringa det okända?

Karlskrona har lekstuga på Hovet 4-0 nu😂

Inkazar: Det förklarar varför han sett medioker ut hittills iaf. Ändå skapligt med tanke på att han går på 70% i matcherna. Det ska bli roligt att se honom i full kapacitet när den diffusa ryggskadan fått en korrekt diagnos och behandling. Team cykelreparatörer got this! Han kommer vara som ny om 16-18 månader!

Pettisbif: Personligen tycker jag ett lag som FBK ska ändra sitt intro. De borde åka in på isen genom ett stort rövhål.

Så känner jag för den klubben.

Rapport från dagens träning är att Thorell lirade center emellan Ponta och Lindblom. Vi får väl se hur de ser ut frammåt onsdag, men spontant känns det riktigt. Tror inte Enterfeldt når in i truppen som det är nu mer än 13e.

Alltså när Jensen är tillbaka så ser jag rejält positivt på vår forwardsbesättning. Tycker den känns mycket bättre nu än när ja bara läste den på papper. Jensen är nog största utropstecknet tillsammans med Paille vad gäller nyförvärven.

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Några reflektioner:
- Samspelet fungerar inte än. Målchanser skapas främst genom individuella prestationer eller motståndarnas misstag, inte genom kombinationer etc. Påminner lite om Tre Kronor i World Cup där endast Sedinarnas kedja ser ut att ha kemi. Men det kommer med tålamod.
- De tilltänkta spetsspelarna besitter uppenbar individuell skicklighet. Nu måste samspelet klaffa också. Märks tydligt i powerplay att man inte är samspelta.
- På tal om powerplay. När inte ens Gunderson får till det vet man att det är problem.
- Brynäs blev fastcheckade i egen zon när Frölunda satte in press. Backarna förlorade många närkamper i försvarszon.
- Rautio var godkänd men inte mer. Han är en okej målvakt men ingen matchvinnartyp. En riktigt bra målvakt hade naturligtvis tagit Frölundas andra mål. Som jag har skrivit förut, Sandström måste steppa upp om Brynäs ska ha en möjlighet att gå långt i slutspel.
- Pudas hade några riktigt bra skottlägen där han inte träffade mål. Där krävs bättring.
- Bertilsson är OK men ännu inte i toppslag. Saknar tajmingen för att kunna sätta in stora tacklingar.

smallround: Osportsligt uppträdande är väl när Rönnberg alltid ska se ut som en mupp mot domarna?

Vilken jäkla match, SKÅL!!!!!!

"Styr vad dom händer" säger Rönnbär. Knarkar gubben?

Mike.F: Aha! Okej, nej inte drar vi några växlar av detta inte....Behöver bättre motstånd innan vi vet vart det lutar....

Sjukt dött i tråden. Gameday, laddad nu alla Brynäsare!! Dagen är kommen vi alla väntat på under sommaren!

honken21: Brodecki 13e forward idag... skräll *NOT*

Satan i gatan vilken underhållning i World Cup! Jag är helt utmattad!! Pust

Chris11:
För min del hoppas jag Brynäs såg FHC's virriga och osäkra uppträdande i egen zon när Malmö satte hög press. Så länge Malmö tryckte på hade de betydligt lättare att skapa chanser och tryck än FHC.
I sista blev Malmö passiva,(3-0 spöket? ) samtidigt som FHC lyfte sitt spel. FHC tog sig in i matchen igen efter två onödiga utvisningar.

Om BIF lyckas sätta press högt på samma sätt som Malmö och erövra puck tidigt kan det kanske bli en rolig fredagskväll?

Nu gävlar kör vi! 😊

Pettisbif: För att byta lite ämne här på HS. Kul för Paille att spela i första linan ikväll mot Djurgården, med all rätt dessutom! Paille är nog den spelaren, sett till alla matcher som har varit bäst och jämnast! Han förtjänar verkligen att få spela i första ikväll tycker jag!

Laget mot DIF och förmodligen även i premiären mot Frölunda:

Sandström (Rautio)

Gunderson - Bertilsson
Zaborsky - Granström - Johnson

Pudas - Kilström
Paille - Pa.Westerholm - Clark

Carlsson - Zanetti
Lindblom - Jensen - Po.Westerholm

Sundqvist
Enterfeldt - Blomqvist - Alcén
Mannberg

Vilar:
Ersson, Fälth, Thorell, Ölund

PP1:
Gunderson
Clark
Johnson
Granström
Zaborsky

PP2:
Pudas
Po.Westerholm/Paille
Pa.Westerholm
Jensen
Lindblom

BP par:
Blomqvist - Alcén
Enterfeldt - Mannberg
Granström - Paille

NU KÖR VI!!!

Sv: Frölunda-Brynäs 24.e sep
Rätt skönt att se fyra exbrynäsare i world cup-laget.

