1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776393 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
bradberry: Går inte att försvara de här tavlorna. Honken måste ju coacha upp honom, men var håller den mannen hus?

Kan någon förklara för mig varför Bergman ens får chansen i powerplay gång på gång?

Han har 0 poäng på 18 matcher... Han är ju rightare iallafall.

{8399}: Hoppas Palve bygger vidare på Fbk-matchen. Inte för att han stod ut särskilt mycket, men det var ett steg framåt. Han har ett sjukt viktigt uppdrag nu under Larssons frånvaro.

Malken:

Behövs förstärkningar/spelarköp, för att öka konkurrensen om platserna i laget...

En petad spelare går direkt in i förstalinan på grund av skada??
Säger en del om "lagbygget".

Tigerhjärta: tror att de kommer att lösa det om inte Ölund har för orealistiska krav. Men han känns som en urBrynäsare och men den utveckligen han har haft till denna säsong så kommer han vara en viktig del i lagbygget. Dessutom bra ålder. Skriv ett 3år kontrakt!

Lunkz: Jag hade inte rört honom. De där två bröderna verkar inte vara de bästa karaktärerna. Är verkligen en sniper det vi behöver då? Bara 3 lag har gjort mer mål än oss, problemet har väl snarare varit att vi läckt bakåt.

Tycker ändå att grå tröjorna kunde ha varit skitsnygga med lite vit på oken.
Synd att man inte valde att utveckla den istället för att avveckla..
Uppladdat:

500x0-65f7df78-cfe1-4f4e-8552-ca80a0d0cf4e.jpeg

Lena är överallt, jag orkar inte... Hon måste skaffa en karl eller en kvinna snart

Tigerhjärta: Får jag komma med egen åsikt där så är det Hv.

Snuskig förening med storhetsvansinne så det knackar i hela Småland. Hoppas dom håller sig därnere.

bradberry: Enligt mig ”största” segern sedan Palve avgjorde mot hv. Jag hade helt fel inför matchen! Lägger mig som en plattfisk!

Härligt att få knäppa till Färjestad, statistiken, experterna, ryggsäckshockeyn, Mitell, Munkas & Lunkz!
Forza Brynäs!

Älskar när Spelare/tränare kan erkänna när det andra laget är ”mycket bra ” som Linus Johansson sa i intervjun nyss 👍🏼

Förbannat mycket bättre period än förväntat från Brynäs sida! Ett skitmål och ett i 5-3 som trillat in, annars är vi ju klasser bättre än det andra skitlaget. Det här är fan inte förlorat än!

Jugge: Angående Palve så kan vi väl återigen konstatera att soffcoacherna här inne var helt rätt ute när vi kritiserat honom den här säsongen. Det krävs ju ganska usla prestationer för att hamna på läktaren i årets upplaga av Brynäs, som är tunnare än någonsin. Nu ska jag sitta alldeles tyst en stund och lyssna efter kappor som vänds i Stockholmsområdet.
Sen ser jag fram emot ett brandtal som berättigar denna petning, trots att det för någon vecka sedan var helt orimligt.

Vill börja med att säga att det är väldigt skönt att inte behöva vara besviken på en enda spelare i kvällens match!

Otroligt viktigt för Lindbäck och försvaret att hålla nollan!

Viktigt att Olesen och Eklind fick utdelning.

Annars tråkigt med Malmös fula spel och hoppas verkligen att inte Hedberg, Kinnvall eller/och Larsson är skadade. För då är vi körda.

Riktigt fin period!

Farsang: vilken tydlig signal Larsson satte på sylvegård

Brynäsgubbe: Mycket bra. Snyggt av Kinnvall. Den typen av mål som aldrig hade kommit till med en vänsterfattad Palve på vänstersidan i PP.

Berra blir borta 2-3 veckor till..
Det är ett sånt år för Berra. Allt från fraktur till fingersågning till avstängning.
Tråkigt!
Backsidan blir faktiskt väldigt lidande utan Berra.
Varken Hedberg eller Bergman håller måttet och jag förstår att Alcén letar back också.

mattias - 74: Lite väl stora ord om honom kan jag känna. 3 poäng på 13 matcher i Tappara i år och 10 poäng på 34 matcher i Rögle ifjol är väl inget man riktigt går igång på. Möjligt att det kan vara värt att chansa om marknaden verkligen är stendöd men njaaaa...

JanT:

Enligt säkra och väl bevarade källor ska Berg ha gnällt på Brynäs redan innan människa lärde sig de första orden. Man ska tydligen funnit forntida inristningar på grottväggar där där det gnällts över avsaknaden av värvningar från Sätraåsen.

Rumpelstiltskin: byter ämne här..

till alla; jaha, tillbaka ”till snillen spekulerar” eller ”terapi i coachsoffan”, mao Gameday imorgon mot Malmö.

Vad tror vi om det?

Vad jag förstår så är Rödin tillbaka, efterlängtat och behövligt.

Veven ut: känns inte bra, känns som vi har satsat på fel ”häst” men hoppas givetvis att jag har fel.

