1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777693 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: skulle kunna tänka mig Larsson som Center och Tima och Palve på vingarna.
Sedan gillar jag Björnen tror han kan blir riktigt nyttig och verkar vara en retsticka.

{8399}: Varför läser du då? Logga ut

Peja: fast när Leksand ökar tempot hinner vi faktiskt inte med...

Silfverkroken: tycker Ljungkrantz borde få en stadig plats i fjärdefemman, han kan vara en av dem målskyttarna vi behöver

Scklenicka är vår bästa back på försäsongen. Hoppas han håller sån här hög nivå när det blir allvar också!

Zappaholic: Gillar de här kedjorna mer. Scott-Rödin och Palve-Timashov är bra "par" med kemi på isen. Björninen och Larsson som tredje länkar kan bli bra.

Märks att Lindstein har växt på sig, men samtidigt lite vanskligt att man helt plötsligt har ett backpar med Hedberg-Lindstein så fort en back (Bertilsson i detta fall) är borta.

Malken:
Då är ju frågan varför Manner ställer upp femmorna så jäkla konstigt från start? Varför splittra på Palve/Dima?
Varför ges inte Larsson chans på sin ordinarie position. Och med sin J20 polare Rödin...? Varför spelar han en hel ungdomskedja ihop? Varför spelar man som man gör med spelare i PP och på dom positionerna?
Varför ens testa allt detta när alla här ser att utfallet kommer bli galet...

Peja: Vinner man försäsongsmatcher så är de viktiga, förlorar man så betyder de inget!
Det är sen gammalt!

Peja: Det är väl ingen idag som beter sig dåligt härinne idag? Ingen som skriver fulsaker?
Man skriver att man är besviken på pp..o med all rätt Tror Manner är orolig där..
Bp ej bra..
Inställningen..o muskler som Manner så i intervjun..
Passningspelet ..
Relevant kritik tycker jag.

Peja: arbetsro??? Skojar du? Tror du Manner och övriga sitter o läser vad vi skriver här????
Manner skulle få arbetsro om han ser linjer i spelt stämmer..om han ser bp o pp ser bra ut..att vi ligger rätt i def och off..

Pettisbif: Är av annan åsikt. Björn är en duktig kommentator och han har noll emot Brynäs. Han smyghåller på Brynäs…

Såhär tycker jag att man ska börja med att ställa upp om vi värvar en till forward:

Rödin-Larsson-Scott

Timashov-Björninen-NY

Eklind-Palve-Olesen

Birgersson-Ölund-Kvist/Ljungkrantz

Pettisbif: svårt att hävda att alla tränare har haft fel när de spelat Rödin och Scott ihop.
De har faktiskt klickat ihop fast problemet är som du skriver att få ihop det med en tredje länk.
Brynäs har alltid varit bättre när de spelar ihop och inte varit splittrade.
Tycker nog att de varit så i de flesta fall att tredje länken inte varit tillräckligt bra där av problemen.
Tycker nog att vad som förmodligen är SHLs bäta center ska spela just center och inte på kant.
Det kommer bli en helt annan dynamik i kedjan om du sätter Larsson som center i mellan Rödin och Scott än vad som varit fallet tidigare när Scott spelat center.
Alternativ testa Rödin-Larsson-Björninen.
Timashov-Palve-Scott.
Då har du förmodligen lagets tre bästa spelare ihop.

Pettisbif:

Jag tycker Birgersson är en fullgod 4:e linaspelare. Kan gå både center och Winge.

Tuff, bra speed och rätt bra teknik. Han är given i min 4e line. Skulle han få lite bättre uppbackning än kvist och ljungkrantz tror jag absolut han kommer leverera bra.

mk: Det jag uppslukades mest av i den bokserien är det fantastiska språket som Niklas Natt och Dag använder. Trollbindande böcker...

{9918}: Tack själv! Gillar ju rivaliteten och att man lägger någon banter det tillhör men sitta och argumentera som om det vore ett gäng tonåringar som sitter här.. Rättar varandras särskrivningar och kallar varandra det ena och det andra. Nä, vissa konton borde spärras eller blockeras från att skriva helt enkelt..

Ni brynäsare får ha lite överseende med oss övriga som har respekt för er och inte vill kladda i er bok(Som jag just nu gör).
Peace & Love, ni är grymma!

{9630}: Var faktist inne i er bok och kikade lite.Det verkar vara Brynäs som gäller i er bok med och inte bara här inne.Det skrivs bara om Brynäs iaf

Enligt Manner är han nöjd över prestationen men inte med resultatet.
Hmm bara vi inte får en ny Peter Andersson.. ne då skämt o sido. Men han kommer förmodligen inte ändra nånting i femmorna, än. Vill ge det tid ihop. Dock kan jag tycka att med backar som Berra, Kinnvall och Sklenička och även Friman och Johannesson så bör man spela med endast 6 backar. Högst 7.
Tror i ärlighetens namn att ingen av nämnda backar mår bra av så lite speltid.
Backar växer med speltid. Det är sen gammalt.

