1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777644 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Alla Helvetes Kval
xxx BIF xxx: Det fanns pengar till en till klassforward innan säsongen. Brynäs var överens med Saku M innan han gick till NHL och gav Komarov ett seriöst erbjudande. Det var Brynäs som inte lyckades identifiera spelare som man tyckte var värda pengarna. Det är där jag menar att Alcéns noll koll kommer in i bilden, med en sportchef som har koll hade man inte behövt lita fullt ut på Manners kontaktnät. Det är så enormt jädra inkompetent på den här nivån.

Sv: A proposito de nada
Värst vad det svärs i kyrkan härinne!
Sedan när började Brynäsare heja på Leksand?😮

Kulltorp: Timrå har haft en fördel, efter Z, att ha "lagom bra" spelare i andra ligor. Brynäs spelare i andra ligor är "för bra": Markström, Bäckström, Lindholm etc. Nu fick Timrå hem flera av sina "lagom bra" spelare - Brynäs fick bara hem Larsson, som gissningsvis tyvärr spelat skadad ett tag och inte kunnat göra sig själv rättvisa.

Malken: Det är det här som lätt misstolkas.
Lindbäck som person, lagkamrat o person 10p av 10 möjliga.
Lindbäck som målvakt, 3p av 10 möjliga.
Älskar den mannen, men han kan vara orsaken till att vi är i kval. 🥲 ❤️💛🖤

Farsang: ” Grattis Bulten. Tror aldrig du fått 10 siffrigt med Likes på ett inlägg innan ;)”

Kul ändå med folk som lever sitt liv genom antalet likes på ett hockeyforum för Brynässupportrar

Ni har så många nystartade trådar härinne så man vet inte var man ska skriva, men håller mej till en gammal tråd då.

Önskar er all välgång i kvalet, Malmö hör inte hemma i hockeyn finrum.

Skåne har Rögle, en klubb med kultur, räcker gott så

Pasman: Olki måste stå . Det är prio 1 . Spelarna litar inte på limpan . Har tro på att laget inser att dom måste gå åt samma håll . Vem fan blir intresserade i dessa spelare efter degradering? Självbevarelsedrift att visa sig värdiga i Shl . 4-2 till Brynäs i matcher. Sen börjar storstädningen . I slottet å på isen . Hertigen Alcén måste bort .

Huge: "Joodå, överkuckun i gamnacke-skitkastar-gnällkärringföreningen, allt går enligt planen."

Så "planen" var alltså att man skulle hamna i kval. Logga ut och somna om.

Falken: Håller fullständigt med, nu får vi stötta allt vad det går i kvalet. Facit har vi redan, säsongen är ett avgrundsdjupt fiasko. Efter säsongen är slut, oavsett vilken liga vi spelar i, så måste den stora utrensningen börja.

Både i den sportsliga ledningen och i spelartruppen. Inte ett enda kontrakt som går ut ska förlängas och förhoppningsvis, om vi är kvar i SHL, så lyckas vi bryta ett antal kontrakt.

mattias - 74: Näst sämst, 1 poäng från att sluta allra sista, mest insläppta mål, sämst +/-, 12:a i Boxplay, 12:a i antal vinster och 10 i antal gjorda mål.

Kan bara fortsätta, och oavsett vem som tycker vad så är den här säsongen ett rent jävla fiasko och vi har totalt misslyckats i år.

3,28 mål I baken i snitt är svårt att snacka bort, ingen nämnd och ingen glömd. 😉

Nu får vi ladda om. I bästa fall gör vår ledning något åt det här, för resultatet är tydligt. Enda viktiga nu är att vi spelar SHL nästa år, och ingen är större än Brynäs IF.

TheMacamush: 171 insläppt. Herregud

TheMacamush: men är det så här i finrummet kan det lika gärba vara..🤮

J-S: Bom bom har säkert viktigare saker å göra än att rädda en patetisk å misskött förening o Gävle ..

“Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annorlunda resultat”

JawKee: det är intressant att diskussionen nu handlar om hur man diskuterar.

Personligen har jag inga problem om nån anmärker på om mina resonemang eller påståenden är konstiga, underliggande eller märkliga. Däremot har jag problem om man snarare uttrycker sig i termer som du har fel, du kan inte, är värdelös eller riktiga personliga påhopp. Så tycker jag tyvärr klimatet ofta är här och det är tråkigt på flera sätt. Inte minst för den som blir utsatt.

