1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777743 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Sjukt, skulle det kunna funka med någon form av stödkrage tro? Likt mannen på balkongen i Beck-filmerna?

Sv: Semi 2 dam HV -Brynäs nu
Lesky: Sjukt att vända igen 👍👍👍🤣

I dag när jag såg Leksand göra 6-3 målet , så tyckte jag faktiskt synd om Brynäs .
En känsla som jag aldrig trodde skulle infinna sig i min kropp :(
För att snabbt analysera en medelmåttig hockey match med dåligt försvarsspel från båda håll och läckande målvakter , så var ändock underhållningsvärdet rätt högt ändå , iallafall efter ett par öl :)
Men jag tror ni löser det hela och slipper kvala , eller rättare sagt så hoppas jag att ni slutar ovanför det förbannade sträcket .

Jan Grismöbel: Absolut kan man säga att vi slapp risken att åka ut i ett kval. Det köper jag och det är ju som det är.

Men att hålla på och fjanta sig o hävda att Leksand skulle åkt ur, det vet ingen! Så därför är det skitsnack.

{9232}: På vilket sätt är det löjligt ? Ni var sopdåliga å skulle spela kval mot heta lag i as . I sdhl i år blev ni åter räddade av att ett Leksand sen länge avsågade skulle spela kval . Men åter räddade från att spela kval.

Fan vad utmattande det är att heja på ett lag som bara förlorar och förlorar och förlorar och förlorar... År efter år. Vi har inte ens haft 2 år med kontinuitet på hela 2000-talet. En bra säsong har alltid möts av flera usla. Och nu 4 raka år med sämre och sämre resultat. Och även om vi undviker kval vilket jag inte tror vi gör så sitter vi ändå i skiten. Det börjar tära på en.

Att Brynäs släpper in mest mål är helt klart en indikation var vi hamnar i tabellen. Normalt blir man sist (7 ggr av de senaste 10 åren). Börjar bli sent att ställa om försvarsspelet men görs inte det är det jäkligt sannolikt att vi spelar i Allsvenskan nästa år. Filander och Fagervall har lyckats. Varför fixar inte Peter Andersson det?

{9179}: ”Peter är ju fan mer handlingsförlamad än vad Melin var.
Har han tagit nån time i år i typ första eller andra perren??
Börjar avsky Brynäs mer o mer och hoppas nästan dom åker ur. Så slipper man skiten helt o hållet. Jävla alibi looser klubb”

Ursäkta mig? Är du ett troll eller vad är du?? Nån måtta får det vara.
Steppa upp eller gör laguppställningar till nåt lag du inte avskyr i ett forum där du känner dig mer hemma.

Tjejerna visade vägen idag, stort stolt GRATTSI.

Nu hoppas jag att vi slipper jaga idag, skulle vara skönt att ha ledningen genom matchen.

4-2, sista i tom kasse 👍😊

Sv: Semi 2 damer HV - Brynäs
{8399}: Viktigt att inte förlora första matchen när upplägget är som det är. Nu förväntar jag mig att herrarna visar samma vilja att vinna ikväll!

Lemp: Ja har sett den. Mycket pekar i samma riktning. Man är ju kluven i allt...

Campese är VD i en SHL-klubb. Då får man tåla granskning, kritik och ifrågasättanden...

Å andra sidan är Michael Campese en människa... Han vill naturligtvis inget hellre än det godaste för Brynäs. Upplever att han brinner för föreningen. Men han kanske brinner på fel sätt...(?) Men aldrig roligt när människan hängs ut. Han mår naturligtvis inte bra nu och det får man ta i beaktande.

Jag står bakom Stisses kritik. Jag tycker vi ska ha en ny VD. Men jag vill samtidigt inte såga för hårt. Känner för Campese när det kommer till människan bakom VD-rollen...

Ersson
Jag tycker Ersson får för mycket skit i onödan han är en jävligt bra målvakt och räddar brynäs flertal gånger ikväll. Va fan gör rödin skjuter i stolpen kom igen den där ska sitta vad är problemet. varför forecheckar man som idioter i 3 mot 3? Vi ska vara nöjd med 1 poäng mot Örebro bort. Visst är skottet inte otagbart men vill bara poängtera att jag tycker inte han ska ta all skit för förlusten. Det syns tydligare när en målis för misstag än en t.ex fw.

Måste undra hurfan Alcen kan få ta upp en plats i truppen.

