1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776381 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Med tanke på hur många klara läggen vi missat den senaste tiden så var detta MER än rättvist!
Denna match skall följa med spelarna resterande matcher nu. Kan man slå serieledarna borta så kan man slå ALLA!

Hahahaha sjukaste mål man sett i ett bedrövligt PP. Snigelfart deluxe.

JawKee: Samma problem som med illegala streams och gömda kameror i biosalonger. Om man vill ta del av material som andra har skapat och valt att ta betalt för så får man se till att betala. Annars gör man ett aktivt val att inte ta del av det och får stå sitt kast. Jag tänker inte lägga någon värdering i vad folk väljer att betala för, men står upp för upphovsmännens rätt att ta betalt för sitt material.

Huge: En fråga till dig Huge, Anser du att professionella, kunniga och erfarna domare kan göra misstag?

Annars så finns det väl ingen anledning att ngnsin klaga på ett domslut? Om inte domaren dömer utvisning så är det inte utvisning. Och vice versa. Punkt!

Läktarproffset: Ni Timråiter är alla filosofer. Underskatta inte Brynäs dom är bra och dom klarar kontrakt. Heja Brynäs

Bulten: ”Orolig på riktigt för vissas obefintliga kritiska tänkande. Ingenting stämmer, ändå så sväljer ni storyn med hull och hår”

Inte kritiskt tänkande?
Du menar att vi borde sluta tro på vad medierna skriver och istället tro på en ältande, arbetslös konspirationsteoretiker som kallar sig ”Bulten” på ett hockeyforum?
Är det att vara kritiskt tänkande?

Bulten: Mmmm det hela verkar vara i samarbete med FSB och CIA så det är avancerade grejor. Kan berätta mer när jag talat med min kontakt på MI5...

Bulten: Som Ni gamla kommer ihåg. Så fanns det juben användare här förr som ALDRIG gladdes av Brynäs.

Undrar om inte Bulten är Gurra 88.

Btw. Det måste vara kul att sitta i en annan debatt med dig. Där man kanske inte tycker samma helt och hållet.

Ditt glas är alltid halvtomt eller?

Supportern: Jag håller helt med om att det finns strutsar här inne och det är definitivt inte heller rätt väg.

Hur svårt ska det vara att fixa det här med profilbilderna? Jag törs ju knappt posta här inne… 😂

Bulten: Du kommer inte att acceptera någon artikel om den inte slår fast att han blev tvingad att säga upp sig, eller hur.
Indirekt är det väl ganska uppenbart att han varit omtyckt inom Ikea med tanke på den karriär han har gjort där. Avancerat stadigt i ansvar: avdelningschef -> varuhuschef -> landschef Danmark -> landschef Sverige.

Ove Myling: Tycker Cmore studion var rätt på det. Tränare kommer och går på löpande band, helt olika ledarstilar och spelidé. Den gemensamma nämnaren dessa skitår är lagkaptenerna. Tror dessa är ett gift för hela spelartruppen.
Rensa bort samtliga tre från kaptensuppdraget, bänka dom om de inte gillar det. Men framförallt, In med ny målvaktstränare och skicka Alcén.

{9386}: Trodde Timråiter hade hyfsat närminne. Att håna , bara för hånandets skull är aldrig snyggt

Svensson_62: Och när jag ser din något nedlåtande syn på att spela i Allsvenskan förstår jag hur det låter i den anrika föreningens korridorer i Gavlerinken: ”Vi är bättre, vi behöver aldrig skita ner oss.” Vilket i sin tur ger en delförklaring till varför vi inte är SHL-mässiga längre. Ingen är beredd att göra jobbet.

Peja: Alcen måste väck nu. Även om det inte en ny SC kan göra så mycket nu, så är det en förändring som visar att föreningen tar ansvar för misstaget som gjordes.
Tror inte så många spelare i truppen har förtroende för JA.

SuneMangs: Det är en hederssak om att dela på ansvaret utåt. Manner ställer upp före, under och efter varenda match, OCH före och efter varenda träning. Alcén sägs vara den sportchefen som är svårast att få tag på av alla i hela SHL. Och då ska du veta att hans påstådda skicklighet i medierna var en av anledningarna till att några inflytelserika tomtar ville se honom som sportchef. Snacka om att de hade så jädra fel man kan ha.

Larsson helt osynkad och virrig, hur fan kan han ha spelat 10 år i NHL?!

Stefan R 63: Det är ju jäkligt sjukt att inte Alcén fick sparken direkt när Kangas blev ordförande:

"Kangas valdes med rösterna 270-98 och företrädde ett medlemsinitiativ under namnet ”Brynäs kan bättre”. Valberedningens förslag på att behålla den gamla styrelsen kördes över.

