1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776479 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Stenis: Tror det är bra att spela Palve och Dima tillsammans. Två spelare som inte kan kartläggas tillsammans. Måste vara oerhört svårt att möta. Anfaller Rödin och Scott vet man ungefär hur de kommer att agera och röra sig. När Palve och Dima kommer vet man ingenting.

xxx BIF xxx: Haha, du är väl en av dem som munhuggs mest härinne😂😂

Avd Gruskorn och stenblock😂😂😂

Ove Myling: Du menar som du och Huge brukar göra? Ta allt i bubblor?

Please...

{8399}: ”Tar vi våra poäng så är resultaten i övriga matcher ointressanta.”

Så borde det vara, men sista åren har vi tyvärr inte levt upp till det, vilket gör att man sneglar på andra bottenlag. Du har väl inte redan glömt kvalet?

Treklövern1912: Olesen gör väldigt mycket bra. Mest otur att inte poängen kommer, tycker jag iallafall.

Blå grottan: Bra Brynäs fortsätt så där mot knäckebröden men inte mot oss!!!! Grattis till segern iaf!!

Blå grottan: han har varit och nosat på 93% de senaste säsongerna i näst bästa ligan i världen. Tycker det talar sitt tydliga språk - han ska vi ha!

BIF Kungen: Finns fortfarande lite att bättra gällande duttande i egen zon (och mål i pp) - men jag är så nöjd med vad jag såg i denna match!⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Brynäsgubbe: kul med hållen nolla dessutom

Lindström: Bedrövligt att inte ta en tvåa när Danielsson blir crosscheckad framför mål så hjälmen flyger.

Domaren står tre meter därifrån och tittar.

Lunkz: Jag är också på plats, pirrigt

Biljett över - bortskänkes
Skulle åka upp från Stockholm men det blev strömavbrott och bilkaos här när jag skulle iväg. Skicka ett mejl till [email protected] om du vill gå så skickar jag biljetten i pdf-format. Skriver här igen när/om jag gett bort den. Roligt om det blir fullsatt utan tomma stolar!

Svensson_62:

Lycka till ikväll, hoppas på en välspelad match med mycket känslor =)

Forsberg 1978: Kan ju slänga in "fattiga riddare" någon gång istället för torsk. Pannkaka kunde ju också serveras lite oftare. Och lite "andra bullar" till kaffet? Sluta servera torsk på matchdag!!!!!!

Pettisbif: Menar du Christian Engstrand? Nej nej och åter nej isnf.

Peja: Har ingen aning om hur Brynäs gör idag men jag kommer ihåg bilden av en rakad Oskar Lindblom. Tror det var från när han kom in på gymnasiet så det ligger inte jättelångt bakåt i tiden…

Och även om att bjuda på EN middag inte är så farlig så tycker jag ändå att det är fel princip att spelare som tjänar ca 20 tkr i månaden ska bjuda sina lagkompisar med löner mellan 100-250 tkr månad på middag.
Min poäng är att om principen är att den nye ska ”straffas” i detta fall genom att få ta notan, så är det lätt att dryga, pennalistiska individer (som det alltid finns i lag och samhälle) går för långt.
Ta bort skiten helt och hållet och bjud istället in de nya spelarna.

Huge: Eftersom jag inte är kock själv så kan jag inte laga någon middag. Jag får lita på att det kunniga yrkesfolket på shabbys pizzeria kan slänga ihop en köttsemla och några pommes åt mig 👍

Tgl: Ja, självklart måste förändringar ske i truppen, men det är inte styrelses uppdrag att ta de besluten. Styrelsen ska däremot ge de sportsligt ansvariga bästa möjliga förutsättningar att göra sitt jobb. Många verkar ha missupptattat totalt vad en styrelse gör i en SHL-förening.

spolaisen: Då blir det nog ännu mindre pengar att handla för.
Ett dussin sponsorer hopar nog av då...

mk: Har varit inne på det tidigare Micke Sundlöv, omgång 2, har varit en katastrof för Brynäs IF

{8399}: Som jag misstänkte slog vi Corsirekord ikväll; 62,5%…

PDO’n var däremot en av säsongens sämsta på 89%

Ett säkert recept för en Brynäsförlust - huvudlös raggarhockey med stora hål i försvaret!

