1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776395 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
SLÄNG DOM ÅT VARGARNA

Pinsamt detta. Bevisar ju bara att vi inte kan lita på domare och annat kontrollfolk. Riktigt svagt. Bra att Brynäs var vakna.

Scott är som nyförvärvet vi väntat på till första linen. Synd bara att våran kapten är riktigt usel idag (hittils). Nej nu jävlar vinner vi . Kom igen Brynäs

Mycket mycket bättre spel med denna PP uppställning!

xxx BIF xxx: "Sen bör laget vara komplett o färdigvärvat då det kliver in till premiärmatchen."

Läste någonstans att Alcén inspirerats av Henrik Evertsson i Växjö som gång på gång startat serien med ganska medelmåttiga lag, värvat starkt under säsongen och sedan varit med och tävlat om SM-guldet. Så... Det är nog inte självklart att det ska vara färdigvärvat till premiärmatchen.

munkas: Brynäs muntrar upp ungefär lika mycket som elpriset, vädret, räntan och inflationen. En riktig cocktail av härligheter just nu..

Jag var sjukt taggad att gå på första hemmamatchen och tänkte nu jävlar. Nu äntligen får jag se ett coolt och härligt intro.
Kommer dit och då står en DJ utanför arenan och spelar riktigt tung peppande 2022 musik.

Sätter mig på min plats. Öde på läktaren och då är det nästan dags för spelarna att komma in.
Vad händer... man kör på med samma trötta Brynäs låt.
"Brynäs hej hej hej kom och sjung med mig"
Asså jag blir tokig. Visst en episk låt i RÄTT läge. Men snälla arenan och klubben... det är nu 2022 och alla vill ha en jävla upplevelse av att se er spela och tagga till.

Bättring så snart som möjligt, TACK!!!
Det håller inte att bara vara med! Det gäller att brösta upp sig nån jävla gång!
Här är vår Borg. Här hörs och ses vi! Kom inte hit och tro att ni kan vinna över oss!

Snälla Alcén eller Svedman. Om ni läser här. Sitt inte på era händer. Gör nått!

Lovar att till kommande medlemsmöte kommer jag sakligt rikta all min kritik mot dom gällande den rådande läktarkultur som varit sen Läkerol arena kom till från att det var enkla Gavlerinken.

Såg matchen i repris igår senare under kvällen då jag var bortrest under dagen.

Här kommer några tankar iaf jag har efter matchen.

- Vi har enorma problem i första och tredje perioden med Luleås presspel. Framförallt i första perioden då vi kör fast i egen zon fleralet gånger.
- Tycker inte att kedjan med Rödin-Björninen-Scott fungerar alls. Det gör inte andra lina heller, men förstakedjan är den som ska vara vår toppenhet. Dom ska praktiskt taget bo i offensiv zon. Dom ska hela enkelt vara så individuellt skickliga att vi ska kunna vara så bra som enhet. Men där är vi tyvärr inte.
Sen att andrakedjan inte fungerar heller är för mig iaf att vi spelar med Palve som center. Han är på tok för puckkär och i SHL så kan du inte spela på det sättet som han gör.
- Rödin ska absolut inte spela på högerkanten i PP. In med Dima där. Har du en spelare som Sklenicka på pointposition så måste du ha en spelare som är bättre på att styra spelet än Rödin.
Tycker det är otroligt svagt ledarskap när man inte kan se hur dåligt PP-spelet är.

- Sen för mig personligen så tycker jag att vårt absolut största problem är uppbyggnadsspelet. Det är alldeles för mycket dumpa och jaga.
Det är inte många anfall igår där det syns tydligt att det finns en tydlig tanke bakom vad som händer.
Här ligger ansvaret helt och fullt hos coacherna. Detta är givetvis något man måste träna kopiösa mängder på. Men för mig handlar inte gårdagens förlust om en tvåa på Rödin i fallet Shinnimin, utan för mig handlar det om att vårt uppbyggnadsspel är för dåligt, vi kommer inte in i offensiv zon samlat med en tanke om vad som ska hända härnäst tillräckligt många gånger.
Skapar vi något så skapar vi en halvchans/helchans kanske var 5-6 byte.
Framförallt tycker jag det genomsyrar första perioden där Luleå är dom som har de hetaste chanserna.
Där har vi enorma problem med presspel från Luleå samt att vi kommer en och en i anfallsspelet hela tiden.