– Det är den yttersta formen av föreningsdemokrati av medlemmar som inte fick något gehör av valberedningen, säger Kangas om situationen och har ett hundradagarsprogram som ska betas av.

Twittrade – passar inte för rollen
Mitt under pågående årsmöte skrev styrelsen kontrakt med Johan Alcén, 33, som ny sportchef, han tar klivet direkt från isen. När uppgifterna om Alcén läckte ut för en vecka sedan twittrade Kangas om att han inte passade för rollen: ”Inget emot Johan Alcen som person men han har väldigt få av de kompetenser eller erfarenheter som jag vill ha i en sportchef. Passar inte in på profilen vi vill se hos en sportchef inom Brynäs IF”, skrev Kangas.

Han hade inte hela bilden klar för sig då.

– Mycket ligger i definitionen av sportchef och där har vi haft olika syn på vad en sportchef är. Jag hörde att han skulle vara sportchef under en general manager som skulle ha helhetsansvar för det sportsliga. Den lösningen hade jag inte hört talas om när jag uttalade mig. Då trodde jag att sportchefen var ansvarig för hela den idrottsliga verksamheten. Vi håller på och pratar med Johan om vad han ska ha för roll. Avtalet skrevs på igår under själva årsmötet, viket kan tyckas underligt att man går vidare med det just då, säger Kangas.

Han håller dock fast vid att Alcén inte räcker till i rollen som sportchef enligt den tanke som Kangas har:

– Jag tycker om Alcén som person men sportchef, med tanke på att han inte har något erfarenhet, han har varit en bra hockeyspelare, kräver en hel del annat. Jag lider med att Johan hamnat i kläm mellan gamla styrelsen och den nya."

Hur sjutton kunde Kangas och Brynäs kan bättre bara släppa detta? Vad hände med vår GM? Sjukt!
Brynäs kan bättre var bara tomma ord!

mk: Utträdet av KHL-spelare blev ju jackpot för Brynäs. Det gjorde att Manner kunde utnyttja sina kontakter än mer. Spelare som Björninen, Friman, Sklenicka och Lindbäck hade ju spelat i KHL den här säsongen om Jokerit hade deltagit.

Att Johan Larsson valde att komma hem och köra i Brynäs trots en ordinarie NHL-tröja och att skador förstörde Kinnvalls utlandsäventyr (och därmed öppnade för Brynäs) tycker jag är mycket flax som Brynäs har haft.

Alcén har misslyckats totalt vad gäller helheten och (den bristande) scoutingen. Det borde vara uppenbart för alla nu. Han tillhör heller inte det LEDARSKAPET som man behöver från sportchefen.

Hade viljat se denna uppställning imorgon. Där både Rödin och Dima får stå utanför laget

Scott - Larsson - Ljungkranz
Strömgren - Ölund - Blomman
Eklind - Björninen - Olesen

Sen gå på 3 kedjor där endast sista linan avlastar vid få tillfällen där kan 4de vara Lindbom - Palve - Nordh

Tycker man måste våga sätta ner fotjäkeln när Dima gör idiotiska saker match efter match. Tror även Rödin är en stor del i att Brynäs ser ut som det gör tyvärr. Skulle vilja se laget utan honom igen och se om dem hittar tillbaka.

Sen låter vi Jussi Olkinuora stå resterande matcher då Lindbäck tappat det helt vilket syntes igår

Man måste våga förändra radikalt nu! För laget som ställs uppenbarligen inte fungerar!

Hoppas att Alcén satt lite krav nu och att Manner sätter ner foten. Inte konstigt att vi ligger som vi gör i tabellen om vi har en coach som inte ens får möjlighet att sätta det spelsystemet som han faktiskt förespråkar. Klart som fan att det går åt helvete om man inte har ett spelsystem. Något är ju fel i laget om spelare vägrar göra som coachen säger. Dom ska ut ur laget, bänkas. Nu får det fan vara nog

bradberry: Jag har läst artikeln? Spelar väl ingen roll när mötet skett. Problemet är att mötet ens sker. Rödin säger ju att "det inte är en stor grej". Jag tycker att det är en jävligt stor grej när man börjar vädra missnöje med hur ens huvudtränare vill spela. Det bevisar att det finns sprickor i laget och missnöje som pyr. Det står även i artikeln att Mikko inte vet om han har spelarnas förtroende. Väldigt oroväckande läsning detta.

BIF Kungen: Detta var tider det 👍
Otroligt komisk läsning.

Förstår inte att det ska behövas 5-6 sparkade tränare innan man byter kaptensrollen. DET är för
Mig helt ofattbart.

Har Rödin kvar kaptensbindeln när den här säsongen är över så slutar jag hålla på Brynäs. Då har vi fakta att Brynäs inte alls gör vad som krävs för att prestera bättre.

