1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776386 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
{8783}: Det är väl inte så komplicerat egentligen? Ha en proffsig rekryteringsprocess där Brynäshjärta varken är en för- eller nackdel i rekryteringsprocessen. Kolla på personernas kvalifikationer.

Om du söker en SHL-målvaktstränare på heltid, acceptera då inte en ansökan där personen endast är beredd att jobba deltid. Oavsett om det är en Brynäslegend eller inte. Den personen är naturligtvis diskvalificerad till heltidsjobbet oavsett hur skicklig han är och oavsett vad han heter.

Om du söker en sportchef - ta någon som är kvalificerad till jobbet. Det bör man alltid göra. Sportchef är dessutom en enormt viktig post där man inte kan super-chansa.

Om du söker en biljettansvarig anställer du inte en analfabet. Du tar någon som är kvalificerad.

Brynäs har ju misslyckats kapitalt när det gäller såna här extremt grundläggande saker i rekryteringsprocesser.

Det blir givetvis puckade beslut som tas och ett halvdant jobb som utförs om man inte har folk som går in till 100% och som i grund och botten inte är kvalificerade. Biljettförsäljningen hade också funkat skit om man hade tagit in en analfabet på den posten.

Zappaholic: Joel P får ju 746 minuter på sig att sikta in sig med när han är så ren. Lindbäck är, återigen, riktigt stabil. För tredje matchen i rad ska tilläggas!

Senaste fyra matcherna har domarna lagt sig på Brynäs nivå. Det är fan en bragd i sig.

Domarkåren och denna upplaga av Brynäs IF dödar mitt intresse… 💀💀💀

xxx BIF xxx: märklig utvisning kan jag tycka, killen föll som ett ”korthus”…

JawKee: Glöm inte Örebro - Brynäs 1-5! När alla spelare i laget har rätt mindset är man bra! Frågan är hur man får rätt mindset på samtliga spelare varje match. Johannesson pratade i första periodpausen mot HV om att man måste sluta fuska - det är tyvärr för få spelare i Brynäs som ger max över tid. Var först tveksam till värvningen av Blomqvist - men hans inställning är underbar och jag hoppas den smittar av sig!

moment22: Samtidigt romantiseras styrspelet ganska mycket. Brynäs kom tia i tabellen 21/22, två poäng före tolvan. Man tog tolv poäng mer än 20/21 över 52 omgångar, vilket motsvarar att konvertera fyra förluster till vinster. Fyra till vinster över 52 omgångar kan också handla om skador eller tillfälliga formsvackor. Visst var 21/22 bättre än den här säsongen, men det är inte så stor skillnad på poängsnittet.

21/22 - 69p på 52 matcher. 1,33p/match.
22/23 - 38p på 32 matcher. 1,19p/match.

Däremot var det fler ”hedersamma förluster” förra säsongen. Nu är det fler där Brynäs kollapsar helt och spelarna verkar skita i allt som Manner har sagt.

Auchinleck: Eftersom Molin är en Brynäslegend är det onödigt att utvärdera hans arbete.

Hoppas förresten att Roy blir kvar. Han är ingen spetsspelare, men han ökar konkurrensen. Brynäs måste börja konkurrensutsätta en del slöfockar bland forwards. Då kanske de äntligen kan börja följa de taktiska riktlinjerna konsekvent och ge 100% i varje match. Om de fortfarande inte gör det måste man sparka någon spelare för att sända signaler - Palve är en bra kandidat där.

Kocken14 : Har inte kommit in någon anmälan så han klarar sig

{9684}: ja i år är det 13 bottenlag som vi har svårt emot

{8399}: Igår var fjärde kedjan bäst. Och i morgon kommer Eklind in där istället. Kvist ut.
Sedan nästa vecka är strömmen tillbaka. Då ser det inte så mörkt ut😂 Och Manner har kanske något ljust att komma med. 👍

{8399}: som Limpan säger i gd att hade det varit NHL så hade den varit med på highlights. Han menar att har man kommit till denna nivå måste man ta eget ansva och skydda sig . För i den situation kommer det att komma en tackling.
Och att inte crosscheckingen på Ölund gav något, dåligt.

Men att laget viker ner sig när man som mest behöver spela bra och vinna är så märkligt. Och att det varit så över tid.
Limpa säger också att det inte var bra prestation och att alla från spelare till ledare måste komma upp i nivå.

Davey85: Tycker inte Roy ska få förlängt, vi prova men inget extra där alls strömgren kommer tbx nu också

Sedan har man förlitat sig på att Palve Dima Rödin säkert också att Larsson skall göra mål. Den som levererar är Scott. Detta är JA och EG ansvar.
Man började säsongen med en4e kedja som inte höll alls för SHL.
Om man tittar på årets värvningar så är det 3 hemvändare. Resten förutom Johannesson och Strömgren är värvningar som tränarstaben haft mycket god koll på.
När väl säsongen började har man inte kunnat hittat topp spelare.
Det hade varit så viktigt att börja säsongen bra och inte hamna som man är nu.
Sportchefernas misstag att sätt en slagkraftig trupp isen innan säsongen började visa nu.

