1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777743 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
{8399}: Jag hoppas, hur det än slutar, att det blir rätt. Är de skyldiga hoppas jag verkligen, framförallt för brottsoffrens skull, att de blir dömda. Det känns väldigt mycket viktigare än att vinna något "krig" mot ett mediadrev.

Zappaholic: Jaja. P-J ångrar ju att man spelade honom. Det får han såklart göra. Var och en får ju tycka som de vill. Går ju inte att få ogjort nu. Juridiskt hade de ju kollat så att det var okej, så det är väl inget att snacka om.

Att andra människor kan bli upprörda över det beslutet hade man såklart också tagit med i beräkningen. Det som händer nu är väl mer en konsekvens av de beslut man tog.

Sedan fall nummer två.

Jag tycker det mest är sorgligt. Jag skiter egentligen i Brynäs men det här skadar också en sport jag älskar. En sport som har och uppenbarligen behöver fortsätta jobba väldigt mycket med värdegrund och machokultur.

Det här är inte första gången, men vi kan nog alla vara överens om att det får vara nog nu. Det räcker.

Hockeyälskaren: Patetiskt Pettisbif!. Samma språk, samma ord. Kom med en laguppställning oxå. Eller berätta om hur många du känner inom BIF.

Hassan: Jo men det är inte poängen att man "visste". Ingenting var bekräftat. Ingen visste vad som sas i förhör. Ingen visste om det skulle avskrivas direkt eller inte.

Varför är detta så svårt att förstå för människor utanför rättsväsendet?

JanT: Det behöver inte alls betyda att det blir någon skillnad annat än att Unisef på tröjan byts mot ”en bra start”. Jag har för dålig insikt i detta, men var inte samarbetet med Unisef egentligen mest ett sätt att kicka igång och dra uppmärksamhet till En bra start? Om Unisef tycker att pengarna som Brynäs drar in är så förgiftade av att två spelare som knappt varit i klubben ett år beter sig som svin på fritiden så får dom väl tycka det. Brynäs kan säkert investera dom i något annat som ger mer synlig utdelning. Det är bara att stå stadigt nu, det här blåser över. Sponsorerna är rädda för negativ PR, när det här drar över så inser dom nog att inget har förändrats i det arbete som Brynäs gör.

dAVydov: bra med uttalande och med rent hus. Nu är grunden för att ta oss framåt satt iaf. Så får vi se vad allt tar vägen. Viktigt att visa framfötterna nu.

#33: Jag tycker att den miljon som finns kvar på värvningskontot bör tillfalla Blåklockan

SnowKing: Tror du verkligen det är intressant för media? Nej så klart inte. För de skiter som sagt i kvinnorna.

Kan inte ens förstå att folk tror att 2 spelare som gjort en säsong vardera skulle fälla en förening från 1912, det är ett underbetyg även för Timråtroll.

Bifbiffen: Har swischat, samma summa som till värvningen

Zappaholic: Ja förvisso. Men man väljer att låta en lägre tjänsteman kommentera frågan och endast skriftligt. Var är föreningens ledning? Det är nu de måste kliva fram och visa att de tar frågan på största allvar.

{8783}: Men det är fortfarande 2 enskilda individer som - om det stämmer - skämmer ut klubben genom att på helt eget bevåg bryta mot klubbens ”värdegrund”.

Det är nu det behövs en proffsig ledning i klubben för att styra narrativet.

Bara att härda ut detta stålbad och rensa bort skitskallarna som gör sådana vidriga handlingar mot kvinnor. Vi som klubb kommer ha hela hockeysverige mot oss kommande säsong. Hatiska journalister, utan tränare, sportchef samt svag och sargad trupp är förutsättningarna sämre än någonsin. Allsvenskan känns faktiskt mycket närmare nu än under någon del av matchserien mot HV. Nu hoppas jag att vi kan få in friskt blod i klubben genom JB som kan börja bygga upp det raserade bygget igen. Än finns hoppet, även om nästan varje dags nyhetsrapporteringar ger ett ytterligare slag i magen för oss supportrar...

