1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777708 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Jockster : Första tio är jag nöjd med. Och resultatet.

Då låter ungefär lika missnöjd som Johan Edlund att vi leder😂

MrCarla: Haha, en röglespelare gör som Scott men åker inte ut. Ibland har det sina fördelar att vara topplag

Charliejfz: Gameday! Idag samlar killarna ihop sig till en bra prestation. Brynäs vinner med 3-2 i OT.

TobbeJ: Dima är en av våra bästa spelare, men alla spelare får svackor/skador. Vore jag i Dimas situation där mitt födelseland blivit invaderat av en man som är 2000-talets Hitler, där civila, kvinnor, barn m.fl blivit skadade, våldtagna o mördade så skulle jag inte prestera en promille av min kapacitet. De kommande dagarna hoppas vi att Brynäs presterar på topp, med eller utan Dima. O till hösten fortsätter vi i SHL med Dima, Palve, Scott, Veini, Bertilsson, Rödin, Gunler mfl.

Huge: Jag har på riktigt svårt att förstå upprördheten hos vissa efter matchen igår. Jag tycker vi gör en helt ok bortamatch, t.o.m. riktigt bra i första perioden. Men Rögle är ett mycket bättre lag än oss och när de driver upp tempot i 2:a så hänger vi inte med och misstagen kommer.

Hade det varit mot Timrå, LHC eller Malmö, då hade jag också varit upprörd. Men nu, kom igen…

Brooklyn forever: Glöm inte Manner, bästa värvningen Brynäs gjort på flera år.

Stefan R 63: Hopas vi viner matcen ikväl.

Huge: ”Det är gallimattias-74 som trampat i klaveret med det lysande förslaget att alla obildade och lättkränkta personer i Youtube-generationen borde få stava allting precis hur som helst, så länge alla andra i samma generation ändå fattar vad man menar. Det tror jag att även du håller med om, klunkas”

Charmigt inlägg Huge. Vid minsta skillnad i åsikt är personen ifråga obildad och lättkränkt som tillhör ”youtube-generationen”. Tycker vi i alla fall kan ha ambitionen att inte göra nedsättande generaliseringar vid minsta meningsskiljaktighet.

Zappaholic: Enig i det Manner säger. Filander är fan i toppen av SHLs coacher. Otroligt bra fart och spel med det spelarmaterial. Om ett par år kan de mycket väl komma topp4!

Jugge: Lider lite med Timråfansen, ångesten är kompakt i deras forum nu. Men samtidigt minns jag hur de trollade loss totalt här i vårt forum i höstas. Men det finns andra lag jag hellre sett i kvalet än Timrå trots trollen.

Vore det inte fantastiskt kul om Djurgården till syvende och sist hamnar i kval? Då blir deras slutspurt poängmässigt helt förgäves. Då hade det varit bättre att vara spikade för kval sista 10 omgångarna och på ett helt annat sätt varit mentalt redo för kval. Nu kan det bli en jäkla käftsmäll om man faller på repet i slutomgången.

Forsberg 1978: Kör Molin med Rödin och Scott säsongen ut!!

Äntligen Scott 👍👍👍

Fy fan vilket vackert avslut på matchen!

Forsberg 1978:
Det är solklar utvisning men för diving och inget annat.

Vi förtjänar inte Veini. Helvete vad bra han är! Stackarn måste hålla nollan för vi ska ha chans att vinna matcher, helt sanslöst…

{7981}: Pettis har ju lagt ut samtliga 999 olika variationer på laguppställningens med dagens Brynästrupp.
Han har även tipsat om, ifall jag räknat rätt om 167 olika nyförvärv.

Svårt det där med målvakter. Lindbäck vore en super målvakt, samtidigt fyller han 34 iår. Visserligen ingen jättegammal ålder för att vara målvakt, men samtidigt ökar skaderisken...
Med tanke på att Lindbäck inte direkt är påväg uppåt i karriären så skulle han möjligtvis kunna tänka sig stå i Brynäs till en ganska hyfsad peng?
Om möjligheten finns tycker jag vi absolut bör satsa på Veini + Lindbäck inför nästa säsong till rätt pris! Det blir lite av en Marmenlind/Alsenfeldt!

Lunkz: Ja, Gunler är på väg mot runt 15 mål och är väl nu lagets näst bäste målgörare. Detta trots att han varit utanför topp 6 forwards och ibland bara varit extra forward.

Om han även börjar göra det hårda jobbet så blir han riktigt bra. Lite som Sallinen gjorde igår när han forcerade in ett mål på egen hand.

