1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777695 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Slutspelet 2022
Alltså vad fan hände med Scott? Verkar ha fått McDavids speed senaste veckorna haha!

Kom igen nu Brynäs. Hoppas på en avgörande match för våra lag.

Manner förtjänar bragdguldet om han tar oss till kvarten med den där backsidan.

Tigerhjärta: Håller med om att Brynäs måste höja det fysiska spelet ikväll. Örebro gick fruktansvärt hårt på Brynäs förstakedja i första matchen. Greg Scott låg nästan mer på isen än han stod på skridskorna - och domarna tillät det. Om det är ribban nu måste Brynäs anpassa sig. ...Och jag tycker allt att det är två helt jämnbra lag som möts. Tycker inte att Örebro imponerade i första matchen - de vann bara den fysiska kampen. Att vinna två matcher i rad borta? Svårt men inte omöjligt. Läge för ett nytt Samurai-tal som Sandlins 1993?

Skrubben: Vad har PA att vara sur över? Han fick 52 omgångar på sig att rädda laget, men fixade inte det. Klart att det krävdes en förändring till kvalspelet o då är det oftast tränaren som ryker. Att det läckte ut i tidningarna innan PA blev informerad är trist, men det är sånt som händer. Nu gör vi honom ännu mer förbannad o tar två vinster o slår ut gnällbältet.

Silfverkroken: Han säger alltså officiellt att hans arbetsgivares anställda fuskar. Finns det ingen lojalitetsklausul i kontraktet som gör att man kan avskeda idioten?

Forsberg 1978: Man behöver inte skämmas för att man förlorar mot ett bättre lag. Det rinner iväg lite på slutet. Inget att bry sig om

Bra period av Brynäs, dålig period av domarna!

Sv: A proposito de nada
{8399}: Är det idag Tom Wandell kliver in och dominerar isen?

Jugge: Örebro har 14 importspelare i rostern, om jag räknar rätt. Påminner lite om Mora när de spelade i SHL.

Örebro hade ett bättre lag än Brynäs när säsongen inleddes och deras sena värvningar är av en helt annan kaliber än Cibulskis & Wandell. Klart att de måste betraktas som jättefavoriter.

17 hjärtstopp och 18 hjärtattacker idag. Herrejesus. Skål för slutspel

BIF Kungen: "En av hörnstenarna för att bygga en vinnarkultur är just att ifrågasätta sin verksamhet hela tiden oavsett vinst/förlust."

det som sägs här inne när laget gör något dåligt är inte att ifrågasätta det är att försöka hitta dem mest nedvärderande orden för att gnälla, just därför jag snackar om konstruktiv kritik
ska man kalla någon clown och fråga om deras cirkustält så kan man lika gärna sätta sig i sandlådan inte skriva om hockey i ett forum

Lunkz: Ja Björk visar igen att det inte är en spelare man kan lita på när laget spelar sämre. han är "okej" när laget är bra men då får nästan alla spelare godkänt, är spelarna som i sämre stunder kan bryta mönstret och ge oss chansen att vinna som vi behöver för att bli bättre enligt mig

BIF Kungen: ”2003, VM, jag tänkte, hur kan man tappa 5-1. Nu vet jag!” Klassiskt Manner citat!

JawKee: Vi har ju även lyckats stänga ner andra lag rätt bra i matcher så det är vårat styrspel (Manner) och VV som var skillnaden som tog oss till slutspel i år.

Helt galet att bevittna detta live

Forsberg 1978: Gläds så mycket för Manners skull, han är så värd det här. 🇫🇮

Fyfan vad man saknat känslorna i I kroppen när man ser på Brynäs . Saknat den känslan

JanT: GRATTIS TILL OSS 💪💪💪💪💪💪

Hahaha!!!

ÄT ÄGG!

"Motivation slår klass", jag ser fan inte mycket klass i Leksand idag Petter.

Huge:

" När du nu har blivit överbevisad om att du har fel så är det helt Ok om du erkänner det "

När skall du erkänna alla dina fel du haft under alla år på HS?

Avdelning kasta stor sten i glashus

Jockster : du skriver ju att vi är sämst när det gäller och det kan vi väl inte va om vi vinner över Rögle och oik och säkrar kontraktet. Då hade vi väl åkt ut isf.
Du hade säkert glatt dig om vi kvalat, vad var det jag sa… hade du väl klämt ur dig.
Herregud vad vissa är deppiga

Peja: Jag är helt enig med dig Peja!! Lönestrukturen i laget har varit åt helvete i många säsonger. Nu har man äntligen chans att till stora delar rätta till det. Blir spännande att se hur Alcén tänker.

{8399}: Ja, jag påstår att Vigneault är både billigare och bättre än Sallinen. Häromveckan var det kontroversiellt att påstå att Genoway är mycket dyrare än Björk och Hedberg, nu detta. Suck.

Idag hejar vi på Örebro och Växjö utav helvete. Vi ska till play in ❤🖤💛

xxx BIF xxx: Jag skulle påstå att det är en chansning att behålla gamla spelare för länge också. Danielsson är till exempel inte längre en spelare för powerplay och Sallinen är inte lika bra som förut heller.

När Sallinen skrev på för Brynäs hade han spelat 3 VM på 5 år för Finland, nu är han cementerad i ett bottenlags fjärdekedja. Låter det som en spelare som lyckats behålla sin nivå och som man bör förlänga med vid 33 års ålder?