Det är olyckligt om du känner dig påhoppad, och så ska det inte vara. Men jag hoppas vi på forumet kan öka öppenheten för att tycka olika och diskutera detta. För ett forum handlar väl ändå om det, att diskutera saker? Och då tycker jag det måste få gå fram och tillbaka. Men att man ska undvika definitiva uttryck om hur något är. För då öppnar det ju inte upp för diskussion :)

Men lika viktigt som diskussion är att alla får vara med och har lika rätt att tycka. Diskussion handlar för mig i alla fall inte alltid om rätt och fel. Utan att ge och ta på ett trevligt sätt.

Tigerhjärta: Jag är inte bitter på Skellefteå. Brynäs har ju kastat bort så otroligt många poäng den här säsongen att man får skylla sig själva att det blir kvar. Målvaktstavlor, försvarsspel på amatörnivå, onödiga utvisningar, galna byten som lett till baklängesmål, galna felpassningar som lett till baklängesmål, rullat på 8 backar när flera inte hållt måttet, en sportchef som i stort sett bara har koll på gamla lagkamrater och så vidare. Brynäs får verkligen skylla sig själva att det blir kval.

Min känsla är att laget som vinner match#1 förmodligen kommer att gå segrande över 7 matcher. Det skulle ge en mental fördel och mycket energi. Det som man måste ha i åtanke här är att Brynäs ställs mot ett, åtminstone över hela säsongen, ett lika dåligt lagbygge och lika dåligt fungerande lag.

Det som Brynäs måste göra är att ta kommandot. Det har man haft förtvivlat svårt att göra under säsongen, men det har lyckats i vissa matcher mot just Malmö. Det som absolut inte får hända är att Manner beordrar spelarna sitt zombie-styrspel och därmed ger Malmö kommandot utan en riktig fight. Brynäs bemästrar inte styrspelet, trots alla träningstimmar som Manner och hans kollegor förmodligen har lagt ner på att försöka implementera det, och det skulle ge Malmö en rejäl boost om de fick taktpinnen utan att ens behöva kämpa för det.

Det känns väldigt svårt att förutspå om Manner kommer att tillämpa zombiehockeyn eller om man kommer att försöka flytta fram positionerna, men jag gissar på att man trots allt kommer att försöka ta tag i taktpinnen i och med att man trots allt möter ligans sämsta lag sett till hela säsongen.

Bulten:

Han är som en gammal grammofonskiva

Brynäsgubbe: "Jag vet inte om det är en tystnadskultur och lågt i tak men det är fan obegripligt hur Brynäs lyckas göra fel 18 av de 20 senaste åren och inte listat ut vägar som INTE fungerar."

Tycker att den här typen av resonemang är själva grunden till Brynäs problem. Föreningen lider fortfarande av att ha gått 23 miljoner back en säsong under Campese. Det var också full kubbning mellan Peter Andersson, Sundlöv och Campese. Plus den enorma goodwillförlusten på grund av "Berglund-gate" som "Stisse" Åberg på GD/Arbetarbladet hjälpte till att blåsa upp och göra känd över Sverige.

Man måste förstå att den säsongen fortfarande kastar en slagskugga över Brynäs och Brynäs ekonomi. Tror man på arvssynd kan man naturligtvis belasta ny styrelse, ny SC, ny tränare och nya spelare för det som varit - men det underlättar knappast när man vill rekrytera nya bra krafter till föreningen. HV, Luleå och Rögle kunde med stark ekonomisk stöttning utifrån köpa sig ur sina kriser under den gångna säsongen. Brynäs hade inte de musklerna.

Nu blir det kval och istället för att sabla ner allt och alla i föreningen måste vi stötta Brynäs genom att heja fram laget till en SHL-plats nästa säsong. Hade Brynäs spelat i HA hade vi jublat för chansen att kvala in till SHL. Låt oss se det på det sättet nu också - precis som "Jacke"!

Bulten: Det är väl den här kontinuiteten som vissa här inne eftersträvar. Att prestera sämre och sämre resultat tills vi trillar ur.
Under den resans gång så ska vi sitta still i båten och inte rubba den fina gruppdynamiken med nyförvärv. Vi ska låta tränaren spela ut hela sitt obefintliga register tills vi en vacker dag drömmer erotiska drömmar om säsongen då vi kom på 13:e plats i SHL. Vi var inte sämst.
Den nya Brynäsandan är född.

