1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777614 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
rafalski: Helt jävla sanslöst. Indrasis gör sin bästa match någonsin skulle jag gissa. Hade vår målvakt kunna ta puckar som alla målvakter i HA ska ta har vi nu haft 3p.

Skönt att jag har kampanjat för att man ska sparka Indrasis den här veckan.

Förlängningen med Lindbäck är det sjukaste som någonsin hänt i idrottsvärlden. Ingen har någonsin gjort en så fruktansvärt dålig säsong, med så stora konsekvenser, och fått ett förlängt kontrakt.

rafalski: Verkar som matchen går på TV4 Motor av alla ställen (om ni inte kollar via Play)

Något mer positivt är att Västerås leder med 2-0 mot Björklölven efter 15 minuter. Man får vara glad för det lilla just nu!

Peja: Fast, nu är du piss i motvind.
Visst, en spelare kommer aldrig säga att stämningen är dålig.
Men att säga att ”det är den bästa teamspirit man någonsin upplevt” säger man inte utan att tycka att det är jävligt bra.

{10065}: "Jag satt bakom Brynäs-båset igår, och det såg ut som en begravning där inne HELA matchen."

Likadant uppfattade 4:ans kommentatorer stämningen i båset. Inga bra signaler.

{10426}: Jag vet inte ens om jag vill tillbaka till SHL och bli slagpåse igen. Denna förening är trasig i grunden och kommer alltid vara. Brynäs har på egen hand fått mig att ledsna på hockey.

Att man förlorar matcher må väl vara hänt, men hur jävla totalt ynkligt och utan inställning som man gör det får mig att bli vansinnig. Man skulle ju skämmas över att låta lönen komma in på kontot.

{10426}: Trött på alla muppar som försvarar våra målvakter inkl Gällstedt som förresten misslyckats totalt som tränare i Brynäs tillsammans med Molin som borde hålla sig till ungdomarna och Masken som är på sin höjd är en duktig soffcoach. Att vi inte visar energi, vilja och motivation är bara tragiskt.

Jag känner mig illamående av att se detta eländet och kommer inte vilja se hockey ett tag framåt.

Fyfaaaaan

rafalski: Jag tycker att både Vesel och Larsson gör en del bra grejer ikväll. Svårt för Larsson att prestera på topp i den omgivningen, Indrasis står mest stilla och chansspelar mycket med pucken, Kopacka försöker mest sarga pucken till sig själv.

Trots en enorm spelarbudget har inte Alcén mäktat med en godkänd bredd eller ens två toppkedjor som fungerar. Det är som vanligt alldeles för dåligt sportcheferi. DET är Brynäs största svaghet.

BIF Kungen:
Shinimin kommer ligga på sjukhus i 3 dagar när han ser reprisen på den.

Otroligt gullig laguppställning Brynäs lade ut.

En ritad bild av varje spelare från barn.

Mattson: Tråkigt slut på en grym karriär. Hoppas Brynäs får möjlighet att dra nytta av honom på något sätt vid sidan om isen.

Farsang: Brynäs drar folk 😊

Inte dåligt av AIK fansen att sluta upp på det här viset ;))
Uppladdat:

500x0-img5717.jpeg

{10375}: Det var en snubbe här inne förut som ältade Alcén och Limpan i var och varannat inlägg, inte kan du vara han va?…

BIF Kungen: Han är bra Lill-Nyllet, lite som en lightvariant av Ove.

Silfverkroken:

Björklöven har också varit näst intill förskonade från skador samtidigt som vi utöver långtidsskaror på Ölund och Scott även haft Larsson, Kinnvall, Bertilsson och Lindbäck borta i flera matcher.

