1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776632 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Davey_22: När en okänd dvärgback från Karlskoga helt plötsligt är "klasser bättre än Djoos" och det räcker med 5 juniorer plus Sweatt som nyförvärv nästa säsong, ja då vet man att Silly Season har startat på allvar.
Med betoning på SILLY....   :-)

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Brynäs har sedan SM-guldet vunnit 1 av 13 slutspelsmatcher och förlorat samtliga 7 hemmamatcher. FIASKO eller vad säger man? Losermentaliteten när det kommer till slutspel är skrämmande för Brynäs tyvärr :(

Redigerad kommentar

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Auchinleck: Det räcker ju att visa matchtröjan.

Den otroligt snygga svarta. Den tidigare inte så snygga vita, som utan reklam har blivit såå snygg.

Kontra det med Frölundas hiskeligt otroligt skämskudde fula tröja.

Som dessutom har ett stort indianhuvud mitt på?

Vad hade du valt:)

Bra kämpat, ni blir farliga nästa år! ni hade tyvärr inte orken den här matchen men det ser väldigt ljust ut för er.

Bifbiffen: Nu har jag ingen riktig koll på hur du har gissat innan de sista 10 omgångarna i serien. Heller ingen koll på vad du ansåg om play- in?

Men man får vara bra tokig om man inte anser att Brynäs har gjort en otroligt bra resa sista månaden.

Det finns nog ingen Brynäsare som är nöjd med insatsen ikväll. Men med tanke på förutsättningarna så har Brynäs varit riktigt bra.

Så. Hatten av för laget och staben bakom.

Forzza Brynäs!!!!!

Tack för en fantastisk uppryckning den här säsongen Brynäs! Vem trodde på slutspel för 3 månader sedan?? Och vem trodde vi skulle vara såhär jobbiga mot Saik i en kvartsfinal?? (Sista matchen som undantag, soppan tog slut!) Spännande nästa säsong, viktigt nu att låsa de spelare vi vill ha kvar och att Bulan/Petter får en hel sommar på sig att slipa på Pp/Bp samt att Bz får svinga med trollspöt!! Vi har många juniorer som kommer underifrån och den blandningen med rutinerade och junisar i nästa säsongs trupp påminner om guldtruppen 2012!! Älska Brynäs IF!

Zappaholic: Ja, det komiska är ju att Sven/Barbro inte ser att Bulan och Petters filosofi i stort är en exakt kopia av Wallsons och Klockares tankegångar.
Klart att han inte vill erkänna det, då tvingas han ju medge att en tränare från hans eget hatlag borde ha beröm.
Än mer komiskt är att han dessutom på fullt allvar verkar undra över vilken sorts hockey Bulan/Petter kommer att införa nästa säsong.
Precis som om det finns nån anledning att tvivla, efter att hans eget lag mer eller mindre blivit utspelat med den hockey Bulan hittills lyckats införa.

Zappaholic: Finns inte mkt att klaga på än möjligen effektiviteten. Synd på många skador men tycker ändå att ersättarna gjort det bra. Nörstebö väger lite lätt ibland men gör det ändå förbannat bra tycker jag.

Snacket om att SAIK åker omkring och väntar på att lägga in en överväxel är ju dumheter. De har fullt upp med att besegra oss. De går på sitt max. Vi dominerar matchbilden långa stunder ändå, trots skador. 

Tycker vi gör det för jävla bra. En hel plågsam försäsongsträning med Bulan och sen Rönkenhockey fullt ut nästa säsong, spetsat med offensiva kvalitéer. Det kommer bli jobbigt att möta oss, var så säkra.

Forsberg 1978: Vi kan inte vinna matcher där SAIK får sådana mål som kvitteringsmålet, styrning via Honkens ansiktsmask och stolpe in... Hur f-n kan man ha sådant medflyt i tre raka matcher...?
Mycket stolt över laget, återigen en kanonmatch men marginalerna grinar emot.

Sv: A proposito de nada
Till er som inte är nöjda med Brynäs avslutning av säsongen kan slå på 10:an nu. ;)

Det borde ge lite perspektiv på saker och ting ;)

Jajjen: Gick in med inställningen när vi klarade kontraktet att alla segrar i fortsättningen är bara bonus, det viktigaste var att vi grejjade kontraktet.

Men man kan liksom inte hjälpa att få upp förhoppningarna när Brynäs spelar så bra hockey som dom gör just nu, och det får man ju såklart äta upp.. Rullgardin ner.

Men tack Brynäs för en väldigt väl genomförd match.