Sv: Örebro - Brynäs 210305 18:00
1 pinne får vi vara nöjda med idag mtp på hur matchen utvecklar sig. 2:a och 3:e helt ok. Surt med den OT:n. Abols och Rendulic är tunga. Vi går bort oss.
Tre pinnar på söndag nu!!

Berge: Jag tror att det är en tidsfråga innan SHL kommer att bli en proffsliga där man köper en plats. Sedan kommer det finnas en räcka av serier från blåbärsligan upp till Div 1(HA) där majoriteten av spelarna och personalen är halvproffs/hobbyverksamhet. Dessa ligor kommer att ha ”romantiska” folkhems-upp/nedflyttningar för den som åtrår detta. Förmodligen kommer tidningen Buster att vara huvudsponsor... 🙂

Funkar inte längre att köra en dyr proffsliga som SHL i konkurrens med omvärlden med risk för omedelbar konkurs, personalavskedanden vid nedflyttning och samtidigt försöka sig på långsiktiga rebuilds och att våga slussa in ungdomar. SHL-verksamheterna har nu blivit alldeles för stora. Åshöjden är förlegad... Romantiken med upp/nedflyttning får de lägre divisionerna ta hand om.

Detta är min helt egna åsikt - inte någon ”vi tycker” eller ”man ska inte kunna” attityd vilken jag är allergisk mot.

Sv: Rödin
Campese får lämna enligt uppgifter till Hockeynews

Lemp: Man kan väl se lite samma utveckling som Robert Ohlson hade i DIF.
Dif spelade ju skitdåligt säkert fram till jul, innan det blev bättre.
Lägg till att AR inte fick nån försäsong och GS få matcher.
Lagets kvalité..
Jag är mer eller mindre övertygad att PA och VS är bra för Brynäs över tid.

FORZA BRYNÄS❤❤❤

{9179}: Patetiskt att läsa detta på GD:s blogg:

”Frågade PA om varför Bertilsson är i första PP och Billins i andra. Fick ett långt svar runt det där kontentan och slutsatsen var att "lika barn leka bäst". Det vill säga tex Anton och Bertilsson har spelat tillsammans och känt varandra i många år.”

Låter som en dagisverksamhet i mina öron. Berra håller inte i PP1 i SHL, punkt slut.

Vuollerim: Jag blev lite lack när jag lyssnade på podden med Sanny och Madhawk idag, de sprider rykten om att klubbar misstänker att de som haft nedstängningar för Covid fuskar. Sanny vill såklart inte ange vilka som misstänker andra för att fuska utan han sprider bara elaka rykten, jag gillar det inte.

{8399}:
"Även om det har blivit rörigt och FBK:s lördagsmatch mot Brynäs blev framskjuten på grund av ett nytt coronautbrott i Gävleklubben"

Synd att journalisten inte tagit reda på fakta innan de gjorde intervjuerna. Om Peter J uttryckte sig enligt ovan som ett svar på t ex Brynäs pandemi konsekvenser så är det inte bara korkat, det är oförskämt.
Det uttalandet hade krävt lite initierade motfrågor om det läge bl a Brynäs är i för att ställa honom mot väggen.

Brynäs fick x antal matcher inställda pga att andra lag fick ställa in. När de skulle börja spela matcher igen åkte de själva på en längre nedstängning. Sedan jul och nyår har de i princip bara spelat matcher och sen åkte de på ett nytt utbrott. Nu ligger planeringen att spela 11 matcher på 21 dagar.

Om sammanhållningen i SHL inte är bättre än så här behövs inga ovänner.

Oskarshamn får lika idiotiskt spelschema som Brynäs i slutet av serien. Det är tydligen viktigast att C More och TV4 inte ska behöva ändra något i sin tablå, än att serien ska avgöras på ett någotsånär rättvist sätt.

Inte ens Oskarshamns tre nya framflyttade matcher får SHL att flytta fram sista omgången en enda dag. Man märker var prioriteringarna hos SHL ligger. Och det är inte att inblandade klubbar ska få rättvisa förutsättningar.

bradberry: Skulle må så jäkla bra om LHC och HV71 hamnar i kvalserien. Dels för att då har vi grejat nytt kontrakt och dels för jag avskyr HV71. Att se dom åka ut vore lika härligt som ett som ett SM-guld 😀

{8399}:
Uppladdat:

500x0-c608c32e-1ec3-4c58-abc9-f6945cee86af.jpeg

Enaranger: Hade varit enklare om det var 2 parallella hemmamatcher: Kör ett byte i A-hallen mot VF, snabbt över till B-hallen för ett byte mot LIF, sen snabbt tillbaka igen och kör mot VF o s v ... 😂

Hmm... Kanske dumt att ge SHL ideer för hur man ska klämma in Brynäsmatcherna...