Alltså, jag orkar inte. När fan ska denna mardrömmen sluta?

mattiask: Häng inte ut med namn, tack. Det blir inte bra.

Honken72: Kan inte vara nån i Brynäs. GD har ju inte hängt ut med namn och bild

Stark säsong av Brynäskusinerna Järnkrok och Lindholm. Lindholm följer upp en bra säsong med en till, 43 pinnar på 51 matcher.

Järnkrok med 28 poäng på 49 matcher, har dessutom gjort 10 av sina 13 mål i 5mot5. Har haft en stor roll i bp innan, fått spela mer PP i år.

Bäckis behöver vi inte ens nämna, nära 1000 poäng nu.

Blå grottan:

Jag fick hjärnsläpp och har bett om ursäkt

Jag är vare sig kvinnohatare eller provokatör

Har varit medlem länge och de flesta kan gå i godo för det

Men ibland blir det fel

Jag lovar dig att jag i fortsättningen skall jag tänka till lite extra innan jag skriver

I vilket fall som helst så tycker jag väldigt bra på en Brynäsare

Har aldrig någonsin försökt provocera

Jag skall skärpa mig och som du säkert vet

Ingen är perfekt

Ha en fin kväll ❤️

Har någon läst aptjattret som Mattias 74 har spytt ur sig på trottoarkantens forum? Sen är han välkommen hit och vara trevlig.

{7981}: Herregud, nu är diskussionen igång igen. I Hv:s forum är det fest! Positiva tongångar pga värvningar mm. Här är det begravningsstämning, trots att vi spelar i SHL nästa säsong. Vi får komma ihåg att det handlar om en person som ev har gjort något oförlåtligt. Om det är sant så är det bara att säga tack o adjö, tala om att det här är inte acceptabelt i våran förening. Det känns som alla vi som älskar Brynäs ska få skit för vad ev en spelare har gjort. Ursäkta om det är luddigt skrivit, men det är nu groggarnas glada tid. Skål på er!!! 🥃💖

Huge: Känns skönt att man sa upp gd. För er som fortfarande prenumererar, spara era pengar och få er information här på hockeysnack istället. Se det som ett ekonomitips.

LYSTRING! Dags för årets tröjauktion för herrarna! Med tanke på coronasituationen och det ekonomiska läget behöver klubben varenda slant så det är bara att gå loss rejält! 44 tröjor ligger ute! BJUD PÅ!

www.tradera.com/profile/items/3085550/brynas-if

Olli Nomadinen : Så alla dina inlägg här har alltså handlat om att Brynäs ska visa lite fingertoppskänsla?

Tycker det framkommit lite otydligt bland alla invektiv du använder dig av...

Olli Nomadinen : Hur gick det med timråspelaren som var misstänkt för knarkbrott i höstas?

Olli Nomadinen : Vad heter era bästa spelare? De ska anmälas för diverse brott och ni ska avskeda dem omedelbart. Ni vill väl inte förknippas med brott av den arten? Om inte är ni en sekt.

Ständig: Helt otroligt att GD, som jag trodde var från Gävle, förenas med mobben och pöbeln och sågar Brynäs. Enligt SHLs ledning har Brynäs skött detta enligt regelboken. Ingen kan avskedas innan dom fallit, är det så svårt att förstå?

Olli Nomadinen : Man kan inte stänga av folk enbart på grund av polisanmälningar. Just på grund av att vem som helst kan polisanmäla vem som helst för nästan vad som helst.

När Berglund spelade sin sista match för oss låg det fortfarande bara som en polisanmälan, hade han blivit HÄKTAD innan kvalet hade han inte fått spela. Brynäs har agerat helt rätt i frågan och Brynäs ska inte ha någon som helst association med det påstådda brottet. Vet inte vad som är otydligt för dig..

Olli Nomadinen : det är ingen idé att förklara för dig eftersom du fortfarande inte förstår.