Jag ser det inte som en jättechansning att värva från lägre serier om man nyper rätt spelare. Det var till exempel uppenbart att Mattias Ekholm skulle bli en förstärkning för Brynäs när han kom in från allsvenska Mora. Alla som hade sett honom spela i Allsvenskan begrep det, men även då fanns det folk som tyckte det hade varit bättre att försöka locka tillbaka Daniel Glimmenwall än att värva Ekholm. Gunderson var också en på förhand sågad värvning av samma skeptiker.

Huge: Vad är det du baserar det på? Han är ingen Gävlekille till skillnad från de du nämner men han spelade flera år i våra juniorlag innan han fick spela i A-laget och krönade sin tid här med ett SM-guld. Är rätt övertygad om att Brynäs skulle vara hans förstaval om han vill flytta tillbaka till Sverige.

Fattar inte heller din liknelse med Kellman. Kellman spelade här en säsong efter att ha spelat i flera andra svenska klubbar innan. Larsson har en helt annan koppling till oss.

Sv: Brynäs Damer
{8399}: Tävling i social skills, ställningen just nu:
Axle vs Ante 0-3 😂

Stämmer det att Johannesson från Rögle är på väg in så hoppas jag att man bara förlänger med antingen Björk eller Hedberg. Med tanke på att vi har Lindstein också så blir det annars lite för många ”unga och lovande” för att det ska kännas tryggt.

Om Brynäs lyckas landa Kinnvall så blir jag riktigt jäkla glad!
En back i paritet med Gunderson, som Brynäs har saknat de senaste åren.

JanT: LÄS EXPRESSEN!!!!

Jag är så tacksam att vi inte ska kvalspela! Jag är så tacksam att vi inte ska kvalspela! Jag är så tacksam att vi inte ska kvalspela! Jag är så tacksam att vi inte ska kvalspela! Nu känns det lite bättre....

Nu tar vi sixfingers rätt upp och ner, skål på er brynäsvänner ❤

Ser att Wandell är petad i eftermiddag. Märkligt.

Zappaholic: Det är efter den pågående säsongen en massa kontrakt går ut, inte efter nästa. Så det är nu chansen verkligen finns att bygga om. Nu är det upp till JAEG att leverera och för ledningen att visa vilka ambitioner föreningen har. Om man är nöjd med samma mellanmjölk eller siktar högre

Olli Nomadinen : Nu faller NI. Hur känns det?
Uppladdat:

500x0-69ec3f08-daf7-4a57-a24e-69ea60566106.png

Huge:

Huge är du en beserwiser?

Svensson_62: Ändå ologiskt att värva en back up som inte är redo för spel.

Huge: Jag hade möjligtvis kunna förstått din logik om vi hade många unga utvecklingsbara spelare (vilket gör att jag kan förstå logiken i att förlänga med typ Gunler och Hedberg) men vad talar för att spelare som jag nämnde tidigare, Molin, Sallinen och Pettersson skulle få en enorm utveckling helt plötsligt?

Dessutom fattar jag inte vad du anser vara så orealistiskt. Det är inte så att hela forwardsuppsättningen sitter på utgående kontrakt, vi har just nu nio spelare på kontrakt där. Det är alltså ca fem/sex luckor som fyllas där, fyra/fem om vi förlänger med Gunler. Låter det verkligen helt orimligt?

Huge:
Det är just precis nu till nästa säsong så vi har chans att bygga ett nytt lag.
Vi ska för fan inte hamna i samma sits som tidigare år!!!
Bort med allt utom VV och Gunler!!!!!!!

lapad: Ja det bör inte förlängas med någon forward utöver Gunler. Däremot tycker jag fan vi kan ta och berömma Pettersson efter den här säsongen. Han är på jobbet varje kväll och sliter alltid för allt han har, gör sällan en dålig match! Självklart bör han dock ej förlängas med ska tilläggas!

Gud vad skönt att kunna titta på MIF-DIF helt avslappnat. Må sämsta lag åka ur!

Jockster : 4:e kedjan borde bestå av unga, hungriga spelare med utvecklingspotential. Inte överbetalda 30+ som blir lite sämre för varje säsong. Det har ju varit Brynäs stora problem de senaste åren, att vi kastat pengar på mediokra spelare. Nu finns chansen att bryta den ”förbannelsen”!

xxx BIF xxx: Offensiva uppsida på Björk men inte Hedberg? Hedberg har ju gjort fler poäng trots mycket mindre istid i powerplay. Tror det finns större offensiv uppsida hos honom, men tycker inte att Brynäs borde förlänga med någon av dom. Alcén måste kunna få tag på bättre men det borde ligga närmare till hands att förlänga Hedberg än Björk.

Behåll VV och Gunler. Skit i att förlänga resten.

Charles: Håller med om allt! Tycker Björk har hållt en bra nivå men känns som man får välja mellan Björk & Hedberg. Där har Hedberg större potential!

lapad: Detta blev en härlig Söndag, grattis till alla hjältar idag.

Tigerhjärta: Ja, VV är den bästa sedan Markström i min bok. Oerhört viktig förlängning, agera Alcen!

Läste artikeln i aftonbladet nyss och jag personligen tror man gör ett stort misstag om man värvar Lindbäck och släpper Veini.

Jugge: Förbättrar Gunler sitt försvarsspel och inte är för bekväm i vissa situationer samt lägger på sig lite mera muskler situationer kan han bli hur bra som helst

Helt otroligt att Rögle vinner denna perioden med 1-0. Men trofan det är svårt att möta ett lag där domaren bär likadan tröja…