1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776389 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Precis. Det är en jätteskandal att ha en sån moderator. T o m större än Brynäs IF i SHL modell hösten 2022.

{8179}: 😂🙈

{10065}: Quenneville verkar vara ett surkart, men faktum är ju att han är en spelartyp som Brynäs saknar. Man kanske skulle kunna få lite ”enkla” mål i powerplay om han stod till vänster och dunkade direktskott. Borde bli betydligt bättre än att ha Palve där.

"Lätta Färjestad" skrev klubben i sina sociala medier, sen har det gått som det gått efter det.

BIF Kungen: ska bidra med nåt positivt jag också idag. Har sagt det förut men iaf. Strömgren och Johannesson är kanonvärvningar!

{7981}: Det är dags att säga adjö till genus , hen och regnbågar nu. (Läs en bra start,Unicef , duktighetspoäng osv osv osv)
Varenda människa som är anställd inom Brynäs if får sin lön pga herrlaget, ursäkta men det är den raka sanningen, utan herrlaget är Brynäs ingenting.
Jag har själv tre döttrar och brinner för dem över allt annat och skjutsar dagligen till all dess olika idrotter vilket jag tycker är grymt! Dom är det bästa jag har och jag brinner verkligen för tjejer inom idrott.
Brynäs damlag och hela organisationen skulle inte ha förutsättningarna dom har idag utan herrlaget det är den bistra sanningen.
DÄRFÖR måste fokus ligga på herrlaget nu att vi ska upp ur denna svacka som pågått ja hur många år? Nästan hela 20 talet. (Självklart med undantagen sm guld och sm final).
Utan herrlaget så kommer hela organisationen dras ner och det tror jag alla egentligen kan skriva under på.

Var på autograf skrivning efter matchen. Kan säga att varenda en var trevlig fast förlust förutom en spelare. Tyckte att Oula Palve var väldigt otrevlig, jag hälsade på han, han hälsade inte tillbaks. Sa tack efteråt han signerade min tröja men han tittade inte ens på mig eller sa "no problem" eller "varsågod". Kan vara så att bara jag upplevde det, men tycker man kan ha en trevlig ton mot sina fans och prestera utanför isen om man inte kan göra det på isen. Känns som att hans tid i Brynäs snart är slut

J-S: ”..det är beundransvärt att han orkar stå i mot alla kritiker”

Du får det att låta som om ”han” skriver en åsikt som ”han” sen tvingas försvara.

Jag upplever situationen som den omvända där ”han” attackerar andras åsikter, och gör det med tillmälen, för att den andra inte har samma ingångsvärde som ”han” har att bygga sin argumentationen på.
Så så speciellt beundransvärt kan du väl ändå inte anse att det är..

Man kan ju sakligt anse att det är extremt dåligt att ligga på ligans sämsta målskillnad och 3 poäng från bottenplatsen nästan halvvägs in i säsongen. Eller att man åkte ut ur shl (som ett lag kommer att göra) då alla lag tävlar på samma villkor. Och att ansvarigas gjort ett dåligt jobb därför.
Samtidigt som vissa kan tycka det, så kan andra anse att det är ok eftersom vi inte har full insyn i förutsättningarna..
Men det ÄR två olika diskussioner där båda är sakliga utan att nödvändigtvis komma till samma slutsats.
Det enda som är fel i detta är att anse att det ena sättet att grunda sin värdering på är den enda rätta. Ffa om det understryks med tillmälen.

Så vad du anser är beundransvärt i det kan jag inte förstå..

{9682}: Ja.. jag har hört att några av Brynässpelarna är ute på krogen 3-4 dagar i veckan.. Sen har jag hört rykten av en kompis mammas kusins brorsas lillebrors kompis frus kollega, att en hel del av spelarna dricker hembränt när dom krökar, främst på fredagar, men ibland även på tisdagar om dom får känsla.

Brynäsgubbe: tycker synd om Kinnvall som uppenbart var irriterad efter andra perioden.

Han var en ledande spelare i HV71 när vi skickade ner dem till HA, ska han nu få komma tillbaka till ett lag han har drömt om länge att spela SHL med och behöva genomgå något sådant igen?

Han verkar ju vara en väldigt passionerad själ som peppar igång laget. Som sanny sa efter matchen mot Färjestad ”det är härligt att se en spelare som inte spelar dem sista 5 minuterna stå och skrika och peppa sina lagkamrater, öppna båsdörren för dem och klappa dem på axlarna för ett bra byte. Det är precis såna spelare som behövs”

Man önskar man hade en representant för sitt lag som pratar på det här sättet om attityd och inställning.

Vad har vi fått istället? Inte ett jävla ljud från varken sportchef, tränare eller spelare.

Hade Brynäs inte varit Brynäs och överlevt pga av sin historik så hade ett företag som vanskötts på samma sätt gått i graven för årtionden sen. Aldrig sett något liknande...