Jag tror inte det finns någon inom Brynäs organisation eller någon supporter som skulle försvara PB och det han nu eventuellt har gjort om ryktena visar sig vara sanna.

Just nu är det dock ingen som vet vad som hänt även om vissa troll på nätet säger sig veta. Blir han dömd vill jag absolut aldrig mer se honom i Brynäs igen.

Svensson_62: Nu misstror jag inte PB s ex. Men säg att någon gör en falsk anklagelse o anmäler en person, så ska man väl inte stänga av den personen innan hen har hunnit att försvara sig.

Zappaholic: Intressant diskussion. Du har ju helt rätt att Brynäs har agerat helt rätt i ett rättviseperspektiv. Ingen är skyldig tills denne dömts.

Ser man saken ur ett etiskt och moraliskt perspektiv blir det skillnad. Nu har PB tagits ur tjänst eftersom han häktats. Om PB döms och avtjänat sitt straff, kan han då återanställas?

Ur ett rättviseperspektiv har PB avtjänat sitt straff och borde vara anställningsbar.

När man har en hög moralisk och etisk svansföring som Brynäs (unicef, en bra start) blir den här typen av frågor väldigt svåra och viktiga.

Blev till exempel inte NC dömd för rattfylleri och fick fortsätta sin tjänst?

Ska olika brott värderas olika? Vem eller vilka avgör vilken typ av brott som är "ok"? Börjar man med det så bedriver man på sätt och vis sitt egna rättssystem.

Ytterligare en svår fråga att lägga på den höga traven av problem i klubben. Suck.

Olli Nomadinen : Du får nog ta en funderare över hur du vill att det ska fungera i Sverige:

Ska vi låta rättsystemet ha sin gång, eller låta Flashback agera åklagare, jury och domare?

Zappaholic: Nu är det främst Bifbiffens åsikter jag är ute efter. Han är väldigt noga med vad som är moraliskt riktigt. Åtminstone i vår bok, när det inte rör hans lag.

Men hela Sverige visste vad PB var anklagad för när Brynäs släppte fram honom i kvalet. Så sekretess my ass

Pettisbif: Upp med pluskan nu Pettis!
Brynäs öppnar upp ny swishkampanj för att få hit Paolo Roberto och Mehdi Tayeb.

Jag är skeptisk.

Davey85: Ibland har skvallerkärringar och konspirationsteoretiker också rätt. En vacker dag visar det sej att det är 5G-masterna som orsakar Covid.

bradberry: Så får vi säga

Välkommen Nick Olesen!

Peja: Som du säger är det deras skyldighet att ställa upp och svara på frågor. Det hade väl varit smartare att vara tillgänglig en vecka efter att laget spelat färdigt och lägga korten på bordet. Det hade gett arbetsro under ett antal veckor. Jag har aldrig varit med om att det varit så tyst från Brynäs, både hemsidan och i lokaltidningar. Om personer på ledande befattningar tänker smita ut bakvägen efter årsmötet så ifrågasätter jag deras moral.
Frågan är också vad gd försökt med. Intressanta personer att höra är ju Lorentz, Campese, Micke Holmqvist, Sundlöv, Peter Andersson, Stråhle, Boumedienne. Jag antar att mittmedia försökt nå samtliga men att dom inte vill ställa upp.
Om man inte stänger säsongen 20/21 ordentligt kommer frågorna att hänga kvar. Vi är många som vill veta vad fan som gick så fel.

Davey85: Man blir avundsjuk när man ser våra konkurrenter i SHL värva spelare och nya tränare, de fixar och donar inför nästa säsong, vad gör vi i Brynäs? Utåt gör vi absolut ingenting. Jag hoppas att man gör något konstruktivt på Sätraåsen….men vad? Jag undrar vart detta är på väg?

Treklövern1912: Största misstaget vi gjort de senaste säsongerna var att sparka BZ.....

