1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776479 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Förundersökningen mot Patrik Berglund nedlagd.
”Tillräckligt stöd för målsägandens uppgifter finns inte, säger kammaråklagare Annika Hessel”

Honken72: Nån som fattar varför Djurgårdens mål godkändes med motiveringen att målburen flyttades av en försvarande spelare när bilderna tydligt visar att en gårdare (anfallande spelare) är den som flyttar målburen?
Skön vinst idag och Lindstein, vilken debut.
Dessutom nära att måla men det hade väl varit FÖR bra. Nu sover man gott igen, 18 hål i Nyköping imorgon, sen tar vi SAIK på lördag och helgen är räddad…⛳️🏌🏿‍♂️

Berge: Blir Inge mer TV ikväll, nu ska jag sitta o glo på tabellen. 😊

Fan vad skönt.. Ovanlig känsla att vinna 👍🏻👍🏻

En håll käften-straff.

Stabil 2:a period med Genoways ribbskott och Kvists jättechans som toppar. Kedjan med Ölund, Nicky D och Kvist klart bäst hittills. Hoppas det lossnar för Ölund snart, det finns ju sådan potential i honom.

Källan är en trogen supporter/sponsor. Slutar vi i HA bryts uppgörelsen men det är klart iaf. Vore det inte så krångligt med skattesystemet så vore han redan här.

Skulle sitta fint om Västerås signar Peter Andersson som de ryktas lite löst om då får vi väll ls lite mer kulor som rinner ut i sanden just nu.

Zappaholic: Att Djurgården nu ryktas värva Andersén får mig att fundera, hur tunn är marknaden på backsidan egentligen? Om Djurgården anser att Andersén är bland det bästa finns där ute, då kan jag någonstans förstå om Alcén avvaktar med att ta in något där. Visst behöver vi förstärka där men inte med vilken spelare som helst.

Så här säger Alcen ang läkarundersökning. Så har vi rett ut den saken.

Jo, jag har såklart sett det. Men så här är det. Han har gått igenom läkarundersökning i Islanders. En spelare kan inte ens sättas upp på försäljningslistan (Waivers) om man är skadad. Så vi har inte värvat en skadad spelare på förhand. Nu hände det här (muskelskada underkropp) och han åkte skridskor idag, så det är liksom inget benbrott han råkat ut för, säger Alcén.

Ove Myling: Just ja, glömde bort det. Fast förra säsongen var det ju Coronans fel att det gick dåligt. Vad är det nu då?
Man borde få poäng för att vara spelförande runt sargerna och knäppa iväg vinkelskott i magen på målvakten.
Jag ska maila Anders Larsson om det. 👍

Det är ju ett flertal här inne som spyr galla över föreningen dag in, dag ut och vecka efter vecka. Jag fattar inte hur man kan göra det och fortfarande kan kalla sig supporter. I min bok så stöttar man i alla lägen och vi alla kan väl vara överens om att de senaste åren har inte varit lätt som Brynäs supporter.

Visst kan man vara kritisk till hur saker skötts, värvningar etc. Men det är en stor skillnad mot att konstant spy galla.

{8399}: tillägg.
Försvaret är inte tillräckligt bra och ditt förslag är att lösa det med en back som inte är tillräckligt bra? Låter i mina öron som totalt jävla vansinne. Såklart KAN Andersén bli bra. Men i detta läge måste man ju ta de senaste åren som ingångsvärden och då ganska snabbt se att tyvärr, även att man älskar Andersén, så är hans tid med oss förbi.

munkas: Helt rätt. Att förlora mot samtliga dessa lag finns det ingen ursäkt för. Förutom Oskarshamn som tyvärr är klart bättre än oss, Lhc, Dif och Tik.

Man får skämmas.

Huge: Menar mer att Lhc är ett ganska dåligt lag. Särskilt med skadorna. Men det räckte för dem att vara lite disciplinerade för att ta en bekväm seger. Säger en del om vart vi befinner oss just nu.

Brown ass IF: Det enda som provocerar är väl alla kritiker som först konstaterar hur jävla usla vi är, att det bara är kval som vi har att se fram emot, att halva laget bör bytas ut osv osv.
För att i samma andetag vara förvånade, bli förbannade och upprörda när samma usla och värdelösa lag spelar på exakt samma sätt som man borde ha förväntat sig.
Snacka om att vara provocerande mot allt vad logiskt tänkande säger.