{10071}: På det stora hela har vi kanske inte imponerat så mycket men det har inte Löven gjort av det jag sett av dem. Överlag känns det inte som det finns något HV 21/22 eller Modo 22/23 i denna serie, dvs något lag som direkt flyger fram och står ut som en favorit. Känns väldigt ovisst och det kommer bli en nervkittlande säsong. Är det något Löven har som inte vi har är det en riktigt vass målvakt som kan vinna matcher åt dem även de dagar laget inte är på topp. Riktigt där är varken Clara eller Lindbäck tyvärr. Jag hoppas vi kan hitta det under säsongen men det gäller därför också att vi inte bara värvar vem som helst, jag är okej med att ha lite tålamod så länge vi kan hitta den där riktigt bra målvakten.

dabif: Vackert att Tingsryd uppmärksammar domaren. Vackert att Brynäs inte går vidare med detta, Sedan borde inte ett lag behöva anmäla, men all heder till Brynäs som avstår från anmälan. Tycker du inte detta är sportsligt, så är vad?

Snart framme från Linköping. Nu glömmer vi det som varit. Jag kan nästan sätta mitt liv på att en sådan match som mot Tingsryd kommer vi inte se skymten av idag!

Men lite oroande när tjejen säger: Jaha, och Clara är ju inget att ha, kan bli en jobbig kväll.

Ska påpekas att hon har kanske sett 2 matcher och vet knappt hur en puck ser ut. MEN MEN. Mot 3 POÄNG!

Äsch, vem bryr sig om regler, korrekt straff eller inte. Godkänd laguppställning eller inte. Regler är ju bara nån luddig pappersprodukt nu verkar det som.

Kul för övrigt att Johan Lindbom hävdar skottfint på straffen. 😂

{10381}:
Tror du på allvar att han kommunicerar via GD?

På allvar?
Eller bara ännu ett skitkastarinlägg på Brynäs?

lapad: Ska spelarna ha tappat respekten för tränaren pga att de själva inte har presterat på isen?

Huge: Vad tycker magistern om JA's uttalande om att inte anmäla? Rätt eller fel?

Lunkan: Brynäs borde 100% anmäla.
Ni som tycker tvärtom, ponera att detta var i omgång 52 med 2 poäng bakom serieledaren. Skulle ni fortfarande inte vilja anmäla?
Ändrar ni åsikt där så baserar ni det på utfallet av händelsen och inte aktionen i fråga.
Rätt ska vara rätt. Oavsett förutsättning och utfall.

Peja: Haha, fy fan vilket fegt förbund som inte vågar fatta beslut. Här blir det ju ett jävla liv om Brynäs väljer att anmäla. Jag skiter fullständigt i poängen, Brynäs kan gott vara utan, men det här var ju riktigt låg nivå.

SuneMangs: Jag menar inte heller att bedriva häxjakt på Kvist, det är snarare GD:s betygsättare som jag ifrågasätter. Efter Mora-matchen hade alltså Kvist samma snittbetyg som skytteligaledaren Jack Kopacka(!), dvs 3,21/match. Efter gårdagen har Kvist alltså högre snittbetyg än Kopacka. Det är ju helt bisarrt sett till hur de faktiskt har presterat. Kopacka var klart bättre än Kvist även igår, men betygen verkar ju sättas helt i relation till förväntningarna och där finns inga på typ Kvist.

Om Brynäs skaffar bättre bredd i forwardsväg tror jag att man hade nött ner ett lag som Tingsryd igår. Lite det som jag var inne på inför säsongen med t.ex Ljungkrantz, även om han inte hade fått en lika framträdande roll som i Almtuna så hade han varit en joker även i matcher som mot Tingsryd och Löven, han kan göra mål genom individuella prestationer och har ett vasst skott som gör att varje halvchans blir lite farligare. Sen kanske inte just Ljungkrantz ville acceptera den rollen, det vet inte vi, men jag är skeptisk till att man inte har mer skicklighet i 3/4-kedjorna.

Om man tänker tillbaka på exempelvis silverlaget 2017 så fanns där spelare även i fjärdekedjan (Ölund t.ex) som kunde avgöra en slutspelsmatch i sudden death. Man behöver fler matchvinnare bakom toppkedjorna.

Min summering av matchen: Det är oroande..

Tack och godnatt.

