1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776632 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Så svarar Brynäsledningen
Carl Lejonkräk: Du håller på att segla upp till förstaplatsen som "Tror inte på något som är negativt om Brynäs " Före en viss annan skribent:)

Sv: A proposito de nada
Qvarre: slänger mina söners minecraftspel nu ;)

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 31/1-15

Riktigt bra match i lördags och en underbar vändning men så fort man ställde sig i klacken innan match så kom det en från kamratkompaniet och ropade ut i megafonen att vi skulle bojkotta matchen???? Gick sedan ut och kollade på deras sida att detta berodde på att brynäs delar ut klappor till sittplats! Men för fan???

Fick mig även ett snack med Enterfeldt och han sa att det inte blir någon mer hockey denna säsong och det syndes även på vänsterarmen att den var klenare än höger!!!

Tack goa gubbar för en blöt och mycket trevlig dag och resa!

Redigerad kommentar

Sv: Brynäs-Frölunda 31/1-15. OBS BARA POSITIVA KOMMENTARER.

Stackars Joel, allt var emot er igår.

Först och enligt i stort sett alla bedömare som sett tacklingen i repris, en klockren och juste tackling av Kilström. Inga höga armar eller armbågar, ingen skridsko lyfter från isen och således inget hopp in i tacklingen. Axeln tar först i övre bröstet på Kahnberg och kraften fortplantar sig därefter i en typisk whiplashrörelse till Kahnbergs huvud, som får sig en sekundär kyss sas.
Vore mer klädsamt om den gode Joel iställt talade om för herr Kahnberg att inte stirra på pucken som om han spelade i en pojklagsmatch där tacklingar inte är tillåtna.

Sen puckoutsituationen.
Tycker Joel på allvar att det är bättre och mer rättvist att domarna missar en solklar touch i plexit än att dom tar lite hjälp i bedömningen från jumbotronen eller nån av linjemännen? Man kan dessutom i sitt stilla sinne undra vad Joel tyckt ifall en av deras backar hade gjort likadant? Nån som på allvar tror att Joel skulle hållt käft och inte protesterat?

Till sist: den påstådda störningen i målgården på Fernström har vi redan avhandlat.

Sammanfattningsvis min käre Joel: inte ett skit var emot er igår i domarväg.
Ni förlorade mot ett för dagen piggare och bättre lag.

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk: "skaffa en inspelningsbar box vetja"

Hade en sån för ett par år sen när vi bodde i ett ComHem-hus.
Efter flytten fanns det bara CanalDigital att välja på om man ville ha ett utbud som sänder SHL och Allsvenskan i fotboll.
Skulle vara så otroooooligt modernt och fint enligt CanalDigital; fiberteknik med tillgång till en maaaaaaaaaassa kanaler, minsann.
Jo, morsning..
Sen har dom inte ens efter alla dessa år lyckats skaka fram en inspelningsbar box till fibertekniken, som ska vara så enormt bra.
Pajasföretag!

Nåja, glad ihåg tänkte jag som så: dom måste väl iaf sända Brynäs-Frölunda nu på morronkvisten, går ju en massa matcher i repris enligt tablån.

Och vad sänder idioterna för matcher idag, tror ni?
Jo, endast på CMore Hockey och följande matcher i repris:

SAIK-Örebro från 28/1
Frölunda-Modo från 28/1
Luleå-Örebro från igår
Modo-Linköping från igår 

Vi brynäsare som har CMore tackar återigen för ett mkt bra urval av matcher.
Måste förstås vara jättesvårt att visa Brynäs-Frölunda i repris, när CMore live2, CMore live3 och CMore live 4 inte sänder nånting öht.
Pajasföretag!

STOLT över grabbarna! Enter grym i klacken!! Resten av säsongen där tack!!;-) Med TJ i båset hade vi nog inte vänt idag va?

Jaha där gjorde Martin Johansson mål igen.

Jajjen: Vinnarkulturen som rådde på 60- och 70-talet präglades ju lustigt nog av jantelagen. Du skulle inte tro att du var nått typ. Ta ner kaxiga glidare på jorden och få dem att offra sig för kollektivet.