Ödmjukhet, tålamod och disciplin är Manners mantra - tyvärr går detta inte in i skallen på spelartruppen.

”Att vilja men inte kunna”, ”Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket”, ”Tomma tunnor skramlar mest” är ordstäv som dyker upp i skallen denna kväll.

Broder Munkas klassiker från märkessäsongerna i mitten på 00-talet passar även bra ikväll;

”Det har aldrig gått att förgylla bajskorvar”

munkas: Dessutom ser LHC ut att segla förbi också..... vårt hopp får stå till att Eklund får en muskelskada på första träningen efter en lång flygresa....

Silfverkroken: Förstår inte riktigt logiken bakom detta, Eklund har gjort 4p på 9 NHL-matcher och har inte sett vilsen ut i de matcher som jag har sett honom spela där borta. Självklart en extremt bra förstärkning för Djurgården.

Hank81: Andrén stod ju en av dom vinsterna, kan tänka mig att Mikko vill få igång Andrén. Han har inte sett honom som vi gjort senaste åren.
Imorgon bryter vi våran trend att förlora mot Timrå och slutat vara även vara trendbrytare åt lag som har förlustsviter!

bradberry: Bra poäng! Mikko såg verkligen tagen ut efter matchen igår.
Laget bussade upp till Linköping efter match igår tror jag.
De tränar väl där idag innan de bussar upp till Timrå, via Gävle troligen.
Tifo och supportersamling vid Gävle Bro eller nåt vore uppskattat. Bengaler och banderoller.

Jockster : Så du tyckte Molin inte gjorde det bra i kvalet mot HV71?
Själv tyckte jag att han tog steg framåt då, kanske finns det lite inneboende kapacitet för honom att kunna få ut, speciellt under Manners ledarskap.
Spelsinne har han, och kanske att Brynäs energisparande spelsätt, passar honom bra med tanke på att han inte är supervass skrinnare.

Efter att ha sett matchen på plats är min sammanfattning följande:
Marginaler som gäller avgörandet idag men EN sak som sticker ut. VI SKJUTER FÖR LITE!
Gång efter gång letar vi pass istället för att skjuta. Otroligt frustrerande när vi väljer att spela sargspel där vi förlorar majoriteten av alla närkamper dessutom!
För övrigt!
Mål nr 1: Borde varit bortdömt, en skandal.
Mål nr 2: Är offside.
Mål nr 3: En tursam rensning som letar sig i mål.

Lunkz: Jaha hejdå då. Vi behöver inte "supportrar" som dig.

Tack för god match. Tycker Brynäs gör en bra match. Den här gången slarvade inte Vâxjö bort matchen som senast. Lycka till tills vi möts igen.

Nu kanske inte jag är lika bra på uppställningar, men man kanske borde köra Molin och Tima i samma kedja när de är tillbaka tänkte typ

Rödin - Scott - Eklind
Timashov - Ölund - Molin
Gunler - Palve - Olesen
Kvist - Sallinen - Danielsson

andra kedja med 3 spelare som ligger i primeåldern/lite yngre än primeåldern
Palve en kedja längre ner för att eventuellt få möta motståndarnas tredje och därför få lite mer tid med pucken. Tycker också Sallinen är lite för seg tillsammans med Palve

Peja: Det som förvånar mest är ändå hans taktik att köra med 8 backar. Vi har inte den bredden och jag tror de 6 som får spela kommer höja sig. Matchningen av Andrén igår känns också som ett felbeslut. Han skulle kört på med VV och möjligen luftat Andrén mot Växjö om han nu känner att Andrén slags speltid.

MUNKAS, jag vet inte varför men jag tänkte på dig då jag såg Manner på presskonferensen.

Han stod först som om han mentalt mediterade som en Bruce Lee buddistmunk ”be the water”, sen gav han värsta munkförklaringem varför man förlorade.