Pettisbif: Som du skriver hade det varit väldigt intressant att se Dima-Ölund-Gunler. På pappret är den väldigt välkomponerad och innehåller alla verktyg!

Davey85: Gillar att han är en av få som vågar ta avslut. Vi har lite för många som vill passa. Låt han bygga lite mer muskler och jobba mer på defensiven så blir det ännu bättre. Killen är ju ung. Hur många såna killar med skills har vi? Det är ju inte så att det knackar på från juniorlaget direkt

{7981}: Jag har kollat PK nu, Manner är kung!!

{8399}: Grattis till segern!!👍👍🇺🇦

{8399}: Din grogg hade rätt!

{8399}: Men orka vara så jävla petig...

Du är sån jävla besserwisser ibland som sitter och anmärker på sånt.

Sv: Tankar om Brynäs och framtiden
Usch, nu har man den där hemska ångesten igen. Pallar fan inte ett till kval. Är rätt säker på att spelarna känner likadant. Skulle vi hamna där igen är jag helt säker på att vi åker ur. Spelar ingen roll vilket lag vi får möta.

Det minsta jag begär ikväll är att dom visar hjärta och krigar för varje jäkla meter på isen.

Huge:
Poängen, bästa Magister, är att vi saknar ledarskap på isen. Det behöver vi inte Tellqvist hjälp för att se. Det är noll robusthet i prestationen. När vi släpper in första målet förlorar vi. Medgångslag. Utan ledarskap på isen. Hur många gånger har du inte sett (läst på 377?) om Manners budskap om att han inte preppat laget att följa PLANEN? Sparka spelare eller sparka Manner? Vi har sparkat 4 tränare. Nu är det dags att hugga hårt med matcheten i undervegetationen (av bekväma spelare)! Eller så blir det en till bottensäsong 22/23.

Det var en jobbig gårdagskväll och natt, men nya tag i dag igen! På’t igen!

Vi lägg ner skiten........

Kapten på läktaren i morgon?

Honken72: "Boforsanda" som en gammal sportchef uttryckte det! Exakt vad som saknas - jag gillade BZ och det han tillförde BIF. Men som bekant slaktades han härinne för "Brynäs skall spela en offensiv hockey och vinna snyggt".

Betänk Sanny Lindströms ord; "Metoden att vinna mot Brynäs var att lägga ned pucken djupt och mala ned dom i deras defensiva zon - Brynäs var allmänt känt att vara ett "mjukt" medgångslag".

Vi kan väl bara konstatera att de takterna sitter i alltjämt....

Davey85: Enroth sjukt bra. Stal 2 poäng av Malmö.

MrCarla: Trist med en one way love dock, Brynäs spelar inte som att de bryr sig om sina fans, föreningen eller vad tränaren säger. Det börjar kännas lite som att stanna kvar i ett förhållande med en otrogen partner eller nåt.

Ja, vad ska man säga? Hur det här laget kunde slå Luleå borta med 5-2 i torsdags framstår som obegripligt. Den välkända ineffektiviteten är tillbaka igen. Nu har Timrå fått 3 skitmål varav 2 beror på att vi inte tar kampen framför mål utan är blöta.

Sen är det uppenbart att det var ett felbeslut av Manner att spela Guden i säsongens hittills viktigaste match. Nu är det bara ner på 3 femmor i 3:e och satsa allt framåt!!

..är det nån mer än jag som tycker att Eklind har varit bra?
..jag tycker att han har smugit under radarn lite, jag vet att han sattes ihop med Scott och Rödin i början på säsongen..och gjorde det bra.

Kul läsning i GD om Brynäs busschaufför för den som är intresserad.

Huge: Släpp sparkmålet nu, det var tur att det löste sig ändå.

Hoppas alla är friska och krya så vi kan köra samma uppställning som senast!

Vino: Minns inte exakt vad som skrevs ut under sändning, men var det inte de 8 senaste matcherna med Lassinanti i kassen som vi förlorat?

Mattson: Min förhoppning är att Alcén kan jobba på några f.d Brynäsare (typ Kinnvall och Lindbäck) medan Manner handplockar några bra finländska spelare. Med tanke på att Brynäs antagligen inte står högt i kurs hos eftertraktade allsvenska spelare är det förmodligen även bättre att låta Manner fylla ut laget med budgetvärvningar från Liiga än försöka fynda i Allsvenskan.

