1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777863 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Jacke som skådespelare 😂 youtu.be/9cDe8mkkImk

Tjurn : Han håller ju inte SHL klass, han jagar puck som en galning men han kan inte själv göra någonting med pucken som till exempel passa, skjuta eller dribbla. En kämpe som du säger men det håller ju inte att enbart kunna kämpa, hans passningsspel är rent horribelt måste jag säga.

Jag tror på minst semifinal i år.

Skrubben: Campese verkar kompetent. Vi får hoppas att det bara är Dackell som är dålig på att prata in i kameran. Men jag är fortfarande orolig att man säger en sak och gör en annan.

Skrubben: Jag har också ett positivt approach. Ser ärligt talat inte det konstruktiva i att kritisera Brynäs nya ledning innan vi har sett deras produkt på isen. Som du säger kommer Ove in i tränarstaben och laget vi ser på isen nu är ju BZ's lagbygge, inte Dackes, inte Inges och definitivt inte Sundlövs. Så varför haka upp sig på det?

Huge:
Dacke var en bra spelare, men vad har han gjort som givit honom så mycket erfarenhet i sin nya position att du helt kan avfärda intellektet hos en grupp av supportrar som oroar sig?
Innan du börjar ifrågasätta vad vissa har mellan öronen kanske du ska använda vad du har på samma ställe själv först..

Huge: Skönt för dig att du kan sitta nöjd med Brynäs.

Jag är iallafall orolig över vad som händer med Brynäs. Hur många utav de som var på plats senast mot Malmö tror du vill betala entrepengarna till nästa hemmamatch? 300-400kr för att se sitt favoritlag spela sarg ut 60 minuter.

Huge: Det märkligase är ju uttalandet om att Brynäs spelade lika offensivt som övriga lag under perioden med väldigt få förluster trots att corsistatistiken var katastrof och visade på motsatsen. Det finns ingentig som tyder på att Dacke har koll på avancerad statistik utifrån det han sagt i intervjuerna, därav många fans oro och förundran.

JanT: Vi får hoppas du har rätt. Att det löser sig. Jag har dock inte sett Brynäs periodvis bli så utspelade, söndermanglade, fantasilösa sen........ någonsin.
I år har vi en storspelande Jocke i kassen och ett bonussystem för varje täckt skott eller puckrensning mot motståndarkassen. Nästa år håller vi tummarna för en offensiv. Visst har vi visat att vi kan slå alla lag i serien i enstaka matcher men har du någonsin sett ett lag ta sig förbi en kvart eller semi med ett puckinnehav på ca 25%?

Känner mig lite uppgiven när Blomqvist pratar om att "det är precis så här vi ska spela".

Huge: Dackell - floskeltoppens absoluta topp.

Egentligen helt sinnessjukt/galet/overkligt att vi har tio poäng upp till serieledning, trots vår trupp/form. Årets säsong är den mest ovissa så länge jag kan minnas.

Forsberg 1978: Mannberg, Forslund och Bjurström påminner om den ledendariska smurfkedjan men utan utan fart, finess och konstruktivitet.

Sundqvist eller inte Sundqvist?
Förvånas över att fler inte reagerar på att Sundqvist verkar få nytt förtroende!?

Han har ju sämre underliggande siffror än Sjödin, som fick gå... Tagit en del poäng men det skrivs ju nästan enbart till ett makalöst målvaktsspel och ett bra PP.

”Svackan” man är inne i nu är ju egentligen ingen svacka. Alla siffror visar ju att Brynäs är ett av de två sämsta lagen i serien.

Kika avsnittet nedan om du inte gjort det. Brynäs IF verkar dock (utåt sätt i alla fall) inte bry sig om dessa siffror, vilket såklart förvånar än. Ingen slump att DIF och Frölunda går bra, jobbar massa med underliggande statistik. Inte bara ”känslor”.

Huge: "Mora är hetare överlag, mkt pga deras tabelläge som nästan automatiskt frambringar mer desperation"

Men då så "nästan automatiskt frambringar mer desperation", det förklarar det mesta, inte lätt att slå ett sånt lag som nästan automatiskt frambringar mer desperation. Det sätter den här förlusten i ett helt nytt perspektiv, nu är den helt begriplig, idiotiskt att man hoppades och trodde på seger innan match. Nu gäller det bara att vi utnyttjar det i nästa match då borde vi nästan automatiskt vara mer desperata än Luleå. Jag spelar en tvåa och bör kunna kamma hem en skaplig slant nästan helt automatiskt.

