1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777863 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Tycker Jensen är helt okej idag. Lite oflyt ifrån en jättefin assist till Sallinen.

{8656}: Danielsson visar hur viktigt han är för förstakedjan helt annan snurr när han är med. Flera av de ”allsvenska spelarna” har klivit upp på sistone och motbevisat kritikerna, kul att se!

bradberry: Om inte Westerholm hade förstärkt situationen så mkt så hade detta inte blivit något överhuvudtaget.

Sedan så tycker jag hans uttalande är på sin plats. När man känner att straffet är helt uppåt väggarna så är det ett friskhetstecken att man reagerar. Att man inte bara accepterar saker och går vidare.

Dackells uttalande var också briljant.
Tycker det är bra att vi visar lite attityd.

Cmore studion tycker inte tacklingen är schyst och Roger Rönnberg i intervjun står och skriker till domarna att det är en solklar 5:a
Vad fan är det för fel på dom, jag tycker det är solklart att det är Axel mot axel men Andersen kommer att bli anmäld och avstängd var så säkra!

allvarligt hur jävla enögd är Roger. tacklingen tar axel mot axel. Westerholm reser sig 1 sekund efter avblåsning.

Sv: Deutsch
cdsuede: Och det va du tvungen att skapa ett nytt ämne för att skriva 🙈....

{8399}: Så kan det ju naturligtvis vara.

Man ser ju kanske lite enögt på saker och ting ibland.
Vill såklart att Jensen ska få det att lossna.
Men jag skulle samtidigt inte grina över en chansning med Bjurström i en 2a lina från start.

Ser det inget vidare ut, byt till Jensen igen då.
Jag vidhåller fortfarande att jag tror som du sa att en bra 3dje lina är att Jensen centrar mellan alcén och Blomqvist. Det är en lina jag verkligen tror på.

Huge: Tror säkerligen att schemaläggarna har bättre koll än någon här gällande förutsättningarna. Däremot är det beklagligt att spelschemat i SHL måste anpassas utifrån de lag som spelar i CHL. Det är dags för bojkott från SHL. Förstår att det finns ett ekonomiskt perspektiv att beakta för klubbarna, men med tanke på hur deras disciplinnämnd behandlade Paille finns det ett moraliskt argument att bojkotta, spelarnas välbefinnande är viktigare. Inget SHL-lag bör vara med tills CHL blir en seriös turnering på alla fronter.

I övrigt kan du överväga att förbättra din framtoning i dina inlägg. Blir nästan barnsligt att höra dig domdera om begåvningsnivån på olika skribenter.

{8656}:

Fick höra idag att Clark var i stan och Brynäs var seriöst med i racet på han nu.. varför går dackell ut med att de endast hade sms kontakt?
Sen hade Clark ett kontraktsförslag inför säsongen, men han gillade inte Sjödin och Larsson därför förlängde inte han.. men vår info var att man inte förlängde? Varför inte hålla sig till sanningen där och då bengtzen?
80 kompositklubbor och typ 8 par skridskor hade palushaj som krav i sitt kontrakt med.. och då tror jag inte de grejerna var nå billiga skit grejor..
( detta är min Inge H kontakt info)

{8656}: Jag skulle gärna se clark igen faktiskt oxå sniper med lite jävlaranamma

{8399}: Missförstå mig rätt nu, men jag kan tycka att det kan vara bra för Brynäs på LÅNG sikt om vi får en betydligt sämre avslutning på säsongen än vad vi presterat senaste två månaderna. Säg att vi landar på en tionde plats och åker ut i play-in. Det kommer ge ett wake-up call till Dacke o co. att det behövs rejäla förändringar i spelartruppen till nästa säsong. För mig blir det väldigt tydligt att truppen är felbyggd när en spelare som Mannberg fick spela mertparten av matchen i förstakedjan idag. Då är det något som är snett.