HV fascinerar mig verkligen. Man har ju hela tiden tänkt att de är för bra för att få kvala men de är fortfarande en poäng efter oss trots tre matcher fler spelade. Det lyfter liksom aldrig för dem. Tänker de själva "äh vi är HV, vi är för bra för att åka ur", eller vad är grejen?

Chanzone: Nu leder både SAIK och DIF. Och jag jublar.

Spyr i munnen...

mattias - 74: Jag tror ingen tror att du är en kvinnohatare av de inläggen som du postat tidigare. Men när du postar ett inlägg där du uppenbart agerar som en sexist så är det väl inte så konstigt att folk reagerar.

{7981}: BIF har då alltså under 2 månader nu spelat ungefär 1 match mer per vecka än många konkurrenter... Va fan? Finns ju ingen som helst sportslig rättvisa denna säsong

Att LIF i det läget kände att de - alltså de (!!!) behövde vila lördag-torsdag istället för att ställa upp för ligan på tisdagen för att bidra till att rädda schemat, är vad som sticker i ögonen på oss. Bra att LIF hann visa sina kort innan det senare visade sig att matchen ändå inte kunde spelas. Då vet vi vad som gäller beträffande rakryggat beteende från LIF. Hoppas man inte lär inte ut denna attityd till sina barn.

Sv: Ny på sidan
Zappaholic: Var förstående med läxingarna jag ska berätta. Det satt två läxingar på en parkbänk i månljuset och drack spetsad pucko, plötsligt sa ena läxingen vilket är det längst till? Månen eller till Gävle, då svarar hans kompis din dumma jävel ser du Gävle här ifrån va.😂

Svensson_62: Jag hoppas verkligen att vi får möjligheten att slå ut Leksand i en åttondelsfinal, det skulle vara mumma.

En poäng mer än jag trodde, och alla poäng är guld värda just nu. Fortsätter vi såhär kommer vi att undvika kval, vi har ”lättare” spelschema jämfört med övriga konkurrenter.

Dagen vore så perfekt om Scott avgör med 30 sek kvar . Karma

Olesen vore en grym värvning. Tycker han visade sin potential i SHL med IKO (3+1 på 4 matcher). Hoppas verkligen att det stämmer.

KalleTeodor: Jag tycker att alla som ställer sig som tränare i ett shl-bås ska ha kvalificerat sig till uppdraget genom att ha bevisat något som tränare på lägre nivå innan. Om Alcén visar sig vara kapabel som tränare blir han givetvis intressant i den rollen men inte innan dess. Tror det sista Brynäs ska göra är att fortsätta ha övertro till f.d spelare, alltså en övertro på att de ska vara duktiga i andra roller utanför isen. Det är till stor del den övertron som har skapat den här prekära situationen.

Skönt med vinst igår. Tyckte vi Palveriserade Hv... :)

Här kommer några tips till PA ang pp:
Sätt tillbaka Molin i första!!!
Byt Bertilsson och Billins!
Läs denna artikel om hur man kan använda olika taktik för pp1 ochh pp2 och därmed nyttja olika styrkor hos spelarna:
chicago.suntimes.com/blackhawks/2021/2/18/22289015/blackhawks-power-play-units-jeremy-colliton-patrick-kane-philipp-kurashev-adam-boqvist

Forsberg 1978: Låt PA få chansen mer än en säsong att sätta sin prägel på det här laget. Någon form av kontinuitet hade ju varit önskvärt i den här klubben.

munkas: viktig och nödvändig seger, det lönade sig att vila folk i tisdags.
Ölund måste bort från tekningarna. Bedrövlig. Hv kan bygga sina anfall därifrån och gör även målet så.
Tycker man ska sära på Danielsson och Berglund fortfarande, dom är säkerhetsrisker i backcheck

Jaaaaaaaaa!!!!

Så jävla skönt att dänga köplaget!!!!

Älska Palve!!!!

Fan börjar gilla den där Palve :-)

Palve gör så mycket rätt, men det verkar omöjligt för honom att få in puckjäveln i mål.

MONUMENTALT viktig extrapoäng nu.

Edit: Hahaha PALVE!

spolaisen: Less på detta ständiga gnäll på Lena Sundqvist. Varför denna kukmätartävling i att få mest likes på negativa inlägg om henne? Patetisk nivå.

