1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778010 inlägg · 7967 ämnen
« · 238746 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Framtiden
70 Rodrigues: Nåja hur ser läget annars ut inom Brynäs inför kvalfylda kvalspelet??

Sv: Melin...
Jonas:
Ironi...

Moaaahhahaa.

Sv: Det rör VISST på sig....
Beezer66: Klockrent!!!!

Sv: Om Honken
LillHonken32: Da ar vi tillbaka dar vi borjade angaende malvakten. En ny malvakt ar, tillsammans med sportchefen, prio 1.

lindberg: HOUSTON - Houston Aeros President and General Manager Dave Barr announced today the Minnesota Wild (National Hockey League) has acquired goaltender Johan Holmqvist (YOO-han HOLM-kwist) from the New York Rangers (NHL) in exchange for defenseman Lawrence Nycholat. Holmqvist will join the Aeros for Thursday’s contest versus the Grand Rapid Griffins. Houston plays in San Antonio tonight.

Målisen: Kul för Honken där borde han ha en större chans än i Rangers som säkert planerar att plocka över Henrik Lundqvist till nästa säsong.

Om Honken
Lite nyheter:

"In another deal struck on Tuesday, the Rangers acquired defenseman Lawrence Nycholat from the Minnesota Wild in exchange for goaltender Johan Holmqvist."

Alltså,ingen Honken i Brynäs eller Leksand.

Jompe: Jag vet inte heller vad detta problem skulle bero på. Men jag fick en liten vink i somras om detta. Jag var på semesterresa och passerade G-rinken. Det visade sig att detta var första samlade träningspasset efter semester. Samtalade då lite med GP och han avslöjade att T Mårtensson hade skrivit på för Anaheim. Detta var sista dagen för NHL deadlinen. Jag fick en känsla av att ledningen och vissa spelare tyckte det var "kymigt" att bara dra sådär medan Djoos pushade T M att dra. Detta kan vara din chans typ.

Summa kardemumma av detta scenario som jag ser det var att de flesta tyckte han drar den svikarn....

Men som sagt detta är det ända ärende med flyktade spelare jag har närmare info om.

Detta är min högst personliga uppfattning om denna affär och ska givetvis inte generaliseras över alla andra flyktade bifare...

Beezer66: Tanker inte ga in i diskussionen mellan Dig och Huge. Tycker Din lista over hemkommare ar intressant. Jag kan pa rak arm inte se nagra fel i den och min eleganta teori om att alla klubbar har problem med att rekrytera hemkommare haller nog inte sa mycket vatten. Synd--jag hade borjat bli ganska fortjust i den.:-)

Da blir nasta fraga: varfor ar det sa har? Varfor skulle vi vara samre pa att ta tag i hemkommare an andra klubbar? Jag har svart att tro att vi pa nagot satt skulle vara sa tykna och djavliga mot de spelare vi har att de absolut inte vill komma tillbaka. Tror snarare att det ar Sylfs Lag som galler har; andra klubbar lagger helt enkelt battre bud. "It's the money, stupid", som Al Gore sade i en debatt nagon gang. Det ar dar allt borjar och slutar.

Huge: Huge: Jag häpnar över din förmåga att se positivt på allt.

Att på denna gästbok nästan alltid fördömma dom som tvivlar eller ser något negativt om Brynäs. Jag har följt debatten här under en lång tid och jag säger inte att du alltid har fel. Men det vore väl på sin plats att du stryker någon pessimist medhårs.

Kommenterar någon om en match negativt ifrågasätter du om personen i fråga har sett den,men du tycker dig alltid ha klarsynt för dig hur händelseförloppet varit trots du ej sett densamma.

Tyvärr så kan jag inte döma dig fullt ut eftersom jag inte känner dig men skulle jag ge mig på en gissning om din mentala status är den följande:NAIV(No Offense)

Återvändare till "faderhuset":Dessa tror jag stämmer och kan räkna upp utan närmare kontroll.
Jag skippar TIK,LHC,SSK pga dessa inte varit stabila ES lag senaste åren...

Hv 71:Stillman,Davidsson,Lindbom,Gustavsson,Huusko
Leksand:Svensson,Bergqvist,Forslund,Lodin,Hedberg
Luleå:Skuggan,Rönnkvist,Renberg,Lindberg,Strömvall
Malmö:P Andersson,Liimatainen,Öhman,Mattson,Rydmark
Fbk:Rhodin,Hamr,Jönsson,Nordström,Loob,Leif Carlsson,Lundell
Dif:M Johansson,Osten,Knutsen,Garpenlöv,Håkansson,Challe B,Eklund
MoDo:Karlin,Jansson,kommer säkert fler inom snar framtid foppa,Näslund bla
VF:Niklas A,Mikael A,Carnbäck,Algotsson,Ackeström

Ha det väl Brynäsvänner!

