1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776400 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Skrubben: 12,2% som förmodligen har dålig kvinnosyn/människosyn då..

lapad: ” Håller med! Från att uttala sig om att vi ska värva en sniper till att förlänga med Sallinen. Hoppas att detta inte stämmer.”

Så nu tisslas och tasslas det alltså om att vi ska plocka in en 34-årig veteran, som inte blivit erbjuden nytt kontrakt, på platsen för vår utlovade spets…??

Dessa ord är så makabra att de inte ens borde få skrivas ut. De ska inte ens få viskas på en ödslig äng mitt i natten. Tyst!

Om så blir fallet så klipper jag busskortet, skäller ut hunden och kastar ut TV:n på studs!

Många fina passningar av Dima i PP. Men helt meningslöst när det står en Palve som inte kan skjuta direktskott på andra sidan…

munkas: Vi kommer iaf med säkerhet att kliva in i serien med ett otåligt gäng av både över- och underåriga gnällkärringar härinne.
Som redan innan camperna är avklarade, sitter och grinar över att den sista (?) värvningen ännu inte är klar....

Sportnisse: Och vad har det med saken att göra?
Oavsett om Brynäs under tidigare säsonger har lyckats eller misslyckats när det gäller att försöka värva spelare efter camperna, så säger det inte ett skit om hur man ev kommer att lyckas den här säsongen.
Eller menar du på allvar att Alcen nu borde sluta försöka signa nån efter camperna, bara för att tidigare sportchefer, av olika anledningar, INTE har lyckats signa nån?

Fick svar nu 1 vecka senare och enlig detta så har dem tvåfärgad färg. Citat:

”Tack för ditt mail och vi ber först om ursäkt om återkoppling dröjt.
Kul att du köpt den exklusiva replican. Dock är det tråkigt att läsa att du fått fel tryck på din tröja.
Vi ber om ursäkt för det och ska självklart se till att det blir rätt tvåfärgstryck.

Anders Rinnström (cc:ad i det här mailet) är regionchef på Intersport och ansvarig för Brynässhopen.
Anders kommer att kontakta dig och se till att du får en exklusiv replica med ett tvåfärgstryck”

Återigen, tack för mailet och hoppas att vi ses i arenan den här säsongen!

Peja:
Bailey är både stor, avig, småful, tuff och har en hårdskjutande bössa! Dessutom högerskytt

Tigerhjärta: hoppas inte Komarov var nr 1 på Alcens så kallade lista av "bästa möjliga värvning"

Fan nu är man sugen på en #AlcénSignar. Vore gött om han släpper en oväntad sniper ingen av oss hade på radarn.

{7981}: …du glömmer pettisbif…🤪😜

DanneBif1912: Hur gammal är du? 15??

Kung Rödin, 3-1 i PP!!

Klar uppryckning i andra, kul!

mk: lätt hänt, inget att såga honom för

SnowKing: Så är det, hyckleriet existerar på alla nivåer och det är alltid lättare att sätta sig till doms över andra. Man får börja hos sig själv och göra så gott man kan. Själv försöker jag undvika "made in China" men tro fan inte att jag lyckas, jag säljer till och med varor tillverkade i det landet i mitt yrke..

Nog om detta, nu vill jag se en presentation av Rocco Grimaldi!

Farsang: Det finns en del grejer som elithockeyspelare inte får göra enligt sina kontrakt eftersom det vore att ta onödiga risker. Exempelvis åka utförsåkning. Så deras fritid är mer reglerad än de flestas.

Oavsett vem man är, så är det korkat att snickra med farliga verktyg om man inte vet vad man gör till 100%. Det är extra korkat om man är verksam i ett yrke där man verkligen behöver en fullt frisk kropp för att kunna jobba och prestera. Nu vet vi väl inte exakt vad som har hänt med Bertilsson, men generellt sett är det ju korkat att ta onödiga risker.

lapad: Mobbning? Du bidrar verkligen till att devalvera det ordet.

spolaisen: Haha, här har vi en kille med stenkoll på hockey 🙂 Dålig backsida, det gjorde min söndag…

bradberry: Ja, spolaisen är iaf i ett mkt skriande behov av en lektion i ishockey, det är ett som är säkert....

