1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776386 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Vad händer här
{10071}:
Tack! Förtröstansfullt att inte alla ger upp innan matchen är slut.
Jag litar på att våra ledare jobbar hårt och gör sitt yttersta för att lösa de problem som uppstår.
Som vissa vräker ur sig från morrn till kväll så skulle dom skämmas...men, det krävs vett till det också.

Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: "Har noll respekt för Dick Axelsson. Han vill ju bara synas. Tippade HV 1:a för att få publicitet. Passar bra på Aftonbladet tillsammans med Ros och Wennerholm."

Tror nog att initierade och proffsiga yrkesmän vet bättre än random soffcoacher. Du vet väl inte vilka förutsättningar Dicken hade när han gjorde det tipset. Så tråkigt när grinande dagisbarn tror att dom kan göra ett lika bra jobb som kunniga yrkesmän.

Peja: Då förstår jag mer din poäng, och där håller jag helt med.
Det största problemet är anställningen av Alcén inte Alcéns ageranden som sportchef.
Som du nämner är han grönare än grön, vilket gör att han hellre tar det säkra före det osäkra (vilket är bra i mitt tycke). Däremot blir han oerhört begränsad med den inriktning.
Jag väljer iallafall att se det som att Alcén gjort det bra utefter sina förutsättningar och väljer faktiskt att tycka att Alcén har agerat bättre än t.ex Nubben som snart byggt om precis hela laget.
Laget är aningen felbyggt från början men egentligen har vi inget dåligt lag.
Största problemet har varit målvaktssituationen och där är självklart Alcén högst ansvarig, men helt ärligt, fanns det någon som kunde tro att Lindbäck skulle vara såhär usel?
Frölunda hade precis samma problem som vi, men så fort LJ började spela upp sig, så växte hela laget.
Någonstans tror jag att vi kan göra en liknande resa. Mycket hänger på Lindbäck!

Peja: Hur tycker du Brynäs bör agera då?
Vad är felet med att gå på säkra kort genom Manners kontaktnät när marknaden ser ut som den gör?
Med din filosofi är det bättre att Brynäs inte agerar över huvud taget, för gud förbjude att värva ett säkert kort med Brynäskoppling.
Under normala omständigheter hade Brynäs med största sannolikhet inte värvat majoriteten ”släktspelare”.
Men nu är det inte normala omständigheter. Då är det med all rätt som Brynäs använder sig av säkrare kort istället för att slänga alla pengar på en skadebenägen Mario Kempe med 350k i månaden eller en 49år gammal Loui Eriksson.

JawKee: att han inte fick nytt kontrakt för tre år sedan, det är det många Timråfans som inte förstår! Men vi är såklart glada för lånet, tveksamt om vi hade varit där vi är idag utan Blomman!

Silfverkroken: Om man ska vara helt ärlig, så var Blomqvist tillräckligt bra för att vara kvar senast i Brynäs. Han var bäst av utfyllnadssspelarna då. Problemet var att Alcén (som vanligt i alla roller...) och några andra utfyllnadsspelare hade kontrakt, medan Blomqvists kontrakt gick ut, och man kände nog att vissa förändringar behövde göras för att vaska om i laget. Men det var några år sedan och Blomqvist har säkerligen tappat i nivå sedan dess.

J-S: Jag har aldrig påstått att jag inte älskar Brynäs...
Så trött på vissa som inte ser skogen för alla träden..
Ditt inlägg är nog precis det som många tror ..att vi är kvar i en storhetstid som vi inte är i...längre och inte varit på många många år..

J-S: Jag gillar Alcén, men inte som sportchef. Dina moraliska ledord var inte närvarande när Alcén blev sportchef, så det har Brynäs redan kastat i sopkorgen. Den förra styrelsen kastade all moral kring den rekryteringen i papperskorgen och därefter eldade de upp papperskorgen i en mörk ritual.

I och med att Alcén knappast skulle avgå självmant vore det bästa om han fick en annan roll i föreningen. Där skulle han kunna se och lära, för att kanske så småningom få en större roll igen. Brynäs är en av Sveriges största klubbar, kanske den allra största hockeyklubben, och ska givetvis inte ha en trainee på en nyckelposition. Det är en självklarhet för alla förutom den förra styrelsen.

Jag vill se förändringar i spelartruppen omgående, men det som skulle hjälpa Brynäs mest är att de befintliga spelarna och Manner höjer sig. Ingenting jag eller någon annan skriver på hockeysnack kommer att påverka deras prestationer varken negativt eller positivt. Det som du kallar tomt gnäll kallar de flesta objektiva för befogad kritik. Brynäs är en storklubb och det finns ingenting positivt med att man ständigt deltar i bottenstrider, men det är givetvis upp till dig om du vill vara nöjd med det.