Forsberg 1978: 3 pinnar av 24 möjliga på senaste 8 matcher. Otur Huge???

Charles: Ska jag vara ärlig så tycker jag väldigt mycket synd om Manner.

Rödin1912: Lepistö har gjort sitt i topphockeyn.
Kolla hans stats förra säsongen.
Vi böhöver inte en mätt 37-åring.

Pettisbif: Jag tycker inte att trdjelänken är problemet i den kedjan. Anton och Greg är spelare som ska höja andras nivå. Som de spelar nu spelar det ingen roll vilken de har med sig. De gör inte rätt för tio procent av lönen de har.

När Rödin, Scott och Genoway är dom sämsta på isen blir det svårt att vinna för oss

Vilket PP………
Trodde bilden fryst…

Mrassarson: Vi Brynäsare från södra delarna av Sverige ses i Linköping istället 😊

Treklövern1912: Lika viktig som Mattias Ekholms återkomst 2012 var för guldet då var Marko Tuulolas insatser 1999. En tuff, råstark och spelskicklig back. En av de bästa Brynäs haft på min lista.

Treklövern1912: GAMEDAY 😁

spolaisen: ” Tror att Tima, vilken vill tillbaka till NHL "NHL", såg väl vilka möjligheter det fanns rehab och träning och lagomt matchande i Brynäs. Killen är inte dum..”

Vad är detta för skitsnack egentligen? Har du någon fakta för dina påståenden eller är detta helt dina egna konspirationsteorier? Om nummer två är fallet, höj dig!

Ska bli väldigt kul å få se Lindstein imorgon om han får istid. Han blir isåfall första spelaren född 2005 i SHL. Tyckte han var riktigt bra i TV pucken förra året men jag har inte sett han något i år

Peja: "Värvningen av Mylläri framstår bara som märkligare och märkligare. Tur att man sent omsides har kommit fram till att lagets backsida behöver få in mer spelskicklighet."

Såg du Mylläri igår? Bra med pucken, fina pass, följde med upp i anfallen...en ny spelare.

Anders Berg: Fler som gillar Eklind!

lapad: Tänk om vi hade vunnit alla matcher, då hade vi varit etta i SHL nu.

Oscar Eklind är vår för närvarande bäste forward…

Återigen skumt. I 15 minuter verkar vi inte veta vad vi håller på med alls. Sen plötsligt vinner vi lite närkamper och får tid i offensiv zon sista 5 och skapar chanser.

Vino: Håller med om att Mannberg inte håller. Tänker också på det Kangas sa på medlemsmötet när frågan om ekonomi och nyförvärv kom upp, alltså att man även måste göra sig av med spelare. Mannberg, Berglund, Andrén med flera måste ligga risigt till där. Kanske främst Mannberg i och med att senaste nyförvärvet är en forward. Det vore mycket mer rimligt att försöka bryta med Mannberg än att låna ut Kvist eller Ljungkrantz.

Dima är spelklar!!

{8399}: ” Alcén är kungen alltså, först Bergsman och Myllerä och nu detta, han är het!”

Lite nyfiken på vilket lag Alcén har värvat dessa två till som du nämner. Ser inte dom namnen i truppen. Eller menar du J Bergman och A Mylläri som han värvat😀

Timashov helt klar nu.
Fick mail från Brynäs.

Pettisbif: Håller inte med om Ljungkrantz, varje gång han får spela så gör han en bra insats. Svårt att prestera när man aldrig får chansen över tid.

Rödin1912: Måste ju börja skeppas folk om vi ska ta in fler. Skulle älska att få tillbaka Boqvist, men tror vi behöver en målvakt eller back mer.

KB: Hoppas att han kan fixa till vårt PP 😁

Att han spelade över 40 matcher i NHL för bara två säsonger sedan borde ju ändå säga något om hans kvaliteter? Var väl egentligen försvaret som var i störst behov av förstärkningar men svårt att klaga över det här.

{8399}: Han borde ju gå in med Scott och Rödin

Honken72: Spännande!
Nu vill man ju se Pettis slänga upp en laguppställning 😁😁

Rumpelstiltskin: ja det är isf en prestigevärvning.
En avig spelare med grym speed. Riktigt kul att se på när han är på humör.