Asplund ar skadad och det ar osakert om han kan vara med i kvalmatcherna, enligt Arbetarbladets natupplaga.

Ska elandet aldrig ta slut? Forhoppningsvis gar Lundstrom in som andre-malvakt men det ar ju ingen bra ES-debut precis, i en kvalserie.

Huge: Klockrent.

1. Masken ar anstalld av Leksand for att gora exakt det han gor; att bygga ett sa bra lag som mojligt for klubben. Tycker det ar konstigt hur nagra inlagg forst havdar att pengar styr och sedan blir indignerade over att de gor det nar det galler sportchefen i Leksand ocksa. Om vi skulle anstalla Masken som sportchef, sa hade folk har pa GB:en firat hogt och lange over varje bra spelare vi hade "snott" fran Leksand. Jag ar precis lika forbannad och frustrerad som alla andra har over att vi inte har pengar tillrackligt for att matcha andra klubbars bud eller att kunan rekrytera de spelare vi helst vill ha. Men tar man upp fragan om hur vi ska komma ur den situationen far man hora att man kommer med floskler. Det ska tydligen vara som forr... men da far man vara beredd att acceptera att andra klubbar snor de spelare vi vill ha framfor ogonen pa oss. Allting hanger ihop--och allt (eller nastan allt) har med pengar att gora, som Sylf och andra papekar. Se sambanden!
2. Lat oss vanta och se vem som blir sportchef innan vi gor krogarpytt av klubbledningen. Rykten ar faktiskt inget annat an rykten. Sportchefsjobbet ar ett av de absolut viktigaste jobben i foreningen och ingen ar mer engagerad i den har fragan an jag. Men det ar for tidigt att ta stallning till nagot som annu inte intraffat.
3. Haller ocksa med Lilljanne om att det ar otroligt synd att vi far sa fa spelare tillbaka, men jag inbillar mig att detta galler alla ES-klubbar (jag vill minnas att vi hade den har diskussionen for ett tag sedan, Lilljanne) Har man varit utomlands kanns det formodligen som regression att ga tillbaka till den klubben man lamnade i Sverige; man vill prova nagot nytt.

Matchdag idag!

Det rör VISST på sig....
Många verkar inte kunna tänka klart för dagen. Kan det bero att Kvalserien strax skall börja och att man är rejält uppjagade?

1. "Masken" är Sportchef i Leksand, och inte i Brynäs. Han gör tydligen ett bra jobb och det är ju roligt för dom. Att han på pin kiv skulle gå in för att försöka sno f.d Brynäsare framför våra ögon är ju bara nonsens, och knappt värt att kommentera. Han försöker få de spelare som är tillgängliga och som passar in i laget. Detta tillvägagångssätt är väl knappast unikt, utan gäller nog för alla Sportchefer, i vilket lag det än gäller.

2. Till alla som gnäller över den Sportchef vi ännu inte tillsatt:
Vore det inte läge att vänta tills vi har sett vem det blir?

3. Visst är det tråkigt som Lill-janne säger, att f.d Brynäsare sällan återvänder till fadershuset. Jag tror dock att om man gjorde en undersökning hos alla övriga ES-lag, så skulle man nog komma fram till ungefär samma resultat. Det är min gissning. Någon som orkar ta reda på saken?

Sv: Klubbkänsla vs pengar
Makkan: Det beror utan tvekan på pengarna... Men han var också den första (bokstavligen den första) som skrev nytt kontrakt påskdagen 2001... Jag tror inte jag behöver gå in på vad som hände på påskafton det året...

Han har utan tvekan gjort sig förtjänt av att åka ner och tjäna de stora pengarna nu medan han ännu har chansen. Det är ingen tvekan vilket lag han kommer att spela i om två år... igen...

Sv: Johan "Honken" Holmqvist til
Börjar lessna ur rejält på att varenda spelare ska gå till Leksand
Min hatkärlek till Leksand börjar övergå i rent hat och avsky över att en Brynäsare sitter där och fiskar efter alla Brynäsare som finns.