Mattson: här borde ju dommarna stängas av.

mattias - 74: Lägg ner för fan. Jämförelser med Putin och fascism är osmakliga. Så jävla fånigt, mattias.

Skärpning.

Pettisbif: Haha, det var ju du som kastade dig in i diskussionen och påstod något som inte stämde. Ha lite mer på fötterna nästa gång innan du kommer in med en missriktad pekpinne.

Gör en PP-uppställning eller två till nästa match eller nåt istället. Manner läser säkert.

{8975}: precis, Gunler har ju varit min hackkyckling under säsongen men spelar han så här, kööör

Huge: "Att vi redan hade ett bra lag när Manner kom hit betyder väl inte att det är fel att försöka göra det ännu bättre nästa säsong, när han dessutom kan kan vara mer delaktig i lagbygget."

Ok, men så fort någon annan, exempelvis jag, föreslår att man borde förstärka laget och göra det bättre då möts man av svar från dig att initierat yrkesfolk vet bättre än random sofftyckare. Men helt plötsligt vill DU göra laget bättre och då är det helt plötsligt ok?

Inser inte du att du pratar mot dig själv?

Senaste dagarna har vi läst att Omark är bättre än Scott, Brynäs behöver målskyttar som Rattie och till nästa säsong ska nyförvärv komma in och göra laget bättre. Dina egna synpunkter

Men när andra skriver samma sak då vet minsann alltid kunnigt yrkesfolk bättre.

Nu får du bestämma dig har Brynäs ett tillräckligt bra lag eller inte?

Huge: Huge påminner starkt om Bagdad Bob.

Damerna redan seriesegrare med 3 matcher kvar . GRATTIS .

Huge: Det är inget fel på min läsförståelse.
Du har nog blivit gammal och glömsk, Huge. Du är lite som en gammal grammofon skiva där nålen fastnat i innerspåret. Rannsaka dig själv, du har tappat tråden i dina inlägg, kanske dags att köra en omstart?

Huge: Supportrar, medlemmar och andra sofftyckare har i alla fall rätt att ställa vissa krav på en klubb Huge.

Vilka krav undrar du kanske? Jo, krav på att budgeten används vettigt, krav på sportsliga resultat och krav på att man avsätter personal som inte gör ett tillräckligt bra jobb.

Så här är det i alla klubbar runt om i den sportsliga världen.
Ett exempel: Om United hamnar i botten i PL så kommer lagets supportrar kräva att nåt förändras. Det är det som händer här Huge.

xxx BIF xxx: Jo förstår vad du menar men bara för Palve har problem defensivt så betyder inte det att han inte kan centra en 1:a/2:a lina? Scott hade förövrigt passat perfekt att centra en 3:e lina, det gjorde han hela sin tid i KHL. Scott är inte längre en poängspruta, mer av en smart gnuggare som kan göra sina poäng ibland.
För att Brynäs ska klättra nästkommande år så bör platserna se ut ungefär såhär:
Ny -Ny -Ny
Ny - Palve - Dima
Eklind - Scott - Rödin
Birger - Ölund - Olesen
Sen hur realistiskt det är, det vettetusan. Men faktum kvarstår att vi behöver få en rockad i hierarkin. Plocka bort C:et från Rödin och sätta honom längre ner i kedjorna för att visa att han inte längre är vår "hänförare" som skall göra allt på egen hand!

Ständig: Det citatet där visar ju att det finns ett oförlåtligt beteende i gruppen. De senaste årens haveri blir mer och mer logiska. Det är inte bara svagt material det handlar om. Fy fan

xxx BIF xxx:

Rödin vill för mycket, Rödins ego har smittat av sig på de två andra puckkära nykomlingarna, vilka också ska köra runt runt runt med pucken...........detta ger inte några poäng, ..........
De borde inse dessa puckkära, att snabba pass ställer motståndarna i bryderi..
Lirade mycket "två mål" under skoltiden, fanns inte nåt tråkigare än när man fick tilldelad en puckkär i laget, en som skulle göra ALLT själv..Hockey är ett lagspel..
Rödin, Palve och nu Timashov kör på med sina egotrippar, läggs oerhört med tid på detta i varje match i stället för att
SPELA PUCKEN...SÄTT MEDSPELARNA I BRA LÄGEN ISTÄLLET FÖR ATT TUTA OCH KÖRA SJÄLVA..
RÖDIN GAVS FÖR HÖG STATUS NÄR HAN KOM TILLBAKA SOM NÅGON SLAGS FRÄLSARE..fem års kontraktet borde så här i efterhand varit endast ett år i taget..