1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777746 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
{9179}: Vi har hållit Rögle till 16 skott på mål under två perioder. Det är ju skitbra!

Ständig: Detta blir ett ypperligt tillfälle för Victor Andrén att få tillbaka sitt självförtroende, han kommer att bombarderas ikväll.

Sportnisse: Dacke är en enkel lättsam individ som man säkerligen gärna tar en kaffe med utanför möteslokalen men ogärna lyssnar till inne i densamma.

Sportdirektören Andreas Dackell: ”Vi ska spela en underhållande hockey och vi lär ju bjuda på det lilla extra”

Som sagt, om en blind leder en blind faller båda i gropen.

Huge: Och genast kommer riddaren i brun rustning ridandes på sin tandlösa tiger till undsättning!
Bjynäs äj bäst. Du e dum.

Sportnisse: ”Ta det tidningen skriver med en nypa salt. De skarvar, fyller i och lägger till.”

- Nej du... Den här gången ska vi nog inte plocka fram saltskopan.... Det är illa... Det är nog värre ställt med det mesta än vad tidningen skildrar i den artikeln... Tämligen övertygad att Campeses dagar är räknade i Brynäs. Eller iaf hans månader...

{9179}: Utifrån ditt höga tonläge och allt svamlande om vad du hemifrån soffan TROR föregår internt inom föreningen, så känns det som att det är dags för dig att ta en time-out eller sjukskriva dig själv. Som du väl redan har gjort en gång härinne, om jag inte missminner mig...

{8399}: Som spelat i ryska andraligan och 0 minuter i KHL. Luktar flopp ända upp till Gävle.

Det är för charmigt med alla supportrar som desperat kräver att Sundlöv skakar fram en Jesse Niinimäki, en Tim Wallace, eller varför inte en Terry Broadhurst... Får man inte läge på rätt spelare så kräver fansen att Sundlöv ska köpa bajs för pengarna som fansen samlat in.... Spara dem till nästa års trupp? - Nä det är nu vi ska KÖPA så kom igen nu Sundlöv och håva in avföring! Fast, löst, brunt eller grönt spelar ingen roll... Bara vi handlar...

Jag är så glad att vissa supportrar inte har med sporten i Brynäs IF att göra...

Brynäsgubbe: Nu ska vi inte överdriva, det var för att man skulle ha möjligheten. Behåller hellre pengarna istället för att slänga bort fansens pengar på något dåligt. Föreningen kan aldrig lova att man ska värva någon, finns en annan part i överenskommelse oxå.

Wesel: Ganska klargjort av många att så är fallet. Men ändå klagar folk som galningar. Är då kritisk till mycket Sundlöv har gjort, men börjar bli tramsigt att klaga när han inte kan göra så mycket. Tar han in någon medioker överbetald spelare så kommer samma personer skrika när den spelaren floppar.

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
munkas: jo, det stämmer att det inte bara är du och Myling. Ni är fler.

Och jag har också mått förjävligt den här säsongen. Brynäs har gjort en riktig skitsäsong, och många gånger känns det helt hopplöst. Det måste ske förändringar inom Brynäs.

Men ja, jag slutar inte hoppas att det kan vända för det. Jag är precis lika missnöjd över den här säsongen som ni är, men jag tänker inte sluta stötta laget.

Berge: Du har inte märkt av några fler kritiska härinne??
Jag tycker Dysterkvistarna växer för varje vecka som går. Det blir ju lätt så när skitsäsongerna avlöser varandra och vi helt plötsligt står där som SHLs tråkigaste lag. Omsprungna av Leksand och Oskarshamn.
Men kudos till dig och Huge som kan bortse från det. 👍

MrCarla:
Swisha för herrlaget, valfritt belopp till 123 350 06 75 och märk donationen med fansens värvning herr.

1:a perioden är katastrof, sen är det full kontroll, lyfter på hatten mycket bra försvarsspel!

Mattson: Ett glädjeämne är ju Billins! Märks att det är en klasspelare. Spela honom 35-40 min?

Huge: Haha, en trist kväll, man går in på er sida för att veta hur livet kan te sej i den oantastliga SHL-världen. Snabbskummar några inlägg, leder ni eller ligger ni under i en ödesmatch.

Tvingas kika på text-tv 377, Brynäs -MIF 2-0, ändå känns det som domedagen.

