1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778017 inlägg · 7967 ämnen
« · 237697 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Johan "Honken" Holmqvist til
LiiMe: Nä du!! Hedberg skulle aldrig spela i någon annan klubb än Leksand i Elitserien. I Leksand så finns det något som kallas klubbkänsla, bara så ni vet!!!

Lycka till i kvalet. Vi har revansh att ta ut på er till nästa säsong!!!

GO Leksand Stars!!!

70 Rodrigues: bara för leksand snodde westlund borde brynäs no hedberg av dom ;D

LiiMe: Nä det tror inte jag heller. Han kommer nog att försöka spela sig in i NHL några säsonger till.

70 Rodrigues: De flesta andra lag, t o m ett byagäng som Leksand, verkar kunna trolla fram hur mycket pengar som helst. Kolla vilka spelare LIF är ute efter på Hockeymagasinets transfersajt. Brynäs står tomhänt, med illrött, generat ansikte...

"Honken står som rykte hos både Leksand och Brynäs på Hockeymagasinets transfersida!!!

Kan Leksand sno Westlund så kan dom sno "Honken" med!! Allt handlar om pengar!

Det rör i n t e på sig...
Idag har man - föga överraskande - fått veta att ingenting är klart med nån sportchef hos Brynäs IF, om man nu gått och inbillat sig nåt annat. Hans "Virus" Lindberg har i media låtit meddela att ingen Brynäs-ledare i ansvarig ställning hört av sig till honom ang sportchefsposten. Bra jobbat Roland Henning m fl!

Sv: Melin...
gordo:
Och?

Jag har tidigare aldrig haft nåt emot Anders "Masken" Carlsson, men nu börjar jag faktiskt tycka riktigt illa om karln! Man börjar undra om han är anställd på heltid för att motarbeta och jäklas med Brynäs IF, den klubb som en gång förde fram honom i rampljuset...

KungMartin: tror att inte honken kommer hem iallafall

Brynäs har ju haft kontakt med "Honken" hela tiden sedan han stack till USA. Därför bör Brynäs ha fördel.
Jag tror att Honken väljer BIF om han nu kommer hem.
Och Dackell kommer att spela i Brynäs när han kommer hem. Det är det inget snack om. Han har hus i Gävle och har många gånger sagt att han vill spela i BIF när han kommer hem.

Melin...
Kvalserien omgång 10, 2003-04-12, kl 15.00:
Brynäs-Rögle

Melin i andra båset...

Moooaaaahhaaaahhaaa.

lindberg: Ja, han har ju knappast uteslutit BIF som Westlund har gjort. Det är som jag sade silly season...

Snart placerar väl Aftonbladdret Fleury i LIF igen... Snackar vi "silly" eller snackar vi "silly"... ;-)

Framtiden
Om Brynäs klarar kvalserien (vilket jag hoppas och tror på) så är väl alla överens om att laget måste förstärkas. Så här vill jag att laget ska se ut, men det förutsätter att man kan knyta till sig mer och större sponsorer.

Målvakter:
J.Holmqvist
J.Lundström
J.Asplund
Lundström eller Asplund lånas ut till en allsvensk klubb.

Backpar:
T.Sjödin-P.Messa
N.Wallin-L.Garvey
D.Johansson-VP.Laitinen
A.Andersson-O.Mattson

Kedjor:
Soling-Kyrö-J.Tarvainen
Anger-Miettinen-Molin
A.Miettinen-M.Hlinka-T.Santala
N.Danielsson-J.Lindström-P.Rönnqvist

Avb:
J.Engström
K.Jobs
H.Petre
S.Svanbom

Men det krävs sponsorer och en ledning som inger förtroende.

gripen66: Fast om Honken verkligen väljer att flytta hem tror jag ändå att Brynäs ligger bra till, förutsatt att de spelar i elitserien givetvis vilket vi ju inte vet om de kommer göra än...

