1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778056 inlägg · 7967 ämnen
« · 243773 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: AIK-Brynäs IF 21/3
70 Rodrigues: Jag skulle gärna ha slutit upp där, men kan inte. Är i Örebro hos mina föräldrar. Inte riktigt läge att dra till Stockholm på ishockey...

Skulle vara kul om så många som möjligt ville sluta upp på restaurang/Pub Röda Kvarn (mitt emot Hovet) vid 17:00-tiden på fredag! Jag, Sylf, Westerlind, 65 Selander med flera kommer att vara på plats!

Biljetterna till AIK-Brynäs IF släpps i morgon bitti kl 09:00! Så släng er på telefon o boka, vi ska fan krossa Gnaget både på isen och på läktaren!!! Jag räknar kallt med att 4000-5000 Brynäsare finns på plats på fredag!

Sv: AIK väntar...
Bright: Visst, det skulle behövas ett samarbete mellan klubbarna. Verkar finnas mycket att lära av SAIK.

Igor: Ja, Sandvikens AIK det kallar jag förening, både sportsligt och organisatoriskt!

Igor: Det verkar inte finnas nån i ledningen som sitter på den minsta kompetens.Kan inte låta bli att undra hur mycket Håkan Berg egentligen förstörde för klubben.

Sylf: Det pekar alltså mot att vår styrelse inte har kompetensen att locka till sig och anställa en kompetent sportchef. Herregud vilken j-a soppa! Antagligen krävs en helt ny styrelse, nya sponsorer, ny förening för att få någon att ställa upp som sportchef. Är det inte bättre att sparka styrelsen först innan dom har anställt Bäckis morsa. Även om hon nog skulle göra ett gediget jobb jämfört med vad sonen utfört.

Igor: Rykten säger idag att även den som jag gått ut och lovordat och som alla rekryteringsinblandade trott på,har tackat nej.Fick reda på det idag och blir så jävla less på den här skiten så det finns inte.Det absolut viktigaste jobbet för föreningen kan man inte tillsätta/vill ingen ha? Det är tammefan skrämmande.Som den sanne optimisten och alltid positive undrar jag om inte det här är en klubb på väg ner i avgrunden.För att se nåt annat i kristallkulan hjälper det inte ens med qvadrupla Hugekepsar.Ledningen gick ut i januari och vräkte på med att "nu ska vi minsann tillsätta en sportchef".Snart är det April och ingen sportchef har man lyckas fått på plats.Bra jobbat muppar !!! Om ingen av dom slår en signal till Virus snart så kan årsmötet bli en riktigt tumultartad tillställning.Lessen att jag gått ut och sagt att det inte blir Flygis.Nu vet man aldrig,kan bli Bäckis morsa eller vem som helst.

Bright: Överraskad? Jag är så uttråkad av att vänta på något positivt kring Brynäs att jag funderar på att gå över till att följa bandy nästa år...

Igor: Hur kan du va´ överraskad?? Brynäs ledarstab arbetar a l l t i d trögare och långsammare än en av cookies sprängfylld pc...

prosten: Allt kan hända i hockey...

utom att Brynäs värvar ny sportchef verkar det som.

Vart har ryktena tagit vägen? Sylf? Ni andra?

claesw: Det var rackarns... tycker du att jag uttrycker mej torftigt,va?! Skämt åsido så är det faktiskt precis vad jag tror. Brynäs klarar knappast det här kvalet - om man förlorar första matchen. Lagets självförtroende har varit zero näst intill hela säsongen och skulle det bli förlust mot LHC tror jag hårdknuten på spelarna dras åt ännu ett snäpp och orsakar fler nederlag i följande matcher.

74050: Vi måste låta pucken göra jobbet.

Lunkan: Det är viktigt att målvakten får känna på pucken.

prosten:

Det blir lätt så här i en premiär!

Det viktiga är inte vem som gör målen utan att laget vinner!

Visst är det roligt att hålla nollan men när backarna spelar så här är det inte så svårt.

claesw: Ja, jag hade det på känn.....

Beezer66: BIF för smarta, Esko ville mest kötta- skulle funka med t ex LIF eller LHC.

westerlind: TACK!

claesw: Ett smart lag behöver en smart tränare eller tvärt om. Kanske var Esko för smart eller var det tvärtom?? ;-)

gordo: Jaha, är det därför alla idrottstjärnor måste tjäna sin kosing så länge de är aktiva för sen kan de väl knappast jobba! ;-)

Beezer66:
Tyvärr pratar tränare ofta i dessa fåniga termer.Däremot skiter vissa, som sandlin, i det och går mer på djupet. Just Sandlin var ju underbar utåt mot media. Vad ska ni göra nu? Ingenting, jag vet inte var typiska Sandlin-svar. Se'n älskar jag karln för hans sätt att hylla Luleå efter guldet -93 (direkt efter slutsignalen) och säga att BIF hade haft tur...