Inga skador på våra landslagspelare eller hur? Skämt isåfall.

Palve ner i fjärde om jag har förstått rätt? Tyvärr ”välförtjänt” OCH samtidigt tragiskt.

Kunde har hålla en högre lägstanivå och visa sin toppnivå säg varannan match åtminstone skulle ha vara guld värd. Enligt mig har han skills ….som han visar för sällan.

Att hoppas på att Manner ska matchcoacha är väl för mycket begärt med tanke på att det inte skett på 1,5 säsong? Hoppas jag får fel här också.

Det enda vi kan vara tvärsäkra på är just soffcoach-skrået. Bra att det finns kontinuitet någonstans😂😂😂

Forza Brynäs och Börje Salming

ante08: En väldigt känslosam och tårfylld hyllning. Men det gör ju så jävla ont och se honom. Man lider med honom själv och hans anhöriga. Jag väljer att minnas dom fina minnen som finns. Mest av allt förstås lineupen vid CC -76 ❤️❤️

Khall92: Vidrig sjukdom... Man blir ledsen. Hoppas Brynäs gör nåt bra med game for Börje nu och att resten av hockeysverige och dess klubbar samlar in pengar till ALS-forskningen. Minsta vi kan göra.

{5246}: Jag träffade Börje på en bar i Uppsala i november förra året. Svårt att ta in att han är så sjuk nu ett år senare.

Väldigt trevlig människa. Tror vi pratade 15-20 min medans han vänta på sina drinkar.

Soc: och Björk verkar bli uppkallad!

Något helt annat.
Någon som minns förre AIK spelaren Daniel Bång?
Såna spelartyper vi behöver.
Som honom, Daniel Brodin och Sebbe Enterfeldt.
Såna spelare som är extremt jobbiga att möta, riviga som satan men samtidigt en jäkla fin spets i sitt spel.

Huge: Ja spår man hela tiden då måste det ju bli rätt någon gång 😂😂 Detta borde egentligen firas stort, Pettis hade rätt !!

Räven: Det känns lite väntat efter att man lät Veini åka hem till Finland nu, men detta förstärker såklart bilden ännu tydligare. Man kan säga såhär..Det är bäst för Limpan och Honken att de levererar nu, för annars kommer det se jävligt skevt ut.

Min dröm är att Alcén hittat ett nyförvärv och kunde finansiera detta genom att låta Veini gå. Kommer det ingen ny utespelare och vi tar in en sämre backup...då vetefan vad jag gör.

Gunderson: Många bedömare menar att Vesalainen har för dålig skridskoåkning för att lyckas i SHL.

{10023}: Tror du blandar ihop Mario med hans yngre bror Adrian som är samma årskull som Dima (96). Annars hade Dima spelat i juniorkronorna som 10-åring eftersom det skiljer 8 år mellan herrarna.
Dock gjorde Mario och Dima 3 matcher ihop i Modo säsongen 13/14, samt att Mario och Alcen gjorde en säsong ihop i Rögle för 13 år sedan.
Det känns dock som någon annan varit inne på som att du har en jäkla övertro på Mario, hans poängbästa säsong i SHL är 27 poäng vilket är enda gången han varit över 20 poäng. Förvisso något högre snitt i KHL men jag är tveksam till om detta är rätt spelare att satsa på.

{8399}: ”Om någon klubb vill köpa ut honom så fine men att Brynäs skulle köpa ut honom ser jag inte som ett alternativ då han trots allt tillför mycket.”

Kan du inte ge lite exempel på vad du tycker Palve tillför mycket? Jag tycker snarare han sätter laget i skiten gång på gång. Är det inte dåliga utvisningar så är det naivt och arrogant spel i egen zon. Utöver det så drar han ner tempot i PP.

Kopenga Kickass: i och med att huvudtränare brukar tjäna 100 000/mån så lär ju brynäs ha 600 000 till att handla spelare för nu då (Han hade ju lön från nov-april kvar).
Peters lön är ju budgeterad.

Alltså lär det komma 1-2 spelare nu då. Det höjda publiksnittet gör sitt i kassan också

{8399}: Säger i Sanny&Svensson att han verkligen föredrar center.
Palve Ut ->
Kempe In <-
Ja tack!

AW-M89: Veven lär inte bli kvar så där behöver vi inte fundera på eventuell förlängning. Ölund och Eklind tycker jag är no-brainers, bara att förlänga. Ljungkrantz känns också intressant med tanke på vad han presterat hittills under säsongen. Lär vara billig också.

Kluven till Dima, kan han komma upp och hålla sig på nivån som han var på när han kom till Brynäs är det intressant, om inte för dyr med tanke på siffrorna. Han behöver visa över tid att han håller topp 6. Resten tycker jag man ska skicka, sen förhoppningsvis bryta Palves och Hedbergs kontrakt. Kvist kan lånas ut till HA.

Stefan R 63: ”De andra säsongerna har vi haft trupper för de nedre regionerna och fått kämpa i motvind Idag har vi egentligen trupp för 6-8 plats men nu skjuter vi oss själva i svansen pga för dålig spets nån mer bredd och mv s frågan.”