Timrå ligger 3a. Grattis får man väl säga... Som alltid blir Brynäs förbiåkta på kort tid av "nya" lag. Visst är det tur att vi har KUNNIGT YRKESFOLK som jobbar åt oss?!

Hah...

Varför flockas all inkompetens till Brynäs?

JawKee: Det här om att alltid ta tillbaka f.d spelare är ju en otrolig diskussion i sig. Brynäs har alltså haft flera fullkomligt urusla säsonger. Ändå vill en del personer ta tillbaka så många som möjligt som har varit med och misslyckats. Tänker på vurmandet om spelare som Sallinen, Danielsson, med flera. Till råga på allt är dessa gamlingar i sammanhanget och blir bara sämre och sämre för varje år som går.

Satsa på egna produkter kan man göra om det finns egna produkter som är tillräckligt bra att tillgå. Om spelare som Solem, Birgersson och Kvist är ledande forwards i ditt J20-lag, så är det inte eftersträvansvärt att satsa på egna produkter. Då måste man ner i Allsvenskan och hitta breddspelare. Det är egentligen inte bra för någon inblandad att typ Birgersson och Kvist spenderar år efter år i Brynäs utan att hålla måttet. Birgersson kommer fylla 23 år i slutet av säsongen och har inte spelat någon A-lagshockey alls förutom i en fjärdekedja, där han ju inte heller platsat alla sina A-lagssäsonger. Hans utveckling hade liksom också gynnats av att spela mer på lägre nivå.

Om man inte kollar objektivt på de egna produkterna och bestämmer sig för att satsa på egna produkter blir det lätt att man satsar på spelare som helt enkelt inte håller måttet. I ett relativt litet hockeydistrikt som Gästrikland är det långt ifrån säkert att varje årskull innehåller framtida SHL-spelare, och då ska man komma ihåg att Brynäs inte tar in jättemånga från andra distrikt till hockegym.

Huge: Mer vitalitet hos dagisbarnen iaf än på demensboendet.

Kjeppkinesen: Charliejfz spyr inte galla. Han håller alltid god ton och är en bra supporter som alltid är välkommen i vårat forum.

lapad: Nu jävlar har Mikko och Alcén jobb att göra. Vad fan är det som händer? Total kollaps i hela föreningen

Jockster : För mig är det ofattbart att Björninen tar plats i ett finskt landslag.

Jag skiter i att vi inte har några forwards

Kan vi skänka Palve o Dima till andra klubbar vill tamefan inte se dom där primadonnorna i vår dress någonsin igen….

Och Manner SNÄLLA sluta matcha Bergman/Hedberg nån jävla gång!!!!!

#LESSBRYNÄSARE

Mattson: Fel målvakt släpptes. Tyvärr. Historik gick för prestation. Som vanligt blir Brynäs nostalgiska och plockar bort Sohlberg till förmån för Johan Padelqvist. Som i sin tur förordat Lindbäck och den bättre målvakten lämnar. Pinsamt och otroligt tråkigt att bli av med Veini.

Ganska fin stomme på kontrakt till nästa år. På pappret åtminstone och om vi förutsätter att Lindbäck får fason på sitt spel och spelar som han tidigare visat att han kan. Då har vi bra målvakt, bra backar, bra centrar. Det är yttrarna som behöver kryddas.

Hade nog gärna sett att vi bryter med Hedberg och även med Palve om han inte steppar upp (tycker dock han visat att han tagit petningen på rätt sätt iaf spelmässigt, men är ändå långt ifrån den producerande spelaren han förväntas vara). Kvist vet jag inte riktigt vad man ska göra med, men han kostar nog ganska lite så han kanske kan vara kvar som breddforward.

Finns inga självklara spelare att behålla tycker jag, det skulle vara Ljungkrantz i så fall. Eklind? Timashov? Beror helt och hållet på lön. Men är ganska osentimental vad det gäller dessa två.

Vår stora utmaning är nog ledningens insikt om att Scott och Rödin inte längre är toppspelare i ligan och att de rollerna behöver ersättas på för att flytta ner dessa två i hierarkin.

Sett över säsongen hittills tycker jag att vårt största problem är att våra förväntade toppspelare inte producerat (när de spelat..).

Även om jag ännu inte är 100% övertygad om Alcén är rätt man för jobbet så tycker jag faktiskt att han hittills gjort betydligt fler rätt än fel och på det stora hela gjort rätt prioriteringar (med brasklappen att jag inte har en aning om vad han har behövt betala för löner för att få behålla spelare).