Vad tror ni, blir det en värvningsbomb idag?
Skulle sitta så jävla fint med en sniper idag och fira med en långplåt.
Blir det ingen värvning lär det bli en del plåtar ändå.

Sv: GÖR LARSSON TILL KAPTEN
Hank: Messerschmitt!

Tigerhjärta:
Egentligen gjordes inte speciellt mycket. Man har fortfarande 3 rightare i den ena PP uppställningen och 5 leftare i den 2a...
Bytte spelare i båda femmorna bara.
Sen står Palve irriterande kvar på vänster kanten och drar ner på tempot och kan inte skjuta direktskott.

Bra spaning Silfverkroken!

Jockster : Nej, det betyder det inte. Det betyder att spelaren i fråga ännu inte till hundra procent tagit till sig spelsystemet som Manner vill sätta.

brynäs08:

GD:s nye sportchef på twitter:

"Fyra raka förluster för Brynäs och nu börjar det bli svårt att dra ”försäsongskortet”. Mikko Manner gör det inte, hade.lång sittning med tränare och sportchef efter match och var tydlig efteråt med att man är efter rent fysiskt just nu. Pratar med att allvar som serien vore igång"

Rip Kirby: Colorado vann två matcher på försäsongen, förlorade fyra. Knackigt spel.

Vi har alla möjligheter att göra en bra säsong 👍😀

Alfred : Sklenicka framstår som den klart bästa tvåvägsbacken i laget. Ser väldigt komplett ut.

Två farliga chanser för Larsson nu. En i ramen och en innan som Armalis räddade utan att veta om det.

KulaShaker: Men tänkt dig då att behöva passa någon i Leksands eller Frölundatröja!? De gråa stället är ju ändå SHL.s tredje snyggaste matchställ :-)

När Björninen värvades tänkte man nu har vi en centersida med:
Björninen
Scott
Palve
Ölund

När Larsson blev klar tänkte man nu har vi en alldeles för bra centersida:
Larsson
Björninen
Palve + Scott
Ölund

Nu ser centersidan ut såhär:
Palve
Björninen
Ölund
Birgersson

Avsaknaden av ytterforwards är tydlig. Hoppas verkligen Gunler vänder hem på lån

Davey85: Larsson är ju, på lite sikt, en gjuten 1:a center. Allt annat är i min bok att slarva bort hans kapacitet. Björnen har man sett för lite av än så länge, men han har ju meriter som vida överträffar Palves. Så ska Palve vara center, så är det som 3:e center jag ser honom. Men som en del sagt nu, vore intressant att testa honom som vinge.

xxx BIF xxx:

Palve är en betydligt bättre spelare än Deschenau var. Sen vet jag att Palve inte är en defensiv center med då är det desto viktigare att han får en offensiv roll. och varför inte på en kant?

Sen fattar jag inte de förminskande kommentarerna kring Palve. Man kan ju lika gärna vända på dina argument. I min bok var han vår bästa forward ifjol efter Rödin, och en bra andracenter i SHL.

DanneBif1912:
Skulle vilja påstå att om Timrå hade haft en av våra målvakter så hade man varit och nosat på en topp 4-6 placering.
Man har bra backar!
Eronen kommer bli en väldigt positiv överraskning för svensk publik. Detsamma gäller min favorit back Stenqvist.
Dessutom har man LaLeggia och Svensson kvar. Plus Erixon som är som vår Hedberg typ. Och en frisk och hel Strömberg. Och juniorerna på backen är inte heller fy skam.