Sv: Träningsmatcher 2016
Skrubben: Det verkar som att du får fortsätta med matchsammanfattningar.
Jag hade annat för mig idag, så jag orkade inte scrolla tillbaka.
Men det räckte absolut med din sammanfattning.
Bra skrivet!
Kommer nog att vilja ha en sån efter varje match sen i serien.
Om man missar så gör det inget👍👍

Skrubben: Tack för en bra sammanfattning det uppskattas väldigt mycket!

Jag älskar Paille redan dock. Han är riktigt bra! Grym idag också. Skapar massor helt på egen hand.

honken21: träningsmatch eller ej. Rätt skönt att slå Leksand iaf. Bra lördag.

Vilken överkörning! Paille var vass, han förtjänade ett mål.

TobiasR: Total dominans av Brynäs från början till slut. En hel del utvisningar men bra BP, Leksand kom aldrig till någonting. Passningarna satt väldigt bra, bra fart, det mesta var bra. Men motståndet väldigt mediokert.

Sandström håller nollan och ser stabil ut.

Alla backar gör bra ifrån sig. Lucas Carlsson tidigt nära att göra en repris på sitt drömmål från i fjol. Gunderson och Bertilsson var majestätiska. Fälth lite darrig i första men tog sig, visade bra passningsspel. Tycker det man framförallt tar med sig från matchen är kvalitén i uppspelen, puckarna satt på bladet. Pudas hade lite trögt emellanåt, fastnade med flera skott i täck.

Paille-Granström-Johnson: Slås mest av hur smart Granis är, med och utan puck. Kontrollerar spelet med sina åkvägar. Paille både snabb och bra puckkontroll, borde kanske gjort något mål, även han läser spelet bra och är på rätt plats.

Clark-Pathrik-Zaborsky: Bra fart. Clark såg väldigt pigg ut. Zaborsky blixtrade till några gånger och visade att det finns klass där, en och annan bra passning samt en "Rödin-vändning" på mittplan.

Ponthus-Jensen-Lindblom: Den mer anonyma enheten idag, till skillnad från tidigare. Kom inte till mycket. Jensen gjorde några bra grejer, men Ponthus och framförallt Lindblom var nästan helt osynliga matchen igenom.

Mannberg-Blomqvist-Thorell: Mycket bra match. Mannberg är grymt giftig med sin fart, Blomqvist och Thorell tog många kloka beslut. Känns som en exemplarisk fjärdekedja.

{7225}: Det är ren och skär njutning att lyssna på vår speaker. Enligt mig den klart bästa i svensk ishockey.

Sv: Försäsongen 16/17
{7225}:
Jag tycker Linus Ölund gjorde en väldigt pigg match! Han glöms lätt bort, men är en väldigt spännande talang.

Där presenterade sig Paielle. Jag är mindre orolig över honom nu efter det där. Får hoppas det blir mer sånt.

Då rullar bilen från Norrköping för årets första besök i Metropolen Gävle :-)

Apropå spännande spelare, minns inte när jag tyckte vi hade en sån här intressant trupp senast. Det är såklart en ovisshet i det också.

Zaborsky, Clark och Paille är jag sjukt spänd på. Men även Fälth blir väldigt intressant, nedgång eller nytändning där?

Sen blir det riktigt intressant att se hur Lucas, Zanetti och Pudas utvecklas denna säsongen.

Slog mig precis nu att vi inte längre kommer få de där 10-12 garanterade poängen mot Modo nästa år. Trist!

All cred till Jakob Markström för allt slit i farmarligan. Nu kom belöningen.
www.hockeysverige.se/2016/07/07/vancouver-satsar-pa-markstrom-ger-honom-ett-nytt-kontrakt/

Sv: Stefan Bengtzén - The next episode...
Inkazar: Hade man väntat till nyår så hade det nog bara varit en stor osäkerhet för hela föreningen. Hade man då sparkat honom, och sen tagit in en ny sportchef lagom till silly season 17/18? Eller hade man låtit Bengtzén byggt laget och sen dragit? Nej, det här var det absolut bästa alternativet enligt mig. Hade man velat byta sportchef så hade man nog fått göra det väldigt tidigt på säsongen, för att ge tid till den nya som skulle in. Nu verkar Stark och övriga ledningen i Brynäs nöjd med Bengan, så då var der helt rätt att förlänga nu så man slipper spekulationer.

Skrubben: Grymt bra=) Gillar Bengtzen och hoppas Bulan förlänger med

Sv: Stefan Bengtzén - The next episode...
tjugo8: Gillar detta som fan. Bra med kontinuitet på den positionen. Fortsätt på den inslagna vägen så kommer förhoppningsvis framgångarna till slut. Jag tycker han är på helt rätt spår.

Stark Klubbdirektör
Stark o BZ är alltså tillgängliga för Brynäsare vid 5 arrangerade tillfällen på 3 månader, respekt!
Känns bra m Stark, öppen, tydlig, aggerande

Hälsning från Zaborsky!

Zaborsky verkar vara en skön kille utanför isen 👊