Måste erkänna att Manner tappade mig lite, tror han tappade motståndartrånaren där för en stund också hahaha,
men menade han att laget lever på sista tidens framgång så pass att man tror sig kunna detta nu och slappnar av och släpper 100% fokus på uppgiften. Ja då förlorar man.
Då tror jag han är inne på något.
Jag gillar Manner.
Han känns fräsch.
Skulle vara extremt kul att höra motiveringen till vissa beslut dock. Tror det finns mycket människan bakom de val han gör och som jag som lekman där och då ifrågasätter lite utifrån ett jag vill vinna perspektiv. Men tittar jag upp och ser resten av säsongen som är kvar så litar jag ändå på hans val.
Det där är coachande ledarskap när den är som bäst tror jag,

Pettisbif: är du inte avstängd än?? En gåta..

Davey85: Håller med. Manner är kung, men för guds skull. Kör på VV och kör på 6 backar.

Oerhört sur förlust idag, den här matchen ska vi vinna alla dagar i veckan. Men ineffektivitet ihop med tveksamt målvaktspel och några idiotutvisningar gör att vi tappar alla 3 poängen. Eklind tycker jag gör sin sämsta match i Brynäs tröjan med 2 idiotiska utvisningar i anfallszon. Måste vara kallare där. Sen är ju domarnivån, som flera varit inne på, minst sagt ojämn. Nya tag på torsdag!

Rumpelstiltskin: ” men håll käften myling. Du och munkas är så jävla patetiska”

Förstår att det är lite frustrerande att hålla på det här brögänget. Känslorna svallar. Förstår även att det är extra frustrerande för er som fortfarande tror att brögänget kan ta sig till slutspel. Jag känner för er. Så sorgligt.

FY FAN. Vi ska inte ha 0 poäng här. Med veini i kassen hade vi haft poäng.

Rumpelstiltskin: Andrén är ju helt hopplös, det är hans stolpe

Sportnisse: Domarna måste ringa på den. De kan inte tro att pucken kunde gå in så lätt.

Pettisbif: Jag är lite nyfiken, är du så här impulsiv och reagerar så här starkt vid minsta motgång även i verkliga livet och gällande andra saker än hockey? Jag hoppas både för din egen och din omgivnings skull att så inte är fallet för det kan inte vara hälsosamt.

Hoppas vi nyper tre poäng idag och får häng på top 6.

Mot toppen!

Odds inför matchen: (Unibet)

Brynäs - 2.20
Oskarshamn - 2.78

Huge: Alcén hade noll erfarenhet som sportchef innan detta. Spelar faktiskt ingen roll om man haft en lång spelarkarriär dessutom då spelare och sportchef är två helt olika saker. Så att sitta och snacka om ”erfarna” sportchefer i detta fallet är rätt lustigt.

Brynäs4life: Markström är extremt het nu. Kan ingen tolka hitte-på rebusen så den passar honom?

{2064}: Eichel är i o f s fortfarande kvar på Buffalos roster men Gud vad kul de måste ha på kansliet åt våra spekulationer… 😂

Ännu en härlig seger och just nu känns hockeylivet lite roligare. Härlig reaktion från boysen att ta 6 poäng efter plattmatchen i Linköping. Play in och sånt tänker jag fortsatt strunta i, jag vill först ha två avsågade lag bakom oss.

Skål för Brynäs.

{8975}: ”… samtliga förutom Gunler är godkända….”

- Det låter hårt men det är ju helt sant! Gunler går från klarhet till klarhet, i negativ riktning… Hans hockey-IQ är för svagt på den här nivån. Det såg Bulan. Sundlöv svalde betet…

Djoosen är klar vad jag hör 💫.

Scott står still och svanen filmar, sväng om du inte vill bli tacklad din jävla banjofjant

Silfverkroken: Funkar, tack. Som påpekat tidigare ska jag tämligen omgående undersöka om jag kan läsa twitter utan att deltaga aktivt.
Ni e fö goa kära vänner😊, jag är tacksam och stolt att vara en liten, liten del av gemenskapen bland Brynäsarna på HS.

Svensson_62: Brynäs bör och ska ej samarbeta med Unicef. Unicef är en organisation som mörkade och förnekade våldtäkter och övergrepp som deras personal gjorde sig skyldiga till. Det finns bättre organisationer att samarbeta med.