MODO - Brynäs IF 19/10
Huge: Men ledningen menar ju att Franson värvats på ett riktigt sätt. Det ifrågasättandet är ju nåt helt annat än att ifrågasätta varför Bäckström inte värvas. I det ena fallet gör man en regelrätt värvning, i det andra avstår man från att värva pga. ...vadå?
HG kan givetvis inte svara att det beror på överenskommelsen. Han kommer att hävda att det är för Brynäs bästa, på lång sikt. DET måste ifrågasättas och förklaras. Han behöver inte vänta till årsmötet med det.
Peja ifrågasätter ju ledningens beslut att inte värva Bäckis och anför som motiv att ledningen skulle vara rädda att bli betraktade som svikare iom att man då bryter överenskommelsen.
Men iom att vi redan, mer eller mindre, redan är betraktade som lite av svikare iom värvningen av Franson (även om den på papperet är moraliskt korrekt sas), så ser jag det som ett tecken på att man då heller inte skulle vara rädda att bryta överenskommelsen på allvar genom att ex värva Bäckis på korttidskontrakt, om man nu hade ansett att det hade gagnat Brynäs ur alla synvinklar.
Där har du sambandet mellan Fransonvärvningen och ifrågasättandet av ledningens beslut.
Oroväckande att Brynäs producerar så lite framåt. Vi har gjort mindre mål än Luleå vilket säger allt. 40% av alla mål gör vi med en man mer och klickar PP då vinner inte Brynäs. Och Thuresson... Bidrar han eller är han en belastning för Järnkrok/Lindholm? Han gör inte mycket vettigt med pucken, däremot är han stark man mot man.
Huge: Vad har Fransonvärvningen med att ifrågasätta ledningen att göra?
bradberry: Vad fan ska jag med pluspoäng till? Jag stör mig på vilken näsa jag vill..
Det är dock inte konstigt att den ser ut som den gör, han måste fått den inslagen mer än en gång.
HL måste ju ha betraktat värvningen av Franson som en aning moraliskt tveksam, även om man inte vill säga det eftersom det inte finns några "juridiska" felaktigheter i affären sas. Cody är en kontraktslös ickelockoutare som värvats för hela säsongen, helt Ok enligt ligans överenskommelse.
Därför tror jag heller inte att ledningen hade haft några moraliska problem med att värva Bäckis och bryta överenskommelsen på allvar sas, om det nu hade varit så oerhört skadligt och ofördelaktigt att avstå från den värvningen.
Sen finns det alltid personer på årsmötena som kommer med kritik, som det egentligen bara går att strunta i.
Upprörda fans som inte har nån insyn eller kunskap om det dom kritiserar är ju inte ovanligt direkt.
Är tämligen säker på att du och andra får en bra och förhoppningsvis godtagbar redogörelse för hur man tänkt i den här saken, om du/ni ställer er upp på årsmötet och ifrågasätter beslutet.
Redigerad kommentar
Franson ser obekväm ut i defensiven, särskilt när vi är under lite press runt vår kasse.
Verkar inte veta hur han ska använda sina kilon, står mest och duttar folk i ryggen med klubban. Beror förmodligen på ovanan med stor rink och rädsla att gå bort sig, vilket ha också gjort ett par gånger.
I övrigt mkt stabil med puck i uppspel och bra blick för spelet.
Kommer förmodligen igång ordentligt lagom till det är dags att åka hem igen.
Perfekt med en veckas uppehåll nu för batteriladdning.
Då har vi förmodligen Nordan tillbaka igen, han behövs.
Vad har hänt? Var är den frejdiga skridskoåkningen, aggressiviteten och framförallt viljan. Ett tecken på att allt inte står rätt till är ju att detta var en riktg Widingmatch i karaktären men han syntes inte... Trashtalk brukar vara hans signum. Nu gömmer han sig... I alla fall vad man kan se från sidan.
Icing-Ove: Hahaha.. Om ni hade lekt att ni utklassat oss så dåliga som vi va idag. Trots det vinner ni bara med 2-1.
Dessutom 2 st. 5 mot 3 lägen som ni sumpar
Som sagt jag imponeras av Steens enorma näsa! den får 5 av 5 helt klart
Ingen vidare match.
Honken är fantastisk, spelar sin livs hockey vill jag påstå. Plus även på Ollas.
I övrigt är väl det mest häpnadsväckande Steens enorma näsa
Förväntade mig lite trolleri från Steen idag, men såg mest gnäll och fokus på helt fel saker.
1-2 borta mot Modo där vi gör en dålig match är trots allt helt okej.
