1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777809 inlägg · 7967 ämnen
« · 212953 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Hoppas nu bara att Aspen håller tätt i början och får jobba sig in i matchen, om han får göra det så blir han rena väggen!

laking:Tyvärr är det väldigt sällan det sker underverk med Brynäs, men vi får hoppas att du har rätt! Torskar dom i kväll så är det definitivt kört!

70 Rodrigues: Men ett uppehåll kan göra underverk och det var ju inte så att ni hade mängder av spelare med heller.

laking:Jag var packad igår när jag tippade och är det nu med!

70 Rodrigues: Då har du ju inte tappat hoppet iallafall.
Lycka till!!

Westerlind: Jag tippade 2-3 redan igår, kl 16:23:14 närmare bestämt!

Sv: Brynäs IF måste spara!!!!
70 Rodrigues: Läsa nåt roligt om Brynäs? Ja, vi får säkert vänta åtminstone fyra-fem år, tror jag. I bästa fall, alltså. Redan nu aviserar alltså Brynässtyret att nån satsning inför nästa säsong är omöjlig. Kul att höra... Jag orkar inte uppleva ännu en sån här säsong, det säger jag bara. Brynäs kommer alltid att vara mitt lag, vad som än händer. Men ärligt talat, govänner, klubben är dödsdömd som elitklubb. Det är lika bra att inse det...

Lunkan: Är inte han den ende som har lyckats riktigt ordentligt med den föreningen då?

laking:Jo hej du!

laking: Positivt skrev han!

70 Rodrigues: Ni får väl ta tillbaka SANDLIN

Brynäs IF måste spara!!!!
Brynäs kommer att göra en förlust denna säsong.Något som självklart kommer att påverka den kommande.-Det kan bli så att vi inte kan vara med och slåss om dom tunga ekonomiska namnen, säger ordförande Rolan Henning angående framtida värvningar.No shit, vilken överaskning! När fan ska man få läsa något positivt om Brynäs någon gång???

Sv: Rädda Brynäs !
Samen: Skratta ihjäl oss! ;)

Har du börjat träna tvåfotsdribblingar ännu!

Ett litet länktips att fundera över

Får vi se ett pånyttfött Brynäs efter uppehållet, månntro! Tror avbrottet kom i rättans tid för våra krigare. Så de kunde fick tillfälle att se om sina sår. Känner mig faktiskt lite "reeborn" själv när det gäller Brynäs öde´n. Tror de tråcklar upp "kringlan" rejält i kvällens kamp. Brynäs m lätta illriga ben står inte att kännas igen alls! Tips 2-5 till di våra..

Heja Brynäs! Hoppas ni spöar SSK ikväll så att vi Leksingar får lite hjälp.

prosten:

4-1? Tror till och med Rodrigues får svårt att tippa mer optimistiskt. Hmm, självklart vinner vi, men jag tror SSK-BIF 2-3.

Nu: Mot Scaniarinken via Enskede. Ska bli härligt att höra Södertäljes svängiga supporterlåt igen...

Idag känner jag mig så jävla optimistisk att jag klämmer i med 4-1 till Brynäs ikväll på oddset. Den ni !

westerlind ! Full fart vart ?

Seså.

Sv: SSK-BIF
Bissett:

Inget är klart. Visst, SSK är nuförtiden ett lag i en helt annan viktklass med spelare som man som Brynäsare bara kan drömma om. Samtidigt kan ett spelarköp som Virta kan ju bli ett nerköp om resten av laget lägger ifrån sig lite för mycket av ansvaret på honom. Colorado tycks ju ex. spela bäst som lag när inte Foppa är med (inga jämförelser för övrigt).

Så farligt är det väl inte att hoppas förgäves Bissett?

SSK-BIF 1-2 (efter straffar)

Bissett: Nej inte är vi pessimistiska här inte! Här vajar Brynäs' stolta fana högt...