Davey_22: Bra match av Brynäs. Skellefteås bredd avgör. Spelare som Bertilsson, Enterfeldt och Ollas hade avgjort det här till Brynäs fördel. Kilström-Eklund kan vara Brynäs sämsta backpar genom tiderna.

Zappaholic: Alla inom hockeyn borde vara glada över att folk engagerar sig, tycker till och även att deras sport uppmärksammas i media. Det överlägset mest onödiga med detta var väl att Petterström överhuvudtaget gjorde det. Jag tycker för övrigt att domaren som stod precis bredvid utan att agera också borde bli avstängd.

70 Rodrigues: Från och med nu heter SAIK, "Inte riktiga AIK". Och inget annat ;)

Bratwursten: Fula tilltag som Petterströms på en av våra stora stjärnor utan åtgärd från "domaren". Med lite pondus så skulle Petterström fått samla ihop sina tänder från isen.
Så jävla LAMT av Brynäsarna att tillåta en så feg grej.

Kihlström? Får han förnyat kontrakt så vet jag ibte vad jag gör. Korvgubben på övre etagen i Gavlerinken r bättre.

Kan man inte göra mål framåt så får man inte bjuda på mål bakåt.

Redigerad kommentar

Christian Djoos, försvinn från min klubb – din jävla division I-spelare.

Buuuuuuuuuulan! Honom alla dagar i veckan före Roger Melin i mina ögon.

Sv: Brynäs IF – Färjestads BK #PlayIn
Nu skulle det vara lägligt med en liten rapport ang status på våra skadade pojkar. Är det fortfarande från dag till dag med Andersen eller är det nu månad till månad? Är det nackspärr eller bruten nacke? Finns det tejp till Bertils fot uppe i kansliet? Frågorna är många, svaren få. 

Brynäsgubbe: Ja behåller man inte Slovak så är det fan tjänstefel.
Vill han inte så får man helt enkelt skaffa hållhakar på honom haha.

Grymt viktigt sett ur ekonomisk synvinkel. Minst två hemmamatcher.

Zappaholic: Ikväll var en kväll att vinna en viktig match. Sjukt jävla glad😃😃😃

det är klart att man som brynäsare hoppats på en bättre säsong men jag är ändå stolt över två saker. 1. Vi står upp mot färjestad trots svårt skadeläge på backsidan.
2. Vi fortsätter producera juniorer som levererar på shl-nivå.

Sportbladet: 

Stjärnduon missar FBK:s ödesmatch
Färjestad måste vinna mot Brynäs i kväll.  
Annars är säsongen över och FBK missar slutspel för första gången på 2000-talet.  
Men man får försöka hålla säsongen vid liv utan lagkaptenen och backbjässen Ole-Kristian Tollefsen samt Joakim Hillding.
Norrmannen Tollefsen är fortsatt skadad.
– Han är skadad och det är ”dag för dag” som gäller, mer än så kommenterar vi inte, säger klubbens sjukgymnast Mattias Hell till Värmlands Folkblad.
Hillding, som gjort 22 poäng (5+17) på 44 matcher för Karlstadslaget, är sjuk.
– Han är inte med i morgon heller. Sjuk. Även där tar vi det ”dag för dag”, säger Hell.
/ Martin Tolén, redaktionen

Stackars FBK med 2 skador! Om oss skrivs inget att vi har halva laget borta!

2012 petade wännström en klubba i Nilstorps öga vilket gjorde att PW fick stå Resten av matchserien.
I samband med detta målvaktsparmålvaksbyte fick brynäs övertag i matchserien. PW är inget monster i mål. Ikväll blir det fest Boys and Girls!

Personligen (är det bara jag?) tycker jag Nörstebö och Djoos är riktigt bra ikväll. Djoos gör en av sina bättre matcher för säsongen. 

pjåtor: Det mesta av UNISEF pengarna som tagits med i summan Blaskan anger går ju till projektet "En bra start" och inte till att försärka laget som ställs på isen.

Vad Blaskan ville ha fram i första hand var att DIF låg sist...

Peja:

Lycka till mot FBK, även om jag tror det blir svårt för er så håller jag tummarna. 

Kotteman: Uppskattar erat arbete men att bojkotta stöder jag inte för fem öre iaf inte för att sittplats får några klappor! Ett exempel var mot Frölunda när Goa gubbar var med när vi åkte tåg från Göteborg via Skövde och det första man får se när man ställer sig i klacken är en som ropar ur i mikrofon att vi ska bojkotta matchen? Sen formerar Lejonkräk det inte särskilt snyggt det kan jag hålla med om!