Tror iom denna värvning. Som jag förutspådde redan när jag gjorde mitt långa inlägg om alla lags laguppställningar där jag blev hånad av Axle för jag tog med Dahlén... Kommer göra så att vi kanske kommer komma efter Timrå i sluttabellen. Tror om jag får rätt så kommer man starta shl säsongen med JJ och Rautio. Men det blir inte dessa 2 som avslutar säsongen. Tror dom kommer göra en FBK. Ta in en riktigt vass 1a keeper.

Zzz: Samtidigt var förra säsongens backuppsättning väldigt "grå". Spelade liksom ingen roll om man gav istid till Berglund, Mylläri eller Bergman. Nu är uppsättningen bättre och det blir därför större skillnad att rulla på alla 8 backar. Vi får se hur Manner väljer att göra.

jag vann en auktion på signerad och buren Jesper Boqvist New Jersey tröja iallafall.
hade jag inte tänkt spendera pengar på idag men vafan man lever bara en gång

ser att Johan Larsson Washington tröja gick för 5100, jag norpade Jesper Boqvists Devils tröja för 2900:-

Olli Nomadinen : Jag har inte läst artikeln men det känns konstigt att vilken betydelse en person kommer få för sitt lag väger så tungt vid ranking av bästa värvningar.

Då blir det ju som att ju sämre laget är så blir en bra spelare högre rankad. Medan en spelare i säg FBK, som tog guld, skulle ha svårare att hamna högt på en sådan lista för han inte kanske har samma ”impact” på sitt lag.

Oavsett, jag tycker att Lander är en kanonvärvning och det ska bli roligt att se honom i SHL igen, men Larsson är lite bättre 😉

Räven: Fascinerande hur man kan se Lander som än bättre värvning än Larsson?.. Som sagt, Lander har en ”hel” säsong i NHL, då han gjorde 3p på 61 matcher i Edmonton.

Det är ju så klart en jättebra värvning, topp i SHL, men jag tycker Larsson har högre meriter. Det är ju det man får gå på när man ska ranka värvningar.

Peja: Dower-Nilsson-familjen är Brynäsare

Peja: Sinnessjuka summor för Brynäs kanske mest begränsade back någonsin (aningen överdriver kanske hehe). Däremot sågs han som en klassvärvning när han anslöt!

{9873}: Niklas Natt och Dag är en journalist/författare som har skrivit en triologi som heter 1793,1794 och 1795.

Är en Bellman noir.
Handlar om livet i Stockholm år 1793, och ett mordfall som ska lösas av en person som hjälper polisen.

Vansinnigt bra böcker om hur livet var då.

Och för er som bor i och kring Stockholm så förstår ni lättare omgivningen runt böckerna.
Har läst alla tre.
Inte varit så uppslukad av någon bok sen Arn böckerna.

Bifala: Därför Sallinen ska vara kvar. Att det bara är jag som ser det.

tydligt att det är försäsong, tror inte när säsongen drar igång att Larsson kommer snubbla 5-10 gånger iallafall. väldigt mycket nya spelare jämfört med tidigare år också. gör säkert en del.
många spelare som är väldigt annorlunda på försäsongen gentemot när det faktiskt drar igång, en sådan som Kevin Clark blev totalsågad första året. Louie Caporusso vann interna poängligan under sin försäsong etc.

Jämn match, lika dåligt från båda håll.. dom har fått in en puck som lindbäck garanterat vill ha tillbaka. En typisk försäsongmatch. Hade varit kul att få se ett mål iaf..

{ROCKS/pettisbif}: Sanma som med Brynäs match mot Timrå… Vi kan inte döma ut lag OCH spelare utifrån tidiga träningsmatcher…

Pettisbif: ” Kommer vara där men självklart kommer jag låta dom vara och ha trevligt. ”

Du får 100spänn om du kör över Alcéns fot med golfbilen tills han erkänner vem den nya spelaren är!
Nejdå, väldigt bra att du låter dem vara ifred. Golfen ses ju ändå som en typ av ”teambuilding”!