Olle Liss sitter på läktaren i Rögle och verkar inte vara supernöjd med det. Kanske nått för oss att hugga på?

Lemp: Jag personligen tycker #44 ska ta sig C:et. Man kan inte vara så dålig som han är och vara kapten.
Vad visar det för laget?
Att det räcker att delta typ.

{8656}: Såklart att man inte kan lasta Söderström, jag menar han skapar ju massor, mer än de flesta anfallare och gör dessutom mål.
Sen märks ju misstagen mer när man står som siste man på blålinjen än om man bökar i hörnen som de flesta. Dessutom har Söderström mycket puck och spelar kreativt med ibland små marginaler och då blir det pucktapp ibland.
De flesta har knappt pucken (de vill inte ens ha den) och tappar den därför sällan.
Nä Söderström skall hyllas, jag tycker att han var bäst på plan igår.

visste inte att man fick göra mål i friläge... ?

Blå grottan: Tjänstefelen som förra sportchefen gjorde . Den listan är lång . Å det får Brynäs betala för hela denna säsong .

Jaken: Det är ett pajasuttalande oavsett vad framtiden utvisar.
Att gnälla och kritisera uteblivet nyförvärv innan Dackell ens hunnit avsluta resan, tycker du det känns begåvat?
Hade Dackell uttryckligen lovat och garanterat ett nyförvärv och sen kommit hem tomhänt, ja då hade jag förstått gnället och kritiken.
Nu framstår du ju bara som en grinig 5-åring, där pappan lovat att köpa godis i affären OM det finns nåt att köpa, och pappan sen kommer hem och säger: tyvärr, jag hittade inget godis.

Pettisbif: Haha, ja jag läste också det Sanny skrev.
Tror han råkade glömma bort logiken med det väldigt märkliga förslag han kokat ihop.
Vi släpper en målvakt och får en yngre och sämre målvakt. Ja men det låter ju lockande..... NOT...!
😎

Jag tycker ju annars att Sanny ofta är ganska vettig och sansad.
Men här är han ute med sparken på sommaren.

{8656}:
Jag tycker inte alls det märks på Boqvist självförtroende nånting. Lika kung igår som vanligt. Att han missat alla frilägen i år utom ett rör nog inte han nånting. Däremot måste han hitta ett tydligare sätt att avsluta på när han kommer fri. Men det kommer han att lära sig over there. Brynäs i särklass bästa spelare oavsett missade frilägen.

Stefan R 63: Men snälla, starta inte igång något nytt nu. Helt onödigt, vi ska väl försöka hålla ihop så gott det går. Även om det stundtals är riktigt svårt.

Visa att du håller högre nivå själv istället.
Ignorera är det bästa man kan göra.

Drömmen nu i februari:

Eriksson (Rautio)

Gunderson Bertilsson
Söderström Andersén
Norin Ersson/Kilström
Lundgren

Boqvist Kellman Rödin
Danielsson Sallinen Kousal
Strömwall Blomqvist Rohdin
Alcén Asklöf Nilsson
Mannberg/Forslund

ellis: Haha. Snacka om att han har helt världsfrånvänd bild.

”Det har gått över tre månader sedan Danny Kristo lämnade skutan. Amerikanen som förmodligen var en av topparna i SHL:s lönelista. Jag drar till med att han kostade 500.000 kr i månaden på sitt CV och garderar mig med att det kan handla om ett högre belopp.”

Han tror att Brynäs har råd att betala löner på 500 kkr/månad eller mer? Vad tror han då att Palushaj tjänar? 1 miljon/månad? 😂

Samsung: Kommer Rödin så blir det 40 mil i bil till hans hemmapremiär!!

lapad: Hela Sverige skrattar!
Sparkar men inte värvar?????

pekka85:

Men lägg ner för fan. Ingen förutom de inblandade orkar läsa om era personliga vendettor. Lägg av med alla påhopp här inne och skriv brev till varandra istället.

Huge: Hahaha, avsaknaden av självinsikt är ju påtaglig! Du får nog lägga till några epitet på dig själv. Dryg(ett rätt), besserwisser, arrogant, som slår in öppna dörrar och är ofattbart naiv i alla lägen. Även kallat nättroll! Man får väl ge dig att du är otroligt kunnig.