Redigerad kommentar

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 5/3-15
Peja: 4600 på en helt obetydlig match...jag hade tippat på max 2500

mk: Även Bertilsson tränar för fullt

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF den 3/3-15

Sen var kanske inte Peter Forsberg så fel ute i det han sa om Peter Andersson
i samband med att hans tröja hissades.

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15

Förutom nytt kontrakt är det flera saker som glädjer inför avslutningen;

Westerholmarna fortsätter vara heta.
Starkbaum får göra en riktigt bra match.
Vi vinner trots att vi inte gör en vidare bra match.
Bulans timeouter har varit väldigt bra och lägliga – bra coaching! 

Clarence: ja du, varför glädjas några minuter när man kan få gnälla och vara pessimistisk?

Jösses...

70 Rodrigues: Whiskeyn som talar....

Sv: HV71 - BRYNÄS IF 26/2-15
honken21: Du verkar ha en rejäl övertro på ett lag som dansat runt på kvalstrecket sen mitten på november.. Nu när vi dessutom har fått tillbaka Sperrle och Kohronen i målet, har en skotteffektivitet på 0,2 % och är norra halvklotets sämsta bortalag tycker jag nog att ett uns av självinsikt vore på sin plats. Allt utom kval är en ren jävla bonus den här säsongen.

Steenm: Jobbigt för Lyxfällan att veta att så fort de släpper in mål rasar dom ihop å det grövsta. Nu kan man inte köpa moral med pengar. Hade det gått så nog fan hade Leksand köpt köpt köpt...

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 24/2-15
bradberry: Glöm inte Andersen, lite av en gigant idag.
Fick måla också. Ser bättre ut nu, större självförtroende.
Bulan i all ära, men tror nästan att Petter Nilsson varit viktigare för det viktigaste man tvingades börja jobba med: agerandet i försvarsspelet. Syns att det börjar bära frukt på allvar.

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 20/2-15
Leksand är som en jobbig könssjukdom du aldrig blir av med

Ingen fraktur på Bertilsson.
Riktigt goda nyheter!

Ganska mycket personpåhopp och anmälda inlägg i Brynäsboken just nu... Vet att förnuftet kan flyga all världens väg när känslor är inblandade, och vi alla härinne känner starkt för Brynäs. Men råder alla härinne att tänka efter en gång extra eller låta bli att skriva tills man lugnat ner sig så att man slipper ångra sig i efterhand, eller riskera att göra omgivningen förbannad . Aldrig roligt att behöva varna eller stänga av någon.. Så tänk på detta för allas trevnad!

Redigerad kommentar

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 14/2-15
Hoppas förbannelsen släpper idag,varit på 13 raka förluster nu... ska göra mitt bästa från läktarhåll iallafall!

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 12/2-15
Carl Lejonkräk: Herregud, stackars SAIK och stackars Bert. Luleå spelar slutspelshockey och fixar man inte det kan de väl alltid byta plats med Leksand.

bifhjärta: Men va fan avstängd. Enligt wallson var ju dommarna dåliga å dömde en del mot SAIK utan anl. Måste blivit fel någonstans.

70 Rodrigues: Vid vinst idag samtidigt som Skansen torskar så har vi bara tre poäng upp till dem.
#Tittauppåt ;)

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 10/2-15

Enaranger:Ja Klockare är den enda i båset som det verkar ha lite vett i skallen.

Bert det tragiska bokstavsbarnet behöver ingen närmare presentation, hans gråtande och gruvarbetarhot talar sitt tydliga språk. "Vi unnar inga andra framgång" deklarerade Bert för det hade man skrivit in i Saiks värdegrund så nu vet ni varför det ylas om att motståndarna inte visar respekt, Saiks ledare vet inte vad respekt innebär.

Wallson har vigt sitt liv till att vara bitter över att ingen ville ha honom under hans spelarkarriär, allra minst Brynäs eller Luleå trots att han kom från plantskolan Kiruna. Nej den talanglöse Hans tvingades spela div 1 hela livet förutom 2 säsonger i Allsvenskan och en i div 3..."Det skall de jävlarna få äta upp" driver nu Wallson och har som trigger. En tragisk hockeyhaverist, lite sorglig om man skall vara ärlig. Dålig hy har han också...:)

sugen på SHL hockey igen.....

Sv: Fansens värvning
Clarence: Haha oväntat att det där inlägget kom från dig...