23/24:
Anders Lindbäck

Niklas Friman
Theo Lindstein
Samuel Johannesson
Simon Bertilsson
Johannes Kinnvall
Tom Hedberg
David Sklenicka

William Strömgren
Johan Larsson
Anton Rödin
Oula Palve
Hannes Björninen
Linus Ölund
Greg Scott
Oskar Kvist

Intervju på gd idag med Limpan som är kritisk mot sig själv och laget. Klart läsvärd. Hoppas vändningen kommer för honom snart. Utespelarna behöver förstärkning dock.

Huge: Din förklaring till att vi förlorade...mot hv 71 och Oskarshamn var ju som du skrev själv..att de löste vår press..Det va enkelt sa du..Du skrev inte ord om att vi hade två rutinerade spelare borta. Låter då som att det inte så speciellt stor roll om de är med eller inte..
Du skriver Inget att vi har ett dåligt pp och bp..att vi har ett dåligt försvarsspel.. osv..antar att du inte generellt inte tycker att vi har det.
Att vi har större chans att vinna med dem skriver du nu..en efterkonstruktion...

{8399}: Undrar om hur många gånger du har nämnt Danielsson? Sjukt

Stefan R 63: Brynäs är ganska rökta utan nyförvärv, förankrade i botten med ett skadekänsligt baktungt lag utan tydliga poänggörare. Alcen är ansvarig, en oerfaren sportchefs första säsong.

Nisse på Mon or: Blomman hade nog gärna spelat i Brynäs. Han älskar Brynäs. De som lät honom gå är inte kvar. Sen behöver han ju inte vara aktuell för det.

lapad: Blomman har varit oerhört nyttig för oss, men det här är nog sista året som han spelar SHL hockey!

mk: Skulle man värva tbx Blomman så har man verkligen nått botten. I så fall tydligt bevis på dålig kompetens hos sportchefer samt Brynäs i övrigt. Vi har haft en tendens under flera år nu att värva s.k. bänknötare samt f.d spelare med Brynäs anknytning där bäst före datumet passerat för länge sen. Med tanken på dom dåliga resultaten förväntar sig fans men jag är även övertygad om Manner en någorlunda etablerad spelare som kan gå in och förstärka truppen. Som jag nämnde så många ggr tidigare kan man inte ursäkta sig över att marknaden är död då man haft lång tid på sig att hitta en lösning.

Davey85: snackade med Kevin Johansson för nån vecka sen, han tyckte det var tveksamt att styrelsen valde Alcén sportchef. Just den här biten med att han kommer från en 4:e kedja I truppen och blir högsta chefen över grabbarna mm mm...

Håller inte
Bara att titta på våran andralina,
Ljungkrantz,Björninen & Strömgren
Jämför den med tex Timrås andrakedja😂😂😂
Det är ju olika planeter, tacka fan för att vi är i träsket

3-13 i målskillnad på 3 matcher. Än så länge. Orkar fan inte längre.

Huge: Hade varit kul att jävligt kul nångång att höra vad DU tycker istället för att bara sitta och skriva att det är sandlådenivå samt dagis och blöjsupportrar. Har DU ingen åsikt angående spelet osv?
Och då menar jag att jag på riktigt vill höra vad du tycker om spelet vi presterar.

Huge: Känns som du omöjligen kan säga vad Manner känner kring situationen. Slutsatsen är uppenbarligen att han är frustrerad, allt annat är spekulation. Men att han uttrycker indirekt att Brynäs måste satsa mer är otroligt tydligt oavsett vilken tolkning man väljer att göra. Och uppenbarligen är bredden i den här truppen inte tillräckligt bra för några högre placeringar.

Manner till GD:
”Jag vill se utveckling. Jag kräver mycket av mig själv, det vet du. Jag skyller inte på någon annan om vi förlorar. Men jag måste veta att det händer saker. Att om vi bestämmer någonting, ska vi ta besluten snabbt. Inte bara vänta ett halvår utan att det händer något, sa han bland annat.”

Huge: Att resa privat och att resa med jobbet är två helt olika saker. Om ett företag eller organisationer påstår sig jobba aktivt med hållbarhet säger det sig självt att de anställda inte ska flygas till andra sidan jorden av företaget utan ett riktigt business case.

Om användare Svensson hade profilerat sig inom hållbarhet och påstått sig jobba mycket med det inför medier , på ett rent privat plan, så hade det givetvis funnits fog att ifrågasätta varför han väljer att flyga till andra sidan jorden. Men det gör han inte, och inte jag heller för den delen, men det gör Brynäs…

Om inte hockeyjournalisterna gör sitt jobb blir det säkert ett bra uppslag för Uppdrag Granskning om något år.

Rubriken i senaste mejlet från Brynäs: ”Vi utökar familjelektaren!”. Skämtar dom eller? Samma sak härom veckan. Kanske är jag som är petig, men skickar man mejl till tusentals personer kan väl nån korrekturläsa innan det skickas.

