1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777668 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Huge: Problemet med att behålla VV var inte bara att man fick två förstamålvakter, det var också att man la alldeles för mycket pengar på målvaktsposten. När Brynäs förlängde med VV fanns ett antal spetsforwards på marknaden och man hade varit en ekonomiskt bättre sits att landa någon av dessa om man inte haft en så pass dyr målvaktssida.

Jag vet att Brynäs plan var att behålla VV och komplettera honom med en billigare, yngre målvakt men planerna ändrades när Lindbäck blev tillgänglig. Tycker fortfarande det var rätt att hämta hem Lindbäck men man borde givetvis ha kompletterat honom med en yngre, billigare målvakt som är uttalad tvåa, inte VV som varit given förstamålvakt säsongen innan.

Med ett billigare komplement till Lindbäck och en till spetsforward hade man haft en bättre balanserad trupp. Det har sportchefsrookien försökt att korrigera i efterhand, men det borde han ha fattat redan förra sommaren. Nu sitter man åter igen i skiten med en för dålig forwardssida och skyller på en "död marknad", eftersom man själva har försatt sig i den situationen.

{7981}: Vi kan ana ganska väl när VV blev missnöjd. Limpan var inte heller superbra i de matcher vi vann.

Skitsamna, gjort är gjort. Upp till Limpan, Honken, Alcen m.m att visa att beslutet blev rätt.

{10062}: rättfärdigar fortfarande inte att kalla honom för ”avdankad alkis”, i min mening. Men då har vi meningsskiljaktigheter.

Till er som tycker Blomman vore en skitvärvning. Skulle han inte göra ett bättre jobb än de i fjärdekedjan? Det tror jag. Och vi behöver vända på alla stenar vi kan, vi ligger jävligt risigt till. Blomman på ett kontrakt säsongen ut i fjärdekedjan skulle kunna va bra. När man byggt fel så får man lösa det, är det ett bättre alternativ att värva en dyr spelare utifrån till fjärde? Nä, de pengarna behövs högre upp.

Sen MÅSTE Alcen ändå värva nåt för de övre linorna också.

lapad: Blomman skulle ju peta Birgersson, Kvist, Olesen och Eklind utan några som helst problem. Ljungkrantz, Nordh och Strömgren kan inte ens mäta sig med rutinen och stabiliteten Blomman har.

Får ni in Jacob Blomqvist, så åker ni defenitivt inte ut. Han tillåter inte det.

{10062}:

”Jag kommer iaf inte gå på en enda till match i år.
Nu är det fan upp till bevis för många uppe på sätraåsen”.

Haha ska man skratta eller gråta åt de uttalandet..

Forsberg 1978: Tre mål på tre matcher. Fy fan så trist. Värva en målskytt NU!

Jag får väl damma av det jag tyvärr får säga varje jävla säsong...Nu handlar det om att undvika kval och förstärka laget. Värva, vänta in JL och Rödda och satsa på topp12. Kul med hockey.

mattiask: Huges ev hockeykunskaper kan man inte ta på allvar, han tycker inget själv som många säger.

Allas åsikter här sågas pga att vi inte sitter i styrelserummet eller står i båset…patetiskt.

Hockeymässigt en verklighetsuppfattning som får Bagdad-Bob att framstå som Moder Teresa.

Är det ingen som kan skjuta direktskott i det här laget.
Alltid stoppa pucken och sen skott.....INSAINE

J-S: Aldrig Ok utom i ett fall: när en brynäsförlust resulterar i att LHC åker ner i Allsvenskan.. 😂😂

Honken72: Vilken klack?? De De enda som var sämre än Brynäs spel sist mot HV 71 va den så kallade klacken😩

Huge: Det har inte kommunicerats ut någonting om det som du tar upp som ett business case. Det är precis sånt som en journalistisk granskning eventuellt skulle kunna gräva fram. Om SHL och Brynäs hade varit fungerande organisationer hade man givetvis kommunicerat ut det själva utan en journalistisk granskning.

Abbott sa att han skulle passa på att gå på matcher och scouta medan han var där. Det kanske Alcén också kommer att göra, men eftersom han i stort sett inte pratar med medier är det svårt att få reda på. Det är helt och hållet hans eget val att inte prata med medier.

BIF Kungen: när vi har problem på backsidan och han är en defensiv back som spelar med hjärtat och är lojal så kan det nog bli riktigt bra tror jag, spelat under Manner innan och ihop med Björninen och Sklenicka!

Chanzone: Vad är sannolikheten att Alcén kombinerar det med en scouting resa när han ändå är på andra sidan pölen? Det vore ju grovt tjänstefel att inte åtminstone kolla status på Silfver och Lindblom som lirar i delstaten..

AW-M89: ” Hört att det är lite dispyter i spelartruppen.”

Aj då, är det Honken och Alcen som tjafsar om vem av dem som ska få dra till Thailand i feb-mars?

Sv: Game!
Huge: Om du inte förstår vad du gör för fel så säger ju det en hel del. Du märker väl att ditt sätt inte är önskvärt.