Redigerad kommentar
+
Matchen-...slutspelskarraktär...
Inställningen-...retade Steen till 8 min...
Granström-...hans typ av match
Ollas-...tillbaka på banan...!
Honken-...vår etta...
Fransson-...vår bäste back...
-
Calle-...sliten? Vila gör nu gott...
Widing-...Almtuna...?
Fråga: Är det inte märkligt hur ett RELATIVT klassiskt lag som Modo kan ha en sån okunnig publik...? Enögda?- Jo det är allmänt känt men det stoppar inte där...
Ps. Sen är man Sveriges sämsta matcharrangör. Att hylla ett dam-sm-guld i en halvtimma... Påminner om den 45 min långs hyllningen av "nästan Modospelaren" Hedberg ifjol...
Redigerad kommentar
Oj vad ni har kämpat på ikväll.
Är tårarna torkade? Finns det papper kvar att torka Granström i arslet med? :)
Jag är förväntade mig mer av Järnkrok och Cody
Jag är imponeran av Ollas och Honken
Jag är extremt besviken att vi inte tog matchen till förlängning i alla fall.
Dagens hjälte i det tysta var Lavander, störtskön !
Jag ber om ursäkt för min stavning
Redigerad kommentar
Angående Skröder då ska man gas för sig att han faktiskt är en riktig gris spelare. Han spelar hårt och riktigt jävla fult, snackar massa och det är ju inte direkt första gången han förstärker en situation. En äkta gris helt enkelt. Lite Per Ledin light fast han gör mer poäng.
Drf man älskar honom på sitt lag :-) (Än om filmningarna får han gärna lägga av med, gäller alla spelare)
Och typiskt nog avgörs det hela med ett "skitmål" efter att Honken räddat oss flera gånger i betydligt farligare lägen.
Järnkrok skulle haft ett par tvåor med sig, men domarna blundade tyvärr.
Är väl påverkade av allt filmsnack, dom är ju inte mer än människor.
Å andra sidan fick vi se en ny filmstjärna födas: Skröder.
Synd, jag gillar honom skarpt, är alltid juste samt ger och tar utan att gnälla.
Åhhhhh! Nu är dom här igen, dom dära modoiterna.
Känns bra att få hjälp av filmningar och domare?
Redigerad kommentar
Peja: Hans-Göran Karlssons uttalande i media måste ifrågasättas. "Det är bra för Brynäs på lång sikt att tacka nej till Nickas Bäckström". WTF!
Enl. media var han väl klar för ryssarna?
Brynäs kedjor tappade rytmen när Lavander fick matchstraff. Jag tycker nog att Tommy Jonsson borde ha låtit Alexander Lindgren göra ES-debut. Nu gick man ner på folk ganska tidigt och orkade inte riktigt distansen ut.
För övrigt humor på hög nivå när Modospelaren blev utvisad i slutet. Samuelsson pekade på reprisbilderna, som egentligen bara bekräftade att domarna hade gjort rätt. Å andra sidan vägrade ju Samuelsson erkänna sin kneeing på Nealy, så ingen är väl förvånad...
Det är som sagt i spel 5 mot fem som det brister. Som Rossa säger gjorde en sån som Widing en riktigt usel insats. Jag tycker även att man kan förvänta sig mer av t.ex Molin. Ikväll blev Molin kraftigt överglänst av både Ollas och Johansson, och jag tycker att de bör gå före Molin, som har visat alldeles för lite när han har spelat.
Jag tycker att Honken var bästa Brynässpelare, men flertalet - kanske framförallt Ollas - förtjänar också beröm. Kul att Ollas är tillbaka på allvar.
Redigerad kommentar
yngwie:Som Steen dum eller sköldpaddans Skröders?
Ni hade väl 456789 hakningar som ni kom undan med, hur många 5-3 hade ni sa då? Ner och mys med zebrorna och kolla prosatan på dom ordentligt.
Zappaholic:Hur i helv... kan man lalla runt i hörnen i spel 6-4??
Jävligt dåligt genomförd match efter slagsmålet.
Noll linjer i spelet och bara one man show i 40 min, sen Steen att INGEN tog en fajt och plocka bort han.
Widing - Mora nästa?
Två matcher i rad nu där motståndarna får matchen dit de vill...
Nyttigt med vila nu...
Huge: Oj här har vi en kappvändare utan dess like.. Så nu helt plötsligt kan Brynäs betraktas som svikare för att stödja dina argument om att det är ekonomin det handlar om?
HGK är rädd för Loob och grabbarna.