Ett tydligt exempel är Lökens debut i Brynäsmålet på en cup i Finland på försäsongen. Återstår några minuter å Brynäs leder typ med 6-0. Wille drömmer sig bort i målet och njuter av det faktum att han är minuter från att hålla nollan i sin debut för storlaget Brynäs. Han har trots allt satts på prov några gånger och gjort några avancerade ingripanden. Minuter kvar...förlupen puck glider ner i Brynäs försvarszon. Hämtas av Tigern Johansson som ser ut att vända upp men plötsligt girar åt egna målet till och avlossar ett skott som rasslar i nätmaskorna bakom en förvånad målvaktsdebutant. Tigern skrinnar fram till Wille och gör klart för honom att han skall fan inte hålla nollan i debuten. Inte "segla iväg", inte tro att han är något...

Jantelag ur positiv bemärkelse...😃

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 29/1-15
Känns skönt att marknaden är död😠. Vi breddar o resten toppar. Jävla alibiförening!!!!

Sv: Brynäs IF - HV71 27/1-15
bifhjärta: sjukt att inte få in något mål på alla chanser. btw, kan vara helt fel ute. men, när Sweatt kommer fri så kastar ju HV liraren klubban, är det inte straff då? och även om nu HV-spelaren skulle kanske tappat klubban. ändå straff väl? 

mattias - 74: Just saying😂
Uppladdat:

500x0-img_29946591348016.jpg

Sv: Ny tränare!
KulaShaker:

"Stefan Bengtzén, som tog över efter Michael Sundlöv i augusti, har lagt ner mer tid på att kritisera föregångaren Michael Sundlövs lagbygge, håna Douglas Murray och ifrågasätta hur Tommy Salo jobbar än att justera sitt eget lagbygge."

Mmmm Garpen ja. Salo är inte kvar i LEKsand och Douglas Murray huserar i Tyskt hockeylag som parkerar i de nedre regionerna av serietabellen. Var Bengtzen fel ute ?

Huge: Gnälla? Det är du som sitter och försöker göra dig lustig och kommer med påhopp och felaktigheter.

Så fort man skriver RIS & ROS om någon i BIF.

"Rödin missar emellanåt i backcheckingen, mkt tack vare att han tvingats gå på offensiven och försökt producera framåt, då hans lina har fått dra ett tungt lass"

Åfan så det är jobbigare för Rödin att backchecka än vad det är för Scott & Sweatt alltså.

Hur syns det från text tven?

"Att i det läget sitta och gnälla över att SHL:s bäste målskytt missar markering nån gång ibland eller inte riktigt orkar jobba hem med trötta ben, visar som sagt hur svårt du har att se nåt öht"

Återigen har DU fel.

Det är Little som är bästa målskytt med 20 mål. Bästa Svenska målskytt är Johansson med 17 mål.

Så hur menar du med att Rödin är bästa målskytt? 

Du menar förstås att han är SHLs bästa målskytt i Brynas, vilket kommer att ta dig 4 noveller i text att få fram.......

Sweatt

Sweatt

J - 18: BIF - Tik 8 - 6.

Lööke : 1 +4. Klart bäst som han ju skall vara.

BIF låg under med 1 - 5.

På det hela en riktig skitmatch, men med rätt utgång.

TACK Tommy Jonsson för ditt krigande i Brynäs IF.

Sv: formsvackan
Huge: Å där vände kappan igen...;)

SH:Spännande!!!! Det blir nog bra det här med lite hårda norrbottniska nypor.

TJ tackar jag framförallt för guldet och resten är inte mycket att lägga på minnet. Tar man guld med Brynäs så hamnar man trots allt bland de odödliga, så lev vidare däruppe i hockeyhimlen.

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 17/1-15
Brynäsgubbe: så får man läsa om revansch och sämsta insatsen hittills.

Döp om Gavlerinken till Pissoaren

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 17/1-15
Typiska lättjan som alltid infinner sig i Brynäs efter ett par segrar. Ingen hunger, inget driv att förbättra sig från föregående match. Man är NÖJDA helt enkelt. En produkt av TJ och ledningen i Brynäs som ställer låga krav.

Patetiskt.