Peja: Jag tror inte Alcén eller Grahm kikar på Karlskoga-Västervik på plats en onsdag kväll, men jag kan ha fel… Dom värvningar som Alcén eventuellt har ett finger med i spelet på är väl Johannesson och Strömgren samt de säkra korten som gamla Brynäsare. Övriga är ju tack vare tränartrojkan.

Om dagens artikel i GD stämmer att Manner ställer krav på satsning för att stanna så tycker jag det är bra. Han lär inte vilja hålla på att ”sminka grisen” i 2 år till…

lapad: Kör hårt mot Bottenlaget HV nu, ser gärna dom kvar i skiten

Huge: ” Du tänker förstås på alla förnekande strutsar härinne som sticker ner huvudet i sanden och därifrån, utan att se nånting av det som sker internt inom föreningen, tror att dom själva vet och kan allting så mkt bättre än vad Alcen och Manner gör.”

Alla har vi kompetenser och vet saker. Och bara för att man inte har insider info så kan man ändå TYDLIGT se fel.
Bara för att klubben inte agerar betyder ju inte att de missat att se vad andra ser utan att deras händer är bakbundna, inte kan påverka, osv osv.. ..men det kan också vara bristande kompetens hos ”de kunniga” men de har tur/chansar och lyckas ändå tills turen tar slut.
Det är som med aktier. En börs-haj som vill agera själv kan kan skicka ex email mad gratis råd till x personer. Till en grupp ger han grattis-rådet att placera på A till en annan att placera i B. B skiter sig man A går bra. Då skickar han ett gratis råd till vissa i A gruppen att satsa på C och till en annan att D är vägen att gå. D lyckas C skiter sig… De som nu fått D-rådet ser en hjälte framför sig och tecknar ett dyrt år abonnemang för bra investeringsråd. Medan de som satsat på B och C ser en looser. Men både de i grupp A,B,C och D har ju en egen åsikt och kunskap och kanske kunde förutspå dålig investering (kanske också på tur).
Min poäng är att det finns forskning, det finns skolboksteorier likväl som okunniga och risktagare, och fakta idag behöver inte bli sanningen nästa gång. Förutsättningar ändras så någon kan lyckas extremt bra en period och extremt dåligt en annan
- samma kompetens ändå, men vägar öppnar sig för vissa personer och stänger sig för andra och har inte alltid med rättvisa bedömning att göra. Där har vi idrotten. Att du tror att det alltid är rätt man på rätt plats påvisar att du har en naiv och okunnig inställning innan du börjar diskutera sakfrågan.
Så att det diskuteras och argumenteras här inne och som går tvärs emot hur de anställda agerar, säger absolut inget om vem som vet bäst eller inte. Tex Alcen kan tycka tvärt emot vad han agerar och ligga i linje med vad vi tycker. Att du alltid säger att föreningen agerar rätt och vi inte är insatta blir ju att falla på eget grepp hur du än vrider och vänder på det.
Jag uppskattar din support för laget när vindarna blåser. Det är extremt positivt av dig. Men så lägger du in kommentarer om vem som vet bäst och är kunnig och inte, för att man inte har insyn (vilket är sant) -men du grundar dina rätt och fel och lägger fram det med nedlåtande underton som du vet bäst och därför kan argumentera emot andras kunskap. Det gör ju att du hos mig går från en extremt positiv supporter till en helt ologiskt personlighet - och där tappt du mig.
Tex när Campese kommunicerade ett mål och PA kom in och kommunicerade ett annat så försvarade du båda i sina roller för de var rätt automatiskt rätt personer på rätt plats eftersom de satt där. Men så går det inte att arbeta generellt - men med tur kan det lyckas. Men ingen kunde väl förutspå hur Campese ledarskap verkligen sänkte klubbens trovärdighet.
Stå på barrikaderna med din positiva energi för den behöver vi - men sluta gärna med att samtidigt argumentera in dig i ologiska hörn som sänker kraften i din positiva energi!

Huge:
Skillnaden mellan oss andra och dig är att du tar varje tillfälle till att mästra och påpeka felen i andras åsikter.

Huge: Maken till arrogant översittarstil har jag nog aldrig tidigare stött på. Ja just det. Till råga på allt är du moderator. Det innebär väl att du sitter säkert oavsett vilken skit du häver ur dig?

Huge: Det där bet uppenbarligen.
Håll dig t golfen tillsammans med den andre filuren i forumet. Du o Bryppe kan väl recensera golfslag ihop så blir det lugnare på detta forum. Mer nyanserat också.

lapad: Jag skriver att kritiken är delvis befogad. Jag tror att vi absolut hade kunnat ta poäng igår om Lindbäck inte hade slarvat. Jag tar absolut inte det slarvet i försvar. Säkerligen kostade han oss 1, 2 eller 3 poäng igår och jag har högre förväntningar på honom. Och det har hänt i matcher förr.