Har skrivit detta förut, ni är väldigt bra medicin när man mår dåligt, allt kan bara bli värre, haha.

Lycka till o krossa pågarna nu

spolaisen: Allvarligt talat, den där matchen och situationen var nästan en månad sen. Är det inte dags att gå vidare nu?

spolaisen: "Sundlöv borde ha lärt sig av Exemplet Svedberg, han hade väl också sin storhetstid i ett finalspel alldeles som Andrén för Skellefteå.."

Nja Svedbergs storhetstid startade med finalspelet men varade i 5-6 år efter det. Han har fått flertalet tunga utmärkelse i AHL och spelat 19 matcher i NHL med en räddningsprocent på 92 och han var en riktigt framstående målvakt i KHL då han även spelade en del landskamper.
För oss Brynäsare så är förstår det där slutspelet det mest minnesvärda men hans storhetstid varade i många år.

Game day!

Sv: HV71 - BRYNÄS åttonde i andra tjugotjugoett
Alla in och läs om Billins Rödin Scott och att sporten sökt MS utan framgång
Öppen till 16:31

710 000 insamlat nu

Peja: Ja och det är rent vansinne att prata om att sparka tränarna. Det är knappast tränarna som är problemet i år igen.. Även om spelsättet tog allt för lång tid att sätta är det ju inte rimligt att tro att det finns någon tränare som kan lyfta ett lag med det skadeläget och täta spelschemat som Brynäs har.
Brynäs bästa chans är att borra ner huvudet och dra den här säsongen i mål och hoppas på överlevnad.

Tycker Stråhle gör ett bra intryck på presskonferensen igår. Hoppas han kan vara långsiktig i Brynäs.

Brynäsgubbe: Rent krasst finns det knappt tid för träningar heller på grund av det täta spelschemat, så nya tränare skulle inte få en ärlig chans att sätta ett spel. Jag tror bristen på träningar är en stor orsak till varför det verkar vara så svårt att sätta ett powerplay efter skadorna.

lapad: Vi rånar 1 poäng!! Gött!

{8399}: Kanon att Sallinen spelar ikväll, men trots det så tycker jag att man bör låta 2a linan vara intakt efter en så fin prestation sist. Verkar ju finnas lite Chemistry.

Kanske : Molin-Sallinen-Pettersson
Mannberg-Birgersson-Kvist / Gunler

Nycklar idag är att hålla sig undan från botbänken, för HV71's PP är inte att leka med.
Forza Brynäs, ta dom rätt upp och ner bara!

Riktiga uppställningen =)

Helt otroligt vad tajt det är i botten. Vinst idag och vi går förbi 4 lag och hamnar på en 10:e plats!

HV71 - BRYNÄS åttonde i andra tjugotjugoett
Viktig match ikväll (obs 18:00) mot ett HV71 boostat med 3 gånger klassvärvnngar.
Tar vi en, två eller tre pinnar tro?

Nu Gävlar kör vi!

xxxx BIF xxxx:
Med tanke på lönerna och Brynäsorganisationens prestationer över tid kan det nog vara rimligt att prioritera ned "Brynäshjärta" på kravlistan och prioritera upp utbildning och errfarenhet, från styrelse och neråt.

Kan inte sluta garva åt Radiosportens uttal av Desch.

Underhållning på hög nivå. Låter som en afrikansk fotbollsspelare. 😂

bradberry: Molin var bra idag eftersom att det var säsongens tempofattigaste match.

Zappaholic: Hållen nolla, grymt kul för Ersson som fått släppa många de senaste matcherna. Annars var ju allt om Desch. Skönt att han fick hänga en till slut. Käka, vila, ladda, sen upp till Jönköping och tar tre nya.

Rumpelstiltskin: Tycker vi är klassen bättre hela matchen

Man särar på Björk Hedberg och plötsligt ser dom båda ut som bra SHL backar!

{7981}: Jag är så sjukt skeptisk. Man lägger fokus på att få igång powerplay... Inför dessa matcher borde det vara
F Ö R S V A R S S P E L E T och inget annat man borde lägga 100 % på. Brynäs borde spela extremt cyniskt och satsa helt på kontringar... Visst, PP har varit uselt men jag ser ändå försvarsspel som mera grundläggande faktor för att öka poängchansen. Titta på hur man läckt senaste matcherna... Ledarskapet är en annan faktor. Att säga rätt saker, leva i nuet, inte tänka framåt eller bakåt... Gå ut och njut av att du får lön för att spela ishockey...

