1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777669 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Det är så undermåligt gång på gång. Undra vad det här har kostat oss som föreningen. Hur ska man skapa intresse och få fansen intresserade när det inte ens finns intervjuer med nyförvärven? Särskilt inför en kommande lågkonjuktur, hög inflation och dyra elräkningar. Kanske vore smart att marknadsföra A-laget om man vill ha några fans på matcherna.

Davey85: Strömgren är med och tränar med laget i detta nu.
Inte ens en presentation hinner kommunikationsavdelningen lösa innan killen går på is.

willyyoung :
Jättekonstigt inlägg.
Man får naturligtvis tycka som man vill.
Men att Palve ska släppas var nog det skevaste jag läst på länge. Palve är en mycket kompetent spelare som tillför massor för Brynäs. Dessutom kommer aldrig Grimaldi aldrig spela för oss i år.

Nej Palve ska naturligtvis vara kvar. En av få som spelar ishockey med stil. Helt rätt värvning av Alcén med Strömgren. En talang av stora mått som kan få en nytändning alá Gunler. Tror väldigt mycket på William.
Bra Alcén! Återigen ett smart och bra nyförvärv.
Nu fattas bara en spets forward. Har börjat känna lite mer o mer för en sån som Lukas Vejdemo. Kanske inte skulle varit så dumt med honom.

Och jag förstår er också.
Hade Sallinen kostat < 30k i månaden så hade det absolut kunnat en lösning. Tyvärr kostar nog Sallinen långt mycket mer än vad folk tror.
Stålarna räcker inte till både Sallinen + spets.

Bratwursten : Jag tror inte Sallinen är så billig som du verkar tro med tanke på den roll han skulle få i laget också. Glöm inte vilken lön han kommer ifrån, på dig låter det som han skulle spela för 30-40K/mån.
Vi har ju provat ett gäng säsonger nu med dyra breddspelare långt ner i laget, det gick så där va?

Nej, det här var helt rätt värvning av Alcén för att få in lite bredd. Sen med en stor potentiell offensiv uppsida. Han lär snart rankas högre än Birger, Kvist och Ljungkrantz i laget.

Jugge: Du har fel enligt mig. Sallinen är en grym defensiv center. Dessa undervärderas skarpt i SHL. Han är spets inom de egenskaperna.

Han lär inte vara dyr heller

Problemet när man pratar spets i SHL är att det bara handlar om poäng… man kan vara spets på olika vis.

Khall92: Intressant med Michael Dal Colle. Ser ut att ha fina stats. Då vet vi iallafall vilken typ av kvalité Alcén är ute efter!

Khall92: Förstår väldigt väl vad Pettis försöker säga, men skribenter som påpekat att Kempe är center har inte helt fel eftersom han både är ytter och center. Men problemet är väl främst hans bemötande som inte är ok.

Pettisbif: Kempe är visst center, däremot har han varierat position beroende på lag och behov.

Charles: Han borde kunna vara en faktor i powerplay. Han är vass framför kassen. Mycket beror på hur han har tränat under sommaren och hur hungrig han är, men dissen av Frölunda borde vara en hygglig drivkraft. Även om jag visserligen inte tycker att Brynäs behöver fler veteraner nu. Risken är att vi får en långsam och sur veteranspelare i tredjekedjan.

Peja: Håller med. Men man vet aldrig var Alcén kan snacka sig till😅

Tigerhjärta: Jag håller med, tror även att han skulle hålla måttet i shl. Rödin - Larsson - Louie hade inte gjort bort sig.

Loui har spelat NHL 16år på raken, ett 3 månaders kontrakt är han hel så kan jag köpa det annars Wandell varning

Skagge: bara ett rykte från sociala medier än så länge

eltifoso: ”Men dålig försäsong var ju bra?! De borde bli grymt vassa när det drar igång då
Tyvärr”

Jag tror du har missförstått!
Gör Brynäs en BRA försäsong så är försäsongen ett kvitto på hur bra säsongen kommer gå.
Gör Brynäs en DÅLIG försäsong så säger det ingenting och försäsong är helt meningslöst ;)