Om vi skulle fortsätta chocka hockeysverige och landa på typ en sjätteplats och ställa till med en del saker i ett slutspel, ja då är jag ganska säker på att Dacke kommer tro att vi bara behöver bygga vidare på detta som påbörjats. Risken kan då bli att han gör samma misstag som Bengtzén gjorde våren 2018, han åtgärdade inte ett smack dom problem som fanns i lagbygget. Snarare blev problemen värre med ännu fler grovjobbare. Och då sitter vi där i september med en helt felbyggd trupp och en sparkad tränare efter 10 matcher. Har vi hört den historien förr kanske? 😅

Jaken:
Men alltså driver du eller?
Sallinen har legat i feber den här veckan, och du har mage att börja såga honom efter 2 matcher.
Inte speciellt klädfullt.

Du har kanske redan glömt att han fixade till en förlängning när det var 40 sekunder kvar av 3dje perioden mot Färjestad?

Ge honom en chans, allt jag begär.

Anders Berg:
Ja det skär i hjärtat att se när spelare i förtid behöver ge upp sina spelarkarriärer i på grund av skador.
Jag hoppas att Granis får en så bra tillvaro som möjligt.
Önskar denna kämpe all lycka och framgång.

Någon som kollade på Leksand-AIK ikväll? Riktigt underhållande när Leksand tog time out och Melins enda budskap var "Vi ska ha kul där ute grabbar". AIK tog en time out några minuter senare och Mitell gav tydliga direktiv exakt vad backarna skulle göra och vad forwards skulle göra. Betydligt mer proffsigt.

Mitell är för övrigt en tränare som gjort riktigt intressanta grejer med AIK. Han har satt ett bra grundspel och gjort AIK till en lagmaskin. Offensiv hockey med mycket hög fart, utan att passningsspelet blir lidande. Trots att dom haft drösvis med skador ligger dom ändå topp 2. Jag skulle inte ha något emot om Dackell försökte få hit honom.

{8399}: Apropå ingenting så här i dötider. Anton Wedin från Timrå, vilken lirare. Värva till nästa år Dacke!
Märkligt ändå. Killen är 25 år, har spelat i Timrå mer eller mindre hela karriären, i allsvenskan, utan att sticka ut. Nu är han helt plötsligt landslagsman och leder skytteligan i SHL. Det är ändå härligt på något sätt. Lite samma askungesaga som Söderström i Brynäs, samma värmande känsla när spelare gör det där oväntade. Fint.

Berge: En mob, jösses.
Det har väl varit en relativt lugn diskussion ang Danielssons beteende och prestation härinne. Knappast några omotiverade påhopp.

Brynäsgubbe:
Tackar.
Kan inte annat än att hålla med om att Brynäs visar prov på en stor lagmoral. Det är som natt och dag gällande att kunna arbeta sig in i matchen.
Om man t.ex. jämför snabbt 2-0 underläge mot Linköping i början av säsongen som sedan rann iväg fullständigt. Mot för matchen mot Örebro där det står 3-0 efter ca 10 min och Brynäs lyckas ändå ta med sig 1 pinne. Det är för mig ett rejält steg framåt.

Zappaholic: Ssssssaaaaalllliiiinnneeeeen!!
Karma!!! 👊😀

Pigalle: Ja, knappt synlig men klar hakning på Kellman. Enögt värre hos zebrorna nu.
Ryno crossar icke puckförande Danielsson i ryggen, ingen åtgärd. Nicky svingmissar men får en tvåa. Ska man skratta eller gråta?
Blir jobbigt att bärga poäng när vi hela tiden möter 6 motståndare...

Charles: Jag vet att många har nuddat på ämnet men Brynäs har verkligen steppat upp när det gäller multimedia. Det har inte varit så här många klipp/videos sen guldåret!

Bra jobbat Brynäs!

Förstår inte riktigt negativismen kring Sallinen. Hoppades verkligen folk på en ny Palushaj (hur många lag släpper en sådan spelare i December)?

Sallinen kan ligan, och när han väl spelat här har han presterat. Finns en anledning att FBK valde att värva honom.

I SHL har han presterat:

Leksand 19+17 på 54 matcher
Djurgården 8+24 på 46 matcher
FBK 1+3 på 9 matcher

Han har dessutom spelat ett flertalet mästerskap för Finland. Det är ingen dussinlirare vi har värvat.

Välkommen Sallinen!