Pettisbif: Håller med fullständigt, om Garpen är sämsta headcoach i 3 kronor med märkliga uttagningar så är Montén ännu sämre i juniorkronorna. Minns när Söderström inte kom med i truppen först, sen blev det någon skada och han kom med till slut. Slutade med att han var bästa back… Och till JVM i vintras kom inte William Wallinder med… Som om det skulle funnits 8 bättre junisbackar? Nä, Montén är en tomte och svensk hockey kan bara bli bättre av att han försvinner..

Sen är det klart, vi har inte mycket spets kvar framåt när Holz, Raymond och Lill-fimpen tackat nej..

Inte konstigt att Sverige inte lyckats nå bra senaste åren i varken Juniorkronorna eller Tre Kronor.
Blir så tydligt vad en erkänt duktig coach gör för ett lag.
Garpen måste nog vara den sämsta Tre Kronor tränaren ever. Montén är nog en ännu sämre coach.
Går inte att vinna mästerskap med dessa tränare.
Skönt att Hallam är ny Tre Kronor coach. Hoppas på nån ny hos Juniorerna snarast!
Sverige håller på att åka ut mot Lettland i kvarten.
1-1 inför sista perren.
Montén matchar laget bedrövligt och eldar inte på spelarna nånting.

Olli Hahl: En sak håller jag med om och det är att vissa Brynäs supportrar här på forumet hellre attackerar sina med supportrar än sluter leden mot motståndarnas supportrar vilket är ett underligt självskadebeteende men sen den här morgonen tog ni priset tror det var mer Timrå supportrar här på vårat forum än Brynäs supportrar och alla kom med oförskämdheter den ena mer korkad än den andra snacka om hybris över en träningsmatch .

Sasse på GD la upp en lite rolig "anekdot" från försäsongen 2011!

Matchfakta och spelarbetyg: Brynäs-Skellefteå
22 augusti 2011 21:24
Brynäs–Skellefteå 2–6 (0–2, 0–3, 2–1)

BETYG(1-6)
Målvakter:
Johan Holmqvist2

Förstafemman:
Lars Jonsson1, Jörgen Sundqvist1, Daniel Widing2, Jonas Nordquist1 ,Andreas Dackell1

Andrafemman: Simon Löf2, Simon Bertilsson2, Johan Larsson3, Calle Järnkrok2, Jakob Silfverberg2

Tredjefemman: Ryan Gunderson1, Jonathan Carlsson1, Mats Lavander2, Mads Hansen1, Sebastian Lauritzen3

Fjärdefemman: Victor Berglind1, Niclas Andersén2, Jesper Ollas2, Jonathan Granström2, Martin Johansson2

Snittbetyg:1,71
Poängförklaringar:
6: Landslagsklass. 5: Mycket bra. 4: Bra.
3: Godkänd. 2: Kan bättre. 1: Dålig.

Som lite plåster på såren, gick ju ganska bra den säsongen ändå?;)

Pigalle: Har också fixat plåtar till premiären. Blir första gången sen innan pandemin jag ser på hockey live i Gavlerinken. Just pandemin och det faktum att jag bor rätt långt ifrån Gävle nu för tiden har gjort att det inte blivit av. Sjukt taggad!

Olli Nomadinen : Fjortisnivå? Men ändå är du här med samma attityd som förra året. Sen verkar du har svårt att lyssna, tror inte någon vill ha dig här. Du har ditt egna forum att skriva i, kan du inte bara hänga där så slipper jag se skiten du häver ur dig.
Skulle uppskattas.

För att bidra med lite nyansering:
Utifrån spelet i första perren såg man att Brynäs kommer bli bra i år. Andra perioden blev sönderblåst av massa utvisningar vilket såklart påverkar matchbilden. Ni hade en del tveksamma målvaktsingripanden och konstiga beslut i försvarsspelet men det är ju försäsong. För egen del är jag glad att vi fortsätter vara ert boogeyteam.

Kommer bli galet roliga och intressanta matcher i höst/vår