Sett till säsongen hittills är det ett fatalt ledarhaveri. Nej, jag är inte för förändringar i ledarstaben utom möjligtvis på 33% av den men att firma Stråhle/Andersson inte fått ut mer av detta, skador till trots, är historiskt uselt...

Nästan så grabbarna skulle suga i sig några supar innan matchen i eftermiddag för att skölja av sig konsekvenstänket och bara gå ut å köra... 😃

Qvarre: Kontrade med 250:-

{8399}: Monitor är nog inte överlyckliga. Frågan är vad dom gör om laget åker ur?

Enaranger:
Ett väldigt sårbart lagbygge som hänger på en skadebenägen spelare. Som att be om bekymmer...

Anders Berg: Haha, 5 raka? Vi har väl haft 3 som mest, som också var mest på två år.

Är uppriktigt så jävla trött på det här laget.

Zappaholic: Jaha, ännu en medioker match med mycket kämpa och lite kunnande.
Dags att börja förberedda laget för kval.

Gjorde Pilö ens ett enda byte idag? Det är ju ett hån med tanke på hur kass Berglund,Björk,Hedberg är idag...

magr: Sallinen på bb

mk: Ja alla dryga oneliners och annan skit som alla redan sett en miljard gånger känns jävligt överflödiga just nu.

Har hela säsongen tänkt att man måste ge Peter tid som coach,men nu ligger vi sist i SHL och spelet ser bara sämre och sämre ut,måste ju vara relevant att ifrågasätta hans position som huvudtränare,vad har han gjort med detta spelar material? Vad har han förbättrat i spelet? Tycker ändå brynäs har bra lag trots att Scott och rödin är borta,det måste kunna se bättre ut än vad det gör,ska ledning bara se på och låta oss sjunka neråt eller agera ?

Huge: " Enligt vår egen spåkärring så har ju Oskarshamn tyvärr gått om oss i utvecklingen på samtliga plan. Naturligtvis baserat på den oerhört gedigna och genomarbetade motiveringen att dom ligger före oss i tabellen just nu.
Vi får väl isf trösta oss med att vi iaf ligger före Malmö i utvecklingen och har utvecklats lika mkt och håller samma nivå som HV.
Med hjälp av vinster i de matcher vi har tillgodo på övriga lag så är det inte omöjligt att vi om några veckor har gått förbi både HV och LHC i utvecklingen och återigen ligga före Oskarshamn i utvecklingen på alla plan...."

Yes, det är bara att skratta bort Brynäs tabellplacering. Om dom som styr Brynäs har samma inställning som dig så är vi mer illa ute än man anat.

"Det finns inga ursäkter nu" sa Sundlöv innan säsongen, och du raljerar över att Brynäs kanske inte kommer att komma sist eller näst sist. Undrar om det var det som Sundlöv syftade på med sitt uttalande - att det inte finns några ursäkter att få kvala sig kvar.

Eller kan det vara så att han menade att det inte fanns några ursäkter att inte gå långt i ett slutspel. Ett slutspel som Brynäs, med största sannolikhet, kommer att missa för tredje året i rad - trots (enligt mr madhawks uppgift) fjärde högst lönebudget i ligan.

Zappaholic: "Skämt åsido, det är väl inget konstigt att det kommer fram lag som etablerar sig i toppen och gör det bra under några år på bekostnad av andra lag. Det förekommer ju i alla lagsporter."

Nej, det är inte konstigt. Men betyder det att man ska luta sig tillbaka och acceptera sitt öde som omsprungen eller ska man göra något åt detta?

För några år sedan var det otänkbart att Modo skulle åka ur shl (särskilt bland deras egna fans). Nu är ett annat lag, med samma grandiosa självbild, på väg att möta samma öde.

"Sen har jag svårt att hitta några som tycker att Campese och MS gör ett BRA jobb. Men jag läser inte allt härinne och förmodligen så scrollar jag för dåligt. Du får gärna nämna några."

Den mest högljudde påhejaren är såklart Huge men det finns många fler. Ju längre säsongen har gått hör man mindre och mindre av dessa dock.