Beezer66:
Det finns de som säger att där vanliga människor har en hjärna, där har hockeyspelare en puck. Men så elak kan man inte vara, tycker jag...
Men det ger en spännande inblick i en verksamhet som man ibland kallar vuxendagis.

74050: Vi tar en match i taget.

prosten:

"Pucken e rund"

prosten mfl.: Många floskler blir det..... Är det ngn som vet om dessa saker verkligen sägs i omklädningsrummet? Eller är det bara utåt sett media mm? Om nu så är fallet att det sägs i omklädningsrummet torde alla ishockeyspelare kunna dessa mer än spelsystemet självt. Känns inte alla dessa lite onödiga i sådant fall? Förresten så verkar den stora massan kunna en hel del också.....haha

prosten: Vi måste vara först på pucken

Beezer66: Vi måste gå rakt på mål.

gordo: "Så länge det finns en teoretisk chans ska vi ta den..."

Beezer66: Målvakten är halva laget.

gordo: "Vi måste gilla läget"

Beezer66:
"Första målet är viktigt..."

Beezer66:

"Det är viktigt att de rutinerade killarna som Ove, Janne och Tommy kliver fram nu".

gordo: "Vi ska spela vårt eget spel....."

Regler i kvalet
Är det så att de två första lagen när serien är färdigspelad går till Elitserien? I såfall är det ju SKANDAL om vi inte klarar det. Vissa lag i serien kan vara svåra borta, men hemma ska vi slå alla lag!

claesw:

"Vi måste ta en match i taget..."

Clarence:
Jag citerar: "En seger däremot gör nog att BIF kan få rätt kick inför kommande matcher."

En klassisk floskel, jag håller med om att det är lättare inför kommande matcher om man vinner den första : )

Men, det enda vi kan göra nu är att häva ur oss floskler, jag testar:
Det är viktigt att grabbarna är på tå från start i serien och inte går in i det med fel inställning!

Nån mer som ska på SAIK-BIF 10/4
Nån mer här som vet redan nu att dom ska på den matchen... =)
Jag och en kompis funderar på å ta tåget upp och undrade om d kanske skulle vara någe mer folk härifrån som hade samma idéer så man hade nån å språka med... ;)

/RR

Sv: Hirsch rör på sig
ja vi i Leksand lär ju behöva en målis..

Sv: BIF-LHC
BIF måste försöka värva Peter Hirsch om kvalserien går bra!!!

Sv: TV-tider Kvalserien?
Summiten: Närå helt nyktert och verkligt är det, Tv4+ sänder ett gäng matcher, och även canaldigital och ComHem tydligen.

Gust: Ska verkligen TV sända kvalserien? Eller var det en dröm?

Kom igen nu Brynäs! Och visa vad ni kan!

svedas: Jag ska försöka ta mig ner nån match. Det är inge kul att åka själv :( och om sen tv sänder slår latmasken lätt till :)

Insamlingen
Insamlingen ar nu i princip klar for att dras igang. Vi kommer att starta den officiellt kring den 25 mars. Det jobb som aterstar ar mest mindre teknikaliteter (ni anar inte...), jobb med hemsida och sant. Huss och jag aterkommer alltsa om drygt en vecka med detaljer om hur det hela ar organiserat, hemsideadresser och annat.

Bright och Lilljanne: Jag jobbar for ett universitet har i Hong Kong i tva manader. Tangentbordet ar som det ar; inga svenska vokaler. Din kommentar om mina prickfria inlagg fortjanar juryns hedersomnamnande, Bright.

Tarvainen-historien ar ju bara typisk. Money talks--Sylfs Lag. Men gar han till LHC (dvs om de forsvarar sitt ES-kontrakt) och ansluter sig till legionen av hogbetalda knektar dar som kommer att ligga och harva langst ner i tabellen sa tror jag at kanske t o m han kommer att inse att pengar ar inte allt i livet.

Gust: Åker du inte till Gävle och ser den LIVE LIVE istället?:)

Härligt att se att canaldigital sänder Brynäs-Hammarby den 23:e!!!!

svedas: Flera av dessa namn tycker jag är intressanta, som sagt viktigt att de kan prata hem spelare. Och det klarar nog Löken. Man hoppas ju på ett riktigt toppnamn, det ett som är säkert...

boldten: jag vet ej men de jag skrev är väl inte otänkbara. inte Wille och Djoos kanske. men jag tror att Löken skulle kunna snacka hem nspelare till BIF, eller vad tror du?

svedas: Salming gillar jag. Undra vem/vilka de förhandlar med?

boldten: Jag spånar lite på vilka namn som kan vara aktuella.
Virus, Tord, Inge, Willy, Wille, Djoos kanske?, Stefan Persson har tackat nej va? Näslund vill inte heller hålla på med hockey längre.
Börje Salming vore väl ett bra alternativ.

« · 243773 · »