1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778056 inlägg · 7967 ämnen
« · 243237 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: BIF-LHC
svedas: Fast nu är vi i mitten av mars. Det tar sin tid tydligen. Men det behöver ju inte vara negativt, eller hur?

boldten: jag har för mig att sportchefen skulle vara utsedd i början av mars.

svedas: Man kan ju alltid hoppas. Just nu väntar jag på vem som blir sportchef. Det känns som det är ganska viktigt för framtiden. Och så klart att Brynäs klarar sig kvar i ES.

boldten: Jag känner bara för att vara lite positiv igen för det har varit mycket depp i år.

Tänk om det skulle lösa sig och bli så här bra.

svedas: Tabellen efter kvalseriens slut:

Brynäs 54-14 +40 28p
SkAIK 47-31 +16 20p
Rögle 43-29 +14 19p
LHC

eller nåt liknande

svedas: Det är väl så det kommer att bli, eller??? Åtminstonde vill jag att alla stjärnor ska komma rusande till Brynäs och be att få spela där!

Sv: rättelse
Men Brynäs kommer att klara av det här.

boldten: Ja precis, och så blir Virus klar som sportchef och då rusar alla stjärnor till Brynäs igen och Wallenberg går in och sponsrar klubben med ett antal miljoner.

svedas: Dagdrömmer??? Nä nä nä, det här kallas att se in i framtiden. =)

svedas: Inte ensam i allafall..

rättelse
Klapp-klapp ála Tord och Wickberg ska det vara.

Janne Larsson stor matchvinnare med 5 målgivande passningar.

Det är skönt att man inte sitter och dagdrömmer i allafal:)

svedas: Och Molin och Janne Larsson vaknar och gör minst 5 av målen!!!

BIF-LHC
Nu ska ni få se. Ett helt nytt Brynäs kommer att beträda isen på onsdag. LHC Åker på stortorsk och BIF får tillbaka det självförtroende man tappade nångång i oktober 2002.

8-1 efter klpp-klapp alla Tord och Wickberg.

Härligt när man vet hur det kommer att gå.

vad skönt

Sv: RESER UNDER KVALET
RESER UNDER KVALET

ANMÄL ER TILL KVALRESOR
RING TORD 026-613708 ELLER [email protected]

Fredag 2003-03-21 19.00 AIK - Brynäs IF

AIK avgång 15,00

Söndag 2003-03-30 16.00 Rögle BK - Brynäs IF
avgång 05,00

Onsdag 2003-04-02 19.00 Linköpings HC - Brynäs IF
avgång 13,00

Söndag 2003-04-06 16.00 Hammarby IF - Brynäs IF
avgång 12,00

Torsdag 2003-04-10 19.00 Skellefteå AIK - Brynäs IF
Skellefteå avgång 08,00

visa att ni är BRYNÄSARE kom med på seger bussen
Brooklyn Tigers on tur

www.brooklyntigers.com/resor2002.htm

Sv: Hirsch rör på sig
NallePhu: Nä knappast att han hamnar i Mif eller FBK. Båda dom lagen har en förstemålvakt. Hadelöv i Malmö och Wallinheimo i FBK.

Sv: Tarvainen
Igor: Yes, it would be nice to drop Linköping to allsvenskan and then take their players too. =)

33Laitinen: Ytterligare en anledning att spöa LHC på onsdag alltså ;-)

New information about Tarvainen.
Linköping made so big offer to him that neither Luleå or Brynäs just couldn`t answer to that. Only way to get him to Brynäs is that Linköping goes to allsvenskan.

Sv: Hirsch rör på sig
Clarence: Hirsch lär hamna i MIF Redhawks eller Färjestads BK

Sv: TV-tider Kvalserien?
Trogen:

Så då sänder dom från omgång 4 och frammåt?
Då möter Brynäs Skellefteå.

Sv: AIK väntar...
Clarence: Nej, det är jag väl medveten om.

boldten: Knappast nån lätt hemmamatch heller, skulle jag tro...

Clarence: Och nu är även Skellefteå klara. Hm, det blir ingen lätt bortamatch för BIF. Usch, nu börjar kvalnervositeten komma...

Hirsch rör på sig
Peter Hirsch slutar i Modo. Han vill flytta söderut. Knappast till Gävle, väl? Tror inte han är nåt för Brynäs, va?

Bright:

Haha, sa dar brukar jag gora ibland ocksa - det ar bra for sjalvkanslan och viktigt for framtoningen att det ser ut som att man aker på spannande utlandsresor lite nu och da. Jompe skriver fran en IP-adress som ligger i Skovde - har de inte svenska tangentbord dar?