...fast fan vet ändå... Enligt Masken är han i högsta grad aktuell om det skulle spricka med "Geten" (The Goat... ;-)

Nå, det heter inte Silly Season för inte...

lindberg: Hi hi, ibland undrar jag om Masken hugger på varenda brynäsare inom synhåll bara för att jävlas med BIF i största allmänhet. Man kan nästan tro det... ;-)

Honken lär ni nog få behålla när det kommer till kritan...

Jompe: Allarligt talat !!! Det skulle kännas för djävligt om han kom hem till någon annan klubb än BIF, allra värst LIF !!!!

Sv: Har ni spelat...
PS: Hemma mot SSK imorgon ska det vara.

Sv: Har ni spelat...
bennyi: Traningsmatcher hemma mot SSK och borta mot Mora pa fredag.

Klart vi fixar det har! Ni har ju lovat komma och heja fram oss ;-)

Har ni spelat...
...några träningsmatcher? Är lite nyfiken på hur läget ser ut inför kvalserien. Detta fixar ni väl, eller?

Ang. sportchefen; forhandlingar fors fortfarande med en person, enligt klubbledningen i dagens Arbetarbladet. Man raknar med att kunna ge besked i borjan av nasta vecka. Stefan Person, som man haft samtal med, har tackat nej.

70 Rodrigues: var har du hört/läst det?

lindberg: Det ligger mycket i det. Men ingen av dem ar klara for Leksand an. Westlund tror jag ar ganska klar for Leksand, men var Honken hamnar till slut (om han ens kommer hem) ar det ingen som vet. Vi har val betalt en herrans massa pengar for Ram, och eftersom han inte lar fa forlangt kontrakt sa borde vi teoretiskt sett ha de pengarna att spela med. Jag kan inte tanka mig att sportkommitt'en inte tanker varva ny malvakt. Att ga in i nasta sasong med Asplund och Lundstrom skulle dels inte fungera, dels vara orattvist mot dem tva. Ingen av dem haller standard som forste-malvakt.

Sv: Det rör på sig...
Jompe: FLOSKELBINGO!

Full bricka :-)

Jompe: Westlund och Honken, det fattas bara att Dackell väljer Leksand vid en eventuell hemflytt. Det märks onekligen att det är en brynäsare som är sportchef i Leksand.

70 Rodrigues: Skumt--sag inte att Du var paloggad, Rodrigues.

Var har Du hort detta? Om han har planer pa att komma tillbaka borde vi gora allt vi kan for att fa honom. Vi behover en riktigt bra forsta-malvakt.

Johan "Honken" Holmqvist til
Leksand har lämnat en intresseanmälan till "Honken"! - Det är inte givet att jag går till Brynäs.Jag håller alla dörrar öppna säger Holmqvist. Undrar om Brynäs är lika heta som Leksand när det gäller "Honken"?

Sv: Vad heter han?
Sylf: Jo, när du nämner det så hade han nån historia med henne. Han kom från Lindesberg, lite nordväst om Örebro.

Björn VII: Tackar tackar!

Bright: Har för mig att han hängde i 6 pyttsar i en match !! L-G Nilsson ass på de flesta......Nu för tiden tar det 5 omg för HELA Brynäs att göra 6 mål.........Det var bättre förr....

Huge:

Ja, så kan man också kalla den... ;-)

Bright: Om jag inte är helt fel ute så kom han från Örebro.Kan tänkas att han drog tillbaka dit.Var det inte han som for runt med Agneta Fältskog ?

Bright:

Ridderström.

Vad heter han?
Brynäs hade under sina glansdagar i mitten på 70-talet en kedja med Lill-Janne Eriksson, Tord Lundström och Lars-Erik Ericsson. Jag funderar lite på denne Lars-Erik Ericsson, som var en mycket målfarlig spelare. Efter Brynäs spelade han i elitserien också för AIK. Vet att han numera bytt efternamn, men vet inte till vilket. Så är det nån som vet vad han heter, vore jag tacksam för info om det. Tänkte nämligen kolla lite statistik på Lars-Erik i sökdatabasen på swehockey.se.

