1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777864 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: du måste verkligen ha en förkärlek till Salmonsson, för vad ska vi ha en till 3-4 kedjespelare för?

Huge: tror!!! Du gissar alltså...eller har du några källor...på överflödig..nya riktlinjer osv...att de är nöjda ...vet du eller är det gissningar???

Huge: Ett lysande exempel på slöseri var att i princip stänga dörren för Kinnvall och värva en spelare som Henrik Larsson. En typisk Bz grej...

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Wesley: Mm har inte fattat klagomålen på Forslund innan, tycker han gjort det riktigt bra i flera matcher..

Tack som fan Brynäs nu kan man fira uppehållet med 40 årsdagfest!!!
Skål brynäsvänner!!!

{7800}: EXAKT SÅ DÄR AGERAR EN KAPTEN FÖR BRYNÄS!!

Sen blir man trött...domaren har släppt fyrtioelva situationer och sen åker Andersén ut...

Tycker Karhunen ser mycket lugn och stabil ut idag... peppar peppar.

xxx BIF xxx: Rätt drag att ta bort BZ, det var inte tänkt att han skulle få förlängt eftersom han misslyckats med lagbygget de senaste åren.
Självklart vill Brynäs inte se BZ försöka lösa den sportsliga krisen genom förändringar i laget då de inte litar på hans omdöme när det gäller värvningar, dumt liksom att låta BZ värva fler floppar. Vad som sägs i media är självklart en förskönande bild av vad som pågår och det är fullt naturligt.

Skrubben: Helt rätt. Där tror jag Campese är rätt man oxå. Han har ingen koppling till någon gammal spelare.
Han har bara Brynäs bästa för ögonen.

BENGTZEN SPARKAD. KOM MAIL PRECIS NU! 🙏🙏

Jag är sen på pucken, men jag lyssnade på presskonferensen efter Växjömatchen; Tommy säger ju för i helvete "vi har ju INTE tre-fyra spelsystem som vi kan kasta om till". Folk måste fan börja lyssna mer och skrika mindre. Jag sticker ut hakan och säger att Tommy fixar det här, han vet vad problemen är, han måste bara få hösäckarna på isen att göra som det är sagt! Ta BP, samma system i tre säsong med bra resultat och nu havererar skiten, Tommys fel eller spelarnas? Jag lägger min röst på de senare!

Kulltorp: Känner du att den kommentaren är nödvändig just nu?

Jan Grismöbel: Det som skulle oroa mig är tränare Sjödin. Han inger inget förtroende alls i de korta matchanslyser man ser. Stort misstag enligt mig. Vet inte vad sportis ser i honom faktiskt

Skrubben: haha spelade om den sekvensen flera gånger...
Sjödda sticker ut hakan och låsas va nån supercoach med 4-5 olika spelsystem att välja på.
Sam hallam började gapskratta även fast han inte ville (verkade det som). Han tyckte nog att sjödda är ute på djupt vatten.
Så sjukt pinsamt att bli utskrattad av en annan coach

{297}: Det hade ni oxå varit...om ni hade ett!

Anders Berg: Stefan Ketola, Pettisbif, Huss mfl. Riktiga medgångsupportrar som platser bättre på nån gnällig syjunta. Där har vi förklaringen till att det ser ut som det gör..... förvånad? Inte jag...

Suddig bild men tror ni att han står där nöjd med sitt lagbygge, Stefan?
Jag hoppas att det händer något i spelartruppen snarast för detta kan inte fortgå. 5 förluster av 6 matcher? Melin-varning. FAAAAAN
Uppladdat:

500x0-20181002200522.jpg

Huge: Tycker du att det är kul att bli nerpissad så här ett flertal gånger. Så får det stå för dig.

Vi är ett stort gäng som undrar vad fan som håller på att hända med sitt favoritlag.
Har du svårt att se problemen, så säger det mer om dina kunskaper än om oss som är besvikna/ arga och förbannade.
Och förbannad har man rätt att vara en kväll som denna.
Eller hur?

Eller när anser du att man kan vara besviken?
Kan du förklara med ärlighet och utan klyschor när man kan vara besviken, efter denna starten idag?
Jag har väldigt svårt att se den anledningen.
Jag och flera andra.

Jag var i tvättstugan och kom upp för att kolla starten på matchen på mobilen. Läser 3-0.
Man har ju lust att bara stänga av.
Men iom att man inte är en gnällande skällande medgångssupporter så fortsätter man att följa.
Men vad vet jag.
I ditt yrkesliv kanske det var helt ok att skita i sina arbetsuppgifter.
Men gör jag det på MITT jobb så kan jag ge mig fan att chefen kommer att påminna mig.
Men det är jag det..

majk: Finns ingen bättre forward just nu :-)

Ojsan, Sjödda bänkar alltså Boqvist och kastar in Bjurström inför andra perioden.

Davey85: Jag skulle rekommendera alla att maila efter matchen och inte nu när alla är förbannade efter en svag första period. Svårt att vara balanserad just nu.