Bulten:

Haha vad gör Hartikainnen på straffen, sjukt snyggt om den där gått in

JohnnyBotox: Jag håller faktiskt med här… Jag också tänkt på detta. Sidledsförflyttning för mv är A och O för att göra fler mål, framförallt i PP. Brynäs är väldigt svaga på området. Förvånande svaga faktiskt. Man tänker att de ska förstå detta och träna både passningar genom centrallinjen och direktskott. Försöka finna kemi mellan spelare och nöta, nöta… Men jag vet ärligt inte om det prioriteras…(?) Jag tror inte det för ser det sällan på träning och antal lyckade dylika kombinationer på match har ju begränsats till ett fåtal.

Förvånande…

Nu har Emil Larsson förlängt med Örebro. Skönt det...

Det här är inte menat att försöka dra igång jakten på våra målvakter igen, men det man kan konstatera är att ifall vi kan höja räddnings% ett par snäpp så bör det innebära att vi kan ta kliv uppåt i tabellen.

Hoppas uppehållet som är nu gör att spelarna kan ladda om och att vi, likt förra säsongen, kan få en stabilare andra halva av serien!
Uppladdat:

500x0-8f62c57b-1b07-4acf-91d3-43a1992e6f19.jpeg

Bulten: Helt omöjligt att diskutera något med en person som inte är läskunnig.
Sa jag att Berg borde säga det om Brynäs i detta nu? Nej!
Sa jag att Berg aldrig, alltså ”aldrig” som i ”a-l-d-r-i-g”, skulle säga det om Brynäs? Ja!

Anders Berg: DIF hade samma ambition förra säsongen. HV året innan också. Det gick lite sisådär. Är inte imponerad över att man tvingas bygga om på dessa sätt under säsongen, känns rörigt och krisigt. HV har en gammal stomme som blir ännu äldre och med fler legoknektar utan klubbhjärta.
Det kan fungera, men historiskt sett har det väl inte gett några vidare resultat vad jag kan minnas.

Bulten: ” Nu testar vi, faller det väl ut så kommer vi få slåss med fler desperata lag”

Jag hoppas du förstår att ett sådant kontrakt innehåller alla möjliga optioner, klausuler och fan och hans moster?
Du kan inte på riktigt tro att man skulle gå med på att skriva ett tryout-kontrakt där en succé skulle innebära att han på en femöring kan lämna för en konkurrent.
Jösses…

Peja: haha sluta hata på Alcen nu...

Oerhört spännande nyförvärv!

Blå grottan: Om Brynäs hade bedrivit professionella rekryteringsprocesser och verkligen anställt kunniga yrkesmän baserat på meriter, så hade kanske hänvisningen till kunniga yrkesmän varit relevant i sammanhanget. Dessvärre sitter flera personer på nyckelpositioner i Brynäs tack vare informella kontakter och spelarmeriter snarare än faktiska kvalifikationer.

Diskussionen om Lindbäck är större än Växjömatchen. De allra flesta vet att han gjort flertalet svaga insatser, något han själv säger också. Förstår inte vissas motvilja till att erkänna att Lindbäck spelar på en sammantaget oacceptabel nivå.

Karhunen måste in. Så enkelt är det nu.

Nu tror jag att några får ta sig upp det negativa svarta spiralhål.
Ja, jag är också kritisk till Linbäcks form. Precis som han själv säger i GDs intervju.
Att Karhunen skulle vara småskadad därför han inte får stå känns föga realistiskt då han träna för fullt. Det var en match en av de ordinarie mv inte var med då var J20 mv med som back up.
Att Lindbäck inte gjort sommarträningen är ganska osannolikt. Markström Lindbäck J Johansson kör sommarträningen tillsammans.
Någon skrev att boxare och brottare går lätt ner 10kg. Ja till invägningen ett dygn före och det mesta är vätska.
Det kom tre målvakter från KHL till denna säsong Lars Johansson, Ortio och Lindbäck. Alla tre hade problem i början. Nu har Johnsson hittat rätt men inte Ortio och Lindbäck. Slup eller är SHL så annorlunda?
Lindbäck gjorde det bra i Rögle. Han var väl en anledning de lyckades kvala sig kvar i SHL. Mot TIK matchen innan gjorde han det ok. Problem är att ok och bra matcher varvas med för många dåliga.
Sedan måste Brynäs hitta ett bättre försvarsspel när motståndarn kommer in i Brynäs som med puckkontroll.

Huge: Du ältar gång efter annan om ditt "facit i hand" och dina "spåkulor" du Dumheten själv personifierad. Tror du inte alla som i våras bejakade och berömde att Lindbäck kom in gjorde det för att alla såg honom som en bra och stadig måvakt och inte hade det blekaste att i själva verket ett darrande asplöv kom in i kassen? Därför klankadet, det berättigade, nu.