Honken72: Jag håller med om att Manner måste hänga löst nu, men herregud, Alcén borde man ju sparka utan att blinka. Han borde aldrig ha fått jobbet och har varit precis så svag som man befarade.

J-S: men håll bara käften. Du håller fan inte på Brynäs du håller på något lag som spelar i en parallell verkligheten.

Varenda varningsklocka ringer och varningslampa blinkar men du måste vara både döv och blind

Ryck upp er, ta er i kragen. Haka på vår form så skickar vi ner Linköping till botten med Malmö istället. Då är senaste kvalet förlåtet.

Tycker många har fel. Så trött på ”skitgäng” hit och ”sopor” dit. Finns väldigt mycket individuell skicklighet i en stor del av truppen tycker jag. Tycker att många försöker. Tror att många av våra spelare hade varit bättre i andra lag. Hur många andra lag hade inför deadline igår tackat nej till t.ex. Eklind, Olesen, till och med Kvist?

Nej, det är något annat. Just därför jag ofta ändå kan försvara Alcén. Visst, truppen kan vara felbygd sett till personligheter etc. och det ligger på Alcén i så fall.

Kan vara manner, kan vara självbilden, jag vet inte. Men tycker att det finns kvalitet i truppen sett individuellt.

Forsberg 1978: Eller hur, Oskarshamns tränare står alltså är missnöjd med att utklassa oss målmässigt efter två perioder...förnedringen hittar nya nivåer.

Spela inte den där jävla måljingeln när vi gör mål. Det blir ju för fan bara pinsamt..Det finns mycket som är härligare än att vara Brynäsare, typ bli attackerad av bergsgorillor, påkörd av en lastbil m.m

Zappaholic: Jag gnäller så mycket jag vill och jag kommer fortsätta spy galla över detta sopgäng med tanke på hur dom ständigt skämmer ut sig och det finns inget du kan göra åt det, skrolla förbi eller håll käften istället!

Huge: Du vet att man kan scrolla förbi inlägg va?
T ex om nån skriver typ samma sak om och om igen. Då kan det vara skönt att bara ignorera just den personen...

Huge: En bult är ju en skruv som inte fått gänga.
Inte undra på att Bulten muttrar ibland 🙂

Huge: Überstrutsen har vaknat ser jag. Suck!

munkas: nås nu av nyheten att Brynäs har fyndat på marknaden.

Honken har köpt ett nytt padel-racket. ”Yes, rean stänger vid midnatt och jag är riktigt nöjd med ”nyförvärvet”, det kan ta spelet till nästa nivå” säger Johan till gd i ett officiellt uttalande.

”Hoppas och tror att grabbarna fixar så vi undviker kval” säger en helnöjd honk. ” ja, ingenmansland skulle passa perfekt - då kan jag fokusera på paddeln fullt ut”, avslutar honken.

Tommy: Var snäll mot Huge, han är vår enda nationalskatt vi har kvar nu när Pettis gått och blivit dementschizofren :(

munkas: Ja, då är vi där igen. Där vi brukar vara framåt vårkanten - på väg mot kval.

Som jag skrivit tidigare anser jag att huvudansvaret för detta fiasko står Manner för som inte lyckats få ihop ett grundspel på hela säsongen.

Som jag ser det nu så är det väldigt "olyckligt" att Brynäs har en så orutinerad sportchef som Alcén. Han har hållit Manner i handen hela säsongen och pappa Manner har hjälpt lille Johan att värva spelare.

Hur ska Alcén kunna sparka Manner? Säsongen är redan ett fiasko och Manner måste gå åtminstone efter säsongen. Kan Alcén ta det tuffa beslutet att sparka honom redan nu för att rädda laget från kval.

Självklart ska Rödin, Dima och Palve väck från laget men att Alcén ska hitta 3 ersättare till dessa nu är nog uteslutet och hur ska han göra det utan pappa Manners hjälp?

Farsang: Var på plats i Linköping och såg eländet. Tycker att alla spelare utom Timashov och Rödin följde matchplanen. Vilken fruktansvärd besvikelse det måste vara för alla andra spelare att se lagkaptenen sänka laget! Det jag vill höra imorgon är att Johan Larsson eller Jacob Blomqvist utsetts till ny lagkapten.

spolaisen: Har inte varit så här less och bitter på 45 år som Brynäs supporter som i kväll, mitt hjärta finns kvar ,men min ekonomiska del i guldprivatpartner är det minsta som inte Brynäs är värda.

Sitter på läktaren och det finns ingen energi överhuvudtaget i laget .... Jo man sprattlar till i ett par byten så fort man ligger under med två mål.

Dåligt passningspel genom mittzon och sen dump ner i rundeln och sen tillbaka i rundeln åt andra hållet och sedan en chanspuck in framför mål som ingen Brynäsare är i närheten av utan istället får vi en kontring på oss.

