1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777552 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
En match kvar sen är mardrömmen över, hoppas jag!

lapad: Tror att många här blir provocerade (du specifikt ska _inte_ känna dig utpekad nu, bara för att jag svarar dig) bara när man ser loggan på ett annat lag och väljer att misstolka/fultolka mycket av det andra supportrar skriver.

Det går faktiskt att föra sakliga diskussioner med motståndarfans också, även om man direkt tror att dom bara är här för att trolla. Trollen plockar vi moderatorer bort, så vi kan ju försöka hålla en bra nivå tills någon bevisar motsatsen åtminstone, för då ryker dom all världens väg.

Fint av Rödin att låta Vesel få den.

Jag säger som spanjorerna, muy Benn 👍

Pinsamma Eklund slår klubban ur händerna på Berra och tror att domaren inte ska se. Hoppas han blir utskälld av proppmätta Klasen.

KLOCKAN ÄR STÄNGD , SKA INTE SLÅ MER FORZA BRYNÄS

CLARA KUNG

Känns som Benn blev lack efter tacklingen på Berra och gav sig fan på att dem ska vinna typ

Andy Tiger: vart tog DIFaren vägen som hängde här inne?

Fy fan va vi är bra. Benn är grymt bra ikväll..

{9382}: Johan Tornbergs bitterhet över åren på Sätraåsen sitter fortfarande djupt. Patetisk insats som "objektiv" kommentator....

DIF är ett så jävla mycket sämre lag. Och desperata. Lyckades dockad sin plan i första, skärra Brynäs. Hoppas att vi kommer tillbaka i andra.

Kunde ”tänka mig” en förlust i denna matchen, och ta nästa, men nu vill jag verkligen krossa dem. Då har de absolut inget kvar att komma med till nästa match.

Ut och tysta Hovet nu!

Jan Grismöbel: Det sjuktaste jag varit med om. Fusk och överfall. Brynäs kan INTE vara tysta efter matchen, oavsett utfall!

SuneMangs: Brynäs har klart fler heta målchanser i den här perioden, trots en ganska uselt genomförd period. Fortsätt mala på och det blir seger ikväll också.

Nu pallar inte zebrorna trycket

Jisses. Helt uppenbart att domaren ser situationen och släpper, men blåser efter publikens reaktion. Gjorde det ont för gallret eller?

Armbågstackling, det sjukaste jag hört i mitt liv. Domarjävlar. Filming okcså!

Bratwursten : Orkar deras fans ens ladda om efter fotbollsderbytorsken mot AIK?

Brynäsgubbe: Nope tror inte riktigt det. Spelar vi som i match 1 har DIF inte en chans.

Zzz: Den artikeln är väl från mitt under säsongen apropå att det gick vissa rykten om SHL-intresse för Carlsson. Blir en annan situation efter säsongen i och med att han blir kontraktslös. Tror även att Brynäs blir mer attraktivt för hemvändare ju fler som kommer. Det blir mer attraktivt för Brynäsare att spela i Brynäs när Larsson, Silfverberg, kanske Djoos, Lindblom etc är där.

Det är väl troligt att både Carlsson och Söderström blir kvar i Nordamerika, men om Brynäs skulle få Djoos och EN av dom, så skulle backsidan se fruktansvärt bra ut rent skicklighetsmässigt. Men nu tar jag ju verkligen ut saker i förskott med SHL-avancemang osv.

{10595}: ” Stora klubbar spelar inte i HockeyAllsvenskan.

Och på en seriös not. Ja, MoDo är en större klubb än Brynäs.”

Dig går det ju inte att ta på allvar överhuvudtaget.
Med ditt nick är det dessutom svårt att avgöra om du är kvinna eller man.

Visst har ni haft ett antal spelare som varit i absolut NHL topp förut som färgat som f-n. Det tror jag ingen ifrågasätter. Men det är ju 20-25 år sen. Hur många Modo juniorer har draftas högt upp de senaste åren och hur många unga spelare har ni i NHL idag?

Sen apropå hur stor en klubb är, vi behöver inte börja räkna SM-guld va? Nä, trodde inte det…

Din egen ”klubbkompis” Törna ville ju inte att jag skulle mata trollen, så jag misstänker att det är så du ses på i din egen bok också.

{10595}:

”VÅR besatthet av Modo!?”

Hahahah har du sett hur det ser ut här på hockeysnack när Brynäs spelar?

Varenda match så öser det på där inne om hur jäkla dåliga Brynäs är, hur domarna missar utvisningar på Brynäsare, hur Brynäsare filmar och hur svag hockeyallsvenskan är.

Skulle man bestämma sig för ett dryckesspel där man måste ta en shot varje gång ni klagar på Brynäs under en match så skulle man dö i alkoholförgiftning ett par minuter in i andra perioden. Och det är alltså om Brynäs vinner. Det är väl fine, ni skriver som ni vill där…

Det är vad som händer om Brynäs förlorar som verkligen är fjantigt.

Om Brynäs (gud bevara mig) förlorar så är det feststämning där tappra Modo-soldater stormar in på Brynäsforumet för att håna och provocera. Som tur har bara Brynäs en förlust under slutspelet. Men herrejösses vad moderatorerna fick städa undan bland Modo-troll här inne då. Så mycket onödigt jobb med personer som bara är här inne för att strö salt i såren.

Tigerhjärta:
Kollar man skottkartan också har Djurgården typ 2 skott i slottet medans Brynäs har typ 15. Otroligt mycket alibiskott utifrån ifrån DIF

bradberry: Håller helt med dig. Att det finns konstruktiva negativa åsikter är helt ok men allt tjabb mellan olika insändare är dödande trist.
Typ "du fattar inget", "du tycker fel", "jag vet bäst", "märks att du aldrig varit i en lagsport", "ni, soffliggare" etc.
Finns det ingen moderator för denna tråd?