Stefan R 63: Mikko är säkert jättesnäll och har viljan att göra något bra med laget men det går inte när dom inte krigar där ute. Vi har ett återigen ett jävla skitlag med efternamn som var heta för 10-15 år sedan. Alla har nästan haft sin toppform och glansdagarna är slut. Vilken jävla super idiot har satt ihop detta dryga fiasko team.

R.I.P Brynäs. Laget och föreningen har körts i botten av folk som är helt inkompetenta.

JawKee:

Var några här inne som ville man skulle sätta C på Jacke när han kom, jag sållar mig till den skaran, känns som om Rödin inte alls varit kaptensmaterial alls under denna säsong, framförallt med spelet att döma, att han dessutom inte står upp för sitt lag i intervjuer och ber om ursäkt för laget när de spelar dåligt är ju såklart inte bra.

Hade Jacke fått C när han kom kanske Brynäs sluppit kval? Vad tror ni? Bara mina spekulationer.

För övrigt så håller jag alla tummar jag kan för er i kvalet, ingen SHL utan matcherna mellan Leksand - Brynäs

Lycka till.

JawKee: Oavsett division så ska Blomman vara kapten nästa säsong, det räcker nu. Man kan tycka mycket om Rödins vara eller icke vara som kapten, men mellan Rödin och Blomman är det helt självklart vem som är bäst lämpad.

Davey85: Jag är lite kluven i detta läge, jag tror att byta kapten eller ass. kan söndra mer än vad det bättrar laget. Men tycker helt klart att Blomman ska ha det nästa säsong. Sen tror jag så här också, Blomman är en ledare i laget oavsett om han har en bokstav på bröstet eller inte, så tror inte det skulle bli så jäkla mycket skillnad

Sv: Inte över riktigt än
Zzz: Timrå ställde in den då dom tyckte Brynäs inte behövde stå där och svara på frågor efter dom blev kvalklara.

spolaisen: Att åka ur är så otroligt trist såklart. Hade vi haft en sportchef värd namnet hade jag varit mer positiv. Har exakt noll tilltro till Alcén.
Däremot vore det lite lockande att effektivisera organisationen och bli av med en rad usla spelarkontrakt. Med det sagt vill jag trots allt se oss köra över Malmö

Är det fortfarande så att vi inte vet än om säsongen varit ett fiasko om Alcén gjort ett uselt jobb och att upplägget med Honken varit en katastrof? Eller är det efter säsongen eller är det efter nästa säsong? Frågar åt en kompis

Tetrisbif: Verkligheten är att den här truppen behöver Rödins skills. Sen kan man tycka och tro vad man vill om andra saker. Såg det skillat ut idag? Vem hade tre assist mot Hv? O s v.

Tro mig. Vi behöver Rödin i ett kval.

Tänk positivt, ni har pluss statistik på Malmö under säsongen, ni har fått hem Jacob Blomqvist tror han var var en stark bidragande faktor till att vi klara oss ifjol, ni fixar det här!

lapad: Malmö har fem raka vinster. Ser inte en chans i h-e att det här laget kan fixa det här.
Manners vara eller icke vara är inte längre en fråga, han måste lämna klubben nu!

kexxet: Lycka till i kvalet Brynäs. Spela ner Malmö i allsvenskan nu, det är på tiden.

Rodrigo: Givetvis kan inte Alcén och Grahm sitta kvar nästa säsong. Det är inte ens ett alternativ om Brynäs ska försöka bli en välfungerande elitförening igen.

Falken: Vi spelade ju faktiskt ut Växjö sist dom var i Gävle, men torskade för att Limpan inte hade koll mellan benen på Kossilas fjösare. Suraste förlusten i år på plats.

Jan Grismöbel: du fixar det💪💪👍

Veckans räddning Li… Olkinuora! Riktigt riktigt snyggt

Zappaholic: Krya på dig Zappa. 💪

Jäklar vad tråkig stämning det är här inne nu. Man har ju inte ens lust att läsa, än mindre skriva något.

Uppryckning för tusan!

