1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776632 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Vaknar upp lite trött efter att ha suttit uppe och tittat på draften. Tar upp mobilen och kollar igenom det vanliga, tills man kollar Hockeysverige där det står "Brynäs-löfte provspelar för KHL-lag" och så är det en bild på Rödin. Paniken man har i det ögonblicket är obeskrivlig! Sen läser man artikel och ser att det handlar om Deutsch... 

ellis:

Naturligtvis. Klart Bengtzen ska buda och värva helt oscoutat på första bästa spelare som erbjuds i hans inkorg. Det viktiga är att det går fort så att alla obotligt negativa dysterkvistar på de sociala medierna blir nöjda. Ja eller nöjda? Då börjar det kraxas om att BZ värvat för fort och att han borde ha gjort som alla andra sportchefer som avvaktat.

Podd med Cahling om några dagar.

J F K: Gillar när modofans kommer in och pratar enögdhet. Fin humor framåt kvällskvisten.

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Carl Lejonkräk: Bulans hockey kräver extremt hårt jobb, kondition och skridskoskicklighet från spelarna. Det är mer sannolikt att du får det av en ung spelare än en äldre. Samtidigt är jag helt övertygad om att Bengtzén och Bulan, i en idealisk värld, hade velat ha flera rutinerade spelare för att balansera truppen. Det har Bengtzén varit inne på hela tiden. Sedan behöver de äldre spelarna som Brynäs är ute efter inte nödvändigtvis alltid vara exakt samma spelare som Modo värvar, jag tror inte att spelarutbudet är SÅ litet. 

Jaken: Du kan ju börja med att vara påläst innan du börjar kritisera. Bengtzén erbjöd Pudas MINDRE lön än vad Karlskrona gjorde. Ändå valde Pudas Brynäs för utvecklingens skull (som han själv uttryckte det).

Zappaholic:

Sedan vet vi ju att om dessa spelare valt Brynäs så hade ju inte den negativa mobben här på HS direkt jublat. Då hade vi fått veta varför Bengtzen inte skulle ha värvat dem. För gammal, för skadebenägen, för klen poängskörd och så vidare, och så vidare.....

Bill Thomas är klar för MoDo.

Chris11: Ja, om nu Porseland (86kg), Zanetti (88kg) och Nick Johnson (91kg) kan rubriceras som "lätta kisar" så har du rätt.
Men vad jämför du isf med, för att du ska låta trovärdig i ditt påstående?
Sumobrottare?

Redigerad kommentar

Chris11: Så om BZ skulle landa 77 kg Gunderson så skulle du bli missnöjd?

Carl Lejonkräk: Haha vilket härligt flummigt inlägg. Menar mest att man knappast kan beskylla Svarten för något Näslund gjorde. Och sen vill jag mena att Hensick var en spelare säker 90% av sportcheferna tacka ja till.

Att ni sen gång på gång ska hoppa på modomille än fast jag inte alls tycker han har någon otrevlig ton känns onödigt. Nu har ju t.ex. inte du det överdrivet lätt i Modoboken heller, men här inne är ni ju fasiken mer främlingsfientlig än på SDs årsmöte.

Jaken: Det var då satan vad du grinar. Vänta tills nyförvärven är presenterade innan du bölar så in i helskotta.

Pettisbif:

Jag vill inte ha Sevc till Brynäs.
Så mycket som man ha svurit över den mannen när han spelade
Färjestad och Skellefteå, så kommer det bli svårt att gilla honom
om han skulle gå till Brynäs.

Och om han går till Brynäs, som inte är lika gynnade av domarna
som t.ex. Skellefteå, då lär de ju få bereda en egen privat plats
åt honom i utvisningsbåset. För där lär han tillbringa mycket
tid om domarna tar ut honom för allt han borde åka ut för.