Lindström: tjänstemannaansvaret tillbaka (iaf på chefsnivå) är vad Sverige behöver mest.. ..efter en spetsforward, en stor speedig målspruta med benknäckartacklaregenskaper, till BIF.
Ska vi förändra Sverige så är det det Sverige behöver mest!
Sjukvården hade blivit betydligt bättre, polisen ambulansen och brandkår hade inte kunnat centraliseras till större orter som idag, Rödin och Larsson hade fått någon att ha lekstuga tillsammans med, ökade våldet hade satt större krav på socialtjänsten att faktiskt agera mot barn som halkar snett redan vid första orosanmälningen, rektorer hade arbetat mot mobbning och inte tittat bort för budgetens skull, Brynäs hade visat alla som tippat dem lågt att laget är att räkna med, posten hade funkat igen (istället för som nu gå mot utdelning varannan dag), SJ hade fungerat, tullverket hade fungerat bättre, osv osv
Ja det är fan så jag likställer behovet av tjänstemannaansvar med behovet av en ny spetsforward till Brynäs!

munkas: Men jösses... Klart som fan att man kommer plocka in en spets OM Sallinen får nytt förtroende. Sallinen är enbart utöver isnf, det skulle göra laget starkare. Tycker "juniorkedjan" är på tok för svag.

Silfverkroken: Det som gör mig orolig är att Alcén har sagt att det endast ska in 1 till efter Larsson. Men är det Sallinen + en till då är jag helt för det!

bara kolla på sista målet för att inse, Larsson ska ju vara center, eller verkar naturligt vara det när väl bytet har börjat gör sig bra i mitten Palve kan ta högerkanten

Vet inte vad alla tycker här inne, men fan vad jag gillar Lindstein. Gör ju för fan inga misstag och bra uppspels passningar. (Enligt mig)

det ska vara en gotlänning!!!, Larsson börjar bli varm i kläderna

Luddf: Alla som har figurerat i hockeykretsar vet att det finns en machokultur där, men generellt sett är hockeyspelare väluppfostrade killar med bra, trygga familjer. Det finns jäkligt många stökiga unga män som ställer till mer problem i samhället än vad hockeyspelare gör, men det är klart att man måste jobba med machokulturen och det är ju precis vad många klubbar gör.

Pettisbif: tidpunkt för värvning, den här veckan....

Jugge: Johan Larsson tjänar enligt uppgifter 300k i månaden. Framstår ju som väldigt billigt jämfört det där. Holm är väl bra men komiskt om han tjänar lika mycket eller till och med mer än Larsson.

Zzz: alla är vi olika och den här tråden är ju en sådan att den gäller allt och inget så om pettis vill spy galla på Press så tycker jag att han får göra det.

munkas: Du tillför mycket i vanlig ordning👍🏼

Pettisbif: Sitter och kollar lite Gunler Highlight och saknar grabbens skott, tänk om vi får in en riktigt sniper + att Gunler kommer hem runt uppehållet som du säger. Så tycker jag det ser väldigt spännande och kan bli väldigt bra.

För kollar man hur vi spelar nu så märks det att det fattas en forward som kan skjuta direkt, pricksäkert och riktigt bra. Kolla Rödin, han må ha bra hanledare, men såg ärligt inte att han sköt ett direktskott/slagskott förra säsongen. Samma med Dima och Palve, hela drösen gillar att hålla pucken innan dom skjuter vilket resulterar många gånger att tiden tar slut och dom inte får ett avslut, och får dom avslutet så blir det inte sådär bra som man önskar. Vi behöver nån som kan smaska till pucken direkt, hårt och rakt i nät.

Zappaholic: fast får vi in en sniper då flyttas spelare ned och fjärdekedja blir bättre per automatik

Sv: Sanny och Lena röker något?
{8399}: För att vi har seriens starkaste målvaktspar, en bra och välbalanserad backsida, Johan Larsson - ordinarie i nhl, inte tappat någon vi vill tappa, Manner på sitt andra år och en mer generellt välmående förening, det ska in en till spets. Där har du "för att".

Tigerhjärta: ”..han gör nog inte bort sig” STOPP! Stanna där. Det räcker så. Det är allt vi behöver och kan hoppas på just nu 😅

Gunderson: tror "fixstjärnorna" kommer börja spela på allvar när serien drar igång. Palve och Timashov känns inte som spelare som gasar på fullt på försäsongen.

Kinnvall får vi ha tålamod med... kommer antagligen dröja till november-december innan han är den spelaren han en gång var...

Liten sammanfattning av mig:
- Tycker 1:a kedjan känns riktigt bra med Björnen, pigga!
- Larsson ett riktigt utropstecken med många fina aktioner. Märks att han börjar komma in i det. Kommer bli grymt viktig för oss i år.
- PP levererar igen, viktigt!
- Tyckte 4:e kedjan gjorde det bra igen.
- Backarna spelar alldeles för svårt ibland.
- Vi går bort oss för ofta och lämnar massa frilägen.
- VV gjorde en riktigt bra match!