Supportern: Känner samma med Scott, vi har haft nog med spelare som fått avsluta sina karriärer i förtid. Håller verkligen tummarna för att han ska komma tillbaka på toppnivå och få spela tills han själv väljer frivilligt att lägga skridskorna på hyllan.

Peja: Ja visst, men Kvist vs Alcen/Mannberg känns ju inte rättvist. Dom två senare är ju mycket bättre defensivt. Speciellt i det läget laget är i nu och det disciplinerade spel man vill spela. Men Kvist har ju alla möjligheter att bli riktigt vass till nästa säsong med lite mer erfarenhet och jämnhet.
Birgersson gillar jag skarpt. Hoppas han fortsätter att utvecklas för där har vi en potentiell stomspelare.

xxxx BIF xxxx: Snart swishar jag dig vad du nu kräver av Brynäs, börjar bli less av att se skiten.

xxxx BIF xxxx: Ett råd i all välmening, ta inte familjens pengar nästa gång, jag har själv som många andra skänkt pengar men jag skulle aldrig ta pengar avsedda för familj/barn.

Brynäs betyder mycket för mig tyvärr inte för resten av familjen, jag väljer således att stötta med min del av kakan. Jag vet att föreningen är i stort behov av stöd och iom att det inte blir resor och biljetter denna säsong får en del av de pengarna komma klubben tillgodo via fansens värvning.

Ska inte de (fåtal) som köper stödbiljetter till Brynäs matcher
kunna begära pengarna tillbaka efter varje match som Brynäs
förlorar också?

Ni som skänkt pengar, och ångrar er nu.
Då får ni väl helt enkelt sluta ge pengar i fortsättningen.
Avsluta eventuella medlemskap som privatpartner.
Och gå ur som medlemmar i Brynäs IF.

I och med att ni slipper utgiften för att gå på matcher.
Så bör ni ha gått jämt upp snart.

I somras stod det att pengarna skulle betalas tillbaka
om affären med Berglund och Bertilsson inte gick igenom.
Den här gången stod det inget om att pengarna skulle
betalas tillbaka om inte någon spelare värvades.

Supportern: "Jag håller med om att man borde kunna få pengarna tillbaka. Definitivt när Brynäs själva började marknadsföra insamlingen."

Fast du borde kanske ha läst på lite innan, så här står det ju på Brynäs hemsida:
"Brynäs IF förbehåller sig rätten att använda insamlade medel till spelarförvärv helt utifrån klubbens egna beslut. När värvningen är gjord får ni givetvis veta vilken spelare era pengar gick till. Informationen kommer ut på Brynäs IF:s hemsida."

Kan inte komma ifrån hur besviken man är på hur laget/klubben sköts och drivs samt hanteringen av fansens värvning. Jag kommer inte ge en krona mer förrän de börjar ta bra beslut.

{8399}:

Hade våra tre mål sett ut som Rögles tre första mål.
Ja då hade man kunna säga att vi hade högre utdelning
än vi borde haft,, på 14 skott.

Vi skapade och tog tillvara på tillräckligt många chanser borta mot Rögle
för att kunna ta poäng. Problemet är att vi släpper in för många mål,
för att kunna vinna. Man slår inte Rögle borta med typ 5-4 eller 6-5.
Det gäller nog de flesta lag i serien.

Vi brände bättre målchanser själva, i den här matchen, än vad
de tre första målen för Rögle var. Det var lite för "billiga" mål,
för att tillslut kunna ta poäng.

Malmö vann borta mot Rögle. Och inte vann de genom att
skapa fler målchanser än Rögle och dominera matchen.
De vann tack vare ett riktigt bra målvaktsspel. Tror nog
det har krävts för de flesta lag som slagit Rögle borta.

Det finns fortfarande en konstig självbild gällande Brynäs här inne.
Vi ligger bland bottenlagen. Men vi ska tydligen ändå helst skapa
fler målchanser än Rögle på bortaplan. Även fastän alla hade sågat
laget på förhand. Märkligt.

Örebro fick i väg 5 skott på mål, under de två första perioderna
borta mot HV för inte så länge sedan. Inte ens topplagen dominerar
alla bortamatcher lite som de vill i den här serien.

Fram till dess Rögle gjorde 4-3 i tredje. Så hade faktiskt inte de
heller radat upp en räcka med målchanser i den perioden.

Men visst, man kan ju alltid tycka att allt är skit.

Jävligt synd tycker jag. Vi var med tills det var 6min kvar. Andren är inte shl-mässig tyvärr. Grabbarna ska ha cred hur de utför matchen. Mkt besviken att det inte handlades en målis.