1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778020 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 2016-10-20
Vi bör se över målvaktsposten. Sandström är för dålig för SHL. I alla fall än så länge.

Sv: Brynäs IF–Rögle BK [2016–10–18]
{7800}: lindblom har steppa upp rejält i år. Ingen tar ifrån honom pucken

bifhjärta: De får godkänt ändå till slut för vändningen. Viktiga poäng detta. Paille framstår mer och mer som bästa värvningen men positivt också att Zaborsky fick göra mål. Sen börjar även Johnson få till det vilket vi tackar för.

Lindström: JAAAAAAAAAAAAAAAA PAILLE jag älskar dig!!!!

Jaaaaa snyggt och välförtjänt!

1. Vad gör Rautio?
2. Vad gör Zaborsky?
3. Vad gör domarna?

Inte så konstigt att vi trivs på bortaplan när det är begravningsstämning hemma..Tycker synd om Brynäs Support.

Antagligen styrelsen som provkör elektriska stolen.

Sv: A proposito de nada
{7225}: Lindbäck själv kommer ifrån Gävle, lirade i juniorlagen med.
Så Lindbäck är Brynäsare rakt igenom!! Hade vart kul och se han i Brynäs snart!;)

Sv: Växjö-Brynäs 20161015 MATCHTRÅD
bifhjärta: Ja just detta att Johnson äntligen skrev in sig i målprotokollet, dessutom mot förra laget, känns kanske mest angenämt. Hoppas det lossnar där nu. Och Clark gör ett igen. Hoppas på Z också nu i veckan!

pjåtor: Bertilsson, denna gigant!

BRA FÖRSÖK DOMARNA, SÅ JÄVLA DÅLIGA NI ÄR IDAG, HEMMADOMARE DELUXE!

Men som tur var blev det rättvisa till slut, vadfan håller dom på med?

Ingen utvisning där?? Johnson helt upphakad.

ÄNTLIGEN!!! VILKEN JÄVLA PRESS-SPEL! SÅ JÄVLA VACKERT!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA NICKKKKK SLÄKTEN ÄR VÄRST!!!!

smallround: Någon borde berätta för honom att han heter Gunderson och inte Gundersen.

Brynäsgubbe: Härligt! Mycket att tacka Westerholmarna + Zab för detta målet, grymt jobb!

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
{7225}: Med nolltolerans menar Brynäs givetvis att spelarna ansvarar för de situationer de kan kontrollera. Tacklingar som igår, som studion sa, sker flera gånger per match. Den som Figren satte på Clark var med utsträckt armbåge och han träffade enbart huvudet. Enda anledningen att DN tar upp Zanettis är för att den vevades flera gånger i sändningen. Det var en helt normal tackling.

Edit: Han frias. Bra!

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
pjåtor: Jag förstår verkligen inte detta hattande med målvakterna? Ratio gjorde ju en kanonmatch senast och skall självklart stå tycker iaf jag!!!

{7877}: Hej Gamnacke.
Nu vet jag inte ett dugg om hur ofta du besöker Gavlerinken.
Men det inlägget som du postade är ju tyvärr ett skolexempel på hur det verkar vara i Gävle med omnejd.
Man satsar på att gå och se en specifik match.
Jag vet inget om din famijesituation eller ekonomi.
Men om du ska försöka att sälja in att familjen ska bli Brynäsare.
Skit i dom där matcherna. Ta med familjen ,grannar, kompisar på de andra matcherna.

Gå hellre på en match som är lite mer nerv i.
Förlora mot Leksand hemma lär ju inte hända😜😜

Hoppas att du läser detta på rätt sätt. Försöker inte skriva nått på näsan

FORZA BRYNÄS !!!!!!!

honken21: ett bra "bevis" på att det har funkat mycket bättre i kedjorna nu efter att man bytte runt lite är +/-

Granström låg på -5, nu -1
Johnson låg på -3, nu 0
Zab låg på -3, nu 0

Sv: Skellefteå - Brynäs 8/10
Fyfan denna vinsten satt gött! Skål från Danmark👍🏻🍺

DÄR SATT DEN!!

Tack Rautio!!

Känns som Lindblom har fått mer pulver i åkningen

Discolight94: han sa ingenting men nog lyste ilskan igenom den lilla orchen från Skellefteå :-D

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 2016-10-06
Vi har varit bättre i alla matcher hittills den här säsongen..trots rekordsvår säsongsöppning. Härligt med 3p idag! Paille visade vad vi har att se fram emot!

