1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777553 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Slaven82: Skönt att Scott har sparat på krutet tills när allt ställs på sin spets.

SuneMangs: Rätt viktigt pjäs den där Scott 💪💪

Jan Grismöbel:
"Domarna" kan dra åt helvete. Brynäs dominerar totalt men på något märkligt sätt så är det Brynäs som åker på fler utvisningar och det är samma idioter som vanligt som får döma Brynäs matcher match efter match.

Domarna håller på DIF. Oväntat.

Jugge: Hur fan kan du sitta och vara lugn? Jag avundas dig.

Heja bästa Brynäs !!

Nu tar vi dom nu tar vi dom ja jävlar så vi ska ta dom.
(Tänk melodin från en snapsvisa Nu tar vi den)

BBQ-ribsticks och pizzabröd med god ost och lite annat gott.

Gäller att ladda på nu. :D :D
Uppladdat:

500x0-hockeysnacks.jpg

Vuollerim: Äntligen en med positiv inställning. :)

Spajderman: "Det enda som talar för att DIF på förhand går vinnande över 7 matcher är en blandning av att Andrén spelar samma hockey som i Växjöfinalen,"

Visst kommer lagens styrka att ha betydelse - och där tycker jag också att Brynäs har övertaget. ...Men det handlar också mycket om att få övertaget från början - både spelmässigt och målmässigt. Målvakternas insats ikväll blir extremt viktig. Sviktar någon kan det sätta sig i hela matchserien. När Andrén spelade i Brynäs släppte han in många puckar på närmsta stolpen. Kan Brynäs få in ett par puckar där i första matchen kan det bli jobbigt för Andrén. ...Och åt andra hållet - som när det var uppdukat för fest i Gävle 2017. Man behövde bara vinna hemma så skulle det vara klart. Felix Sandström fick direkt en puck som fastnade i byxan och på något sätt tog sig in i mål. För mig kändes det som att finalserien vände där och då.

Åker upp till Gävle ikväll och gör min lilla, lilla insats för att skapa det rätta trycket - och håller alla tummar jag har.

Blå grottan: Spelmässigt håller jag med, både Karlskoga och Mora har sett bättre ut. Men DIF har en kackerlackig egenskap att överleva, och mot oss ser de alltid avsevärt mycket bättre ut än mot andra lag. Det är det som skrämmer en aning.

Nyberg till HV på 3 år. Why?

Bratwursten : Ja, men jag skulle inte överdriva betydelsen av det. Larsson är ju tillräckligt bra i intervjuer, som i länken. Om Larsson driver gruppen på ett bra sätt på isen och i omklädningsrummet så ska man ju inte byta ut honom som lagkapten bara därför att TV4 inte älskar att intervjua honom.

Mikael Holmqvist ny huvudtränare i Östersund.

Sjuk ångest inför finalen. Men väldigt tacksam att vi trots allt landade in Djurgården. Vi kan fortfarande få däng men Mora tror jag vi haft stora problem med. Att vi haft Andrén tidigare bör också vara en fördel. Men tänker inte jinxa så ta i trä på er allihopa så kör vi!! :D

SuneMangs:
Sammanställde för min egen skull. Orkar inte visa vad som är 2 respektive 5 osv här men ni fattar ändå. Det är antalet utvisningsminuter mellan lagen (ned på varje period) när DIF spelar hemma. Om jag räknar rätt är det 211 utvisningsminuter hemma för DIF vilket då borde betyda 252 utvisningsminuter på bortaplan.

DIF - Bortalag
(2:33:2) - (0:8:2)
(4:8:0) - (2:6:2)
(0:0:2) - (2:2:4)
(2:4:0) - (4:2:2)
(0:4:5) - (0:4:5)
(2:0:2) - (0:2:2)
(2:0:2) - (2:4:0)
(0:2:54) - (0:4:52)
(2:2:2) - (2:2:0)
(0:4:2) - (4:0:2)
(0:2:0) - (2:2:2)
(0:0:2) - (2:2:2)
(0:4:0) - (2:4:2)
(0:0:2) - (2:4:0)
(0:0:4) - (2:0:0)
(0:0:2) - (2:0:0)
(0:4:0:2:0) - (2:25:2:0:0)
(0:2:4) - (2:4:0)
(4:0:0) - (0:0:2)
(0:0:2) - (27:2:0)
(2:0:0) - (2:0:0)
(9:0:2:0) - (10:6:0:0)
(2:0:2) - (2:0:0)
(2:4:2:2:0) - (0:2:4:0:0))
(0:4:0) - (0:0:0)
(2:2:0) - (4:0:0)

Sen tänker jag inte argumentera mot att DIF är starkare hemma men det gäller typ alla lag (Löven är sämre hemma vet vi dock). DIF sticker dock ut en hel del sett till att de har 62p hemma och bara 31p borta. Vilket kan jämföras med Brynäs 58 hemma och 54 borta. SSK t.ex. 56 hemma och 41 borta vilket är rätt långt ifrån DIFs dubbla poängskörd på hemmaplan jämfört med bortaplan.