{8399}: Vinner man så mycket som han har gjort i Kärpät och får äran att vara assisterande i Finland så finns det nog kompetens ändå. Svårigheten för honom är att anpassa sig till den nya ligan och samtidigt lyckas få ett lag som han själv knappt fått forma att spela hans hockey. Upplever att Brynäs faktiskt spelar ganska bra när spelarna har tålamod och anpassar sitt styrspel. Men många spelare, inklusive vår kapten går ofta ifrån taktiken och sätter laget i dåliga situationer. Sen kan inte Manner göra allt heller, han behöver bra människor runt sig som kompletterar honom och frågan är om Holmqvist är den personen.

Rodrigo: Precis, Eklind är billig och utvecklingsbar, i motsats till Adam Petterson, Mannberg och tidigare Alcén. Dessutom är ju Eklind mycket bättre här och nu, om man ska vara ärlig.

Dessa spelarkontrakt går ut nästa säsong:
Mv:
Andren
VV

Backar:
Berglund
Björk
Hedberg
Mylläri
Nyberg

FW:
Danielsson
Gunler
Kvist
Mannberg
Molin
Palve
Pettersson
Sallinen
Scott

Ser ingen anleding att förlänga med nån förutom Scott å Palve om dem kan gå ner i lön.

Då har vi dessa kvar.

Ny-scott-Rödin
Ny-Palve-Ny
Olesen-Ny-Eklind
Ljungkratz-Ölund-Birgersson

Genoway-Bertilsson
Bergman-Ny
Ny-Ny

Som jag har för mig så har Brynäs mer än dubbelt så hög budget som tex OIK och Skellefteå, så vi borde kunna gasa oss ur denna säsong med några bra nyförvärv och förhoppningsvis kunna bygga laget mycket smartare nästa år med en betydligt mindre budget.

Sv: Gameday
Treklövern1912: helt enig. Det är verkligen inte hos Manner skon klämmer. Även att han inte kommer ge upp så måste han ju känna en viss hopplöshet över truppen. Han är ju trots allt hockeycoach inte trollkarl.

Peja: håller helt med dig.
Det är naivt att tro på denna trupp och målvaktspar.
Man måste bryta med Andrén och gå efter nått i riktig klass, vet inte vad marknaden har att erbjuda men nått måste göras.
Är Alcen och Grahm rätt personer att ta obekväma beslut?
Min känsla är nej.
Blir gärna bevisad att jag har fel.

Svensson_62:
Passande citat från A Einstein: “Definitionen av galenskap är att göra samma sak igen och igen och förvänta sig andra resultat.”

Bif har bytt tränare i åratal på löpande band utan förbättring. Samtidigt har man i åratal haft en naiv inställning till truppens kvalitet (på sätt och vis ända sedan 2012 faktiskt). ”De unga kommer att växa och ersätta etablerade toppspelare som lämnat” (konkurrenternas unga växer väl också motsvarande… så det betyder ju ett relativt minus för oss). ”Vi får fördela poängen på fler spelare” (🤮), o s v…

Huge: Läget är inte frid och fröjd och med lite nya friska tag så blir det bra. Nej. Absolut inte.

Om man sparkar en hel serie av tränare och det trots detta bara går nedåt år efter år kan man ju börja fundera. OK, det är nog inte fel på samtliga tränare trots allt. Kan det vara truppen?

Vi hade en näst intill identisk trupp förra säsongen men har nu tappat främste målskytten, poängkungen och bäste målvakten. Då hamnade vi i kval med dem i truppen. Vad trodde man kommer att hända denna säsong med en trupp som är ännu sämre?????

Denna j…a. naivitet beträffande truppens kvalitet år efter år kommer att dra ned oss i HA. Och ojdå då försvinner visst tiotals miljoner när vi åkte ned… Kanske borde ha investerat innan detta skedde.

Brynäs befinner sig pä vad man brukar kalla en ”burning platform”. Alla alternativ är superjobbiga men agerar man inte resolut så får man ta det värsta alternativet.

(oljeplattform som brann men det var läskigt för en del att hoppa ut till säkerheten)