Visst man ska ge laget tid osv, och det ger även jag.
Men jag kan inte sitta och påstå att jag tycker spelet ser bättre ut än under förra säsongen.
Vi spelar som sagt för mycket dumpa/jaga samt spelar för mycket en och en.
Sen är det självklart iaf för mig att vi behöver ändra om i kedjorna. Tycker det lyser igenom ganska ordentligt.
Sen hur det ska se ut, ja.. jag har en personlig åsikt hur jag hade satt ihop kedjorna. Men litar fullt ut på att tränarna kommer att se detta också och testa annat.
För oavsett så måste vi hitta kedjedynamik där spelarna kompletterar varandra på ett bra sätt. Det gör inte varken våran första eller andrakedja just nu.

Friberg33: Om jag inte missminner mig var det Leksandssupportrar i Brynäs-baren, som endast var för brynäsare. Då påpekade en ur KK detta för ordningsvakten som släppt in leksingarna varpå vakten blev kränkt och därefter blev KK-medlemmen utkastad och portad från Gavlerinken..

Tre matcher in och serien är redan avgjord. Sjukt

Tigerhjärta: hellre Mesar än ingen alls. Förmodligen en billig lösning också!

Mesar känns som en kille som kan komma in med 110% energi, 1:a i draften och ska slussas in i NHL så snart som möjligt.
Utan att veta något om hur han är som spelare så känner jag att det är en klockren värvning att ta in. En kille som vill bevisa mycket och ta för sig i och med att han är så pass högt draftval. Kan ju tokexplodera, skyhög potential!

Jugge: Kronwall är som en svamp, tittar alla matcher flera gånger. Expert ut i fingerspetsarna!

bradberry:
Det är tyvärr skämskudde på ståplats även övriga på sitt.
Sitter med manschettknappar och slips o kollar snett på en när man lever sig in o skriker.
Ruskigt kass attityd på hockey folket.
Så svennigt beteende.
Skäms när jag går på hockey och den knäpptystnaden det är i Gävle.
Pinsamt för att vara ett SHL lag.

lapad: Om jag har förstått rätt så har Manner en jäkligt tuff sida också. Men det som sägs i omklädningsrummet stannar där.

Sjukt att det ska ringas på det där..

Forsberg 1978: Troligtvis bottenskiktet av supportrar as well...tyvärr. Bara en massa jävla gnäll, trots att det gått knappt tre matcher av säsongen. Hur orkar ni med resten av era jävla liv?!

Blå grottan: Sklenicka levererar

Lemp: Strömgren har gjort det bra

Forestonepearl :
Hur kan han inte ha fått ett namn på tröjan?

AW-M89: Jag tycker man ska förtjäna sina platser. Tycker Olesen förtjänar mer istid högre upp i hierarkin.

Såhär vill jag ha det:
Rödin - Larsson - Olesen
Palve - Björninen - Eklind
Strömgren - Ölund - Timashov
Kvist - Scott - Nordh

Ljungen och Birger är tyvärr inte SHL mässiga. Och Dima o Scott är inte bättre för att lira högre upp. Nordh och Strömgren förtjänar att få chansen!

Roughing vilket skämt.

Så-fucking-klart.

Förklara den utvisningen. Varför? Varför är det utvisning? Svenska jävla hockey är så otroligt less.

Johannesson imponerar på mig med sin rörlighet och finess:)

Pettisbif: Ofan, undra varför jag fått för mig det då.

Ja Patrik ÄLSKAR jag att lyssna på, matcherna blir så mycket mer underhållande

Pettisbif: Staffan behöver kommentera fler Brynäs matcher.

Tigerhjärta: Bor ca 6 mil från Linköping. Passar alltid på att iklä mig i något Brynäsplagg när jag gör mina besök i stan. 😎

Peja: Känns som det finns många incidenter där LHC-supportrar betett sig riktigt illa. Nu under försäsongen hånade en del Näkyvä när de mötte Örebro pga sin cancersjukdom. Några hånade en HV-supporter som hade avlidit i en trafikolycka för några år sen. Det är två grejer jag kommer på spontant men vet att det finns fler exempel. Långt ifrån alla deras fans är väl så och alla Brynäsare är säkert inte änglar heller, men de känns väldigt överrepresenterade i det här fallet.

Stefan R 63: Tror nog inte att det är skadan som är problemet.
Åker han med på resorna så kommer man ju in i truppen oxå. Han är ju ny i laget tillsammans med flera andra. Tror inte det är så farligt..

Sasse tror inte det blir nått med Mešar. Han har surrat lite snabbt med Alcén och fick intrycket att han inte kommer komma till Brynäs.