Hade varit intressant att titta på varför det ser ut så (jag vet inte, därför jag frågade). :)

Silfverkroken: Vill minnas att någon tjomme på TV4 sa att vi inte förlorat i Gavlerinken sedan januari. Har inte orkat faktakolla och har själv för dåligt minne. Viktigt att vi fortsätter vinna hemma, för domarna på Hovet kommer fan inte vara nådiga.

Lär bli sista gången Andrén får den där matchens-lirare-hjälmen. Snart ska han möta Jack Kopacka.

Cardigan Daffipoff: Nu tar vi dom här stockholmarna rätt upp och ner bara!

Angående puck outen, tycker att det borde räcka med att den lämnar banan i det läget. Vad gör det för skillnad med taket? Hade det varit i match tre mot BIK hade det inte ens funnits ett tak.

Gunderson: fint med förlängning då, ju tröttare ju bättre 😁

Ingen kritik, men förtstår inte hur långt fram i tankarna ni kan gå när ni börjar laborera med nästa säsongs kedjor o s v.

Rögle måste man lyfta på hatten för, Helt otroligt, playin mot Timrå 2-0 i matcher sen serie ettan och tvåan i 8 raka, hockey historia skrevs i detta slutspel

munkas: Säga vad man vill men Berra byter jag inte bort mot andra backar i europa hur som helst.

Exakt vilken back som spelar i europa skulle du byta in i Brynäs mot att skeppa Berra?
*”tystnad”*
Nehepp - tänkte väl det.

Silfverkroken: Bra gräv, sånt uppskattas alltid! Det där med att det lag som inte fått lika mycket vila skulle ha en fördel av att "vara inne i det" känns bara som en skröna folk slänger sig med, och nu har du bevisat motsatsen (iaf det senaste decenniet-ish). Klart som fan att en veckas vila är mer värt när man spelat en hel säsong plus två slutspelsomgångar innan, speciellt för åldermännen i truppen.

BIF Kungen: ” Moras tränare imponerar i intervjun.”

-Moras tränare”…? Det är ”Daniel Hermansson”!!!!

En gång Brynäsare, alltid Brynäsare…” 😊

Nu förnedrar ju Mora Djurgården haha.

Zappaholic: Tycker många i DIF ser slitna ut speciellt i sista nu? Tycker man ser i närkamper att de inte orkar flytta Mora spelarna. Tappar lite puck osv.

Nej 7 matcher! Då ska inte Brynäs förlora mot något av lagen.

Mattson: Anaheim har spelat klart för säsongen 18 april så då kan det presenteras, men å andra sidan har inte Brynäs spelat klart då så förmodar att man avvaktar tills dess att säsongen är över (och vi dessutom vet serietillhörighet).

Horace76c: Det var ödmjukt skrivet. Till skillnad från BIK:s assisterande tränare som varit ute på Twitter/X och svingat och skyllt förlusten till stor del på domarna. Att en bitter supporter gör det, okej då, men att en assisterande tränare gör det är rätt pinsamt.

munkas: Är ju för att målet med verksamheten är att gå upp, inte att gå med vinst. Man anpassar kostnaderna efter de intäkter man har. Klokt.

{10071}: Lira, googla dessa ord. ”Vad är ett Meme?” Och läs på lite.

Ha de gott!

{10071}: Va? Herregud... Fanns ju många anledningar till att man "lämnade" detta forum. Jag återkom för att dom flesta är jäkligt vettiga men nu lämnar jag, igen. Hur fan kan du tolka hans kopierade bild som ett "dödshot"? Du har nog inte blivit dödshotad på riktigt? Det har jag, väldigt många gånger, i mitt yrke...

{7853}: Tänk på att vi ska vara i HA i minst sju år. Modo gjorde så och då är det det enda sättet. Allt annat är fel.

Horace76c: Nej du har fel, det var dödstyst i arenan hela tiden.

Källa: Modos supportrar med stollarna JFK och Brad Brett i spetsen. Modo vet bäst

Tommy: Grymt sköt att vi tog oss igenom detta...Trodde det skulle kosta någon eller några skador, men det verkar som vi klarat laget bra.

nittontolv: Va va de ja sa ni skulle vinna!!!😎🇺🇿🥳🍺

Greg Scott försöker ändå visa hur man ska spela hockey... Så jävla dåligt av resten.

Nu börjar vi känna igen jyrgårdsdomaren Enroth fostrad i DIFs farmarlag Huddinge

5 sekunder kvar av perioden och DÅ börjar Brynäs tackla och spela hårt.

SuneMangs: Hockeyallsvenskan går ju inte att ta på allvar när de gör på detta sätt.
Hur i helvete kan man belöna den sämre duon när Johansson/Sandstedt gjort så stabila insatser kontra Laksola/Enroth bedrövliga?