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Pettisbif:
Håller med, hur fan kan det vara 4600 pers en Lördag, löningshelg, bra tid. Tycker Gävlepubliken sviker jämt!!!! Från en som går på varje match.

Sitter live på läktaren och nedsläpp om 3 min...

ser ut som en tisdagsmatch mot Malmö i den 27:e omgången...

Tomt på läktaren

SKandal...blir en insändare till GD imorgon!

Sv: Daniel Paille
{6984}: Ja jag tror Paille är en sån som blir bättre ju viktigare matcherna är.

Det går okej för Lööke, han får inte ihop det riktigt men poängen trillar in och det syns ju att han har det i sig, känns som att han behöver en liten knuff bara för att bli en ledande spelare, men jag tror att han kommer växa under säsongen också.

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
honken21: "Sjukt loj den där Clark." Om man jämför hans insats i träningsmatchen mot nu så var han de facto jävligt loj när påståendet myntades...

Slutsats: Man kan inte dra allt för stora paralleller på träningsmatcher... ;)

bradberry: Clark skrev ju två år från början! Riktigt fin fingertoppskänsla av Bengtzén där 👌

smallround: Poodass ser fan giftigare ut än Gunde hittills.

Artikel i GD.

"– Jag har haft ryggproblem ett tag och inte i någon match för Brynäs har jag kunnat spela för fullt. I träningsmatcherna kanske jag låg på max 70 procent av vad jag kan, berättar slovaken efter onsdagens träning."

Om man inte kunnat gå på mer än 70%, varför i helvete har han tränat/spelat över huvud taget? Jag HOPPAS att han har undanhållt det för läkarteam etc, för om de var fullt medvetna om att problemen hindrade honom så pass mycket så blir jag fan mörkrädd om de bara ignorerade det.

Djurgården har svårt mot Karlskrona. Djurgården ser ut ungefär som vi lite nyktrare bedömmare trodde.

{7225}: han är nog som de flesta av oss. Man vill inte erkänna att man är sjuk/skadad förrän det är nödvändigt.

Skrubben: Tycker faktisk att +/- är en av de klart viktigaste tabellerna.
Klart viktigare än poängliga osv.
Ett tydligt tecken på hur spelare/kedjor fungerar.
Granström tex har i två matcher i spelet varit helt ok. I hemmamatchen var han mycket bra. Men -5 på två matcher är direkt dåligt. Där måste han och kedjekamrater steppa upp.

Skrubben: Zaborsky -2 Johnson -3 och Granström -5 visar ändå på en något trög start för förstakedjan.

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
honken21: Jag fattar inte vad ni kollar på för match? Brynäs vassare? Hur då? De hade ju inget spel eller ens farliga chanser i andra perioden. 5 min PP och hur många skott?

Tarasov: Domaren erkände till tidningen att det var en rejäl tabbe av han. Han blåste av för utvisning i precis det ögonblick som Paille gjorde mål. Det som var extremt dåligt var att domarna inte berättade i arenan varför målet blev bortdömt.

Jag kan verkligen inte greppa att vi vann med 7-2 och att man bevittnade alltihop i arenan. nyp mig i armen.

Har redan bokat biljetter till Linköping och Luleå.

Det är något speciellt med den här säsongen.

{5915}: Hmm kan inte vara där på Lördag så jag ser den på tv men jag shoppade i Brynässhoppen i onsdags för 2300kr får jag vara en riktig Brynäsare då.....?

{7877}: Rönnberg är en riktig jävla göteborgskärring

HitTheLights: Vad söt han är Rönnberg med sina röda kinder....Nästan lika sött som Bert Robertssons tårar....

Helt sjukt här sitter man på en sportbar på Rhodos å ber dem på skoj att visa Brynäs match istället för fotboll överallt å ägaren säger självklart. Det är ju helt sjukt underbart...

Anssi19: Passerade centralstationen i Stockholm nyss och även där syntes flera Brynäshalsdukar. Så här upphaussad har väl en hemmapremiär inte varit på länge.

Monno: Markan OCH Lindbäck har alltid varit grymma med klubban och deras spelsinne är också toppnotch! Det har ju naturligtvis blivit ännu bättre efter åren i NHL. Markan the next generation - Henke is over.

KulaShaker: Ja vilken jäkla spel med klubban han har!
Var han duktig som yngre med klubban också eller har han tränat på det? Jag minns inte hur det var själv.
Har har ju fasiken handledare som knäcker de flesta SHL spelares...