Huge: Jävla fint mål av Rödin👍

Olåst artikel just nu. Inget direkt intressant alls förutom att Lindblom får åka med till Danmark.

lapad: Skulle vi landa Komarov skulle åtminstone jag bli riktigt glad. Killen var helt ordinarie i NHL för 2 säsonger sedan, vann OS guld senast och har varit assisterande kapten i Toronto.

Dessutom en spelartyp som det inte vimlar av i SHL där allt bara ska gå i 190, men kommer vara oerhört nyttig i ett eventuellt slutspel.

Jävligt ovisst för Timrå, men målgaranti blir det iaf(både framåt och bakåt)

Forestonepearl : Ja det munhuggs här inne ganska ofta om vem som har rätt .Typ min pappa är starkare än din pappa,svårt att tro vi är supportrar till samma lag

Stefan R 63: Iofs var väl ändå skadeläget väldigt bra förra säsongen? Var väl bara Molin och Dima som var borta en längre tid? Det vill jag hävda är väldigt bra på en hel säsong.

Huge: Att Spolaisen skrev ett inlägg/kommentar som inte är genomtänkt ska han inte behöva tryckas ner i skosulorna. Alla kan vi göra fel. Varken du, Spolaisen, jag eller någon annan här inne är perfekta.
Det känns som ?vissa? bara väntar på att någon ska slänga ur sig något korkat för att sedan attackera med all kraft och lite till. Tänk efter lite, det borde du om någon klara av med tanken på din ålder?.
Nog om detta.

Lördag eftermiddag
Bastu ✅
Pilsner ✅
Hockey 😢

Längtar till 17 september
Ha en trevlig lördagkväll
♥️💛🖤

Pettisbif: Lindblom är vår näste storspelare på forwardssidan enligt insatta.

Tigerhjärta: Lite utförligare kommentar än Pettisbifs. 1:a PP bestod nu av:
Johannesson - Point
Kinnvall - vänster
Scott - bakom mål
Rödin - höger
Björnen - framför mål.

Så bra PP som dom hade igår var det länge sedan vi hade tycker jag. Någon nämnde att vi gjorde mål i 5-3, vi var ju fullkomligt ofarliga i även 5-3 förra säsongen med långsamt spel. Nu var det betydligt högre pucktempo. Men det förde ju med sig att 2:a PPt hade 5 leftare. Men det beror ju på bristen av rightspelare generellt.

{8399}:

En artikel om hur Brynäs pp skall bli bättre

Vet inte om den postats förut

I så fall ber jag om ursäkt

Ingen idé och gräma sig efter en dålig försäsong

Betyder inte ett skit när serien startar även om det inte såklart är bra att torska mot sina rivaler 2 gånger på 2 dagar

JohnnyBotox: skulle kunna tänka mig Larsson som Center och Tima och Palve på vingarna.
Sedan gillar jag Björnen tror han kan blir riktigt nyttig och verkar vara en retsticka.

{8399}: Varför läser du då? Logga ut

Peja: fast när Leksand ökar tempot hinner vi faktiskt inte med...

Silfverkroken: tycker Ljungkrantz borde få en stadig plats i fjärdefemman, han kan vara en av dem målskyttarna vi behöver

Scklenicka är vår bästa back på försäsongen. Hoppas han håller sån här hög nivå när det blir allvar också!

Zappaholic: Gillar de här kedjorna mer. Scott-Rödin och Palve-Timashov är bra "par" med kemi på isen. Björninen och Larsson som tredje länkar kan bli bra.

Märks att Lindstein har växt på sig, men samtidigt lite vanskligt att man helt plötsligt har ett backpar med Hedberg-Lindstein så fort en back (Bertilsson i detta fall) är borta.

Malken:
Då är ju frågan varför Manner ställer upp femmorna så jäkla konstigt från start? Varför splittra på Palve/Dima?
Varför ges inte Larsson chans på sin ordinarie position. Och med sin J20 polare Rödin...? Varför spelar han en hel ungdomskedja ihop? Varför spelar man som man gör med spelare i PP och på dom positionerna?
Varför ens testa allt detta när alla här ser att utfallet kommer bli galet...

Peja: Vinner man försäsongsmatcher så är de viktiga, förlorar man så betyder de inget!
Det är sen gammalt!