Samsung:
Jensen är sämst. Ett under att han får spela i SHL. Kommer floppa likt Olimb, Alvarez och Aaltonen i SAIK.

Sen är ni väl inte så dumma så ni tror att Dacke inte har något på G? Han har förmodligen redan klart med minst 1 spets forward. Sluta gnälla nån gång. Dacke visar upp det som Bz saknade. Handlingskraft!

Har tyckt Jensen varit dålig sedan slutspelet det året vi gick till final. Han var bra mot Linköping i kvartsfinalen sen totalt osynlig förutom en drös med felpass. Säsongerna efter har fortsatt som slutspelet avslutades. Massa felpass och tappade puckar trots detta har han alltid fått spela pp osv. Sambon här hemma frågade tom förra året vem den här "jensen" är som jag alltid skriker på. Med det sagt så tkr jag inte man ska gnälla för mkt på Jensen, nästan som man skäms lite själv efter allt gnäll. Han hade en rush där med Lindberg och clark då allt studsade rätt och självförtroendet bara växte. Har sedan dess blivit placerad av tränarna i ett fack som han inte klarar av helt enkelt. Visst kan han kanske hitta en rush till med riktiga toppspelare runt sig. Även om jag själv tvivlar starkt på det. Med det sagt, tack för din tid Jensen och sorry för att det blivit endel gnäll!

ellis: Oroad och irriterad har man väl varit sen kvalserien 2001, inget nytt. Dacke känns som en ny Boork, handlingskraftig och missnöjd. Bra så. Hoppas nu bara han hinner lappa ihop pusslet innan serien tar slut. Just nu saknas det 2 spetsspelare, självförtroende och en spelide. Hinner han?

FYFAN vad våldtagna vi är!!! Detta är BZ fel då laget är så felbyggt så klockorna stannar men å andra sidan så börjar jag tvivla på Sundqvist för jag har nog inte sett ett Brynäs med en sådan här avsaknad av eget spel ...
HELVETE JÄVLA PISSÄSONG!!!

{6984}: Exakt! Landet ligger där det ligger. Med nuvarande lagbygge gör vi en riktigt bra insats. Går inte att prestera bättre med en fungerande förstakedja, en dysfunktionell andrakedja och två fungerande checklinglines. Försvaret och målvaktsspelet går det ej att klaga på. Sundqvist kokar bokstavligen soppa på en spik! Når vi topp 6 är det en bragd! Det är min syn på saken.

{8399}: idag var ju ett tydligt exempel på när videogranskning går för långt. Känns som att domarna verkligen äveranalyserade situationen. Har märkt att utfallet av dom flesta videogranskningar vid störande av målvakt ändå är en bedömningsfråga och blir lite av ett lotteri och därför borde man kanske ta bort den typen av granskning och bara gå på om pucken var över mållinjen eller inte. Eller så drar man en tydlig gräns där målvakter som rör sig utanför målgården får skylla sig själv vid kontakt och lika så omvänd situation. Istället för att hålla på med alls dessa tröttsamma bedömningar.

Forsberg 1978: Säsongen då hedersamma förluster och stulna poäng fick ett nytt ansikte. Brynäs anno 18/19 är ett lag som kniper sina poäng på bortaplan med uddamålsvinst efter en defensiv bragd och en målvakt som står på huvudet. Något eget offensivt spel eller forcering på hemmais är det inte tal om.
Kul.
Laktosfri mellanmjölk.
Blir mer och mer otaggad för varje ”GAME DAY” som går av stapeln. Så jävla medioker hockey.
Sallinen..... (Det måste kännas helt rätt?)
Suck.
Fuck.

Kommer inte förvåna mig om vi gör en kanonmatch imorgon. Rautio står på huvudet, skotten blir 40-15 till Djurgården men vi vinner med 2-0 tack vare ett PP-mål och en kontring. Det är så vi plockat våra poäng denna säsong.

Om det är det spelet som Brynäs bör fortsätta med nästa säsong? Nej, vi kan inte hålla på att spela sån här Boforshockey. Skittråkig att kolla på (lockar ingen publik), den medför att vi är sämst i ligan på hemmaplan (lockar heller ingen publik), och den medför att vi MAX kommer sluta på play-in och i bästa fall kan vi torska med 4-1 i matcher i kvarten. Dags att förändra det här nu.