DIFFEN: "Stockholm Live och de tar 88% (om jag minns rätt) av vinsten från kioskerna"

Då gör ni skapliga vinster ändå eftersom en korv med bröd och en 3,5a går på ca 1500kr

Tigerhjärta: Det är ju exakt detta som äldre spelare har påtalat i flera år.
Man behöver inte ta ansvar på ett dåligt agerande.
Då menar jag att nu kostar det bara avstägning och böter.
För kostade det tänder..
Kolla på matchen mellan AIK och Mora. Lite gruff med handskar.
Ger man sig in där så räknar man ju med bråk

Sen är väl fighter inget man önskar tillbaka egentligen.
Men ge en 5 för första gången och Game om det händer i samma match igen.

Svensson_62: Några utdrag: ” Börjes brorsa var tränare för Brynäs när bröderna Sandström kom till Gävle och det var kärlek vid första ispasset.
– ”Stigge” gillade oss och han har betytt väldigt mycket för mig. Han är en av de bästa tränare jag hade genom alla år. Han var en riktig vinnare och gillade han vår spelstil och hetsade oss lite, säger Tomas och skrattar.
När Brynäs spelade sin traditionsenliga internmatch inför publik. Svarta mot vita laget, då presenterade sig Tomas och Mikael direkt.
– Vi hade ingen respekt för de äldre spelarna överhuvudtaget. Jag och Micke åkte runt och kallade Lars-Göran ”Jajjen” Gerdin och Janne Kock för gubbjävlar, haha. De undrade förstås vad vi var för jävla idioter.
I båset stod Stig Salming och njöt.”

” Samtidigt hade vi en oerhörd respekt för Stig Salming – man var livrädd för att han skulle bli förbannad. Det ville man INTE, säger Tomas.”

” – Wille, din jävla sopa, jag sätter fem av fem straffar på dig.
Hela laget hörde utmaningen och en irriterad Löfqvist tog med sig junioren ut på isen igen.
– Jag satte fyra av fem i alla fall, haha. Men det var fan att jag bommade en, det har jag fått äta upp, säger Tomas”

osv osv otroligt bra intervju 😂👍

Är väl låst men fantastiskt läsvärd intervju med #28 Sandström. En av mina all time favoriter.
Berra-style-forward.
Phil Esposito sa en gång: jag önskar att jag vore lite mer som Sandström.

Lemp: Mora är lite valpiga och ’bara kör’ på gott och ont, tyvärr föll de på eget grepp och tröttkörda hjärnor i sudden.

Kvällens läckerbit var Moras 1-2-reducering av Måns Carlsson, oj så snyggt ( fast inte lika snygg som Ölunds kasse igår på Kopackas macka!)

Även om jag egentligen inte är så imponerad av Djurgården och ser oss som favoriter mot dem, om än inte jättestora favoriter, så blir jag fortfarande ruggigt nervös bara av tanken på en final mot dem. Kommer bli några veckor där man har svårt att fokusera på något annat.

SuneMangs: De har redan gnällt 359 ggr mer på att detta blev godkänt än det solklara vi fick bortdömt i match 3. Men jag är inte långsint…

Alltså tv4 era Djurgårdare .
Ingen som reagerade på domar skandalen i match 3 mot Karlskoga

dabif: Då har vi drömt samma dröm och nu har verkligheten kommit oss ikapp med det bryska uppvaknandet att ingen anmälan verkar ha gjorts.
Öla touchar lätt och detta tar hårt mot domarens skridsko med förlängningen att domaren rasar handlöst mot en annan spelare och får en trynsmäll så han blöder.
Men nej då Öla var en större bov. Sanny skulle säkert hållit med.

Zappaholic: Håller jag helt med om, tycker t.o.m att man inte behöver provocera , ens på sitt eget forum. Bryr mej inte så värst om klubbmärket bakom det som skrivs, utan mer vad som skrivs, vet att alla inte funkar så. kan väl berömma Lira då som exempel på en som skriver bra på våran sida. Blir oftast bra med syre utifrån, speciellt på våran cyklopsida, haha.

Men att bara skriva för att håna hela tiden , speciellt efter förluster, är ju jävligt störigt såklart. det är då man vill vara moderator

Har bokat biljetter till tisdag, jag o grabben åker ner igen. Har köpt sitt bredvid klacken. Nån som vet hur det fungerar med ståplats kan man gå in där en stund även när man har sittbiljett eller är det kontroll. Skulle vilja att sonen fick se vart man egentligen ska vara en sån kväll…

Danne66: ” Pust. Tycker vi var illa ute idag.”

Vi vinner med 6-2 och vi var illa ute?
Snacka om en domedagsprofet..
Brynäs dominerade stort i första och vi skulle haft ett par tre mål till..
BIK hade Max tio minuter av matchen sista minuterna i första och första minuterna i andra, annars dominerade vi i stort sett hela matchen, varav resultatet visar…

Vi var verkligen illa ute😂