Så är det.
Matchen igår är ett skolboksexempel på att det saknas spets/bredd. Vid ställningen 1-1 med 10 minuter kvar så är det nästintill ett måste att gå ner på 3 kedjor för att trycka på med de bästa spelarna. Brynäs har inte det materialet. Vi förlorar matchen på att vi behöver spela spelare som Hedberg Kvist Palve och Birgersson, detta bara för att truppen är för tunn.
Med en starkare forwardsuppsättning vinner vi matchen igår. Försvarsspelet var bra, men offensiven orkade inte.
Där har Alcén verkligen något att jobba på.

{8399}: Palve va ju less på hockey och var påväg att sluta. Sen byttes han till Brynäs och hamnade bredvid Johan Alcen i omklädningsrummet. Då fick han tillbaka glädjen med hockey igen.
Nu tror jag han är där han var förut - han tycker inte det är roligt längre.

Charliejfz: Matchen var lika hänelserik som målarfärg som torkar. Dommarna höll på Rögle och publiken höll på Brynäs. Tillfälligheter avgjorde och ett kryss hade varit rättvist. Zzzzz

J-S: Hockey är totalt ointressant med tanken på din hälsa. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det går bra för dig 🙏.

Räven: Undrar vad status på Vejdemo är. Att få in honom skulle vara ett lyft, om han är skadefri. Vore också intressant att buda på Brickley och Vela i Västervik, två nordamerikaner som gjort supersuccé i Allsvenskan och som jag tror skulle färga i SHL också.

Sv: mellan säsong som vanligt
Håller ju inte att ha en målis som gör grodor stup i kvarten. Den taktiken har vi provat många ggr förr med rätt taskigt resultat.

lapad: Palve, Palve, Palve … vad gör vi med Palve? Oavsett förlusten är det Palve som skänker bort 0-1-pucken😫. Det börjar att bli alldeles för många misstag från hans klubba tyvärr😢.

Vi var värda åtminstone 2 poäng idag men …. Nä. Vi orkar inte. Behöver en sniper liknande Palushaj, Clarke eller i alla fall Ikonen 😉.
Nåväl, livet går vidare men den här matchen skänkte vi bort tyvärr😢. Åter i selen efter uppehållet.
Må gott i solskenet 😊

Huge: Hur i helvete kan du försvara Palves usla spel? Ärligt talat så trodde jag att du har lite kunskaper och känsla när det gäller hockey men nu har du bevisat att du är bara en soffcoach utan några som helst självinsikt och ödmjukhet! Dessutom sarkastisk individ.

Zappaholic: Skicka Palve åt helvete

Hur man än vrider och vänder på saker och ting så är jag väldigt frågande till Brynäs agerande på målvaktssidan. Om man lägger känslorna åt sidan så är fakta att Brynäs har sämst räddningsprocent i ligan. Kan detta bero på att vi har ett dåligt försvarsspel och släpper till många farliga chanser? Njaa, antalet skott i skottsektorn ser inte jättesmickrande ut, men samtidigt är vi långt ifrån sämst. Snarare närmare mitten av tabellen. Tittar man på totala antalet skott emot så ligger vi bra till.

Hur som helst, målvaktsspelet har varit svagt. Under all kritik mot bakgrund av hur snacket gick inför säsongen. Att Manner bara fortsätter och fortsätter med Lindbäck, som stått 90% av matcherna, är en gåta för mig.

Baserat på den statistik som finns tror jag att Brynäs absolut kan vara med och slåss om topp 6. Själva spelet har varit ett betydande lyft jämfört med förra säsongen. Om nu Veini lämnar så återstår det att sätta våra förhoppningar till att Lindbäck verkligen lyfter sig.

Huge: Seriöst.
Hur orkar ni dra samma sak i en vecka i sträck?

Nu var jag inte inne här mer än 2 min igår kväll. Men före och efter och idag vevas samma sak som en evighetsdebatt..
Ska vi dra detta till imorgon?
Då loggar jag nog ut..

Huga: vad vill du säga med det? Tror du att de Brynäsare som kritiserar en dålig insats (och berömmer en bra) vill att Lindbäck ska misslyckas?

I ett forum som detta ges beröm till bra insatser och tvärtom, förstår inte problemet med det.

Lindbäck kastade in 3 puckar mot Saik och förtjänar kritik, tom från honom själv. Idag förtjänar han givetvis mycket beröm då han var bra.

Läser du bara det som kritiseras och inte det/de som får beröm? Omoget kan jag tycka att inte se balansen.

Isåfall säger det mest om dig…

På efterhand kändes det här som en måstematch, det är väldigt jämnt nu och lagen ovanför håller på att dra ifrån. Kul att de levererade ikväll. Nu blir det en mysig fredag.

Fantastiskt skön seger! Extra skönt att Lindbäck får göra en sån stabil insats. Behövdes verkligen efter allt snack som varit på sistone.

BIF Kungen: Sklenicka är KUNG