1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777743 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
munkas: Har inget emot den förlängningen alls. Egen produkt, ung och utvecklingsbar, håller redan nu tillräckligt hög klass för att bidra i de lägre kedjorna enligt mig samt att han troligtvis är väldigt billig. Är ju såna killar man bör man ha i en fjärdekedjan snarare än att slänga höga löner åt spelare som är runt 30 och knappt bidrar mer än såna som Birgersson (tänker på typ Alcén, Mannberg och Pettersson).

munkas: Det älskar jag! Birgersson, Gunler och Kvist var ju nästan de roligaste att skåda i vinter trots att de sällan släpptes in på isen.

Bifbiffen: Om Bommen gör 2-3 bra år i Brynäs så är jag nöjd. Typ som Bulan gjorde på tränarposten. Förhoppningsvis kan Bommen bygga upp en struktur som finns kvar den dagen han lämnar.

Aaaa: Angående Molin och Sjödda, och deras utveckling som tränare. De borde gå ner i Allsvenskan och träna något lag där om de har ambitioner som elittränare. Om de får något lag att prestera bra där, som t.ex Sundquist fick i Tingsryd, har de åter igen gjort sig förtjänta av SHL-kontrakt. Men där är vi inte nu.

Peja: Jag är lite orolig för våra två ledande spelar på anfallssidan, Scott och Rödin., är de bra nog för att vara två av tre spelare i en topplina i SHL?
Jag känner att tredjelänken i den enheten (om de nu skall spela ihop igen) är otroligt viktig för att vi skall kunna få en stark förstakedja.

bradberry: Jag tror ärligt talat inte att Colubus släpper Boumedienne i flera år. Jag tror att han kan styra upp Brynäs under 1-2 år och sedan lämnar han. Columbus har då fått en scout med mer erfarenhet som de har nytta av.
Brynäs har då förhoppningsvis fått bra folk som kan ge den kontinuitet vi behöver. Jag spånar naturligtvis men jag tror hans ledarskap (som vi förvisso bara sett i fem matcher) kan hjälpa hela föreningen, inte bara sporten.

Huge: Det är dags nu för DIG HUGE att inte en enda gång till nämna ordet ? soffcoach? såvida DU inte syftar på dig själv! Den enda premium soffcoachen i detta forum är DU själv!
Alla de andra har haft HELT RÄTT!
Satans så många kunniga skribenter det finns här inne. Se och lär HUGE!

Huge: HAN ska vi ha kvar till vilket pris som helst...underbart 😂😂😂😂

Stefan R 63: Självklart ska vi diskutera men tänk om vi kunde vara konstruktiva istället.

Jag ville verkligen att det skulle funka med PA, men hans ledarstil passade verkligen inte. Vi hade förmodligen rykt med honom i båset. Nisse och Josef verkar vara raka motsatsen och spelarna svarade upp.

Och se vilka som klev fram i slutet. Berglund och Rödin.

Nu vill jag se stora förändringar. Josef verkar vara smart och iskall. Bra kontaktnät. Honom ska vi ha. Sen hoppad jag alla i ledningen ställer sina platser till förfogande.

Till att börja med.

Huge: Kan du inte gå in på ett HV forum och dra den kommentaren om att supportrar bara är överengaerade, okunniga oinsatta dagisbarns regerande läntarcoacher.

Och kom tbx och redovisa utfallet av ditt inlägg.

Tänk över denna kommentaren en stund, och kom till slutsatsen att.
Ja det kanske inte är så smart att "idiotförklara" andra supportrar som mår skit över att deras favoritlag sitter djupt i skiten.

Tänk ett varv till innan du skriver.
Tack.

Pettisbif: Det var många drömmar i den där laguppställning.

Har du inte själv sagt att Kinnvall ska dra över?
Göransson är väl klar för Färjestad?
Förövrigt har du lyckas bryta med samtliga spelare som man vill och sedan maximerat lönerna ytterligare med spelare som aldrig skulle komma hit. Tror inte man får ut ett smack med Olesen i fjärde heller? Gunler?

Nej, åter till ritningsbordet och återkom med något med realistiskt.

Bifbiffen: Om det nu är så att Gunnar Ekman varit högst delaktig i valet av "BomBom" och Brynäs vändning i elfte timmen, så har han tydligt visat att han ser vad Brynäs behöver förändra och borde ha en plats i Brynäs på ett eller annat sätt till nästa säsong ... tycker jag.

Alfred : Helt fantastiskt klipp. Som du säger. Brynäs är för evigt tacksamma till det Nisse och Bombom skapat under denna korta tid.

Nu är det bara att glömma denna säsong, Palves mål kommer man komma ihåg för alltid framåt!
Jag har alltid hatat Hv, ett riktigt pissgäng om du frågar mig men jag kan inte undvika att känna en väldig massa empati för spelarna som igår antagligen hade sin värsta kväll i sina karriärer. Stor eloge också till er supportrar som är vettiga och sportsliga i forumet. Jag lider nåt fruktansvärt med er samtidigt som jag är otroligt lättad att mitt älskade Brynäs klarar upp detta!

Whiskeyn upphälld, I vanliga fall brukar man ha en känsla av tomhet efter säsongens sista match, nu finns bara lättnad oj oj oj så skönt . Orkar inte göra annat just nu än känna hur ångesten lämnar kroppen. Funderingar på nästa säsong börjar nog så smått i morgon men nu sitter jag här och bara njuter. Skål vänner!