Huge: du är överste-strutsen här alias Bagdad-Bob som blundar för det uppenbara, exakt noll hockey-kunnande. Ingen trovärdighet då du inte ser vad som händer på isen…

Huge: ja du menar att karhunen inte är sugen på att stå? Eller du menar att honken och Lindbäck tror att Karhunen ska slänga in ännu fler puckar i mål? Inget går att veta på förhand. Men efter den ena urusla insatsen efter den andra så luktar det väldigt illa att man inte låter Karhunen stå. Men det största misstaget handlar om hur man fumlade bort en väldigt bra målvakt i Veini.

Huge: Du är makalös. Nej, jag håller inte med om att ansvariga har visat sig mest lämpliga. Det lkam de flesta med hockeykunskaper se från sin egen soffa.

Vilka fakta grundar du det på, tabellen, målvaktstavlor, räddningsprocent i absoluta tal/relativt andra målvakter mm?

Var ligger Lindbäck i tabellen för räddningsprocent?

Att du tycker tvärtom har jag och de flesta här noterat. Du blundar för det uppenbara. Ett tips:
Se matcherna.

Finns idioter som går fram till Lindbäck m familj på ICA och säger att han ska skärpa sig.
Fan inte lätt att spela i Brynäs, vissa så kallade "fans" lär tänka sig för innan man yttrar sig. Hårt jävla klimat i snacket "på stan".
Klart som fan Lindbäck har koll på att inte nivån håller... ingen gubbe i kassakön på ICA behöver tala om det för honom

Spacebb: Klarsynt och ärligt av Lindbäck. Att inte Manner agerar när han ser moraset i match efter match är obegripligt.

Spacebb: utifrån artikeln direkt efter matchen:

till Huge och alla som tycker liknande:

Är Lindbäck en trovärdig källa att ha en åsikt om
sin EGEN insats eller är han en del av soff-träsket…?

Eller är han lika blåst som oss övriga i soffan?

J-S: ” Är inte lätt att var ung i dessa tider, byta blöjor snyta sig , mycket att tänka på. 😂😂😂”

Min unge som är 2 år som jag får snyta och byta blöjor på konstaterade efter matchen att det var målvaktens fel att det inte blev några poäng idag. INTE ineffektiviteten..
Ok att du håller på laget i vått och torrt men dina analyser av matcherna och prognoser på hur det kommer gå är ju bara pinsamma.
Det är efter jul serien börjar…
Herregud!
Vi är 9 poäng från topp-6 nu. Det är 3 matcher som Limpan ska vinna åt oss. Ser han redo ut för uppdraget tycker du?
Jompe behöver inte komma med nån julsaga i år eftersom vi har den största tomten inne här varje dag och berättar sagor..

Vet knappt vad man ska säga. Limpan måste bänkas nu. Om jag tänker mer på detta kommer jag fan explodera.

Bara bänka honom nu. Länge. Snälla.

J-S: Jättetabbe tyvärr när vi redan har minst 1p bärgad i en match där alla hade räknat med förlust.
Undrar hur Lindbäck mår nu? Inte bra, skulle jag tro.
Övriga mål inget att klaga på, möjligtvis andra där han inte täcker med plocken över vänster benskydd, som mv skynda mv brukar göra när dom går ner i plog för att täcka nere vid isen.
Fy faan vad surt när vi gör en riktigt bra match och i stort är värda samtliga poäng sett till spelet och chanserna.
Ändå som Manner säger: vi är på rätt väg, trots den här käftsmällen som tyvärr ligger på Lindbäcks konto idag. En målskytt in under uppehållet vore en fin julklapp i förskott.

Lunkz: Nu snackar vi samma nivå som Jamie Ram och det vill inte säga lite. Jag är j-ligt hårdhudad när det gäller förluster men Halbgewachs mål mot en zombieliknande Lindbäck känns någonstans symptomatiskt för hela matchen.

Hur i hela friden kan människan bli uttagen i Tre Kronor?

Hur i hela friden får han chans på chans?

Helt obegripligt.

En mycket väl genomförd match från utespelarna spolieras ännu en gång av vår sk. "förstemålvakt".....

Förövrigt kan man konstatera när halva säsongen är avverkad att det ser exakt lika illa ut som de 5 senaste säsongerna.

Fågel, fisk eller mittemellan?

J-S: Brynäs behöver en målvakt som hjälper oss att vinna matcher. Tvärtemot som det är i dagens läge. Hur har Manner & Co med Honken i spetsen tänkt det hela kan man fundera. Heja Brynäs 👍

dabif: Honken och Lindbäck har misslyckats totalt! Honken har inte lyft Lindbäck och Lindbäck ser ut som han står och halvsover.

Falken: FÖRSVINN LINDBÄCK!!!!!!!!!