Boqvist? Har han inget Hockey-IQ alls?

Officiellt: Vi är ett krislag.

Forsberg 1978: Har man NÅGON SOM HELST TANKE MED MATCHNINGEN I TRE MOT TRE??????

JÄVLA IDIOTCOACHNING!!!

Ingen indikation på att sätta in skridskosnabba spelare tillsammans med puckskicklig...

När skall man börja använda hjärnan?

2-2 riktigt jävla illa sett till matchen!
1p = förlust
2p = man kanske kan somna i natt...

kennys: Självklart. Tommy är en Brynäsare. Kommer alltid hoppas på det bästa för hans lag, förutom i matcherna mot Brynäs. Tycker också hans roll i guldet är grovt underskattad av många Brynäsfans.

John: Jag hoppas att det finns supporters som gläds med Tommy Jonssons framgångar. Äntligen släpper det

Anders Berg: Tycker nog Blomqvist har gjort tillräckligt mycket för att slippa tas med bland alla "utfyllnadsspelare" gång på gång.

BZ har tydligen hört av sig till Rödins agent. Allt annat vore tjänstefel
(öppen/gratis till 1154)

Rödin har ju inte varit dålig där borta som jag fattat det men som vi alla vet är det fruktansvärd konkurrens. Även om Rödin haft lite skadebekymmer senaste säsongerna så är han lätt top 5 i SHL om han kommer tillbaka.

Inkazar: Haha så sant. Men OM, jag säger OM Dahlen väljer Timrå. Då kommer Bz sågas vid fotknölarna av pettis. Jävlar vad han kommer få skit för att han ej ror hem Dahlen.

Peja: Ja, Adam har ju fortfarande en del uppenbara utmaningar i det defensiva spelet. Dock så ser Chicago uppsidorna i offensiv zon samt generellt i ett kreativt och mycket säkert passningsspel. Även Gap-control / skridskoåkning är en styrka som Adam har och som är viktig i det defensiva spelet i NHL idag.

Jag tycker som sagt att han inte fick chansen att spela det spelet i Brynäs och kanske inte fullt ut tog den heller. Jag ser ett par orsaker till det förutom det uppenbara att det var hård konkurrens.
1. Spelmodellen, speciellt efter katastrofinledningen, innebar ett defensivt tänk som inte gynnade kreativa backar. Man kan även se att Gunderson, som är närmast i spelstil, var kraftigt minus.
2. Jag tycker att han skulle han spelats in i PP redan under försäsongen istället för att gå in som 7:e back vid skador, som spelades i främst defensiva situationer. I Chicago i natt så spelade han i 1:a pp och hade näst mest speltid. Jag hävdar att en kreativ spelare måste få den chansen för att kunna spela in sig i sitt spel.

Sen så åker ju inget lag ur NHL och därmed finns inte samma poängoro. Det kan ju t o m vara gynnsamt för ett lag att göra ett eller ett par sämre år när man inte har chans på Stanley Cup. Det innebär förstås också att man under en sådan period kan ta lite större chanser med unga spelare om det innebär snabbare utveckling.

Mycket surr om Adam som inte spelar med oss längre kanske någon tänker? Men vad innebär detta för Brynäs och möjligheten att utveckla och behålla talangfulla spelare så pass länge så vi får nya spelare som Lindblom, Järnkrok och Silfverberg?

Vi måste då etablera oss som ett stabilt + mittenlag som inte drabbas av kvalångest, blir drivna av oro, kritiserar misstag i överkant och endast förlitar oss på spelare som minimerar sina misstag. Att ha en spelmodell som innebär att man uppmuntrar att våga och t ex inte hamnar i ”frysboxen” efter ett misstag. Här skulle jag säga att även supportar har ett ansvar. Vill vi se spelare som vågar (och kan) göra några gubbar så måste vi också tillåta en del misstag.

Adam Boqvist hade 2 ass mot Detroit i natt. Galen match som slutade 8 - 6 till Detroit.

Vill bara ge en eloge till Rhodin som bröt in framför kassen i PPt innan 2-0-målet istället för att ta den enkla vägen runt. Det fick Rögle-försvaret att skicka bort pucken i panik upp till blå. Sen är Blomqvists mål historia.

Rackarns vad skönt med en seger igår!

Ännu en gång var det firma Alcén och Blomqvist som visade vägen i en viktig match. Sen är det ju bara att konstatera att Bertilsson är en back av världsklass. Nu får laget lite lugn och ro att fortsätta bygga på ett i grunden väl fungerande spel.

Ett par frågetecken som blev utropstecken är Forslund och Karhunen. Tycker båda verkligen tog chansen.

Ska man gå på dagsform så tycker jag att Forslund borde spela på Kristos plats även om Kristo var lite bättre igår och framförallt visar att han har ett bra passningsspel i sig. Jag tycker dock att vi på hans plats behöver en spelare som skapar målchanser och tar sig in på mål. Då är det oroande att fast Kristo spelar med två bra spelare och även i första PP så har han inte haft en enda målchans ännu. Han får lära sig av Forslund som använder sin fart för att ta sig mot mål, utmana backarna och gå hårt mot mål.