I dagsläget är det svårt att göra något åt sportchef och klubbchef, det skulle ha gjorts redan inför säsongen.

I vilken annan klubb hade Campese fått sitta kvar efter debaclet med tioårsplan och den sportsliga ledningen med Sundlöv, Dackell och Sundkvist?

När Dacke och Sunken fick ta smällen för den misslyckade säsongen så borde både Campese och Sundlöv, även dom, tackat för sig.

Gör om gör rätt och anställ ny klubbchef och sportchef. Stora frågan är om dom får ratta skutan i shl eller allsvenskan.

xxxx BIF xxxx: Många av oss är ju väldigt överens om att lagbygget var fel från början och det mesta såg skit ut. Men precis som mk skriver här nedan så började detaljer falla lite mer på plats, vårt poängsnitt steg och vi tog oss från 14:e till 10:e plats.

Det går ju bara att sia om utifall vi fortsatt hade stabiliserat spelet och kunnat hålla en högre nivå än vi gör nu. Det kan ju ha barkat åt helvete utan skador också.

Det är förödande för oss med skadorna. Så mycket speltid som andra, med lägre kvalitet, måste ta ansvar för. Lägg därtill en svag andremålvakt.

Dessutom ska man inte underskatta vikten av träningar, där man kan lägga mycket tid på att rätta till detaljer.

I vår kritik mot hur spelet och orken ser ut för tillfället, kanske vi bör ta dessa parametrar i åtanke.

Och ja, jag vet att det såg jävligt illa ut hela hösten, där kan vi inte skylla på skador eller brist på träningar.

munkas: Och Brynäs förlänger lånet av örebros åttondeback.

Det som kunde varit ett aprilskämt för några år sedan är realitet idag.

Det går fort i hockey, som Berglund sa.

{8399}: "Det fanns inga ursäkter där i somras när värvningarna av Bertilsson och Berglund var i hamn det stämmer. Däremot så har ju godtagbara ursäkter kommit under säsongens gång.
Först var det processen som faktiskt tar tid, sen kom covid19 och skadorna och nu ställer spelschemat till det ordentligt.
Förutsättningarna för Brynäs att på allvar kunna konkurrera om högre tabellplaceringar ser helt annorlunda ut än de gjorde innan säsongen drog igång, det måste även en tjurskalle som du begripa."

Problemet som många härinne från strutsfarmen har är att dom ser allt som händer Brynäs helt isolerat från övriga shl.

En liten ögonöppnare för alla med skygglappar på: ALLA lag har drabbats av covid, skador och ett ändrat spelschema. Men tydligen kan ENDAST Brynäs skylla på det.

Och redan innan covid, skador och spelschema ställde till saker och ting så lyckades Brynäs torska 10 av 11 matcher. Där och då grundlade Brynäs sin bottenposition.

Nä, höj blicken en aning så ser du kanske helheten. Ta av brynäsglasögonen så ser du att Campese och Sundlöv ställt ut ett fuskbygge på banan...igen.

Wesel: Fortfarande känns torsken mot LHC riktigt bitter, dör hade vi chansen att skaka av oss dem men vi gav bort matchen måste jag säga. Torsk mot Lakers, Rögle och Frölunda är ju bara som förväntat och vi snodde till och med en poäng där.
LCH fick en boost av självförtroende efter vinsten mot oss mot men för oss blev det en rejäl mental motgång.

Sen måste jag säga att hemmaplan passar oss bättre och mot Lule bör vi kunna skrapa ihop en vinst i alla fall.
Jag hoppas och tror fortfarande på slutspel.

Mattson: Jo, det är ju också en fråga, jag tänkte mest på Peter Anderssons post-match-comments efter dagens match och vad Brynäs borde göra nu. Det som gör framtiden ännu knepigare är att Brynäs förmodligen inte kommer kunna bli bättre nästa år på grund av alla flerårskontrakten som skrev pre-corona. Spelare som Alcen, K Berglund, Andrén, Björk, Mannberg med flera kommer vara kvar i truppen och vara ännu mer överbetalda i relation till marknadsvärdet i och med att kontrakten kritades på pre-corona. Om Brynäs stannar kvar i SHL skulle man behöva en ny sportchef utifrån som går stenhårt på och försöka bryta de urusla kontrakten... även om det kanske skulle rimma illa med alla "mjuka värden" som somliga inom klubbar brukar prata om.