Jag säger inte att Ditt tips är orimligt, Bissett. Men jag tror och hoppas att det här laget ska lyfta sig ur sin jämmerdal och visa alla här hur fel man haft. Jag skulle vilja se att vi klarade oss undan KS, som jag tror kommer att bli ett hajakvarium, och att vi hinner räta upp skutan före nästa säsong. Stora förändringar måste ske. På alla plan.

Jompe: Länken går till den gamla vanliga inför match på hemsidan.

Jompe: Vi prövar igen. Det blev http 2 ggr.

svedas: Jag tror inte vi så pessimistiska,snarare realistiska,knappast kommer det att vända så här dax i serien,nä vi får vänta in kvalserien.THATS IT!!

SSK-BIF 5-2

74050: Ja, vad säger han? Jag får inte upp sidan.

Jompe: Och Sundlöv säger...

svedas: Vet inte om detta är rätt tillfälle att börja joxa runt i femmorna, svedas. Engström-Berka-Kösa låter som ett sömnpiller, såvida Du inte tänker på dem som en checking line. Men i en sådan line är Nyllet given; det är vad han är bäst på.

Rent allmänt är det hög tid att låta juniorerna komma fram och ta ansvar. Framför allt Rönnqvist och Danielsson är härliga att se.

Jompe: Alla är så pessimistiska (med all rätt kanske) men kommer BIF in i ett flyt så kan dom ju ta poäng av alla lag. jag använder den gamla slagdängan "MOTIVATION slår KLASS"

GO Brynäs GO !!!

Miettinen-Molin-N.Danielsson är väl en intressant kjedja? Hoppas bara att dom provar den.

Anger-Danelsson-Nylander

Larsson-Rönnqvist-Floberg

Engström-Bergqvist-Kösa

Så skulle jag matcha laget om jag hette Gunnar

Jompe: Klart att de kan undvika KS. Det är ju bara att ta 21 poäng nu i slutspurten. Då bör det var grejat. Jag menar värre saker har ju hänt. HV hade väl en ganska lång svit utan förlust, och så j..la bra är väl inte dom.

Jonas6: Hoppas förstås Du har rätt. Vinner vi idag tar vi masarna av bara farten på torsdag. MIF har DIF hemma ikväll och lär få svårt att vinna. Tror fortfarande vi kan undvika KS.

Jompe: dom tar full pott i kväll!!!

Sv: Mikael Samuelsson
Sylf: Och Du vet förstås att Pittsburgh rankades "most liveable city" i USA två år i rad i slutet av 1980-talet? Att Pittsburghs "crime rate" är bland de lägsta i landet? Att Pittsburgh är en av mycket få städer som fortfarande har levande och vitala neighborhoods i hela stan? Att det finns en stark hockeykultur i stan?

Fick jag välja mellan att bo i New York eller Pittsburgh skulle jag välja Pittsburgh vilken dag i veckan som helst. En otroligt härlig stad.

bajenmattias:
Nej tyvärr bajenmattias du kommer inte att få uppleva ett Stanley cup guld. Som lök på laxen kommer du heller inte att få uppleva något elitserie guld.

Jompe:

Jag som är Oilers fan väntar bara på att vi skall köpa foppa och Näslund samt kanske ett par andra men jag får väl inte uppleva ett Stanley Cup guld innan jag dör :-) *S*

Heja Edmonton

Jompe: Oförmågan känns igen från Gävlehåll,däremot inte rikedomen.Vad gäller att byta New York mot Pittsburgh känns som att byta Paris mot Kiruna.

SSK-BIF
Det blir svårt ikväll, gissar jag. SSK har (till skillnad från vissa somliga) haft några kaftfulla värvningar och är stabila hemma. Blåstället på, med andra ord. Kan vi få med oss en poäng hem är det bra, realistiskt sett.

bajenmattias: Som Pittsburgh-fan kan man bara beklaga att Kovalev lämnar klubben, men jag tror det kan bli bra för Mikael Samuelsson. Flera svenskar där redan och The Burgh är en otroligt trevlig stad.