Så extremt jävla talande i GD-betygen… Samtliga spelare sågas utom en… Det är lixom den spelare som har sämst förutsättningar, Lagets sämsta spelare helt enkelt… Sen att han får en trea en sån här match säger en hel del…

Men hallå… 0-2 hemma mot Tingsryd…(?) Kan vara den värsta resultatmässiga insatsen på över 60 år. Sug på den… Fy fan va pinsamt jävla illa presterat! Finns inga ursäkter. En trupp på knappa 30 miljoner torskar HEMMA i en nystart efter uppehåll mot en trupp på runt 6 miljoner… Då är det något som skaver… Fy fan vad dåligt…!!!

De kan fortfarande straffas och matchen blir 3-0 till Brynäs.

Om detta är fallet, kan vi vägra dessa 3 poäng då?
Vi är inte värd 3 poäng idag. Så ge oss inget jävla tröst pris för Tingsryd spelat med Pontus..

Zappaholic: Brynäs utbuade. Nu känner man igen Gavlerinken. Känns som en all time low att bli nollade av Tingsryd på hemmais.

SaggeBoy: "Sluta kolla så mår ni bättre!!"

Tror du vi är medgångssupportrar?

Sportnisse: Otroligt att resten av hockey-Sverige ser vad han betyder och vad han tillför, men inte du. Benn har inte ett felskär sedan han anlände till Gävle. Vågar inte tänka på hur det sett ut utan honom i laget.

Anders Berg: Det är så dåligt att man funderar på att sluta titta på sport efter det här.
Alcen bör nog försöka öka konkurrensen lite bland forwards…

Lindström:
Brynäs kedja med #76 #44 och #11 är helt jävla intetsägande. Precis på samma nivå som är fästing dvs helt jävla meningslös .......

8 skott framåt mot Tingsryd efter halva matchen på hemmaplan vittnar om en jävla inställning och jävlar anamma.

Jag tror ärligt talat inte att Gällstedt står i båset i slutet av säsongen

Lemp: Vid avancemang så kan Brynäs göra en ”återvändar-rebuild” likt Timrå gjorde efter de lyckades hålla sig kvar i kvalet.

Peja: Jag är kluven till detta med Tv-pengar.
Helt klart är det ett skit avtal vad gäller Tv-pengar till Allsvenskan.
Det är flera publiklag i Allsvenskan som drar mera tittare
till TV fyras sändningar än säkert 50% av vad SHLs lag gör. Allsvenskan är en kassako för att sälja flera abonnemang utan att ge något tillbaka till publiklagen i Allsvenskan.

Dock vill man inte hamna i det läge som är i vissa stora fotbollsligor där vissa storlag får dela på störasta delen av Tv intäkterna.
Det är inget som främjar sporten utan bara gynnar enskilda lags möjligheter att vara ohotade i toppen.

Kulltorp: Konstigt att du surrar om mindre orter när klubbar från Leksand(!), Gävle och Karlstad uppenbarligen är bland de största klubbarna i landet.

Ja, det är min rättvisa att Brynässupportrar inte ska finansiera Oskarshamns trupp i större utsträckning än Brynäs egna trupp när man betalar för att se Brynäs på TV. Din rättvisa är att Oskarshamn ska få en större del av pengen som Brynässupportern lägger för att se Brynäs TV-matcher.

Sen får du gärna visa mig exempel på dessa fantastiska "Åshöjden-sagor" som du menar att man inte skulle få med mitt upplägg, men tydligen får enligt nuvarande upplägg. Vilka "Åshöjden" menar du att det finns i SHL nu? Ser du något "Åshöjden" som har en realistisk chans att gå upp i SHL till nästa säsong eller kanske vinna SM-guld redan den här säsongen?

Kulltorp: Har du sett FBKs egna kapital? Ska inte alla dela på detta också? Varför bara TV-pengarna isåfall?

Om ett lag lägger massvis av fokus, tid och möda - till stor del med oavlönat arbete - under lång tid kring att bygga upp ett stort intresse för sitt lag och därmed höga tittarsiffror för TV4, så tycker jag det ska speglas i ersättningen man får från TV4.
Lag som inte lägger samma möda på detta ska inte åka snålskjuts. Då skapas istället incitament för dem att lägga manken till lite mer för att höja intresset.

