1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778010 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Gillar Fälth mer och mer 👍🏻
Spelar lagomt grisigt och är rätt placerad

Sv: A proposito de nada
Luddf: Välkommen!
Det är inte BZ's jobb att locka folk till Gavlerinken.
Du tog upp Silfverberg och 2012. Det första guldet på 13 år. Vad gjorde man de andra 12 åren? Flera kvalserier, aldrig förbi kvartsfinal. Man gav ett stort antal juniorer chansen endast ett fåtal lyckades. Att juniorer skulle vara en publikmagnet är helt fel. I dagens Brynäs heter publikmagneterna Gunderson, Paille mm inte Lindblom, Carlsson. Man vill ha ett vinnande lag, men det hjälper inte ens att man vinner och ligger bra till tabellmässigt. Man slipper katastrofsiffror på läktaren men matcher som tex i lördags är väldigt ovanliga. Det enda sättet att öka publiksiffrorna rent snittmässigt är att gå långt i ett slutspel.

Jag kan ge dig rådet att börja gå på J20 matcher istället så får du se våra talanger. A-laget ska vara byggt efter en spelidé inte efter vad talangfabriken får fram från år till år.

Underbar seger och jävligt kul för Thorell med första målet som lyft sig på slutet. Sen grymt kul att Felix höll sin första nolla som fått mycket skit denna säsong, med all rätt i och för sig. Men han är en bra målvakt, ingen snack om saken. Bara hoppas han kan fortsätta så här.

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12-11-16
Vilken kväll för Jensen. 4p!

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12-11-16
JAAAAAAAAA grattis Thorell!!!

Så....Nybadad och ett par Bulleit Bourbon innan för västen. Har ungefär 20 minuters promenad till Gavlerinken, så frugan får såklart skjutsa....Vi ses!

Stats som gör mig glad:

Flest skott av alla lag i skottsektorn
 - tyder på vår skicklighet i anfallszon i att komma till bra lägen. Kanske dock också visar på att vi är lite överkreativa ibland och borde slänga in fler puckar och göra "lätta" mål, det är åtminstone en känsla jag har haft.

Bäst tekningsprocent av alla lag
 - puckinnehav är viktigt.

Näst flest gånger i målmässigt underläge av alla lag (bara Leksand värre) - imponerande med tanke på våra resultat. En enorm trygghet att inte vara beroende av tidiga mål.

Observera att jag INTE är ute efter en diskussion med Rodrigo här. Han har säkert synpunkter på att ovanstående inte alls är viktigt. Släpp det Rodde. Låt det rinna av.

ellis: Otippat att just du skrev den kommentaren. Tittar man på din historik så skriver du enbart negativa inlägg. När Brynäs gjort en bra match och vunnit så är det knäpptyst från din sida. Sedan loggar du in någon dag senare och skriver något glädjedödande igen.

Förlåt för att jag frågar, men. Hejar du verkligen på Brynäs?

Sv: Leksand IF - Brynäs IF 10/11 - 2016
Vi är fullständigt överlägsna. 2–0 innan paus hade suttit fint.

Sv: Leksand IF - Brynäs IF 10/11 - 2016
VÄLKOMMEN TILL BRYNÄS FÄLTH !

De är väl en jäkla tur de börjar imorn igen. Diskutionerna i den här boken har en tendens att bli lite, långrandiga, utan matcher eller silly....

Hett rykte. Bz är rätt nära att signa Mitch Wall på korttidskontrakt.
Reaktion på det?

Varför kommer alla skaderelaterade uttalanden ifrån Hellström? Inget ont om honom så han har säkert gjort mycket för Brynäs men han är väl bara massör? Finns det ingen riktig läkare eller något i laget?

Inkazar: Jag hoppas verkligen att det går bra för honom 👍

Sv: Brynäs - Hv71
Jag börjar tycka att den här diskussionen angående statsen börjar bli lite långrandig. Fortsätta via Pm?

Kom över en bild på JJ. Man kan ju undra om han anväder tandskyddet på rätt sätt? 😂
Uppladdat:

500x0-img_1620.jpg

Skrubben: vi har en enormt bred spets. Hur många lag i SHL har fyra kedjor som levererar? Kan bara vara de absoluta topplagen. Jag tror även att vi har bland SHLs bästa centersida.
Sedan tre riktigt skickligt offensiva backar när nu Fälth kommer tillbaka.

{7853}: Såg den också snacka om att Rönnberg fullkomligt äger cryBert! Blöder för sverige hahahaha Pinsamt

Efter uppehållet vill jag se:
- Fälth tillbaka.
- Zaborsky uppvilad och redo att köra full gas direkt. Helst ösa in mål.
- Ett bättre försvarsspel.
- Två vassare målvakter

Uppehåll nu då och slipa på defensiven och måkvaktspelet! Skål bröder!

mk: Sandström har väl bara en rejäl svaghet, skott mot mål.

{7225}: Och Karlskrona återtar serieledningen, vad fan är det frågan om??? Dags att ta pisseprov på KHK? (Ironi)

Brynäsgubbe: Så hedrar man en legendar.

YEEEEES Helvete vad bra!

Tack så inni helvete Brynäs!
Wille lär va stolt där uppe💖

Inkazar: Jag visste väl att vi skulle vända!