Vi är ju så förbannat lättlästa och ofarliga och att det ska ta över 40 omgångar för #10 att förstå allvaret nu är det bara 20 spelare och ledare till som behöver fatta det innan nästa match annars möter vi Västervik,Tingsryd nästa år...

Zappaholic: Absolut visar det sig.

Men ärligt, har Brynäs dålig kvalite i truppen?
Fått hem drömvärvningen, drömbacken, bra målvakt. 2 värrldsmästare.

Men jag hatar att säga det. Men de " äldre" spelarna i laget levererar inte.
På samma sätt som Söderberg i Malmö inte är en bra kapten är inte Anton det i Brynäs.
Det är ett faktum nu.

Hade han varit det så hade han med tydlighet visat det mot spelare som inte gör det man kommit överens om.
Herregud, han är ju nästan värst på detta!!

Exempel. Rönnberg vill att truppen ska gå med Joel istället för honom om det skulle tvekas om väg hem när man gått vilse.
För man ska lita på sin kapten.

Där är ledarskap..

Nä så som Brynäs kapten visar sig vara nu..

Är Larsson 100% friskförklarad måntro?

Tycker han är i väldigt bra form den här matchen.

Tjurn : Du får tycka att jag har fel. Jag tycker att Dima är en säkerhetsrisk. Och jag tycker det är 5 minuter, det är en klumpig och osmart aktion av Dima. Jag uppskattar inte han och Palves egoistiska spel.

Men för all del, njut du.

TheSickSwede: Behövs inga nyförvärv. Rödin kommer igång ordentligt nu efter all elände och kommer att ösa in mål i mängder och drar med sig hela laget. Målvakterna är som väggar och försvaret går en vår till mötes. Vi börjar att klättra uppåt i tabellen !
Manner, Pajuluoma och Kaskinen kan basta och dricka sin Kask(inen) varje helg ;-)

Tigerhjärta: Har verkligen inga problem om man släpper Eklind och Olesen och satsar på två nya allsvenska namn istället. Varken Eklind eller Olesen har varit dåliga men jag tycker ingen av dom utvecklats nämnvärt sen förra säsongen. Bara att testa nya spelare från Allsvenskan, till slut hittar man en Stål-Lyrenäs, Linus Karlsson, Karlkvist, Andreasson osv.

Huge: HV-värvar Stakkestad till nästa säsong. Det har ingenting med värvningshetsen innan deadline att göra.

Att Alcén kommer missa massa spelare innan deadline kan vi ta för givet. Han sitter i en dålig sits nu i och med att Brynäs antagligen kommer hamna i kval eller Ingenmansland. Varför skulle någon lockas av det istället för att spela slutspel eller för den delen "positivt" kval med en allsvensk toppklubb?

Ytterligare en anledning till att lag som Brynäs inte borde ha förlitat sig på sena värvningar. Givetvis ett misslyckande att man för så sent som en vecka sedan letade nyförvärv på samtliga positioner. En målvakt blev klar, men både back och forward återstår. Sent var ordet.

Huge: Håller inte alls med dig där, är det en spelare med ok stats från allsvenskan brukar väl sällan någon vara negativt inställd? Däremot om man, som dig, tror att allsvenska spelare ska gå in som spetsspelare är man ju rejält fel ute.

Tycker snarare att folk härinne välkomnar om Alcén skulle kolla i allsvenska istället för att värva Wandell eller killar han spelat med tidigare.

Så kappvändare är fel uttryck tycker jag. Däremot om man tycker att exempelvis Alcén gör allt rätt tills den dag han sparkas, för att ledningen anser att han inte håller måttet. Och man då anser att det är rätt beslut. Då är man en kappvändare av rang. Och som kappvändare är du hs okrönte konung.

Bulten: ” Ja inte gör jag det för att sitta här och läsa dina oseriösa inlägg iallafall, helt verklighetsförankrade”

Vad du tycker om mina inlägg kunde jag inte bry mig mindre om, men det är ju roligt att du tycker att dom är verklighetsförankrade iaf…

Tror dom flesta här inne tycker att mina inlägg är mer nyanserade än dyngan du sprider dag in och dag ut.. Men hey, ”each to his own”… Om du mår bra i ditt ”supporterskap” av att spy galla dag in och ut över klubben du påstår dig ”älska”, vem är jag att säga att du ska göra något annat…

Men jag tror att Brynäs klarar sig jävligt bra utan ”supportrar” som du…

Sv: Salming
Jan Grismöbel: Andrén klar för HV, vilken supervärvning av Nubben…

{10155}: Jag är ledsen, du lurar ingen Pettis. Hur mycket du än vill tro det..

Tack TV4 för väldigt fin reklam för Gävle och Brynäs och bröderna Salming så klart!