Vi kan klaga hur mycket som helst på att dom dömde bort målet.

Men det är inte där vi förlorar matchen. Vi förlorar pga att vi är totalt inkompetenta på att föra matcher på hemmaplan. Vi ger ALLTID bort initiativet till bortalaget. Jocke är grym i kassen, men det räcker inte. Så här utspelade får man inte bli på hemmaplan om man är Brynäs IF. Pinsamt är det. Punkt.

Jensen på läktaren ikväll. Bjurström extra. Luktar klubbyte innan deadline 15:e februari?

Jag och min djurgårdspolare lämnar Sthlm central vid 1220 tiden för vår årliga, gemensamma, pilgrimsmsfärd till Gävle.
Jag är grymt laddad och hoppas och tror på seger.

{8487}: Jag kan köpa att det är illa att KK inte fått höra anledningen till varför Brynäs har bytt ut låset.

En upptejpad lapp på dörren hade räckt som meddelande egentligen, samt vilka åtgärder som behöver genomföras för att få nytt förtroende.
Dom har ju fortfarande tillgång till skrubben via BSG, förstår att det försvårar för dom men ändå.

Det banala i detta är ju KKs oförmåga att helt rannsaka sig själva och förstå att man har en del i problematiken som uppstått. Missförstådda och felaktigt behandlade(enligt sig själva)

Det är inte lika vackert att skriva i media att man har misskött sig och på så sätt troligen fått repressalier ifrån Brynäs sida.

Pettisbif: Så här tycker jag om dina uppställningar.
Vill du göra dom så fine.
Men många av dessa spelare som du sätter upp är ju helt orealistiska.
Många spelare är ju inte ens intresserade av att komma tbx till SHL.
Vissa är ju andra lags spelare. Ta tex en kille som André Petersson, han tar ju Hv direkt.
Andra lags gamla juniorspelare anser jag ointressant att hoppas på.

Sen ett tips.
Om du nu har spelare som du kollat på, gör ingen uppställning av lag varje gång.
Var restriktiv med det.
Jag kollar på HS på kvällen typ.
Ser jag då att set är en uppställning, så scrollar jag oftast förbi.
Man orkar inte läsa om en ny lista för ofta.

Det är min tanke, du gör som du vil givetvis.

{8356}: Det enda KK verkar fokusera på just nu är att attackera "sittplatssupportrarna" som tycker att KK:s agerande senaste veckorna har varit märkligt. Jag kan absolut köpa att dom inte gillar att personer som normalt sett inte bidrar med stämning på ståplats ska börja lägga sig i detta.

Men samtidigt ställer jag mig frågan: Vilket snitt-IQ har personerna i KK som blir förvånade över att Brynäs vidtar åtgärder efter att man bränt av bengaler på ståplats?

Skrubben: Mannberg är klassen bättre än några andra i laget helt klart. Han har en uns av spel och målsinne i alla fall.

Frågade Sasse på GD om Dackells scouting-trip.

"Tjenare. Ja, faktiskt. Jag frågade Dacke häromdagen och dom ska iväg men först framåt månadsskiftet jan/feb. Får grotta mer i det där och höra när det blir dags. Gissar att dom vill försöka förstärka med nåt innan transferfönstret stänger. Men det beror såklart på vad som finns och om nuvarande trupp får vara skadefri plus hur det går i matcherna framöver."

Vi håller tummarna att det blir en förstärkning av kvalitet innan transferfönstret stänger. 🙂

{8399}: jag säger nej, tycker han känns brunkig tycker vi behöver en artist med vasst avslut om vi ska ha något

Man blev ju ännu mer upprörd över domen när man fick se händelsen
igen på de repriser som visades inför matchen mot Växjö.

Dels var det ju inte en speciellt hård tackling.
Och den tar axel mot axel (vilka fria fantasier de än diktat ihop i anmälan).

Om han dömer lika slarvigt i sitt civila liv (att han utgår från saker som inte hänt).
Ja då lär det i så fall finnas en hel del konstiga domar där han varit inblandad.

Malmö och Färjestad bjuder upp på bänk slagsmål. Fyfan vad kul och se att det finns lite känslor i dagens hockey fortfarande. UNDERBART!

Jag säger som Arto sa, in med fler malmösspelare i båset! Försvara honom!