Sv: Brynäs IF - Luleå Hockey 15/1-15

Huge: Vad i mina meddelanden motsäger det du skriver? Att TJ har grund för och kan motivera sina uttagningar, ja det får vi verkligen hoppas.

Min spontana känsla när jag ser att han plockar in Blomqvist och PaW i boxplay numero uno var toknej. Helt enkelt för att de känns som våra sämsta forwards defensivt. Den känslan besannas när jag nu går in i statistiken och ser att Blomqvist har sämst plus/minus i hela laget, -9, och PaW har tredje sämst (bara brorsan sämre) av forwards med -5.

Sv: honken påväg hem
Honken klar för Brynäs resten av säsongen, enligt Aftonbladet.

Sv: Brynäs IF - Luleå Hockey 15/1-15
70 Rodrigues: Ska bi riktigt kul !   Sambon och jag tar en 4-dagars vistelse i Gävle och ska på båda matcherna  :-)

J20 : BIF - Växjö 3 - 0.

Kruse i målet. Westlund på backen. Lööke som forward.

Mycket bra tempo på matchen.

70 Rodrigues: Rätt åt dom.

Så här säger Appelgren, Leksands tränare:

"– Vi måste försöka gardera upp oss. Sedan är det så att finns det inte pengar så finns det inte pengar. Det går inte att handla för pengar som inte finns."

Det har väl inte bekymrat Leksand förut?

Huge: Är det så när det gäller all demokrati tycker du?

Har Brynäs aldrig agerat fel historiskt? Du har försvarat allt och alla trots att de fått kicken eller blivit utbytta genom ej förnyat förtroende.

OM det nu är så att BZ har varit på Rönnqvist och Bulan om att ta över laget redan nu, vilket pålitliga källor hävdar. Hur stort förtroende har föreningen för TJ? Hur stort förtroende har spelarna?

Allt verkar vara svart eller vitt för dig, precis som vanligt. Du hyllar och lovprisar ända fram tills de gör förändringar. Då hyllar och lovprisar du det med.

Har du ens en egen åsikt om nånting?

Carl Lejonkräk: Kärlek till Brynäs inom laget? Hur naiv är du egentligen? Merparten av spelarna är och förblir legoknektar som ställt sig till förfogande till den klubb som bjöd högst när de letade en ny klubb att spela för. Klubbhjärta är inget annat än en romantisering bland supportrar.

Om vi, vilket Gud förbjude, skulle åka ur. Hur många av spelarna i dagens trupp skulle stanna? Hur många skulle utnyttja sin outklausul?
Det skulle bli korsdrag i truppen...

Kanske dags att höja nivån lite?

Att bara kasta ur sig "taktiken är kass", Tommy är kass" osv är väl ganska meningslöst? Det skulle vara desto mer intressant om åsikterna innehöll motiveringar och argument. Att bara kasta ur sig sarkastiska one-liners är ju inte att diskutera.

Blir egentligen bara en ond cirkel av evigt skitkastande utan att diskussionen leder till någonting alls. Det är framförallt trist för oss som kommer hit för att diskutera Brynäs och inte bara använda hockeysnack som ett klotterplank i syfte att få ut sin frustration. 

Tips: Om ni bara vill vråla ut frustration, gå ut i skogen och vråla som Mattis i Ronja Rövardotter gör. Om ni däremot är frustrerade och vill diskutera Brynäs, fortsätt skriva inlägg på hockeysnack :) 

Carl Lejonkräk: Har frågan gått till Rönnqvist så är bevisligen förtroendet mot TJ inte 100%.

Huge: Håller fullständigt med dig. Ditt svammel är helt obegripligt.
Ditt magra försök till logiskt resonemang är riktigt löjeväckande faktiskt.
Men, det måste jag medge, det lockar till lite skratt så här på måndagseftermiddagen och det får man vara tacksam för. Keep it up!

Huge: Så om Brynäs förlorar är du nöjd med den klara förbättringen från senaste matchen när de var usla och förlorade? 
Det är helt irrelevant hur spelet ser ut så länge de förlorar. Precis som i tidigare loosing streak så är det omöjligt att förutsäga hur nästa match kommer se ut baserat på om de har varit nära att rubba motståndaren eller aldrig haft en chans.