Anneli S: Jag är lika orolig som du. Som jag ser det har alla sex lagen en realistisk chans att gå till elitserien. Det är hyperviktigt för Brynäs att vinna på onsdag. En förlust mot Linköping kan betyda att det låser sig helt i fortsättningen. Rena skräcken. En seger däremot gör nog att BIF kan få rätt kick inför kommande matcher.

Kingen: Javisst har ni det bra mot för oss Brynäsare! Ni har allt att vinna och kan gå in i kvalet avslappnade. Brynäs räknas som favoriter som kommer från ES och har ett jäkla tryck på sig. Min erfarehet är att Brynäs inte spelar bra då dom spelar under press. Titta på hur det gick i alla "måste matcher" i slutet av ES i år!! Så visst är det spänt och oroligt. Jag önskar i alla fall Rögle lycka till. Det är ju två lag som ska upp i ES, så varför inte Rögle? (jag vågar inte ens skriva att Brynäs blir det ena laget)

Jompe: Vad är det för ett tangentbord du använder? Du är lika prickfri som du ibland är i dina synpunkter, om man säger så...

Bright:
Om inte Brynäs klarar av att slå AIK så är det ingen risk att de slår Bajen. Bajen är mycket bättre än AIK. AIK o Mora håller samma klass så det lär inte bli lätt för er.

Lilljanne: Kan inte hålla med dej - den här gången. AIK borta klarar knappast Brynäs. Kanske inte Bajen heller. BIF har problem med Sthlm...

Sv: AIK-Brynäs IF 21/3
70 Rodrigues:

Info om biljetter till AIK BIF 23/3
Biljetterna till matcherna släpps tisdag 18/3 och kan införskaffas på ordinarie inköpsställen.
Priserna är enligt följande: Samtliga matcher förutom derbyt mot Hammarby kostar 120 kr för sittplats.

Inköpsställen se länk
www.aik.se/ishockey/biljetter/kopstallen.html

Eller boka online www.ticnet.se

Alla Brynäsare vallfärda mot Hovet!!!

Lilljanne: Vilken färg är det på himlen i Din värld??

3 poäng räcker inte för att gå till ES.
Man kan riktigt ta på paniken som finna hos BIF supportrar. Hos oss i Rögle är allt bara possitivt. Förväntan är stor. Om vi missar...so what! Då tar vi nya tag nästa år igen. Ingat att förlora, allt att vinna. Till skillnad från Brynäs och LHC.

Vi ses

Jompe: aik blir seriens stryklag (om inte arboga skraller idag). Skeftea borta - där har ni seriens svaraste match. Vinner vi forsta hemma blir det elitseriespel nasta ar ocksa. (vad fn gor du i HK?)

KAMPA BRYNAS!

Anneli S: Haller ocksa med. Minns att vi hade flera forluster med dem, bade hemma och borta. Det vill till att laget ar riktigt ordentligt taggat infor KS! Det ar otroligt mycket som star pa spel, bade ekonomiskt och med tanke pa vilka spelare vi kan behalla och hoppas kunna forstarka med.

Hussen: Håller med dig om att det känns oroligt med AIK. Sista säsongen de var med i ES hade Brynäs skit svårt mot just AIK. Jag tror att de gjorde sina allra sämsta matcher mot dem. Jag var ned till Stockholm och såg två möten och åkte inte hem med ett glatt leende på läpparna kan jag säga!! Hoppas att dom har intagit för mycket av AS seien och glömt av hur det är att möta ett ES lag, då kan det gå vägen. Jag är riktigt orolig!!

Sv: Centerbrist
KungMartin:

Björn VII har en inspelning av den fjärde finalmatchen 1999. Hur du ska kunna få en kopia får vi försöka lista ut.

Moverare:

Hahaha, du ser att jag har koll på jämtar att räkna med - aldrig att jag skulle glömma dig i en uppräkning av våra hockeyfantomer.

Sv: Centerbrist
Fredd: Jag har för mig att han bara har ett ettårskontrakt med Kessel.

westerlind: Och Calle Alander

Hussen: Noterar med glädje att det börjat snackas om att ta på Hugekepsar lite här och där. Mera sån´t......... :-)

Din analys av hur vi skall spela mot bl.a Gnaget, stämmer bra överens med mina egna intryck från deras match mot Hammarby i SA. När Hammarby kommit in i matchen och börjat sätta press på deras backar, blev det hönsgård direkt.
Nu blev det AIK i stället för Löven och det är ju iaf roligare, främst för oss Brynässtockholmare. Nu verkar iofs Löven ha tappat en del pga påstådda interna problem (Edmonds akuta hemresa) samt skador på flera nyckelspelare. Med tanke på detta hade nog Löven varit att föredra i dagsläget, men samtidigt tycker jag att AIK är ett mer spelande lag, inte lika oberäkneligt och lynnigt i sitt spelsätt. Därför trots allt, hellre Gnaget......