Han gjorde mycket rätt - men med den skeva självbild som finns i föreningen är det inte lätt att passa in.....

Bifbiffen: I Brynäs verkar det vara lättare att sparka 5 tränare än 1 spelare. Trots att den tydliga trenden är att tränarna kommer och går, men spelarna och de dåliga resultaten består. Någon gång måste man bita i det sura äpplet och ta obekväma beslut kring spelartruppen och inte bara sparka alla dessa tränare som i flera fall gjort succé i andra klubbar men som inte gjort det i just Brynäs.

Peja: ”Jag är tveksam till resonemanget att laget skulle kunna prestera så himla mycket bättre under "rätt tränare". Vad är rätt tränare för den här truppen?”

Nej, det finns ingen rätt tränare. Nu har det här laget visat i 3 säsonger i rad att man är ett bottenlag. Det är så otroligt felbyggt, att ha en icke-utvecklingsbar åldrande stomme som inte är anpassad för dagens SHL. Man har haft 2 hela somrar att tänka om, bygga om men man verkar inte har lärt sig läxan. Och de dåliga besluten ser ut att fortsätta staplas på hög, man blir så less på den här ledningen som styr Brynäs

Sv: Action delux
Peja: Håller helt med, är väldigt besviken på denna förlängning. Varför kan man aldrig lära sig läxan med åldrande dyra rollspelare?

Visst att han blir billigare i år men jämfört med en junior eller en utvecklingsbar spelare från allsvenskan så är han dyr. Idioti..

xxx BIF xxx: Den är prestationsbaserad så 0kr borde stämma.

{8399}:

Japp att jag är glad att ni spelar i SHL kommande säsong ❤️

Pettisbif: Djoos, Carlsson, Nörstebö... Jag är skeptisk. Risken är att Brynäs kommer gödsla pengar på feta kontrakt bara för att de är gamla Brynäsare. Klubbens kontaktnät verkar förresten sträcka sig till utkanten av Valbo ungefär.
Djoos har jag iofs inte sett så mycket sen han lämnade Brynäs men då tyckte jag han var rätt kass.
Gundes ersättare, jo tjena... Seg som en deg,
Nä, det skulle vara jäkligt skönt med en sportchef som har en riktig tanke med lagbygget, värvar spelare efter det och inte sitter med stora Brynäsboken och letar telefonnummer.

{7981}: Absolut säger jag!

Palve ingår inte i Linköpings planer för nästa säsong och de sänker sin spelarbudget.
Vad säger ni, vill ni se Palve kvar i Brynäs?

{8399}: Känns som deras öden hänger ihop. Både är högst ansvariga för misslyckandet. Försvinner Lorenz får nog Campese gå strax därefter av den "nya" styrelsen.

Vore otroligt om Lorenz söker omval efter detta, hans förtroendet är helt förbrukat.

#33: Håller också på Skellefteå men kan inte undgå att imponeras av Rögles försvarsspel. De håller Skellefteå borta från egen zon, stänger mittzon. När såg man senast Brynäs ha ett sånt imponerande försvarsspel? Helt otroligt att inte Brynäs klarar detta. Så mycket hockey det finns i Gävle och ingen kan sätta ett enkelt och stabilt försvarsspel?? Vill se ett helt annat spel från Brynäs sida nästa säsong. Nu får det för h-e vara nog med arrogansen och självbelåtenheten.

Ove Myling: Nu tycker jag ni är lite väl hårda mot ert lag... Både LHC och IKO var väldigt nära kval och det som sabbade för er var det mentala.

Huge: ” Vad är det för spelare som vi i nuläget är i så enormt akut behov av att värva?
Med 2 nyförvärv enligt rykten redan klara och majoriteten av spelare på sittande kontrakt så förstår jag inte riktigt paniken hos alla oroliga sofftyckare över att vi ännu inte signat en ny sportchef.”

Ja, det är inte ofta jag håller med dig, men nu måste jag dock starkt hålla med dig:
Det är inte mycket av detta som du förstår!