Rangers förblir köpelaget förkroppsligat. OK, alla NHL-klubbar är förstås köpelag, men den rikedom kopplad till oförmåga som är Rangers' kännetecken ser man inte på många andra ställen.

claesw: Det är bra det! Heja på så in i helvete från mig med!!!
Nu jäklar ska det bli vinst!!!!

Tomas HOCKEY:
Jag har sagt att det är sista chansen länge nu, men ikväll är det VERKLIGEN absolut sista chansen. Jag ska dit- alla ska dit som kan!

bajenmattias: Jo det var tydligen en stor trade med många spelare inblandade!

Tomas HOCKEY:

Hörde att Rangers skulle få Alexander Kovalev i byte med Micke Samuelsson......

Rangers har ju inte spelat ett NHL slutspel på 6 år så de är väl desperata.....

Mikael Samuelsson
Mikael Samuelsson blir tradad till Pittsburgh från New York Rangers
enligt Aftonbladet och TV 4!!!!

Hoppas det går lika bra där!
Lycka till Mikael!!

I kväll är det vinst som gäller för Brynäs!
Kriga,kriga,kriga,kriga,kriga

Huge: Stämmer Försvaret tycker det är bättre att jag underhåller
servrarna! :(

Huge: Next time...Hade varit kul att ses.

Vad gäller Rodrigues så är det bara Gavlerinken som är off limits (inte så "bara"kanske...). Hans statistik där är helt förödande.

Jag antar att stora delar av Stockholmsfalangen åker ner till S-tälje; det är ju inga avstånd att tala om.

Jompe: Jodå, det hade jag nog kunnat gjort, kruxet är att jag har bokat tvättstugan i morgon mellan 10 och 13. Kan bli lite tajt med tiden. Iofs kör jag italienskt, men nå´n måtta får det väl vara.. ;-))

Selander: Får du inte ledigt för att titta på Brynäs?
Konstig arbetsgivare........
Rodrigues hotar med att komma i sin Peugeot 605T. Ingen fara, tror jag. Det är väl bara i Gavlerinken som han är "portad", har jag för mig, eller har restriktionerna utökats? ;-)

Huge: Hade varit kul men som Prosten så är man lojal mot företaget (tyvärr)

Vinner dom i morgon så kan man andas lite frisk morronluft om nu MIF också förlorar.

Tony du stannar hemma i morgon, förstått!

Huge: Du kan inte ta vägen förbi Göteborg, antar jag?

prosten: Voine, voine, det blir mao Sportradion och måljinglar för din del. Nåja, du slipper väl Skalman iaf, får man hoppas...

Kanske ngn annan som är intresserad?

Huge: Tack för inbjudan, hade varit kul men tyvärr är jag tvungen att jobba i morgon kväll. grrrrr

Siktar in mig på derbyt mot Leksand på torsdag istället, då jäklar.

Håll fanan högt mot SSk.

prosten: Hehe, det är rätt prosten, på dom bara... :-)

Förresten, kan man lura med dig till S-tälje i morr´n. Finns plats i min bil, bredvid westerlind...

BrynäsTorBjörne: jajaja, det var väl ett j-a tjöt.
Jag hänvisar till följande citat:

"Den där Allsvenska tabellen får man väl ta med en nypa salt. Den kommer väl från den gamla goda tiden när två lag fick kliva av Elitserien efter jul och spela i den tidens form av kvalserie."

Om man dessutom kollar in maratontabellen av ES kan man se att BIf lirat 28 säsonger i ES, alltså lika många säsonger som ES har funnits.
Ok, AS var kanske kantboll på fel ord att använda men andemeningen var alltså att BIF aldrig varit ur högsta serien sen dom kom upp.

OK ?

« · 212953 · »