Ps, funkar han inte släppet vi honom till kommande säsong, gör han succé förlänger vi hans kontrakt :-)

PS2, Det finns pengar för fler nyförvärv då AD inte uteslöt en till värvning, vilket låter lovande.

Gusten: Det måste kännas rätt...

{8399}: Det är knappt man märker ibland att Jensen spelar...

Charles: Kunde inte bry mig mindre om Timrås fula jävla image.

majk: Fjärdekedjespelarna i Brynäs tycks fixa det bättre än alla förstakedjespelare i Djurgårn.

vi är alltså top 6 vid juluppehållet. hade någon sagt det efter första 5-10 matcherna hade man ju skrattat åt dem

Kopenga Kickass: jag håller tyvärr inte med här (förutom att dom kommer för lätt in i zon).

Jag har aldrig sett Brynäs ha en så här liten och oaggressiv box. Man ligger så långt ifrån att man inte ens kan utnyttja motståndarnas misstag för att få ut pucken.

Visst det kanske inte blir lika många öppna lägen i slottet. Men det faktum att man aldrig tar sig ur zonen väger upp det med råge...

Lindström: tycker Jensen varit dålig hela säsongen. Han hör verkligen inte hemma i en andrakedja.
Lär få gå ner REJÄLT i lön om han ska stanna nästa säsong också.

SvennEG: Haha snacka om soffcoach!

Skrubben: "Ett kliv in i framtiden" (21/11-18)

"Dags att Thomas Johansson får sparken från Leksand" (14/12-18)

Herre jävlar vilken tomte W-holm är - det har han i och för sig alltid varit, men nu börjar han banne mig bli fnoskig på gamla dar.....

Vet faktiskt inte om man ska skratta eller gråta...

Brynäsgubbe: jämförelsen för mig är att Alcén är Brynäsare...

Svedberg är det inte.

Hemliga bilder från ett möte mellan Svedberg och Palushaj

Jag är mycket stolt över att vara Brynäsare en dag som denna när man tar avstånd från spelbolagen som jag tycker är riktig skit på alla sätt. Bra jobbat!

Berge: "Palushaj flydde till ett bottenlag så fort de viftade med ett bättre kontrakt."

Brynäs kom 10 och Örebro 12 förra säsongen så vi snackar om att han bytte bottenlag här.
Det är ju Brynäs som skall klandras här och inte Palushaj. Brynäs hade antingen inte råd att matcha Örebro eller så var inte Brynäs mer attraktiva än Örebro att spela i.
Brynäs måste steppa upp så att föreningen blir attraktivare för spelare anser jag om inte sånt här skall hända igen och igen.

LHC saknar ikväll Broc Little, Mattias Bäckman, Almen Bibic, James Wright och Daniel Olsson Trkulja. Troligen även Lukas Bengtsson och kanske Jonas Gustavsson

Personligen så har jag svårt att säga att jag vill att Mannberg eller Forslund ska väck. Jag gillar verkligen att dom går all in med speed i alla lägen. Jag tror faktiskt att alla lag pratar om tex Forslund inför match. Typ: och så ser vi upp med 27:an för han är ruskigt snabb och i PP ser vi upp med mannberg för där är han en jobbig rackare att möta med sina täck och snabba omställningar!
Även om dom inte gör så mycket mål så kan man som motståndare inte bortse från dom och kanske vara en smula mer passiv än dom annars skulle vara.

Alcen vill jag ha i Brynäs för all framtid. Fullkomligen älskar hans retsamma sida plus att han kan vara riktigt kylig med pucken ibland (kolla 0-1 borta mot Rögle) sådana karaktärsspelare som honom växer inte på träd. Han verkar ha ett riktigt klubbhjärtat med och det skadar inte. Han ska ju nästan ha assist på Kellmans mål mot Skellefteå med då han fixade utvisningen vid teckningen med :)

Rodrigo: du är så fruktansvärt trångsynt att du inte ser till det som han faktiskt är enorm skicklig i och det är i defensiv zon och då också i PK.
Att han har lite skottförsök emot är sant. Men det går inte bara att se till corsi i alla lägen Rodrigo. Mannberg är duktig på att stänga av och se till så att dom skott som kommer är sp ofarliga som möjligt och när han erövrar puck så ger han nära nog aldrig bort den i egen zon. Jag skulle gärna se hans statistik på DZ turnovers.