Anders Berg: ”Han kommer säkert göra det bra i Luleå. Det är ju ingen Brendan Shanahan som de värvat direkt - och de vet de om. ”

Den kommentaren hade du aldrig yttrat om det var Brynäs som hade värvat honom, det vet vi alla haha!

Mattson: Märkligt att Sallinen verkar få sparken efter några månader lite överallt men i Brynäs blev han kvar i flera år. Kravbilden?

Peja: Enligt säkra källor skulle han möta upp Inge & Dacke och gå loss med fansens värvning på rouletten 👍

xxx BIF xxx: Bra inlägg gällande Palve och hans nivå i hierarkin. Om han ska vara Brynäs 2:a center så ska han ju jämföras med 2:a centrar i andra SHL lag.

Där har vi Hanzl i Timrå, Lindholm i skaik, Ejdsell i FBK eller Bengtsson i Rögle. Det var bara några exempel, men enligt mig är inte Palve alls i nivå med dessa, långt därifrån.

Huge: Det är väl lite det här jag menar med kravställningen. Rödin har alltså åkt hem mer besviken vid andra tillfällen…. Med årets jämna tabell så måste vi ju vinna mot bottenlagen, speciellt på hemmaplan. Det blir ju som 6 poängs matcher. Vi får hoppas på betydligt bättre insatser mot IKO och ät ägg kommande vecka…

Sv: Game!
Huge: Snälla Huge..Hur mycket du än vill svara på allt som du tycker vi säger fel...så vänta vänta vänta med det.

Åter en lördag man blir nerpissad.....

Tigerhjärta: Ja, Kinnvall behövs verkligen. Det är inte riktigt samma sak med Bergman i PP.. Men oavsett så tycker jag vi ska slå HV hemma

Lunkz: det kan man väl inte säga att de gjort. Samtidigt är det ju en ansträngd ekonomi i och med läget i världen...
Ekonomichefen PJ har bett JA ha is i magen med värvningar efter att Larsson blev klar. Man vet inte hur det blir med elkostnader och övriga situationen...

Sedan kan väl alla läsa mellan raderna att Mikko tycker att laget är för svagt/skadekänsligt...

Alcen är fel man att driva vårt SHL-lag i rätt riktning tyvärr. Svår uppgift att vända om en hel förening när man själv kommer från spelartruppen året innan

Golfbollen=scrolla det är sen gammalt!

J-S:
Nej det är inte möjligt!
Hans agerande sänker hela laget rent moraliskt och arbetsmässigt!
Att först se målisen göra en sån tabbe är moraliskt sänkande, att sen arbeta sig in i matchen för att se målvakten göra ytterligare en tabbe är ännu mera moraliskt sänkande och kan ta udden av de flesta lagen vilket hände igår!
Ja Rödin chansar rejält och tabbar sig också men som sagt han chansar i JAKTEN på mål som de måste producera då AL skänkt 2 mål till Leksand.
Hade det stått 1 - 1 eller att Brynäs hade lett matchen så hade han aldrig försökt sig på att slå den passningen.

mattias - 74: En av orsakerna är ju att Leksand inte spelade i SHL 2017/2018 och 2018/2019. Sedan räddades man av pandemin från negativt kval 2019/2020. Så man har haft lite "tur med gudarna".

Huge:
Det är helt otroligt hur lojal du är mot laget, spelarna och dess insatser.
Laget skulle kunna förlora mot sig själva utan motståndare på planen och då skulle du hitta förklaringar och undanflykter att det minsann inte är lagets fel att de förlorade!
Samtidigt som du på klassiskt förnekelse maner avvisar alla andras kritik med påhopp och otrevliga tilltag.
Klassisk härskarteknik!

Angående AL så långt under säsongen!
Nej ingen har haft för stora förväntningar på honom. Förväntningarna och kraven på honom skall vara höga då han varit/är proffs hela sitt vuxna liv.
Han är uttalad förstemålis och har absolut vunnit en del matcher men inte ens under de matcherna har han varit jättestabil och jämn utan varvar bra räddningar med darriga ingripanden.
Ja han har hållit en nolla men i den matchen var Malmö så jävla klappkassa så t.o.m Andrén hade hållit nollan i den matchen.

Du nämner även att närstående och insatta bedömare inte anser att hans misstag är så farliga?
Jo jag lovar dig att varken lagkamraterna eller coacherna är speciellt nöjda med att han gång på gång sätter laget i skiten vilket gör att de förlorar matcher.

Det är helt bedrövligt att inte Brynäs vinner varje match. Hur kan man förlora hockeymatcher? Fan alla dom andra lagen vinner jäääämt ..

mattiask: Eklinds utvisning är ju horribel. Läge för 5000kr böter på backen.

bradberry: Går inte att försvara de här tavlorna. Honken måste ju coacha upp honom, men var håller den mannen hus?