Så BIF som klubb lär ju vara jävligt handlingsförlamade...
Börjar tappa sugen att gå och stödja dem i kvalet
verkar ej finnas nån framtid när vi ej kan behålla och ta hem våra egna spelare.....

När LEKSAND åkte ner sörjde man och hoppades att de skulle komma upp snabbt i dagens läge skulle jag önska att de föll ännu längre ner
Hoppas jag slipper nått Leksand stöd det vore hyckleri

Sv: Klubbkänsla vs pengar
gripen66: Varför spelar Mikael Karlberg i Schweiz nästa år ? Beror det på klubbkänslan eller på slantarna ? Hmmm ?

Klubbkänsla vs pengar
Utan tvekan har spelare i LIF klubbkänsla - om den är mer eller mindre stor än hos Brynäs kan man ju tvista om - men jag anser att Dalauppropet visar att den troligen är det.... Ni tror ju inte ens själva på att ni skulle kunna få ihop nåt Gävleborgsuppror OM (och jag skriver OM) behovet skulle uppstå - inte heller att ni, i likhet med LIF, skulle ÖKA antalet sponsorer och intäkter i AS som vi gjorde.

Besvarar inte det frågan. Tror ni ni skulle få behålla Soling och Anger i AS. Jag tror det inte...

Men strunt i det. Min huvudpoäng är en annan. Ni verkar tro (en del av er iaf) att LIF har pengar så att vi kan gödsla med dem. Det vore kul om ni hade rätt iofs, men så är det inte. Jag tvivlar på att vi har så speciellt mycket mer pengar än BIF - och har vi det så är det iaf inte tillräckligt för att kunna locka spelare till LIF framför exempelvis BIF av DEN orsaken. Det måste alltså finnas en annan orsak till att Masken kan locka spelare till LIF. Vad kan det vara tro?

Det överlämnar jag till er att fundera på. Men OM vi skulle få de spelare som det spekuleras om i tidningarna (och det har vi som jag skrivit förut inte sett än. Det HETER Silly Season och ni vet ju vad "silly" betyder... ;-) men inte är det för att vi kan betala mer än er. Det kan jag garantera utan att ha det minsta insyn i LIF:s finanser...

Spelare kan faktiskt ha andra motiv än pengar att spela för ett lag. Det lever vi på lika väl som ni. ;-)

Sv: Det rör i n t e på sig...
Chansen att Holmqvist kommer hem minskade nog nu när han tradades till Minnesota. På gott och ont.

Träningsmatch!!!!
Så här ställer Brynäs upp i morgon:

Målvakt: Jamie Ram(Asplund går på kryckor o kan missa Kvalserien!

1:a Sjödin-Pekkala Anger-Miettinen-B Danielsson

2:a Johansson-Laitinen Molin-Larsson-Karjalainen

3:e Andersson-Rehnberg P3-Wågström-Nylander

Reserver: Kyrö o Bergqvist

Juniorerna spelar inte pga J-20 slutspel!!!

Sylf: Det spelar väl roll. Vad har hänt me´n? Vi måste ju ha nåt mellan stolparna både i morrn och i kvalet sen.

Inte för att det spelar så stor roll,men nu går Asplund på kryckor.Och då menar jag inte spelmässigt.

spookyMulder: Ja men om "Virus" klart och tydligt säger att han inte fått nåt erbjudande från Brynäs högst ansvariga så får man väl ta honom på orden, antar jag. Visst är det av yttersta vikt att få ett riktigt bra namn som sportchef i detta läge. En etablerad och känd person, som inger förtroende inför sponsorer och andra och själv har möjlighet att bygga upp en bra och gedigen arbetsgrupp kring sig.

Clarence: ...nu kan det ju vara så att "virus" inte vill säga för mycket om det är så att förhandlingar pågår. Om de sagts från brynäshåll att "virus" är högintressant så vill åtminstone jag tro att någon form av kontakt tagits. "Virus" har ju som bekant arbetsuppgifter i löven och dessa måste ju i så fall klaras av innan han kan säga något om Bif. Jag har ju ingen aning om detta scenarie är reellt...men man kanske skall ta det med ro tills fakta föreligger.

Men helt klart är att sportchefens namn är viktigt. För att återuppbygga förtroendet hos sponsorer och ev. nyförvärv så kan rätt person säkerligen bara genom sitt namn få hockeysverige/näringslivet att bli intresserade av oss igen.

Clarence: Glömde att man behöver stålar till sånt och det har ju inte Brynäs som bekant!!!