Kousal fortsätter att imponera och det är synd att vi inte har spelarmaterial nog för att spela honom som center. För det ska också sägas att Jensen spelar på en högre nivå igen. Tyckte förresten att även Rhodin visade lite mer igår och Asklöf är en krigare som har en hel del skicklighet också.

Slutligen så kunde man i gårdagens match skönja att vi har SHLs bästa backar. Alla var bra och även om jag är otroligt besviken på att inte Adam Boqvist spelar för oss i år så är Norin ett fynd.

En riktigt väl genomförd bortamatch!
Kousal är en beast och dominerar över hela banan. Karhunen är riktigt bra och sprider ett härligt lugn till de övriga i laget.
Boxplay funkar klockrent idag, även powerplay. MEN, om jag får säga något efter denna underbara kväll så vill jag se att vår första pp-formation ska växla upp en aning.
För att avsluta i positiv mening...
Ikväll tändes ett hopp hos mig, hoppas det gjorde det hos er med. Nu gävlar kör vi!
Edit: Glömde Bertil! Riktigt bra idag.

SKÖN....T!

Jag hade en dålig magkänsla inför matchen, men vi står för en fantastiskt bra prestation. Vi sätter lägena, vi briljerar i special teams, vi känns ruggigt stabila bakåt.

Bäst idag: Samtliga! (men plus för Karhunen, Kousal, Bertilsson...)

Så jävla skönt med tre poäng och väldigt många utropstecken! Karhunen! Kousal (detta trodde man verkligen inte, vilken spelare)! Rohdin! Bertilsson! Blomqvist! Kellman! Alcén & Asklöf! Kan nämna allihop.... Tack för vinsten gubbs.

Rumpelstiltskin: Hahaha Kilström! Vår breda backsida levererar idag!

Steenm: Härligt Hockeykväll! Finns inget att klaga på. Karhunen och Forslund har spelat till sig sina platser. Palushajs gäng blir mosade. Tamefan domarna får godkänt! Skål Brynäsvänner!

Ove Myling: Ja , man blir inte klok på Kristo värvningen. Av ALLA spelare i hela världen så väljer BZ Kristo - dessutom osynad. Han är INGET av det som BZ värvade honom för.
Ofattbart och tjänstefel - Igen !

Har kollat på matchen mot Frölunda i repris nyss, helt ärligt vad tillför Kristo?? Han är ju mer än lovligt seg på rören, jag spelar veteranhockey å tränar 1ggn i veckan å är fan snabbare än han. Han ser ju för fan otränad ut.

Anders Berg: Forslunds snabbhet kan vara ett vapen som kan komplettera kedjan på ett bra sätt. Han fick inte många minuter igår men sekvensen när han drar på sig en utvisning är ju briljant. Från stillastående tar han fart och går förbi backen...

Kul att se vad det kan ge. Blomqvist pådrivare och sniper, Rhodin fysiskt stark och Forslund med speeden. Saknas en med hjärna och handleder men dessa växer ju inte på träd i SHL-sammanhang numera... Kanske de kan få ngt byte med Gunderson...? 😃

JanT: pettis har tappat det helt

bradberry: Henrik Leman som följer hockeyn och Frölunda på heltid skriver så här.
Kan bara skriva under på detta.

(Så jäkla bra Brynäsbacken Ryan Gunderson är. Och får inte Jesper Boqvist en kanonsäsong ska jag leta upp en hatt att sätta tänderna.)

Back: Tycker Boqvist var väldigt bra. Visst borde han satt något mål men ändå 0+2, 5 skott på mål och +1 i +/-.

mattiask: årets stora problem med forwardsidan är egentligen följande:

Bertilsson blev kvar hemma och Lundgren värvades för tidigt.
Jockes skada.

Detta har gjort att vi blivit tvungna att ”snåla in” på forwardssidan.

mattiask:
Jag skulle säga att de har koll på lagbygget till skillnad från de flesta andra.

Plats i truppen/lönemässigt
Sparka/låna ut spelare
Ta in vem som helst
Vem vet hur NN fungerar i gruppen
… det är mycket som skall stämma för att allt skall fungera
… Caporusso i fjol

Ja, det är därför vi har en sportchef?

Sv: Visas Luleå - Brynäs i Stockholm ?
{2064}: Och förra året efter premiären mot Växjö var experterna säkra på att det var två topplag som möttes.

Sv: Visas Luleå - Brynäs i Stockholm ?
Trist att det studsade deras väg i tredje. Annars är jag VÄLDIGT positiv till det vi ser av Brynäs nu, i jämförelse med det man såg på försäsongen. Med det här spelet kommer vi ta många poäng!

Backspelet ser verkligen jättefint ut.

Förstakedjan är vass. Boqvist ser riktigt bra ut. Och Danielsson hade kunnat göra både ett och två mål och ge oss poäng, det kommer han göra senare istället.