Kan jag rekommendera konståkning för herrn? Där sysslar de med poängbedömning samt att öststatstränarna alltid har rätt. Nackdelen är att det är svårt att följa via text-TV....

Linus Wickman: Jag har hört att Rönnqvist inte är avskriven, det jobbas på ett nytt kontraktsförslag.

Brynäsgubbe: Det viktiga just nu är att analysera hur vi förlorar matcherna. Att vi förlorar spelar inte längre någon roll, det hur snyggt vi förlorar som är den nya måttstocken på framgång. Har vi inte bytt tränare under 3 år med stora brister i spelsystem, arbetsinsatser och mängder med förlustsviter så lär det inte hända nu heller. Tag du en tugga till av det sura äpplet och slappna av, på tisdag kommer säsongens snyggaste förlust.

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 3/1-15
Blablabla... Bra match, nöjd sett till spelet, målen är enkla men jag är nöjd... spelarna gjorde det bra.

SOFT, tänker spelarna. 100 papp i månaden och inga krav på oss. Fan vad härligt livet är!

Vi har förlorat 15 av de senaste 16 bortamatcherna och enda segern kom trots att vi blev UTSKÅPADE mot jumbon Modo. Att vi blivit konsekvent utspelade och förnederade under flera månaders tid på bortais är beklämmande. Och TJ säger att "vi inte har flytet med oss just nu". Vilken planet lever han på egentligen?

Tyvärr kommer ju Bengtzen att vänta på bussen från Karlstad med snuttefilt och tygdjur: "Såja, gråt inte mer Tommy, vi har ju Modo i nästa match"

Redigerad kommentar

Huge: Nu har vi alltså sjunkit så lågt så vi ska vara nöjda med att förlora med mindre än 7-0? Hade vi inte ersatt Ollas och Enter? Har inte alla lag spelare på J-VM och skador? Om t.o.m du ger upp på förhand kan vi nog vara överens om att vi sitter ordentligt i skiten.

Zappaholic: Det är lugnt, BIF brukar också ta fel på matchdag och komma oförberedda.

Tyvärr är inte jag så säker på att vi någonsin var ur den...eller om det är fråga om svacka eller ett mer konstant tillstånd...

Sedan "vändningen" har vi nu 9 matcher, 6p av 27 möjliga, 1 seger vid full tid

"Vändningen" tror jag t stor del kan tillskrivas;

- Galet PP, i 3 av 5 matcher ca 70%

- Hysterisk form på nykomponerade Rödin-Sweatt-Scott, gjorde ca 60% av målen

- 4 av 5 matcher hemma

Det som är extremt förvirrande är den här "mentala kollapsen" efter jul...

Sista 5 före jul var väl rätt ok prestationer, dock blandat resultat

Laget måste bryta ned matcherna i molekyler, och även komunicera det utåt istället för o prata revanschen, skarpt läge etc (TJ i bortapuben i Sthlm)

-Jag ska göra en bättre matchvärmning än motståndaren

-Motståndaren ska se i mina ögon före match att jag kommer lämna allt kvar på plan för att slå honom

-Jag ska vinna min första tekning

-Jag ska åka fortare än min motståndare i första bytet

-Jag ska dela ut första tacklingen

-Jag ska få pucken på mål i mitt första anfall o jag ska sen driva så nära mv det går...

osv, osv...samma sak, minut för minut, dag för dag, match för match...

Redigerad kommentar

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Har gillat Bengtzens frispråkiga attityd och tyckt att han gjort ok värvningar hittills. Men nu rasar allt. Otroligt lågt och enkelt att NU kritisera Sundlövs lagbygge med facit i hand. Så lät det inte när han tog över. Skulle han ta över något han inte tror på?

Och Stefan, VAD enligt din mening ska krävas för ett tränarbyte? Hur långt ska det behöva gå? Påstå inte att du bortom resultaten tycker dig se att spelarna tror på det de gör. Det GÅR INTE, DET GÅR INTE, efter vad vi bevittnat nu.