{7981}: Nu är ju Rödin en helig ko. Men tycker helt klart att man likt Malmö och nu HV ska skifta. Ser gärna Blomman som kapten igen. Alternativt Greg som säkerligen accepterats av Rödin.

SuneMangs: Såhär svarade Alcén mig när jag frågade om varför man tycks ha övergivit det ändå relativt lyckade styrspelet från förra säsongen :

"Styrspelet finns med i vår playbook precis som föregående år men det är ju alltid situationsanpassat när man använder sig av det!"

Antar att det är här det ofta brister? Spelarna förstår inte hur de ska använda sig av det uppdaterade styrspelet., eller så är de för bekväma/illojala mot upplägget.

Kinnvall säger efter FBK-vinsten att man måste spela tråkigt ibland. Ursäkta? Tråkigt? Att vinna matcher är kul, ser tabellen så jävla rolig ut?

Känns som att spelarna fått snälle Manner att ändra på upplägget och nu ser vi resultatet av det.

Ove Myling: Manner och hans finska bastukompisar får gärna ta Silja line hem ikväll. Visst han pratar roligt men hockeytränare var nog inte hans grej.

Danne66: All heder åt Thörnberg. Domarna kan de skicka ner till div 1!!!!

Vilka mongolider till domare, DET ÄR HELT JÄVLA SANSLÖST, klockren jävla tackling upp med huvudet jävla loser

Helt otroligt svagt av domarna att missa den...det är solklart matchstraff. Så jävla svagt. Bli inte domare om ni klarar trycket era jävla veklingar

{8399}: Tyvärr är det vissa brynäsanhängare med nollkoll oxå tydligen... Anton har pudlat, har du verkligen missat detta...?

Djurgården går ju lite knackigt, bara 3:a i serien. Men kul för Nicky D att ha 5 poäng på 5 matcher.

SWEATT: Den stora skillnaden mellan regelbrotten hakning och filmning är att det senare är ett medvetet försök att ljuga och luras. Att ljuga är historiskt, i många kulturer, något väldigt fult.

Jag accepterar inte som du att det är en del av sporten nu, filmning är förkastligt och förstör de sporter där det förekommer!

Det där målet får ju Micke Renberg ta på sig. Aldrig hört en sån jinx förrut.

{8399}: Jag vet inte, jag har inte läst domen. Jag såg bara att han bad om ursäkt och utgick från att det var ett "erkännande"?

Själv sket jag i att göra en bedömning på om han filmade eller inte. Jag bryr mig bara om att han drog ett skott i krysset.

Mattson: nej nej nu är Limpan på g och vi har vänt till medvind så Forza Brynäs

Wilhelmsson: vem har blivit fälld för filmning flest gånger då?

Wilhelmsson: Hahahahahah. Shinnimin.. Vill du, på fullaste allvar, mena att Rödin är SHLs värsta filmare, när en spelare i dit eget lag blivit dömd x-antal gånger för filmning? Jag funderar allvarligt om det är DU som är Shinnimin.

BIF Kungen: Lindbäck hittar nya sätt att göra bort sig på, helt otroligt

Haha sämst i hela shl! Ut med lindbäck

J-S: Men det spelar ingen roll hur det går nu. Det är efter jul serien börjar…
Åh fan, just ja..

Sitter fan och skäms över att jag ens hade en positiv känsla inför matchen, samma visa varje jävla gång.

J-S: När väl Eklind och Strömgren är åter och vi kan fimpa Kvist och Birgersson så ser inte den där uppställningen helt kass ut.
Otroligt skönt att Bergman och Hedberg är petade!

Lemp: Alcen avlastar ibland iaf. Var 10:e match, vid vinst, så syns han ju flinandes i omklädningsrummet i nån ny trenchcoat. Då är det säkert ett jävla tugg kan jag tänka mig. Då är även Padelhonken på plats 👍 Gött så.

Peja: Onekligen så känns arbetsbördan för Manner ohälsosam. Utöver alla uppdrag i Brynäs så har han också sitt arbete med Finland, som antingen är total frihet eller bara ytterligare ett uppdrag på listan. Sen utöver allt det så har han också en svår familjesituation. Tycker man ska börja fundera hur Manner egentligen ska orka på sikt.

lapad: haha ja men fattar att han är trött på alla frågor nu när det går dåligt.
Jag förstår att han ville prova Håkansson och håller med han att det vore dumt annars.
Många säger att man förstört hans självförtroende, det tro inte jag.
Om jag var Håkansson hade ja tyckte att det var orättvist att inte få stå om man gör det bättre än shl målvakterna. Att fortsätta i HA med vetskap att jag var ju bättre varför fick jag inte spela? Typiskt shl klubb att inte våga.
Nu fick han spela och fick se vad som krävs att han inte är redo så nu är jag övertygad att han kommer träna ännu hårdare för att nå sina mål.

Om håkasson hade gjort det bra hade hans beslut inte ifrågasatts på utan hyllats.