Inför kommande säsong hoppas jag Manner bättrat på dessa tre saker:
•Förmåga att förändra matchbilden. Om det är korta bänken några byten, ta tidig time out (vilket han inte gjorde en enda gång ifjol) eller röra runt i femmorna det är hans sak. Men han måste bli en vassare matchcoach.
Typ som Hallam och litegrann Bulan. Som jag tycker var dom enda som klarar av det.

•Sen måste han kunna ställa lite högre krav. Till hela gruppen. Våga visa mer jävlar anamma. Lite, ta det rätt, men Wikegård/Pelle Bäckman känslor. Det tror jag bara gruppen skulle spela bättre utav.

•Han måste skippa sin envishet. Att han säger att Finska landslaget spelar med 5 leftare och funkar kanon där är en sak. Men när det kommer till vårt PP så har det inte funkat bra alls det senaste året. Han måste kunna sätta "stjärnor" som Palve och Rödin, viss mån Timashov i det som gynnar laget mest och bäst utan att bli rädd för att spelarna ska bli sura för dom inte får spela på dom positioner dom helst vill. Nu förfogar han över Brynäs. Förra årets PP var rent av skit kasst. Nu har det kommit in mycket nya spets.
Se till att använda dom på rätt sätt med rätt spelare.
Vad ser han i att envisas med Palve till höger när statistiken säger annat.
Bästa PP spelet dom senaste åren var när Molin (en playmaker) styrde spelet från höger och hade en naturlig uppställning. Är det nån ny form av PP spel som kommit till dom senaste åren? Att ha "fel" riktag klubba utåt banan? Tycker många lag använder den.
Men om man ser på lag som har bra och vasst PP. Så har man inåtvända blad på kanterna.
Skellefteå hade Karlsson på vänstern. Rögle Tambelinni på högern. Växjö Rosén till vänster.. mm mm.
Man kan absolut spela samma femmor och ge det chansen på allvar. Men jag står fast i att jag tycker man är galet ute i PP spelet att man spelar fel spelare med varandra och på fel positioner.

Dags att skrota dom här fula tröjorna va? Ser ut som träningströjor (Och spelarna spelar som det vore träning oxå) 😅

ellis: Mcdavid är på ingående har du missat det .

xxx BIF xxx: Självklart ska Larsson gå i första som center jag hoppas att Mikko vill att Johan ska bli van med stor rink och det är anledningen till att han går ytter till att börja med .

xxx BIF xxx: Kan hålla med till viss del. Kanske inte just åldern i detta fall kommer vara en nackdel, men känns som vi sett lagbyggen med meriterade (mätta) spelare fallera förut. Tänker på typ Miele, Bödker, Billins etc. Sedan tror jag att tilltänkt andraspets som Vesel och Forsberg kanske inte riktigt håller bra klass i SHL. Nej helheten imponerar inte på mig.

Mikko verkar ha ändrat sig kring Larsson. Eller så har han övertygat så pass att han är redo för match.

Såhär ställer iaf vi upp ikväll:
Lindbäck (Vehviläinen)

Kinnvall - Bertilsson
Rödin - Palve - Scott

Hedberg - Sklenička
Timashov - Björninen - Larsson

Johannesson - Friman
Olesen - Ölund - Eklind

Lindstein - Bergman
Kvist - Birgersson - Ljungkrantz

Charles: LHC har alltid gett mig kväljningar.

DanneBif1912: Komarov kan bli en kultspelare som man kommer ihåg i många år framöver. Tror nog att han är kapabel att peta in några puckar i SHL också.

{9873}: Känns inte som manner ville ha han. Tror mer på en utpräglad målskytt.

{5246}: När vi vunnit mot Timrå i Shl så drar vi till Timrås
sida med samma ödmjuka inlägg som har figurerat på våran sida senaste dygnet.

{9908}: Timrå loggan överallt i Brynäs boken… Är er egen bok så tråkig att ni måste hänga här? Eller är den död så länge det inte kommer en uppdatering om Dahlén??..

Kan alla Timrå fans hoppa ur vår bok nu så att vi Brynäsare kan börja tagga upp inför matchen på fredag mot Öret?

{9873}: Får nästan dubbelkolla så man hamnat i rätt forum. Timrås logga överallt. 😅

Olli Hahl: Jag har min bestämda hypotes. Flera av "Brynäsarna" som stör ordningen här är egentligen Leksingar. Leksandstroll!