3-2 mot Mora ser som sagt inte helt övertygande ut, men träningsmatch är träningsmatch och ngt helt annat än allvar.
Tror dessutom att Mora inte är ngn "pushover", som många tycks tro. Dom daskade bl.a Gnaget borta samt slog väl en del andra topplag i SA. GP verkade ju iaf nöjd med motståndet, och matchen blev nog mkt mer lik en "riktig" match jämfört med SSK-fighten.
Sista 10 visade man segervilja och det bådar gott.

Det som slår en annars är att KS i år verkar vara ruskigt jämn på papperet. Tidigare år har det alltid varit ett eller flera blåbärslag, känns det som. Eller är det bara så att KS-nervositeten, som börjar komma smygande, gör att det känns på detta sätt??

Jag vet inte, men prio ett är som Lill-janne säger:
Alla till Gavlerinken (som kan) och för ett djävla liv, med eller utan Leksandsfans.....

prosten:

Glömde säga det: Självklart, jag räknade med dig - blir det Kvarnen efteråt?

AIK väntar...
Var igår och Löven ta sig an AIK i den andra Play Off-matchen lagen emellan. Trodde på förhand att Löven skulle spela till sig en avgörande match på söndag, men så blev inte fallet.

Det blir alltså AIK som blir en av Brynäs motståndare i Kvalserien. Måste säga att jag är orolig - naturligtvis. Men samtidigt, jag tror faktiskt Brynäs har större chans mot AIK i ett halvfullt Hovet än mot Löven i en välfylld Umeå Arena. Dels för att publiktrycket är större i Umeå, men också för att AIK också spelat betydligt bättre borta än hemma (men i Gavlerinken s k a det inte bli några poäng!).
Så... spelmässigt. Många duktiga skridskoåkare i "Gnaget". Jag tänker närmast på Beck, Hagos, Bornhammar, Jämtin m.fl. Rutin i "Myran" Gustavsson och gamle hjälten Gozzi - som forfarande vinner 80 procent av tekningarna. Jocke Persson i målet är jävligt bra. Men AIK:s backar tillhör inte de snabbaste. Möllerstedt har sett sina bästa dagar och många är osäkra med puck. Hård press på backarna och enkelt spel i egen zon är ett måste. Mycket skott och fullt ös på mål. AIK är hungriga, men förhoppningsvis är respekten stor för Brynäs. För stor.

3-2 mot Mora imponerar inte. Måtte vi klara det här!

Huge:

Äsch, vi producerar ju stjärnor på löpande band:
Ulf Dahlén, Markus Åkerblom, Ricard Persson, Anders Moverare, Joel Lundqvist och Henrik Lundqvist för att nämna några.

westerlind: Mycke´gravöl blev de´.......... :-)

65 Selander:

Samma här - det var alltid ett våldsamt firande när Jämtland-Härjedalen spelade TV-pucken.

Huss: Likt förbannat så säljs det på Silja Line med Östermalmsvagn ;)

Tacka vet jag Norrlandsguld på burk och TV Pucken på TV :))
så firade vi och polarna hemma i Vemdalen att hösten hade tågat in i byn.

westerlind: Tiger Beer är faktiskt rätt hyfsad Singaporebärs kan jag meddela

65 Selander:

För övrigt heter den "Tiger - Gold Medal" - det är ju något som alla hockeyälskare vet är intimt förknippat med Brynäs IF.

Sv: Kvalserie(n)
Kahn:

Instämmer fullständigt. Det är oerhört bra att killarna hatar att förlora, men kan de inte trots det tacka motståndarna på ett snyggt sätt så skadar det den egna lagmoralen lika mycket som de skämmer ut sig och tappar respekt från andra.

65 Selander:

Finlandsbåtspilsner - Hmpf. Här troddde jag att jag hittat en nyhet i bolagets sortiment, men det borde jag ha begripit att den bira som du inte har smakat har ännu inte tillverkats.

Tiger Beer var ändå ganska god: ljus och smakrik, med en lätt doft av sjögräs och mattschampo.

« · 243237 · »