Den förre Luleåspelaren Sergej Bautin är död

Vila i frid 🥲❤️

Khall92: som vanligt snack från samma folk här inne. Hade det kommit en värvning( vilket hade varit rimligt) så ska man slå sig för brösten i nån form av vad va det jag sa-anda. Fånigt av vuxna människor.

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
mk: Det är nog en grov förenkling att Abols inte skulle ha blivit erbjuden nytt kontrakt. Gissningsvis blev BZ informerad om de andra kontraktsförslagen på bordet och valde att inte gå vidare eftersom han tyckte att budgivningen spårat ur. Det är väl ganska självklart att BZ hade erbjudit Abols nytt kontrakt om han ansett att prisnivån var rimlig.

Brynäsgubbe: Grått nytt hår alla Brynäsare! 🎉🎉

{7981}: Bra inlägg!

Som jag ser det så finns det främst två nycklar till framgång denna säsong.
1. Elefanten i rummet, målvaktsspelet.
Lindbäck måste komma upp i ”normalnivå” för att denna säsong skall bli något att hänga i granen. Utan en stabil målvakt är laget oerhört skört.
2. Backspelet.
Det krävs ett bättre backSPEL i Brynäs. Nivån pendlar oerhört mycket i nuläget.
Det absolut viktigaste här är att få tillbaka Kinnvall och Niemelä snarast! Dessa herrar är avsevärt mycket bättre än Lindstein / Bergman.
Jag vill verkligen inte att någon skugga skall falla över Lindstein, men tyvärr håller han nog inte på 6backar i årets SHL, ligan är för bra.
Bergman behöver jag inte ens kommentera.

Får vi ordning på dessa två nycklar så blir det en rolig vår. Om inte, ja då kan vad som helst hända..

Något mer positivt om Brynäs.
Dom ligger högt upp i PP tabellen och relativt högt upp i BP tabellen.
Dom börjar bli mer o mer effektiva när målchans dyker upp.
Johannesson & Sklenička ligger på 3e och 4e plats i backarnas poängliga. Dom ligger även högt upp i den totala.
Dima har gjort väldigt mycket poäng i PP spelet. Ligger i toppen där.
Vi ligger topp 4 i publiktabellen.
Rödin har gjort 15 poäng på 20 spelade matcher vilket är bra!

Men men men sen kommer den bedrövliga målvaltsligan. Där vi är i absoluta botten.

Det är där Brynäs och Alcén MÅSTE agera om det visar sig att inte Limpan stoppar upp. Då krävs en målvaktsvärvning alá Furch.

För som det ser ut nu är det ett enda orosmoln och mörker.
När till och med Manner inte tvekar på att ställa Amtunas 2e keeper i mål. Ja då är det nått fel. Att inte ha större förtroende för Karhu är nått fel.

Måtte Lindbäck vilat sig i form. Han är i grunden en topp målvakt. Men det gäller att han ihop med ett bättre uppstyrt försvarsspel för att vi ska ändra till nått bra.

Där hoppas jag på att Manner tar ett ordentligt möte med spelarna och går igenom grundrecept för försvarsspel och hur man ska agera. Som det varit största delarna i år så har vi lämnat våra målisar i sticket allt för ofta. Och det lär bli ändring även på spelsättet man tar sig ut ur zonen. Hur vi ligger i banan och när vi ska backa hemåt och inte idiot pincha.

Det här hoppas jag på. Först då kommer vi börja vinna fler matcher. För vi är på G vad gäller offensiven. Nu gäller det för Lindbäck, Honken och övriga tränare att rätta till det som kan rättas till. Bli skitiga och göra det hårda jobbet först och främst. Sen kommer det andra av sig själv.
Speciellt när vi börjar bli bättre i specialteams.

Charliejfz:

Tyvärr, så viker domarna ner sig inför en pöbelliknande publik..SHL är värd bättre domare, som klarar av att hantera sina egna känslor och INTE bete sig som förorättade lapplisor.

Hade vi haft en fungerade målvaktssituation så hade vi nog knipit tre poäng ikväll. Onödigt av Manner att chansa med Håkansson från start även om Karhunen gör en rätt blek match oxå.

VARFÖR SLÄPPER VI IN DET ÅTTONDE MÅLET? WOW. KUL MED ÄNNU SÄMRE MÅLSKILLNAD ELLER VAD?

Tar Manner ut målvakten med 14 sekunder kvar, underläge 5-7??? Snubben är fanimej helt oseriös! 12 insläppta i 6 mot 5. Klipp banden nu!

Kevin Roy är en förjäkla bra värvning än så länge. Stiger för varje match han spelar

Farsang: Nånstans måste man ju ändå ge laget cred som krigar på för poäng trots två flermålsunderlägen.

Farsang: Grymt med poängleverans av Tima och Palve samt Roy det behövs !!

Sportnisse: Bergman imponerar lagom mycket oxå. 9 minuter speltid och -3. Borde verkligen skänkas till SSK redan nu.