Det kan man inte påstå var Clarks essä direkt.

{8399}: Jodå, det är absolut kul (oftast) när spelarna är lite frispråkiga och inte bara bjuder på de vanliga klyschorna.

Men läste det Sanny skrev också om att Palushaj snackade en massa efter matchen, men sen ville han inte möta domarnas blick i korridoren sen, utan tittade ner i mobilen.

Sen som sagt, det ihop med "är det för att jag är amerikan" och sen en total pudel dagen efter så tycker jag att det mest ser löjligt ut för Palushajs del.

Men men, alla har vi vår syn på olika saker och ting. Tur det !

Huge: Alla har ju rätt till advokat, oavsett skuldfrågan. Larkin har förstört Pailles karriär och förmodligen också delvis hans liv, tycker han bör få ett kännbart straff. Men hoppas framförallt att Brynäs bojkottar den där turneringen för evig framtid.

Wesley: Så här formulerade Zzz meningen:

"Janne Larsson och Pär Djoos erbjöd Brynäs inget kontrakt."

Du har ett halvt rätt gällande grammatiken här.
När Zzz formulerade sig på det viset så kan det i realiteten tolkas som att han vill säga två saker och i båda fallen är grammatiken korrekt oavsett vad man försöker säga:

Det kan dels betyda att Brynäs inte erbjöd Janne och Pär nåt kontrakt, men det kan också betyda att det var Janne och Pär som inte erbjöd Brynäs nåt kontrakt.

För att nu undvika alla ev missförstånd om vad Zzz ville säga, även om alla förstås ändå förstår, så borde han ha formulerat sig så här:

"Janne Larsson och Pär Djoos erbjöds inget kontrakt av Brynäs"

Mao: Zzz formulerade sig grammatiskt helt rätt, även om det för ett otränat språköga kan tolkas som att han försökte säga att det var Janne och Pär som inte erbjöd Brynäs nåt nytt kontrakt.
För att klargöra ytterligare och visa på att Zzz formulerat sig rätt så kan man sätta in meningen i ett större sammanhang sas och då kan det låta ex så här, om vi utgår ifrån en situation där man erbjudit flera andra spelare kontrakt, men inte Janne och Pär:

"För jävligt, ansvariga ville att de klart sämre spelarna x och x skulle stanna, men JANNE LARSSON OCH PÄR DJOOS ERBJÖD BRYNÄS (minsann) INGET KONTRAKT..."

Så min käre Wesley, om du vill leka Huge gällande grammatiken så har du en bit kvar innan du är fullärd. Du får trösta dig med att du iaf hade NÄSTAN helt rätt i den här grammatikdebatten. Gott så!!!

Mvh
Magister Huge ;-)))

Fattar inte och har aldrig fattat varför just Palushaj var så jävla älskad av "alla" supportrar. Jag älskade alla mål och poäng han gjorde men vem bryr sig om att han sticker till ett annat lag? Sånt händer hela tiden, speciellt med den typen av spelare. Ingen hatar t.ex Salmela för att han gick till ett annat lag.

Kent747Socker: han må vara en bra spelare. Men en flytt tillbaka? Nä. Palushaj är smuts.

Auchinleck: Såg att alla SkAIK-fans är helt oförstående till avstängningen på diverse forum. De flesta tycker inte ens att det var utvisning. Måste innebära att den typen av tacklingar är vanliga däruppe. Kanske borde börja utbildningen där.

Så vackert... Rautio nya Lunkan???? :)

Patetisk Ericsson. Börjar hänvisa till match i Ängelholm. Vad röker han...

Gusten: Håller med om Kilas och Ludde. Bästa i år. Rautio också säsongsbästa. Brynäs på väg att varva upp?

Efter undersökning dagen efter är det ingen hjärnskakning på Kousal. Låter lite för bra för att vara sant i mina öron, men okej då.

Davey85: Förslag på ny regel: två ursäkter från domarna ger en poäng.