Kan dessutom berätta att Kinnvall förmodligen inte spelar mot OIK heller. Inte nån PP istid heller.
Börjar tycka det är lite konstigt att han är med i laget och bara sitter på bänken.. Bättre att han får vara hemma och träna stenhårt om han nu ligger efter så pass mycket i träning att han inte ens platsar i laget.
Väldigt konstigt och det känns som nått inte står rätt till med Johannes.
Minns Rödins fot och vilka enorma problem han hade innan han fick bukt med den.
Tror tyvärr inte Kinnvall kommer bli så bra denna säsong som jag trodde. Han har för mycket strul med sin gamla skada.
Tur som fan att värvningarna av Johannesson och Sklenička slagit så väl ut. Annars hade vår backsida återigen sett blek ut.

Tigerhjärta: Som jag var inne på förra veckan, så behöver Brynäs både mer spets men också bättre unga spelare. Strömgren och slovaken är spelare med potential att explodera och inte särskilt dyra. Hoppas på både slovaken och en mer etablerad offensiv spelare. Då skulle Brynäs kunna bygga en riktigt intressant fjärdekedja. Jag har ingenting emot Kvist, Birgersson, Ljungkrantz men det är ju uppenbart att de skulle behöva utvecklas i allsvenskan innan de (eventuellt) är redo för SHL-spel. Kanske är det också just den observationen som Manner och övrig ledarstab har gjort nu efter försäsongen.

Tigerhjärta: Jag ser inga problem med att ta in juniorer om de är superlöften som draftats i 1-2-rundan. Det är spelare av helt annan kaliber än Kvist, Birgersson & co, med all respekt för dom. Rögle vann ju jackpoten med Seider häromåret.

Pettisbif: "Eftersom han är väldigt troende så utesluter jag KHL för honom. Bara en känsla. Att han har rätt bra omdöme."

Bra omdöme för att han är troende?

Interjuv med Timashov.

”Helt säker att vi slutar top 6”

Björnen: Sanny tar dock med Björninen i veckans lag. Riktigt kul läsning. Björninen kommer inte göra en poäng per match men kommer vara sjukt viktigt då han tar få felbeslut och nästan alltid ligger rätt.

Sv: Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:
Tigerhjärta: Domarna tjatade ju fan sönder Björninens fokus.

mk: Kikade lite på statistiken från igår och faktum är att Björninen bara hade 44,44% i tekningsprocent. Överlag var tekningsstatistiken svag igår. Palve hade 45,45%, Birgersson och Ölund hade båda 33,33%. Larsson var hundraprocentig men jag antar att han inte tog särskilt många tekningar heller.

#33: Har kollat lite i efterhand idag.
Det man kan konstatera är att Brynäs har värvat en tekare iaf😀
Förlorade Björnen någon igår?
Sen gillar jag att han trots allt ger sig på Röglespelaren efter avblåsning som står uppe på Lindbäck.
Han markerar för andra att så gör man inte.

Viktigt oxå att både Ölund och Olesen fick göra mål direkt.

Bra gjort att ta poäng👍

Sen, har någon lyssnat på Nedsläpp Brynäs ännu?
Bra eller anus?

Ni alla som har spelat hockey vet hur svårt det är speciellt från detta avstånd! Helt sjuk mottagning.

vm.tiktok.com/ZMFJBjJp7/

Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:15
Jugge: Känns också så fantastiskt bra att SHL är tillbaka. Vilken match alltså, känner mig helt slut nu. Hur ska man orka en hel säsong hehe.

Såja Larsson! Än är det inte över!

Davey85: Matchstraffet för Timrå mot Frölunda var nog ännu mer absurt. Kommer bli en låååång säsong om domarna ska hålla den här nivån.

HUR åker Björninen ut där?!

Kan någon på plats trycka ner ett wienerbröd i halsen på ungjävel som skriker!

Då börjar shls domarkår leverera… 👎

lapad: Riktigt bra start av Larsson!

Huge: Det stora problemet som jag ser det: Varför ska man haka upp sig på vad en person gör och inte gör. Alla kan ju inte åka skridskor, köra traktor, eller att alltid skriva rätt. Låt oss vara den vi är.

mattias - 74: Vi får hoppas att Strömgren inte gör en Holös och åker till fel bås på lördag.

spolaisen: Det finns ingenting i deras prestationer på juniornivå som antyder att de var redo att ta steget direkt från J20 till SHL. Nu går Birgersson in på sitt tredje år som senior, Kvist sitt andra och Ljungkrantz sitt första. De är inte längre juniorer och de är inte särskilt mycket närmare att hålla måttet nu än för 1 år sedan.

Johan Edlund och Wikegård som kommentatorer på premiären på tal om annat, kunde ju börjat bättre

J-S: Larsson skulle kunna vinna poängligan om han fick spela med Rödin och en ny giftig spetsforward. Inte om han får spela med Piff och Puff…

Berge:

Linus Molin är också intressant som fan. Han hade 1+2 idag och är bara 17 år. Ifjol dominerade han i J18. I år verkar han vara redo att göra samma sak i J20