Davey85: Bertilsson riktigt bra i kvalet absolut men tycker Björk är bäste back. Ska bli sjukt spännande att följa honom framöver då han fortfarande är utvecklingsbar.

Brynäsgubbe: Känner exakt samma sak, ingen direkt glädje utan en lättnad över att vara kvar SHL med en stor oro för framtiden. Det finns några i ledningen som definitivt inte kan kosta på sig sovmorgon imorgon.

{8399}: Det viktigaste som hänt i SHL någonsin!!!!

Okej, jag känner mig spyfärdig. Vi är kvar.

Jag har aldrig riktigt gillat HV, men nu lider jag lite med dem. Jag vet inte varför. En situation som inget av lagen skulle ha satts i.

MEN. Jag tror också HV är mycket bättre rustade än oss att komma tillbaka snabbt. Lycka till. Båda lagen ska såklart vara i SHL.

P.A.L.V.E. We love you!!!

Jaaaåaaaa slut på lidandet!

Brynäsgubbe: Onödigt av Rödin att trycka handsken i nyllet på honom. Men jävligt genomskinligt av HV att försöka dra in Rödin i slagsmål för att få bort honom.

Steenm: Ut med HV nu, nu ska de få igen!!! Aprak snart jag

spolaisen: Hv fokuset är total i cmore. Stäng skiten i dag ❤💛🖤

{8399}:
”Tackling - en klunk öl
Mål - tre klunkar öl
Icing - en klunk vatten
Videogranskning - toabesök”

{8399}: Så det var det som var anledningen till att Sundlöv och Dackell slängde överbetalda flerårskontrakt till höger och vänster. För att vi ska ha spelare som sliter som djur i kvalspelet för att inte behöva gå ner i lön...

{8399}: Saknat honom hela kvalet, men nu har ju Alcen kommit igång istället. 😉

Friskvård... Promenad i Rudsjönspåret. Korsar cykelbana...

Vem cyklade förbi mig här i skogen...? För 2 min sedan...?

Tommy Fuckin Melkersson! Legend...

Lemp: Visst, men unga använder väl knappt facebook? Tycker personligen att det finns en tydlig tendens att dagens unga är mer lättktänkta än tidigare generationer. De är väldigt duktiga på att prata om sina egna rättigheter men sällan eller aldrig om sina egna skyldigheter.

Hockeyguru: Nej, det gör vi inte, men senast Brynäs och Timrå spelade i samma serie hade vi ett mycket högre publiksnitt än vad ni hade.

{7981}: Jag har tagit timeout pga kvalångest och nu är det ännu jä**ligare än på länge; 3-1 och Wennerholm tror på oss! Nä, det blir tystnad i mörkt rum några dagar till. Over and out.

Brooklyn forever: Får tillönska alla Brynäsgävlar en god natts sömn.

Men håll er nytra o sansade, tills feta damen sjunger

Helvete! Nu kommer den obligatoriska Wennerholm-jinxen...
Uppladdat:

500x0-e142f468-6688-4b56-bbda-e2953a8172a9.png

Davey85: Helt rätt, ta inte ut något i förskott. Fullt fokus nästa match.

Grattis. Idag var vi inte i närheten och nu är loppet mer eller mindre kört för vår del. Ser hellre att ni tar detta på söndag än drar ut på detta j***a lidandet.

Fyfan vad Göööööööött

Erson är så jävla kung!

Blå grottan:

Kan ha varit den mest rättvisa segern i ett slutspel

Örebro är helt överlägsna

Nu hoppas vi på BIF

PuckkcuP:
Fan, Wikegård låter som min 4-åring när jag säger att han ska äta upp maten.... Ett jävla grin!

Varför ha ett situationsrum? Ring Wikegård.. Han var ju så säker. Jävla dåre.

Håll käften Wikegård!!!

Steenm: Knäppte precis på matchen .. har ni värvat Ovetjkin!!?
Jädrar vilken kasse

För jävla bra period, håll i detta nu!

Mrassarson: Måtte detta spektakel ta slut snart, innan man är både av med jobb o familj. Man har ju inte direkt varit på banan sista tiden... 🤪

sweet_times: Vi supportrar kan inte hjälpa att vår odugliga klubbchef* påstår att vi skulle ta 4 guld på 10 år. Däremot hade ni leksingar möjlighet att stå ödmjuka efter en stabil grundserie, men icke. Ödmjukhet från supportrar av ett lag som inte vunnit SM-guld sedan Iron Maiden bildades vore på sin plats.

{8399}:
Tror banne mig vi ska köra med Ersson.
HV verkar tycka att han är omänsklig, och det kan ju inte vara annat än bra. Tror inte byte till Andrén påverkar det vi verkligen behöver få fart på (offensiven)

Bifbiffen: Jag är väldigt tveksam till att en matchotränad Andersén ska tryckas in i laget om han blir spelklar. Backspelet har funkat bra i kvalet, särskilt Hedberg, Björk och Billins har spelat upp sig rejält.

Jaha, så slutade också kvällens matchanalys i favör för Leksand och Mattias74. Ja ja en olycka kommer sällan ensam.
Bara ignorera trollen bröder!
Här snackar vi Brynäs.