70 Rodrigues: Usch vad jobbigt att de här halvpersonerna i Brynäs ledning aldrig kan överraska och lyckas med något. T.ex. att värva en sportchef. De verkar fan som att de bestämt sig för köra skutan i sank innan de blir bortröstade på årsmötet. Går lillhonken till LIF och flygis blir sportchef så tror jag fan att jag river kortet.

70 Rodrigues: Kan inte tänka mej att de skulle gå i land med en sån bra värvning som Norrena. Allrahelst ser jag ändå "Honken" tillbaka där han hör hemma - i Brynäs.

Clarence: Brynäs kanske skulle ta o lösa Norrena från Frölunda, han hade nog inte räknat med att få vara nr 2 när han skrev på! I Brynäs så skulle han bli klockren 1:a.

Lilljanne: Håller med vart ända ord!

Clarence: De e Brynäs i ett nötskal!!!

Bright: Roland Henning uttalade i ett tidigt skede att "Virus" som sportchef vore finemang. Sen pratar man inte ens seriöst med karln. Tror BIF-ledningen att "Virus" själv ska knacka på kanslidörrn och be om att få tjänsten? Bedrövligt hanterat är vad det är.

Bright: skulle det vara "Flygis" dom presenterade då tappar jag den lilla respekt jag har kvar!!!

Lilljanne: Ja, jag har en obehaglig känsla av att det är "Flygis" som är sportchefen.Med all respekt för Sjöberg, Han är, som jag sagt förut, i n t e vad Brynäs behöver i detta krisläge. Bättre upp måste till!

Lilljanne: Får väl slänga in ett namn, Tom Bisset och....ehh sen så var det nog inte så många fler.

Ang "Honken" så har Sundlöv täta telefonkontakter med Johan. Micke har själv lovat att han ska jaga Johan land och rike runt med blåslampa om han väljer någon annan klubb än Brynäs när han kommer hem. Sen om det har någon verkan är en annan femma.

RESER UNDER KVALET
Anmäler till borta resorna som vi i Brooklyn Tigers ordnar.
Var med och stötta BRYNÄS genom kvalet.
BRYNÄS MOT NYA MÅL

Mälarmasen: "I Leksand så finns det något som kallas klubbkänsla..." Skönt att se att det finns drömmare hos alla lag. Det är nog som Einsteinsson slog fast i sitt s.k. jonasjohnsonaxiom: "En hockeyspelares klubbkänsla växer i takt med klubbens betalningsförmåga."

KungMartin: Är något annat elitserielag intresserat av Honken (vilket är troligt) hamnar han inte i Brynäs. Och att Dackell väljer Brynäs när han kommer hem är väl lika troligt som att Jonas Johnson gjorde det när han vände hemåt. Eller Djoos. Eller Christer Olsson. Eller Peter Larsson. Eller Westlund. Eller Micke Lindman. Eller Salming. Eller Sandström. Eller Näslund. Eller Micke Wahlberg. Eller Löfström. Eller Micke Lindholm. Eller Janne Larsson för den delen (han gick till modo om nån minns).

Utslagsfråga: namnge en exbrynäsare som valt Brynäs som förstaklubb efter hemkomst från proffsutflykt. Vinnaren belönas med ett "Åååfaan". Från stenåldern kan jag bidra med Tord Lundström från London Lions och Lill-Prosten från Krefeld. Imponerade, va? Det var i samma veva vi gick över till koppardalern och playboyskor dög som betalningsmedel. Henning kan ju kolla om Honken behöver nya dojor. Vill han ha pengar är det nog bara att lägga ner.

Skulle vi sen få Flygis som sportchef också är det ju bara i linje med allt annat i föreningen just nu. Varför inte göra honom till tränare, marknadschef och kock också så kanske vi har råd att lira med fyra femmor nästa säsong.

Jävlar va less jag blir!!!

70 Rodrigues: Vad tror ni annars om Kenth Elfsberg i målet? Själv såg jag honom under försäsongen och då var han lysande! Och efter vad jag förstått så har han lyckats bra i Tingsryd dit han blev utlånad från Tierp.

Clarence: Till stor del håller jag med dig. Men å andra sidan så gör Masken troligtvis ett jäkla bra jobb för Lif. Men man kan ju tycka att karl´n kunde plocka från andra föreningar oxå. Jag tror vi får slå pappa-Arne Carlsson en signal och be honom tala förstånd med grabbhalvan;-). Om jag inte tar helt fel så har arne Carlsson varit med i Brynäs styrelse någon gång i tiden.