Det är på riktigt tragiskt att se på det här, laget gör en helt perfekt förstaperiod men mannen mellan stolparna står o dagdrömmer och sätter killarna i skiten gång på gång..

Måste kännas så jävla ruttet som utespelare att mannen mellan stolparna mest står o garvar medan skeppet sakta men säkert sjunker..

Jag lider med varenda en av grabbarna som inte får känna en trygghet från den kanske viktigaste posten i ett lag..

{8399}: hade han kommit upp på ståplats 80-90 tal och vräkt ur sej så hade det blivit en högerkrok.
Ni ska bara veta vad som hände i gamla Gavlerinken.
Aidstider och gratis kondomer,,,Bif-Dif.
Brynäs supportrar som pissade i kondomerna och kastade upp i taket över Dif supportrar och då kan ni gissa vad som hände , dom gick sönder.
Har varit med om läktarslagsmål mot Dif supportrar som blev med på Sportspegeln och polischefen för Sverige var med där och pratade Huliganism.
Så detta är ingen mobbing , går man in i ett motståndarlag forum får man vara beredd att bli bemött så här.

Bulten: ” Men du föredrar kanske dödsstämningen på hemmamatcherna så du får lugn och ro?”

- Äpplen och päron…

Vill jag ha stämning på ståplats?
- Ja!

Är jag nöjd med nuvarande inramning på ståplats?
- Hell no!

Vill jag ha tillbaka KK?
- Jag bryr mig inte om organiseringen av eventuella falanger då jag vill ha röststarka, aktiva supportrar. KK gjorde det bra på sin tid. Krävs det att de kommer tillbaka i organiserad form för att detta ska uppnås så ja, då får de gärna komma tillbaka…

Tycker jag KK skött denna affär på ett moget och lösningsfokuserat sätt?
- Egentligen är kommentar överflödig men jag nöjer med ett kort och gott ”Nej”…

Kebab_House: - Knack knack
- Vem där?
- Sten i glashus
- Vilket hus?
- Sten i Kebabs_glashus

J-S: Du menar att jag borde ha ändrat uppfattning totalt om Alcén och lagbygget efter en seger?

Nä, knappast, men det finns en tid och plats för allt. Jag tänker inte sitta och såga folk direkt efter en vinst, det är en glädjens tid. Precis som jag antar att du inte satt och hyllade alla efter 5 raka förluster.

Vi säger Tack till frölunda som lyckades klippa in 3 snabba mål på 4:a minuter.

Dem hjälpte oss såpass så att vi inte är laget med flest insläppta mål längre. DET FIRAR VI

Bara lyfta på hatten,ni gör en riktigt bra borta match.

grattis till vinsten..
.

BIF Kungen: Bertil måste väl ändå göra sin sämsta säsong hittils? Alltid varit så stabil. Man känner inte igen honom längre.

Ove Myling:
"Att Alcen fortfarande inte förstärkt fw-sidan är såklart ett svaghetstecken"

Jag undrar hur många fw som Alcèn haft kontakt med? Om Alcèn faktiskt fört diskussioner med ett flertal spelare som sen tackat nej av olika anledningar... är det då fortfarande Alcèn som gjort ett dåligt jobb?
Dragningskraften i varumärket Brynäs är väl inte så stark just nu men förhoppningsvis är det nåt som kan bli bättre i framtiden!

Hoppas Rödin o Larsson trivs ikväll, Forza Brynäs!

Lycka till i kväll nu! Hoppas på en jämn och hård match.

JawKee: Är det någon som lyssnat på podd med Bosse ordförande?

Man ska ta reda på vad Brynäs menar med att "Leda svensk hockeys utveckling"

Vilket jävla floskel den målsättningen är.
Bosse var inte jätteimponerad av att man satt den målsättningen utan att specificera vad man menar.

Jag fick en bra uppfattning av Bosse.
Mer styrning på skutan...

Förlåt om jag lägger mig i diskussionen om Palmu men är verkligen han vad Brynäs behöver?

Han får fina lovord på Eliteprospects men är det inte en riktig målskytt samt en stabil back som Brynäs behöver? Hade jag varit Alcen hade jag iaf prioriterat det.

Känns som om ni har tillräckligt med spelartyper som Palmu i truppen.

Bara min åsikt

SnipernPyatt2: Menar du att ikonen endast kommer lira 4 matcher?
Intressant med Palmu. Nyper inte Brynäs honom så gissar jag att något inte är helt 100 med den killen, Manner bör ha järnkoll på grabben.

Farsang: Elitklubb står det ju 😂🙈😉

Man kan ju inte direkt tro att det är vuxna människor som håller till här inne

mattias - 74: Precis. Det är en jätteskandal att ha en sån moderator. T o m större än Brynäs IF i SHL modell hösten 2022.