Håller med föregående talare om att vi låter allt och alla pissa på oss. Vi pissar på oss själva. Inte vi, BRYNÄSLEDNINGEN kissar oss fans och spelare i ansiktet. All kärlek som byggts upp för denna klubb under ett århundrade raseras på ett par veckor.

Vi, supportrarna, har agerat. Spelarna har agerat (genom att välja att sluta agera). Media har agerat. Hockeysverige har agerat. Stefan Bengtzen, vad fan gör du?

Huge: Så jävla pinsamt att du skyller Brynäs usla spel på domarna. AVGÅ för fan. Ser du inte hur jävla illa det är, har inte ett skit med domarna att göra😠😠

Passa på och njut nu TJ, det här blir din sista match i SHL.

Sv: Djurgårn-Brynäs Globen 28 dec 2914
Brynäsgubbe:

Här visar ju Fredrik tydligt att han inte riktigt har känsla för situationen. Var gårdagens händelse verkligen ett uttryck för hat?! Frustration, besvikelse och oro för den klubb man älskar absolut. Men hat?! Många hade åkt långt med förhoppning om en hockeyfest och en bra och spännande ishockeymatch. Istället fick man bevittna sitt favoritlag vika ner sig och bli totalt avklädda. Visst något bottennapp per säsong bör man kunna räkna med, men som säsongen sett ut så här långt förstår jag att supportrarna visar sin besvikelse. Nä jag tycker Warg ska akta sig för att vädra ord som hat.

Carl Lejonkräk: Nu har du en jobbig måndag framför dig Carl Lejonkräk!

Nu får du förklara dig med vad du anser är ett äkta Brynäsfans.

Jag personligen har följt Brynäs, sen- 80
Jag mår inte bra när laget förlorar,gläds oerhört vid vinst. Jag brukar inte bete mig som en omogen 12-åring,som Huge kallar det.

Men nu RÄCKER det. Du ska inte sitta på dina höga hästar och förklara dig och Huge "som Dom enda äkta Brynäsfansen "
Kontentan av det du skriver blir det, när du sågar allas åsikt om att TJ måste avgå.

Rädda ansiktet och be om ursäkt. Till oss alla skribenter hör inne. Vi är alla Brynäsare, men vi utrycker oss olika ibland.
Jag håller inte med om allt som skrivs, långt ifrån.

Men skulle ALDRIG komma på tanken att kalla vissa äkta Brynäsare. Andra inte.

Ps. Efter att du gjort en pudel. Logga av en vecka eller två. Skulle rekommendera det:)

Sv: Blomqvist Olden Tvillingarna.
Skulle ändå bara vilja lyfta fram - jävlar vad vi saknar Sebastian Enterfeldt. Den riktiga kaptenen. Agerar istället för att snacka. Karaktär så in i helvete. 

Huge:om du tror i din vildaste busschaffis fantasi att en spelare går ut å tänker på en supporter i sina byten ,kör vidare......

Brynäslegenden: TJ måste få gå imorgon. Han bör trots allt det yttersta ansvaret för lagets prestation . 7 raka förluster och 10 raka bortaförluster kan inte bara passera.

tjugo8: Fullständigt lysande analys av Wikegård...!

Att dessa satans läktarcoacher ska få hålla på!

Carl Lejonkräk: Klart att Brynäs kommer närmare och närmare en bortaseger, laget kan ju inte att fortsätta förlora hur länge som helst. Frågan är om man hinner slå ligarekord innan det vänder?

Sv: HV71 Annandagen 2014
Linus Wickman: Varför inte börja nästa säsong redan nu? Ta in en ny tränare, inför hans nya idéer och se vilka spelare som passar. Speciellt bland de med utgående kontrakt. Många kan ju faktiskt få en nytändning. Samma sak med spelare som kört fast.

Jag ser INGA nackdelar med att byta tränare NU!

Så Tommy, om du är här inne och läser. Det finns ETT sätt att lösa problemen på bortaplan.

AVGÅ!

Sv: HV71 Annandagen 2014

Hej!
Jag är på ledighet och återkommer den 30 december.

MVH

Hans-Göran, Brynäs IF

Hela denna föreningen är ett skämt.