Powerfade: Jag mailade Bengtzén och fick svaret att man bara får ersättning för två år 😔

Sv: A proposito de nada
Powerfade: fast ändå klagas det vilt här inne, och bland andra fans, att man vill ha mera intervjuer. Helst i videoform. Man vill ha mer information om laget. Brynäs ska ha tid att vara mer öppet mot fansen. Man ska ha ett snyggare intro och arrangemang. Man ska ha andra mervärden så som tävlingar och liknande i periodpauserna och man vill ha bättre öppettider i brynässhopen samt ha personlig kontakt när man ringer till kansliet. Helst av allt vill man ha en tidning som dimper ner i brevinkastet varje månad med välgjorda reportage och artiklar.
Man ska sänka priserna ännu mer, trots att man nästan är billigast i SHL.

Jag undrar bara vart gränsen går och om vi fans verkligen förstår att ingen rullar tummarna och spelar farmville på facebook uppe på åsen? Troligen inte och detta inlägg kommer att ignoreras i mängden utan någon som helst eftertanke för vi fans ska bara ha och ha och ha. Sen när vi sitter hemma med chipsskålen och tycker att laget presterar skit i november kanske vi inte tar en funderare på varför det inte finns några pengar till supermegadupervärvningen.

Det är väl lite det som skiljer organisationer som Brynäs jämfört med organisationer som Karlskrona. Det blir lite mer kvalitet och det blir mindre dagis men det kostar i form av kunnig personal.

Huge: I princip varje gång så börjar det nya kontraktet gälla efter att det nuvarande kontraktet gått ut. Alla kontrakt skrivs med utgångsdatum 30/4. I Rödins fall har man sedan skrivit ett nytt kontrakt som börjar att gälla 1/5. Därmed har han inte varit utan kontrakt en enda sekund, inte ens en miljarddel av en sekund.

Huge: Snälla magistern ta tre djupa andetag och slappna av, släpp Rödins kontrakt (även om andra tar upp det igen) ok?

Finns det någon glad själ där ute som vill prata hockey???

Huge: känns så jäkla fel och konstigt att ett av våra nyförvärv direkt ska vara en av kulturbärarna i laget...

Clarence: Tror på det själv? Vad är det jag tror på?

Bz har bevisligen sonderat marknaden i KHL. Att han gjort detsamma i AHL är ingen högoddsare. Således känns det mest troligt att vi värvar från någon av dom ligorna.

Vad tror du på? Division 1? I så fall vore nog ingen gladare än dig, så du kan fortsätta smutskasta föreningen du påstår dig heja på.

honken21: Barnsligt håller jag med om. Men när någon snackar om att Rödin är ett nyförvärv så blir man bra fundersam. :) Hoppas du haft en bra CL-kväll!

Huge: Det här med åttonde back har blivit alldeles för uppförstorat. Själv försökte jag tona ned uttalandet och nu visade det sig att Zanetti har samma chans som alla andra att spela sig till en plats. Något som de flesta insåg...

Zappaholic: Jaken vet att Wilson blev för dyr därför att han antingen är Wilsons agent, Wilsons hustru/man/pojkvän/flickvän eller i övrigt suttit med vid förhandlingarna.
Visst är det skönt att ha så många krafter härinne, som har den insyn som Jaken uppenbarligen har.
Hur skulle vi annars få reda på vad som händer i stängda styrelserum, omklädningsrum, spelarförhandlingar osv....

maddog1970: Kul rubrik. "Kupp". Jo för Svarten lär ju suttit å planerat likt en delta force action hur han skulle fira ned sig från taket och byta ut Brynäs kontrakt mot Modos!

SnowKing: Apropå särskrivningar, så vore det iaf roligt om Zanetti kommer hit och får chansen att visa fram fötterna....😀

Huge: Dessutom mäktade Zanetti med 21 poäng i en bottenklubb i Allsvenskan. Deutch har väl gjort 15-16 poäng på två säsonger i J20.
Vem har störst sannolikhet att lyckas i SHL?
Precis som BZ också säger i sammanhanget, Zanetti kan bli ett frågetecken som rätas ut till ett utropstecken.

Davey_22: Deutch kan ju senare komma tillbaka om gör det bra i Allsvenskan.

Varför surar folk fortfarande över Sweatt? Hur många mål gjorde han enbart på sin fart för oss, var det 2-3 max? Många av hans poäng förra året kan göras minst lika bra av Johnson om inte bättre. Sweatt var mest rolig att se på, men många av hans uppåkningar resulterade sällan i något för det gick lite för fort för honom själv. Nu när vi fick en grym ersättare ägnar jag inte en sekund åt honom längre.