BJ: Guldkusten, verkar det som...... :-)

Sylf:

Även vi i Karlstad bor vid en kust. :-)

Sv: Rykten
Bright: Ja, Lenny Eriksson deltog i alla sex SM-matcherna 1975. Tre mot Leksand och tre mot de där som äntligen är tillbaka i semi efter 28 år.

Fem hemmamatcher på ståplats för 175:-. Kom och köp... Ring och beställ hos Tord på 026-613708. Det är förstås endast Brooklynmedlemmar som får gå in till så lågt pris. :-)

SM slutspel J20
Ni som har möjlighet gå och se AIK - BIF i J20 slutspelet. Matchen är nu på onsdag kl 19,00. AIK spelar samtliga hemmamatcher på Ritorp, som ligger vid Ulriksdals IP (Kolonnvägen 24 B, Solna enligt AIKs hemsida).

Se ett Brynäs lag som kan vinna!!

Clarence: som jag skrev nyss så är inte mina geografikunskaper dom bästa jag trodde nämligen att Ö-vik inte låg vid kusten men nu vet jag bättre.

Natten: Mej veterligt ligger även Ö-vik (Modos stad) vid kusten!!

Sylf: Det var inte värvandet av talanger jag tänkte på utan värvandet av sponsorer. Men jag ser nu att mina geografikunskaper kanske inte var dom bästa.

Clarence: Har inte sett AIK i år,men kan inte tänka mig att dom skulle kunna slå Brynäs..Faktiskt.Men kommer även ihåg matchen på hovet förra året,en av de sämsta jag sett nånsin (tills den här säsongen vill säga)

Natten: Om nu vatten skulle spela nån roll för Brynäs chanser att värva talanger.Ta då en karta,ratta in norrland och inse att Ö-vik ligger vid kusten,Karlstad vid norska gränsen,Luleå i Finland,Malmö I vattnet.Bästa stället torde bli Örebro eller Östersund då......Teorin håller inte.

Sylf: Säg att upptagningsområdet är som en cirkel på x antal mil runt staden laget kommer ifrån då har brynäs ett stort handikapp eftersom Gävle ligger vid kusten jämfört med tex MODO och HV. Nu är det inte riktigt så här men lite ligger det väll i det?

Sv: Mot eliten igen
Andreas Dackell, kom hem till Brynäs, snälla!

Sv: Mot eliten igen
Om nån i somras sagt att Brynäs och Arboga IK framåt vårkanten kommer att kriga om en elitserieplats, hade den personen blivit utskrattad. Nu kan det bli verklighet...

Sylf: Har du sett AIK nåt i vinter? I så fall, hur är de? Själv är jag inte så säker på att de är att föredra framför Löven. Minns förra säsongen när Gnaget åkte ut. Fast de låg hjälplöst till i tabellen nog f-n slog de Brynäs, trots att de hade mer att lira för. Brynäs kan sällan vinna i Sthlm. Fast inte så ofta uppe i Umeå heller, förstås...

Clarence: Håller med fullständigt där,varför skulle inte Brynäs kunna jämföras med FBK ? Jag anser att man,om man skött sina kort rätt,hade kunnat ligga steget före.Brynäs har ett minst lika stort upptagningsområde både vad gäller spelare och sponsorer.Dessutom har man tills för nåt år sen haft en hall som rymmer det som LLA rymmer idag,medan FBK haft ett plåtskjul som rymde typ 4000 pers.Om inte BIF hade haft ständiga klantarsel i sina led,slutat med falanger,schismer,sparkade tränare osv osv så hade man varit där.Att man inte hänger med DIF,VF och i viss mån MIF,är en sak.Där finns helt andra förutsättningar.FBK,MODO,HV,BIF,SSK har alla ungefär samma förutsättningar.Ett av lagen är bankrutt.Gissa vilket......

Bara att hoppas på gnaget nu...fredagsmatch på hovet är inte fel.

Sv: Rykten
Makkan: 2 hemmamatcher i dom 6 sista omgångarna... svettigt, gäller verkligen att få en bra start

« · 237697 · »