KulaShaker: Ja det märks. Jag själv är dock bara 16 så ska själv inte säga något om ålder, men jag kan säga att jag kommer aldrig sjunka till den nivån att jag blir kaxig och stor i käften efter en träningsmatch

Pettisbif: En perfekt bröst värmare är vad en hockey njutare ska se. Helt otroligt att det blev utvisning

Sjukt roligt ändå hur Timråiter kan bli så overhypad och stor i käften över att ha vunnit en träningsmatch mot Brynäs med 8-4. Tror inte en träningsmatch betyder lika mycket som dem vill få fram det till, liksom Rögle förlorade mot Kristianstad och det gör inte att Rögle riskerar att kvala bara för att man förlorar mot ett Allsvenska lag. Ska bli roligt att se om Timråiterna är lika stor i käften och kaxiga när säsongen väl dragit igång

{9630}: Haha.. Du bevisar bara ännu mer att du är ett litet Tiktroll. Vet inte hur den kommentaren var relevant i sammanhanget över huvud taget. Gå och räkna era Sm-guld.

Bara att dela ut SM-bucklan redan nu!

Charliejfz: LJUNGKRANTZ

Ljungkrantz första målet på försäsongen alltså :)

Pettisbif: Han har ju varit lagkamrat med Johan Larsson i tre säsonger också. Köööp!

Sv: Nytt omklädningsrum
Lemp: Får känslan av att Komarov inte är jättehett utan att han finns med i diskussionen men att någon annan är närmare.

Schweiz är från och med igår fullt på importer enligt Hockeynews.

{9630}: Frågor du oss, Larsson. Frågor du en TIKare, Lander. Frågar du en DIFare, Kruger.
Tror tyvärr inte det blir mer nyanserat än så ;)

{8399}:
Kommer tillbaka efter en lång avstängning och hamnar i blåsväder direkt... tänk till nån gång!
Ingen här fattade ens vad det var för mening att skriva det du gjorde om Dima och Leo.
Helt onödigt och fel dessutom.

Peja: Vi får helt enkelt tycka olika i den frågan. Jag tycker forward går före back, och du tycker tvärtom. Och så får det vara :)

Hank81:
Det där var nog den konstigaste uppställningen hittills på HS. Björninen som ytter, Scott som center, Ölund som ytter och Sallinen med... Sallinen kommer inte spela med Brynäs mera.

Jag gjorde en tabell i maj tror j ag det var ännu kanske ännu tidigare och sa att jag skulle göra en ny innan serien startar, och eftersom jag tror att ytterst få lag får in någon riktigt bra namnkunnig spelare fram till serien startar kommer här mitt slutgiltiga tips, detta är baserat på trupperna och hur lagen värvat inför säsongen, har för mig att jag tippade Brynäs 11 innan Larsson kom och såhär i efterhand var det kanske en väldigt låg placering, men jag är inte mer än människa och erkänna det så här kommer min slutgiltiga tabell

Luleå
Rögle
Färjestad
Skellefteå
Frölunda
Linköping
................
Brynäs
Växjö
Leksand
Timrå
...............
Oskarshamn
Hv
...............
Örebro
Malmö

Hoppas Örebro åker ur och jag tror dessvärre LHC kommer gå en bra säsong till mötes

Leksand känns självfallet sämre än förra säsongen med tanke på alla tapp till NHL men får man försvaret och stämma kan det bli topp 6 om våra forwards får va skadefria

Malmö känns överlägset sämst på papperet

Vad tror ni?

Sv: Tippa SHL
JawKee: Ja det är nog bara du lol

Skagge:
Ja, det är det! Motiveringen var: ”Gjorde sin poängmässigt bästa NHL-säsong ifjol och vid 30-års ålder är han på toppen av sin karriär. En klasspelare som bör vara en defensiv center av hög klass”. 👍😊

DanneBif1912:
Vi har med 4st. Johan Larsson är klar 1:a😊Sen är det Anders på 23:e plats, Hannes på 17:e och Johannes på 15:e.

Skagge: Johan Larsson har en grymt stor släkt. Larsson är ju ett ganska vanligt namn

Är det bara jag eller? När jag skriver ”Larsson” tänker jag ofelbart på ” Herr Larsson kan inte reglementet” samt sketchen om egna kupen

Min tippning

1. Brynäs
2. Ointressant
3. -"-
4. -"-
5. -"-
6. -"-
7. -"-
8. -"-
9. -"-
10. -"-
11. -"-
12. -"-
13. -"-
14. -"-

SM-GULD: Brynäs IF

😉👍

Pettisbif: Va tusan Pettis, spelar ni ens golf eller står ni bara och surrar?? ;)