70 Rodrigues: Olustigt agerande av Leksand, eller rättare sagt "Masken". är det i vilket fall som helst och hur "Honken" än gör.

NallePhu: Ja, inte lär han hamna i Brynäs i alla fall!!!

70 Rodrigues:

Skulle brynäs missa Ks vilket jag inte tror så lär nog honken gå till Leksand eftersom han antagligen inte vill spela mot lag som mörrum och oskarshamn!!

Bright: Masken har ett horn i sidan som heter Brynäs if.
Han har enligt ryckten utalat att han ska ta alla spelare som bif räknar som sina ex hoken och dakell mf.

Mondoran: Tarvainen lär hamna hos oss i Luleå till nästa säsong kan jag upplysa er om.

Sedan så hoppas jag att ni klarar kvalspelet så ni blir kvar i eliten:)

8 dagar kvar...till kampen börjar...
Tja!
Nu återstår de "bara" åtta dagar kvar till kampen om överlevnad börjar(kvalserien),de kommer inte bli lätt.
Dom allsvenska lagen som kommer under ifrån har allt att vinna och inget att förlora. Dom kommer hugga som vargar på bytet(Brynäs).
De ÄNDA som gäller är att grabbarna i laget,visar 100 % inställning och kämpar till den sista blodsdroppen.

Imorgon är dax för "sparring" mot "Tälje",Gävle Energi bjuder på matchen(grattis inträde alltså). Så om ni är RIKTIGA Brynäsare GÅ PÅ MATCHEN!!!

Laguppställningen om jag får ha ett finger med i spelet:

Johan Asplund ("Jocke" Lundström båsöppnare)

Första femman:Tommy Sjödin,Henrik Rehnberg,Kyösti Karjalainen,Janne Larsson och Ove Molin.

Andra femman:Daniel Johansson,Henrik Petre,Kenneth Bergqvist,Roger Kyrö och Niklas Anger.

Tredje femman:Adam Andersson,Veli-Pekka Laitinen,Peter Nylander,Jim Engström och Jonas Floberg

Fjärde femman:Olle Mattson,Jussi Pekkala,Björn Danielsson,Tommi Miettinen och Daniel Wågström

Fallet Johan Holmqvist:

Jag vill gärna ha tillbaka grabben i Brynäs,men då måste Sportkommiten agera och visa intresse. De är tillsist "Honkens" val själv,inget som vi kan styra.
SK RING Holmqvist OMEDELBART!!!
De är mitt budskap och kom ihåg:
Johan: du kommer FÖR- ALLTID var en av Brynäshjältarna genom historien i alla fall för mig.

ALLA SOM ÄR BRYNÄSARE,GÅ PÅ TRÄNINGSMATCHEN IMORGON
MOT Södertälje!!!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Sylf: Dum som jag är så trodde jag hårt på att det var "Virus", min favorit nr 1, som dina antydningar i förra veckan handlade om ang sportchefen. Men efter dagens uttalanden från Lindberg att han inte fått nån förfrågan är det bara att konstatera att denna lösning var för bra för att vara sann. För om inte "Virus" fått en förfrågan än, trots att ledningen talat om att man vill få klart med sportchefen före kvalstarten och att "Virus" också är deras önskeval, vad talar då för att han kan bli aktuell. Inte mycket, vill jag påstå. Du förnekade att det skulle va´ "Flygis" Sjöberg som är den man nu koncentrerar sitt jobb på - men du, det är väl han ändå, va´??

Mälarmasen: Gratis banjo och en tunnbrörulle ?? Pengar,inget annat.

Sylf: Visst handlar det mycket om pengar men man måste kunna erbjuda nånting annat oxå!!!!

Mälarmasen: Klubbkänsla ?? blev du tappad i golvet som barn eller ?? klubbkänsla stavas pengar nu för tiden.

Bright: Läskigt som fan att ett lag som Leksand,en by i mörkaste skogen,kan sno spelare framför ögonen på BIF.Skulle det ske med Honken tror jag ärligt talat att det blir upplopp ibland Brynässupporters.Att sno killar som inte är från stan eller har gjort särskilt mycket för klubben är en sak.Men nyper man en gammal hjälte så kan det bli ett jävla liv.Masken.....om detta nu är sant så undrar jag va fan han håller på med.

Mälarmasen: Tyvärr så finns det ingen klubbkänsla kvar hos dom flyktade Brynäsarna!!!

« · 238746 · »