Det är konstigt dock hur lite rubriker Lindblom får. Det är helt ofattbart hur bra han är. Vinner 99,99% av sargduellerna och kommer ALLTID ut med pucken under kontroll eller petar ut den till en medspelare. Crosby är typ bäst i världen på det. Lindblom är snart där.

Tredjelinan är skolboksexempel på hur man bygger en kedja. Lindblom vinner varenda sargduell, Jensen slår drömpassen och Clark missar inte.

Fattar inte att de en envisas att matcha en målvakt som för tillfälligt inte är bra nog för shl. Måste ha gått väldig prestige i detta. Det måste ju va bättre för felix att lånas ut och börja vinna matcher i ex allsvenskan

Sv: #BIFFBK
Får även passa på att tacka dig Rodrigo för att du lägger upp statistik här på forumet. Mycket intressant.

bifhjärta: Jo men det var liksom underförstått eftersom jag skrev om HV-matcherna strax innan. Och det är ju så, när Brynäs spelar sin 13:e match i morgon och i ett "traditionell" schema då borde ha mött alla lag en gång så är det inte så i år.
För övrigt tycker jag det är ett otroligt fint initiativ Brynäs-organisationen ordnat kring matchen i morgon och hyllningarna till Wille Löfqvist.

KulaShaker: Fan vad jag saknar Ove i vår förening.

Mösspojken: Hahaha. Han har själv åtskilliga gånger i flera medier sagt precis hur hans namn uttalas. Hur kan det fortfarande vara en fråga?

Huge: Tror vi får skratta åt DIG. Paj-je är det och ingenting annat.

Wesley: Jonatan Lindquist på Viasat försvarade värvningen av Paille när många andra sågade den. Han sa att har man en gång i tiden slagit sig in i NHL så har man haft offensiva kvalitéer. Sedan har Paille (och många andra) hamnat i ett fack som har varit svårt att ta sig ur.

Har man sedan harvat runt i en fjärdekedja i NHL i nästan 10 år så är det givetvis osäkert hur mycket av "skillsen" som egentligen sitter kvar. Jag är säker på att inte ens att Bengtzén själv vågade hoppas på att Paille skulle vara så här bra. Så man kan verkligen kalla detta för en lyckoträff. Liksom det ofta behöver vara när man värvar spelare raka vägen från Nordamerika.

Så skönt att Zanetti ger Tollefsen en snyting. Gröna laget klarar sig utan 2:a som vanligt trots hugg på målvakten. Hur länge skall den gröna korruptionen i SHL få pågå?????

Ketchupflaskan i topp :-)

Inkazar: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

{7877}: Ja, inte f-n är det fullsatt, helt klart Gävlebornas fel.

Alltid spännande med färjestadsmatch. Bor i Värmland och jobbar med ett antal fbk-supportrar. Ser matchen på plats i Löfbergs ikväll. Alltid extremt skönt att tvåla till Färjestad.

Sv: RIP Wille Löfqvist
Ledsamt att höra om Wille.

Hoppas man gör något respektabelt för honom på nästa hemmamatch.

En av våra största genom tiderna, både i Brynäs och Tre kronor.

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2016-10-22
Nu blir det tre tuffa matcher FBK och två mot HV71 sedan uppehåll! Blir nog inte många pinnar på dessa tre. Hoppas på en nystart efter uppehållet och Fälth är tillbaka och kan ge lite mer stabilitet i backbesättningen och en målis som lyfter sig. Skulle nog sätta mina pengar på Rautio om han får stå ett antal matcher i rad. Detta varannan match funkar inte. Sandström skulle behöva en säsong eller två i HS då han inte håller måttet för SHL. Vi behöver mer stabilitet bakåt som ger självförtroende framåt

{7877}: Man kan inte påstå att det är speciellt svårt att göra mål mot Brynäs

Rautio Sandström = seriens sämsta målvaktspar

Tjurskalligt av lagledningen inte ta målvaktsproblematiken allvarligare. Varannanmatch-tanken känns faktiskt lite löjlig (ursäkta mig)...

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 2016-10-20
kennys: Ja som jag ser det förlorar Felix matchen åt oss. Mentalt tungt att jaga, komma ikapp å så ha en målvakt som släpper "Pojkar 11-skott" från blå...

Chris11: Tavlorna av Sandström sänker så klart moralen. Vi åker mest omkring och lallar

mattiask: bra snack. Bedrövligt av Felix. Men han kommer igen. Det värsta är just att luften går ur lite, speciellt när man kvitterat två gånger om. Förra matchen ryckte vi upp oss i sista men idag känns det tufft att vända igen.

Definitivt att Rautio borde bytas in. Är elitidrott vi pratar om. Felix vet att han gör en skitdålig match.

Värva hem Anders Lindbäck nu Bz!! Felix är inte redo på låååånga vägar. Kanske om 3 år men nu går vi för topp 6 placering och ev semi. Det funkar inte med Sandströms slappa agerande match efter match. Har killen nån gång gjort en Markan insats (räddat laget)?? Nej jag tror fan inte det. Bz största misstag var att inte värva en uttalad förste målis. Då ser det ut som det gjort hittils.

Vi bör se över målvaktsposten. Sandström är för dålig för SHL. I alla fall än så länge.

Sv: Brynäs IF–Rögle BK [2016–10–18]
{7800}: lindblom har steppa upp rejält i år. Ingen tar ifrån honom pucken