Men det blir bara så satans onyanserat ibland. Vinner vi är alla bäst. Förlorar vi är alla sämst. Lindbäck höll nollan senast han stod. Då var han bra trots att han gjorde flertalet liknande uppspel bakom mål bara att de tillfällena inte genererade mål i baken. Enligt vissa skulle Karhunen "självklart" ha stått igår eftersom han vann förra matchen. Han gjorde en bra insats mot FBK, men han var ju inte magisk. Vi vann den matchen och då blir sanningen i efterhand att han var "grym". Min poäng är att allt inte måste vara så svart eller vitt. Lindbäck gör många bra saker men också en hel del mindre bra saker. Jag hade högre förväntningar på honom, men han har inte varit klappkass som det verkar när man läser här.

Tycker absolut att man kan kritisera spelare som över tid inte håller måttet. Men ibland tycker jag att det blir löjligt när en spelare ska "skickas" efter ett misstag i en match som blir matchavgörande när samma spelare varit bra i säg fem matcher innan (nu menar jag generellt). Dessutom blir det ännu löjligare när det blir VM i kraftuttryck.

Varför matchar Manner Birger mfl med 3:30 kvar när vi behöver mål? Fan, han kanske inte heller behöver åka med laget? Han kan lämna instruktionerna till bussföraren och spelade padel med Honken istället?

Farsang: Nej, jag klagar om jag vill. Jag kallar ingen några ord eller kommer med personangrepp, jag kommenterar hans insats på isen som tyvärr sänker oss idag, på egen hand.

Loomis666: Då blir det väl Knuts som kliver fram och gör sitt livs första hattrick…

Domarnivån i Malmös matcher alltså...man undrar om hela domarkåren har fri tillgång till Sylvegårds jävla glugg efter matcherna.

Timashow - Larsson - Scott
Rödin - Palve - Ljungkrantz
Eklind - Björninen - Ölund
Olesen - Birgersson - Strömgren

{10023}: Fin uppställning. Men då splittrar man på Ölund och Eklind som ändå har viss kemi. Håller helt med om Ljungkrantz. Han visar en "killer instinct" när det kommer till att göra mål. Förmågan att gå för att göra mål till hundra procent när tillfället ges. Ingen tvekan.

Ölund klev av träningen idag...
Men Manner sa att det var lugnt samt att Berra är tillbaka på torsdag

{10023}: Vad jag kan se så verkar det som han missat åtminstone ett par matcher per säsong de senaste åren på grund av skada. Och nu kommer han från en allvarligare skada. Tror egentligen ingen kan säga hur den skadan har påverkat honom. Däremot har han definitivt varit en spelare med hög kapacitet.

Och du nämner ett billigare kontrakt på tre år, problemet är ju att han verkar kräva tre år och en hög lön, så något fynd kommer det inte bli med tanke på den tunna marknaden. Tror det är naivt att totalt ignorera alla frågetecknen. Till rätt pris och kontraktslängd så absolut, men vi ska inte värva åldrande spetsspelare på långtidskontrakt i desperation för det kommer bara påverka lagbygget negativt på sikt.

Farsang: Tycker också det var intressant hur han hyllade Kinnvall och hur han pushade laget i slutskedet. Precis såna karaktärer vi behöver i laget!

Trevligt att så vårt klubbmärke även när det snackas om SM-guld i fotboll

Tigerhjärta: Min personliga åsikt är att laget saknar naturliga centrar. Tycker även C Abbott skulle ha värvat en RD inför säsongen. Känns som det är något mer som inte stämmer men vill inte gå in på det här.

Måste säga att det märks att Olesen har tränat hårt på försäsongen. Han ser stark ut i närkamperna.
Slå ett extra öga på honom i framtiden vettja! Han vinner loss mycket puckar

{10023}: Gillar verkligen din genomgång av spelare efter matcherna, bra där :)

Davey85: Du hinner nog hem och se matchen igen på SeMer kl 23.30 om du fortsätter att bara dricka Pommac eller Fruktsoda…
Härlig vinst, resten av helgen är räddad.👊😁👍

Många bra idag.
Kinnvall en personlig favorit

Tyckte jag såg ngt i flödet att vi skulle torska med tvåsiffrigt idag!?

Riktigt skön seger, viktigt att bryta den trista trenden
mot FBK.

Extra skoj att ungdomarna får göra en så pass bra match dessutom 😁

Vi får nästan ta en segeröl på den, va? Skål!

Jävla filmning

{7981}: Låter relativt lovande. Vi håller tummarna. Och ber till Gud..levskis.

Lunkz: På hemsidan står det underkroppsskada, så revbenen verkar vara OK. Värre med ett trasigt knä då. Kanske bara en lårkaka.

nittontolv: Han kommer avgöra 3-2 till Brynäs och Palve gör 3-2 målet.

Jugge: Kommer inte ihåg vem det var som la upp en lönelista för ett par veckor sen, men på den stod det att Bergman låg mellan 50-80.000 kr. Jämför man det med Eklind som skulle ligga mellan 30-50.000 kr så känns det inte rättvist.

Beställde just en! Håller med en annan, halva grejen med jultröjor är att dom ska va lite halvfula o sticka ut.

Peja: Old News pal, det har vetat sedan 77

Tommy Sandlin och Sklenicka är som Samir hade sagt..Kungar.

Gött.