Huge: "När nån/några efter uppehållet och för några matcher sen tyckte att vi borde byta tränare redan i det läget och inför ett ev kvalspel eftersom HV ju lyfte sitt spel efter sitt tränarbyte, så tyckte jag att det vore både dumt och onödigt eftersom det verkade räcka med det där allvarssnacket för att både vårt spel skulle lyfta och att poängen "

Det här omtalade mötet som du refererar till hela tiden var alltså då Manner var borta med landslaget. Men tydligen så bestämdes en hel massa då. Tilltajtningen gav 3 raka förluster och Brynäs tappade möjligheten att ha allt i egna händer där och då.

Men ändå är du alltså nöjd med utfallet? Något som direkt talar emot att du skulle vara nöjd är ju att du under uppehållet trodde på slutspel. Alla som inte gjorde det var ju losers.

Sen uppehållet, och det världsförändrade mötet, har alltså följande hänt.
-Brynäs har definitiv sumpat chansen till slutspel
-Brynäs har sumpat chansen att ha avgörandet om kvalspel i egna händer.

Verkligen lyckat! Du har en bra poäng i det du skriver.

J-S: just den biten har varit ett problem i Leksand tidigare. Men Tjomme arbetade bort det och styr sporten på sitt vis utan att gamla legendarer stör arbetet.
Precis det skulle brynäs behöva också.

Skratta du men det är sanningen. Sporten i brynäs behöver en röd tråd att gå på och köra 110% på den utan att folk som tycker till lägger sig i.

J-S: Inge är ett stort problem I Brynäs och har så varit under en längre tid.
Han är fortfarande där i korridorerna och springer med tips om "hur det var förr".

Sporten får inte jobba i lugn och ro. Många som ska tycka till om hur man ska spela och hur det var förr i tiden...
Dock har Svedman börjat arbeta bort det där

Bulten: Skulle bli väldigt glad om Cloetta fick kvala

{10187}: Nu hänger jag inte alls med?
Du kommenterade på mitt ”Så jävla stolt”-inlägg.
Vad menar du med att jag uppfostrar och märker ord?

Scopulus: ”Upplevelsen bättre här än hemma i Husqvarna Garden”

Otippat måste jag säga!
Jag kanske är helt ute och cyklar, men Husqvarna Garden ser iallafall jag som ett praktexempel för hur den optimala upplevelsen skall vara.
Stark hymn, ofta fullsatt och tajta branta läktare nära isen.
Men väldigt roligt att höra att du haft en härlig upplevelse i vår hemmaborg!

Back: håller med, in med finnen till tisdag.
Stort grattis till vinsten! vilken stämning de va i hallen, väl unt för spelarna.

Kval eller inte. Vill bara att vi slår Hv idag och visar att de ska fan inte säkra nåt kontrakt i vår arena.

Pasman: jag har en känsla.

Det kommer stå 3-0 till Brynäs efter första perren.

Huge: Kan ta ett beslut till som man verkligen kan ifrågasätta. VI tar in Roy på lån..han spelar 6-7 matcher...o gör det bra..lyfter dima o palve. Går på mål ..rivig..Då väljer man att inte ge han fler matcher i en redan tunn trupp...då vi återigen får lita på att inte får skador o lita på kvist ljungkrantz o Birgersson som inte håller måttet.

Huge: Kan inte herr überstruts logga ut. Sluta översitta, mobba, nervärdera samt skaffa dig lite hockeykunskap istället. Å en sak till. Försök ta in verkligheten. Du är inte i närheten.

Peja:
Det är nästan två år sedan Alcén och Grahm sattes in som sportchefer. Grahm är den som har tagit det övergripande ansvaret för Sporten och sitter därmed i Brynäs ledningsgrupp. Ett karriärsmart initiativ av henne med tanke på resultaten. Ingen fokuserar på hennes insats som övergripande ansvarig för den sportsliga utvecklingen. De flesta fokuserar på Alcén.
Deras chef har högt förtroende för båda.
Alla tre hamnar därmed i en intressant situation efter säsongen när deras arbete skall utvärderas.

De har förhoppningsvis gjort rätt saker inför matchen i morgon mot HV.

Jag tror inte vi kan gå om Hv, MEN säg att vi tar 7 av 9 poäng de 3 matcherna som är kvar. LHC förlorar 3 raka och får sämre målskillnad änn oss.
Att LHC och MIF kvalar skulle ju vara en dröm

Tigerhjärta: skulle det bli kval så har ni Jacke Blomqvist. Han vet hur Timrå gjorde ifjol!