Kapten R?dsk?gg:

-29 på en säsong i Tyska ligan känns ju fantastiskt imponerande!😏

Brynäsgubbe: Vuxenmobbing??? Vad fan är det för jävla tramsinlägg? Jag ser dig inte stå på barrikaderna och skrika mobbing när många ger dig på Huge...

Pettisbif: Ibland vet jag inte om du är ironisk eller inte=)=)

Redigerad kommentar

Bifbiffen: 44 poäng och +9 i KHL 2013-2014, känns ändå som det finns potential! 

Huge:

Man behöver  ju inte va hockeyprofessor för att se spelförändringen efter Bulans intåg, rätt sida kvalstrecket, slog ut FBK och spelade jämt med SAIK..... vette tusan om det blivit samma resultat med TJ kvar. Fast det är ju bara spekulationer... o lite surgubbe får man nog konstatera.

Silfverberg, två assis. Ena till avgörande 5-4 målet i sudden.

bradberry: Tommy framstår som en riktigt sur gubbe. Skönt att han fick gå, verkar ha noll självinsikt. 

Tackar gudarna och Brynäs juniorverksamhet för att egna produkter vann guldet till oss 2012! Inte samma känsla om man köper sig ett guld ala växjö. Jag hade inte velat se Brynäs bokstavligen buda på bucklan. Men grattis då Luleå...

tjugo8: Hoppsan, jag måste flika in med andra skribenter: JOBBA FÖR FAN BZ!!! Larsson i VF FÅR INTE SKE!!!😡

Huge: Undras vad som ska till för att få dej avstängd (helst på livstid) på detta forum med dina sjukliga personhån. Vad har du egentligen för effektiv hållhake på the Moderator? Mutor?Du borde varit bortplockad här inne för flera år sen...

Silfverberg assisterar till 1-0!

Fy fan vad detta stinker. Att Rödin tackade nej till dom och istället förlängde med Brynäs borde han bli kultförklarad för.

Nu hoppas vi innerligt att det går åt helvete för Luleå nästa säsong. Det är inte många gånger jag hoppas att lag åker ut, men här skulle jag jubla om sådant blev fallet.

Redigerad kommentar

tre av tre värvningar är på förhand riktigt intressanta. porseland är bättre än eklund. johnson är likvärdig sweatt och pudas har hög potential. 

BZ:s värvningar har hittills varit riktigt bra!

Porseland är på förhand en bra värvning!

29 poäng sin sista säsong i Finland. Förmodligen har han fått mindre förtroende i PP i Ryssland.

Redigerad kommentar

Träningsmatch, Brynäs-Modo i Hudiksvall 11 September. Några dagar innan SHL-premiären! Välkomna till Hudik!

mattias - 74: Håller med. Honken har gjort fantastiskt mycket för Brynäs. Han fick inte vara kvar hos oss och vill han spela vidare så ska han absolut göra det. Leksand får en rutinerad, lojal och fortfarande väldigt duktig målvakt om de signar honom.

Forsberg 1978: Nu kommer Lindström att spela non stop..
Ett under att han fått speltid i NHL, inte ett rätt den här matchen heller..

70 Rodrigues: Har osten verkligen en plan med sitt lagbygge? Känns som att dom bara värvar spelare som ligger så högt upp i poängligan som möjligt. Micflikier måste vara en av SHL:s sämsta forwards defensivt sett.

Sv: Brynäsare i Nordamerika
Skrubben: apropå vm, varför är alltid svenska NHL-spelare "skadade", "slitna", "familjeskäl", "finne på näsan"? När Jagr -65år ställer upp, Crosby ringer och ber att få va med, alla ryssar hoppar på första bästa plan till vm?

Sv: Värvningar inför 15/16
JAAAAAAAAAAAAAAA!!! Fy fan va skönt!!  :))))

Sv: Värvningar inför 15/16
StefanMedS: Jaaaaaaaa!! Fy vad vad bra Bengan!!

Jättefin värvning.