Ja nu måste Alcén värva. Det går inte att ha två nyckelspelare borta så länge utan att ersätta åtminstone en av dem. Ta in Wännström för fan.

Peja: "I motsats till Manner lyckades ju faktiskt CZ implementera en defensiv taktik på ett framgångsrikt sätt."

...Men det första året lyckades ju faktiskt Manner. Jag tycker att det såg extremt mycket bättre ut än under Peter Andersson. Anledningen till att man åkte ur förra säsongen var väl att truppen "sprack" i (minst) två delar. Man fick inte ihop laget. Sedan är det en annan sak att det är betydligt roligare att se den hockey man spelar den här säsongen.

nittontolv: Czarneckis "gnethockey" gjorde oss dock till ett stabilt mittenlag i SHL. Tycker generellt att Czarnecki får för lite cred för sin gärning.

Men guu va tråkigt med en helg utan match.

Svensson_62: Så här borde det funka:

*Madonna säljer TV-rättigheter till sina uppträdanden
*Taylor Swift säljer TV-rättigheter till sina uppträdanden
*Håkan Hellström säljer TV-rättigheter till sina uppträdanden
*Färjestad säljer TV-rättigheter till sina hemmamatcher
*Oskarshamn säljer TV-rättigheter till sina hemmamatcher
*Brynäs säljer TV-rättigheter till sina hemmamatcher
o s v

Jobbar man fram en produkt som drar massor av tittare så ska det kosta mycket för TV-bolaget.
Är få intresserade av att titta på ens produkt - jamen då blir det inte heller så stora intäkter. Se till att jobba upp ett intresse för din produkt om du vill få stora intäkter.

Noterar för övrigt att Brynäs numera leder Hockeyallsvenskans publikliga och är totalt trea i Hockeysverige bakom Frölunda och Färjestad.

Tror dock snittet kommer sänkas en aning efter nästa match, tvivlar på att man kommer upp i nära 7000 i en onsdagsmatch mot Tingsryd, men kan ha fel.

Tippar på 6000 mot Tingsryd vilket är mer än vad alla förutom Brynäs och Djurgården har i snitt i HA.

6000 är ungefär vad klubbar som Malmö, Rögle och Leksand har i snitt. Mer än vad Modo, Örebro, Skellefteå, Växjö och Oskarshamn har i snitt. Och det kommer Brynäs antagligen ha mot Tingsryd på en onsdag.

Stefan R 63: Kolla på Djurgården. Så ser du Brynäs om du vänder på det bladet.
Läs vad Abris skriver om DIF. Ingen kontinuitet vare sig på tränare, SC.

De klubbar som går bra har inte den omsättningen som Brynäs, HV eller DIF har och har haft.

Nu har jag inte läst allt idag. Men kolla på kvaliteten som fanns i Brynäs-17.
Satan, Linblom, Clark och sen så var målvakterna sjukt bra. Även om Felix hade vissa matcher som inte var bra.
Men kolla på Felix matcher mot FRÖ i semin. Speciellt nr 6...

Den säsongen kan man ha nångång. Men som överallt så måste man ha bra saker på plats hela tiden.

LHC är ett annat exempel. Östman har 3: e året börjat få fason på laget.
3:e året.!!
Och vi sitter och kastar skit på organisationen efter totalt 25 matcher, i en ny serie. Med ett i stora stycke nytt lag och ny tränare..

Andas folk..😉😉🙂

{10375}: Ser rekryteringen av Gällstedt som någonting bra. Erfarenhet, varit i vinnande lag i Schweiz och det är inte helt dumt att han varit i Brynäs tidigare och vet vad som sitter i väggarna (på gott eller ont).
Sen känns Molins och Maskens närvaro mer som att det var jobbigare att bryta med dem än att ha dem kvar.
Det sprudlar inte direkt om dem.
Håller med om att det hade varit intressantare och förmodligen bättre med nytt blod även där. De lär i vilket fall knappast vara kvar nästa säsong om vi skulle gå upp.