{10491}: Du skulle ha hört i arenan. Alla var skitglada men många samtidigt frustrerade över domarinsatsen. Ingenting konstigt med det.

Davey_85: Gick precis in och kikade i Modos forum och jisses alltså. Fullständigt besatta av att framföra hur svag denna upplaga av HA är medan de verkar ha behövt slå massa NHL all star-lag för att kunna ta sig tillbaka.

Jag tycker att vi får mycket mer tid med pucken att spela oss ur zon jämfört med matchserien mot Karlskoga. Dom jagade oss verkligen till max.
Om inte DIF hade haft flytet att göra 0-1 så hade den här matchen slutat 3-0 eller liknande. Djurgården är sämre än BIK men Hovet kommer såklart att ge dem större fördelar än vad Karlskoga hade hemma.

Brynäsgubbe: Jag bryr mig inte ett skit egentligen om prestationen vid det här skedet av säsongen, vinster är allt som räknas. Men tycker ändå vi över hela matchen är bättre och skapar farligare lägen än Djurgården även om vi inte är lika överlägsna som i onsdags.

Thellen: det är klart. Det finns inte på kartan att djurgården ska vinna fyra av fem matcher.

Forsberg 1978: Jahaja! Va va de ja sa ni skulle vinna 🤠🇺🇿😎 GRATTIS BRYNÄS!!

Hur kan Kelleher inte få med sig en utvisning där?

Dessa jävla domaras!!!

Djurgårdaren Wessner hittar utvisning. Nu blir det väll mål.

Linjemannen ser i kors totalt, herregud.

Riktigt starkt Djurgårdsfokus från studion i alla fall. Vad ska Dif göra, hur, när...bla bla bla

0-0 ännu men Brynäs skapar fortfarande otroligt mycket mer målchanser. Bara fortsätta ha tålamodet och mala ner DIF.

Svensson_62: Alla Rottisar älskar Brynäs❤️
Tror det är färgerna!
Uppladdat:

500x0-img0297.jpeg

Cardigan Daffipoff:
Liiiiiite skillnad i skybar idag jämfört med onsdag kan jag meddela...

Bratwursten : Kopacka lär spela vidare i Brynäs, men det hänger så klart på att vi går upp. Oavsett lär Kopacka spela i SHL nästa år, men om vi går upp så ser jag ingen anledning att han ska till six fingers...

Passade på att köpa Sveriges snyggaste keps igår
Uppladdat:

500x0-pxl20240418105935110.jpg

Såhär såg xG ut i 5 mot 5. Brynäs dominanta genom hela matchen.
Uppladdat:

500x0-screenshot-2024-04-18-114132.png

Horace76c: Håller alltså med dig om att Kelleher var sämre efter comebacken men likväl levererade han ju poäng. Tycker kritiken mot honom varit överdriven. Man måste ju förstå att en spelare inte är i toppform direkt efter flera månaders skadefrånvaro. I motsats till exempelvis Indrasis tappar han sällan pucken på farliga positioner, när han tappar pucken är det nästan alltid i anfallszon där Brynäs kan ställa om till ett samlat försvarsspel, Indrasis är mer att han chansspelar vid egen blålinje.

Jugge: ja jag tror dem hade klarat att hamna i ingenmansland som minst.

Lagmoral och sammanhållning tar en så jääävla långt. Vilket vi inte verkar haft (sett utifrån) på många år i SHL.

Läg där till en riktigt bra målvakt. Stabila backar och en rejäl sniper(som vi inte haft på länge heller)

Ser ju bara vad det hjälpte Rögle, när man väl började dra åt samma håll.

Erat: ”Spelade klasen och kruger? 🤔”

Jodå, jag tyckte mig se Scott enkelt trycka undan Chipstutten Klasen så att Kelleher enkelt kunde lägga in den i öppen kasse. Krüger är sjukt överreklamerad i Stockholmsmedia, men killen måste ju vara skadad. Så här osynlig och oduglig är han ju normalt inte.

dabif: ” Holmqvist gråtfärdig i intervjun, han brukar vara tjurig o grinig efter förluster. Märkbart tagen av allvaret.”

Han kändes uppgiven. Nä, riktig mardrömsstart för djurgården. Som jag skrev tidigare: ser det som nästintill omöjligt att dom ska kunna resa sig redan nästa match.

Det betyder inte att något är klart. Fortfarande först till 4 segrar som gäller

Farsang: Inget som stoppar Djurgården från att värva från utlandet. De behöver inte hålla sig innanför tullarna när de ska värva.

SuneMangs: ja, gör Kopacka ett till så tar nog inte ens djurgården ut målvakten och då blir det nog ingen hattrick för Scott eller Kelleher heller 😮‍💨

Men jag tror Kelleher sätter den i öppen kasse då

Alcen, skriv nytt kontrakt på Karlis Cukste efter matchen. På det sättet han spelar i slutspelet så är han ovärderlig.

Lät även på han och hans fru i dokumentären att dem är lite trötta på att flytta varje år

Fyboda: Det är egentligen meningslöst att prata om vad man ska göra vid avancemang innan det har skett. Det är lätt att få hybris nu men det är fortfarande mycket hockey kvar att spela.

SuneMangs: Man måste spela fysiskt mot gallerskallarna i DIF. Får man bort dem ur matchen så är otroligt mycket vunnet.

i Brynäs behandlar vi spelarna bra. Så då är det inte enbart Legoknektar. När dem är i Gävle får man hjärta för klubbemblemet på tröjan man bär ❤️💛🖤